NRG ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/HP_15.html

אם יש צ'אקרה אחת שניתן לומר עליה שהיא פעילה אצל מרבית האנושות הרי שזוהי הצ'אקרה השנייה, צ'אקרת המין.
הצ'אקרה השנייה ממוקמת מספר סנטימטרים מעל לאיברי המין. ברמה הגופנית זו הצ'אקרה האחראית על התפקוד המיני. ברמה הנפשית היא זו המנהלת את חיי החברה ואת הדימוי העצמי. הפעלה טובה של הצ'אקרה הזו עושה את האדם ספונטני, נעים, כריזמטי ובעל סקס אפיל מחשמל. חסך בצ'אקרה זו עושה את האדם יבש, צפוי, משעמם, חסר כוח חברתי ומיני ונטול חוש הומור.
בסנסקריט נקראת הצ'אקרה הזו "סוואדיסטנה", )שזה בעברית "מושב האגו". ואכן הצ'אקרה הזאת היא מושב האגו וכל עיסוקה הוא בסיפוק הצרכים האנוכיים של האדם; הסיפוק המיני, סיפוק צורכי הגוף ועינוגו והסיפוק של מעמד חברתי. טעם השוקולד למשל עשוי במקרים מסוימים להכניס את הצ'אקרה הזאת לאקסטזה. ברמת התודעה של צ'אקרה זו האגו רואה את עצמו כמרכז העולם ומנסה לסדר את כל העולם סביבו על מנת לספק את צרכיו ואת הפנטזיות שלו.
אדם עם צ'אקרת מין מפותחת והרמונית הוא לרוב יפה תואר וכריזמטי, בעל לשון מתוקה ומיומנת שיכולה גם לעקוץ. הוא איש חברה נעים, יצירתי, מעורר חיבה ומחבב הרבה אנשים אולם לא ניתן לומר עליו שיש לו יכולת אמיתית ובוגרת לאהוב. יש לו חוש טעם מפותח והוא נהנה מארוחות טובות וממתוקים. הוא פעיל מאוד מבחינה מינית.
נשים שיש להן צ'אקרת מין מפותחת הן לרוב חטובות, בעלות ניצוץ בוהק ומימי בעיניים, פנים ושפתיים רכות, עור חלק ותנועות גוף מדודות ונשיות. הן בטוחות בעצמן ובכוחן המיני, ויש להן יכולת לבקש דברים בצורה כמעט מהפנטת שמבטיחה כמעט תמיד שאנשים, גברים במיוחד, יתנו להן בדיוק את מבוקשן. מרלין מונרו היא דוגמא לאישה עם צ'אקרת מין קולוסאלית. הגברים שאצלם צ'אקרת המין מפותחת והרמונית הם בעלי גוף מאוזן, חזק אבל לא שרירי במיוחד, יש להם פנים נעימות, ונוכחות גברית בולטת אבל לא כוחנית, דיבורם שוטף ושנון, תנועות הגוף שלהם רגועות וקלילות ומבטם עמוק וחודר. לאונרדו דה-קפריו הוא דוגמא טובה לגבר שאצלו הצ'אקרה הזו מפותחת, חזקה והרמונית.

מרלין מונרו. צ'אקרה שנייה עצומה בגודלה
אנשים חסרי מרכז שחיים את חייהם סביב אנשים אחרים
מה קורה כשהצ'אקרה הזאת נמצאת בחסך? הגוף נחלש מאוד, הפוטנציאל המיני קטן, בלוטות המין לא מפרישות מספיק הורמונים מיניים ועלולה להיווצר פריג'ידיות. האדם נעשה מבודד והחיים נחווים כחסרי ערך, כמו נווה מדבר שהתייבש. חסך קיצוני באנרגיה הזאת מוביל לדיכאון.
מצב קיצוני נוסף הוא כאשר הצ'אקרה הזאת פעילה בצורה עודפת. זהו המקרה הנפוץ יותר ובו בלוטות המין פועלות בצורה מוגברת וגורמות לתסכול מיני, לאובססיות מיניות ולחוסר מנוחה מתמשך. כשמנסים להתרכז במשהו והמחשבה שטה לפנטזיות מיניות נעימות זהו סימן ברור שהצ'אקרה הזאת נמצאת בפעילות עודפת.
צ'אקרת המין קשורה ליסוד האלכימי של המים. כיוונו של יסוד המים כלפי מטה, שהרי מים נוטים לזרום עד למקום הנמוך ביותר; כמו כן, הם נוטים למצוא שיווי משקל מושלם עם שאר המים איתם הם באים במגע, בחוק הכלים השלובים. המים מנקים ומזינים, אבל עלולים גם להציף ולהטביע. המים נקיים כשהם זורמים ועכורים כשהם עומדים. החום מאדה אותם ומעלה אותם מעלה לשמים והקור מעבה אותם ומוריד אותם כגשם להפרות את האדמה. המים מהווים כידוע יותר מ-70% מגוף האדם ומכסים יותר מ-70% מפני כדור הארץ, והם מכתיבים יותר מכל יסוד אלכימי אחר את מצב האדם מצב, ולכן צ'אקרת המין, שקשורה כאמור ליסוד המים, היא מרכז החיים האנושיים.
שהייה ליד מקורות מים טבעיים והתרחצות בהם מפעילה את הצ'אקרה הזו ומטהרת אותה. אפילו מקלחת טובה כשהיא נעשית עם מודעות מסוימת מחדשת את האנרגיה של צ'אקרה זו. כל תשוקה מינית ועוררות מינית מפנה עוד אנרגיה לצ'אקרה הזו; כשהעוררות המינית הנה מלאת חיבה, זורמת, נעימה וקורנת, היא מחזקת את הצ'אקרה והופכת אותה להרמונית יותר; כשהעוררות המינית היא גסה, לחוצה, אנוכית ואגרסיבית - הצ'אקרה הזו נסגרת והאיזון שלה נפגע.
החיה שמסמלת את הצ'אקרה הזאת נקראת 'מאקרה', חיה מיתולוגית הודית שחיה בביצות ובמים והיא שילוב של תנין ודג. האופי של החיה הזו הוא תחבולני וערמומי.
הצבע שאופייני ביותר לצ'אקרה זו הוא לבן כסוף, כצבע הירח. בעוד שהצ'אקרה הראשונה קשורה לכדור הארץ ומסתובבת סביב צירה, הצ'אקרה השנייה קשורה לירח והיא מסתובבת סביב ציר חיצוני. אנשים שחווים את העולם דרך הצ'אקרה השנייה הם אנשים חסרי מרכז והם חיים את חייהם סביב אנשים אחרים. אנשים ברמה הזאת הם כמו לוויין והם זקוקים למרכז חיצוני שייתן משמעות לחייהם.
תרבות הצריכה המערבית שסובבת סביב כסף, עונג ונוחות היא תרבות שנסובה סביב הצ'אקרה הזו. מסורת הזן היפנית לעומת זאת הציבה את ערכי הרוח והכבוד לפני סיפוק הצרכים והעונג. ניתן לומר שרמת התודעה שלהם כבר נמצאת בצ'אקרה השלישית, צ'אקרת הטבור.
אנשים ברמת התודעה הזאת מוצאים שמחה ושלווה רק שיצרם מסופק. כאשר היצר לא מסופק הם מתוסכלים וחסרי שקט. אדם שהצ'אקרות הגבוהות יותר פעילות אצלו, יכול להיות מאושר גם כשצרכיו לא מסופקים.
איך מאזנים?
המלכוד ברמה הזאת הוא אורכו הקצר של הסיפוק אל מול ההשתוקקות הארוכה. ברמת המודעות של הצ'אקרה השנייה, ההצלחה מעניקה סיפוק קצר שאחריו מתעורר הדמיון חסר המנוחה, ממציא מטרה חדשה ומשעבד את האדם עד שהוא משיג אותה ושוב זוכה לסיפוק קצרצר, עד שמתעוררת עוד תשוקה אינפנטילית ומענה אותו שוב. כאשר רמת התודעה לא עולה מעבר לצ'אקרה השנייה המצב הזה הנו כמעט בלתי נמנע וזהו הגורל העצוב של המון אנשים שיושבים ליד שולחן הפאר של החיים, שעמוס בשפע של מטעמים לנשמה, ובכל זאת בוחרים לאכול רק את המפית; כלומר נמנעים מלטעום את העושר של נשמתם הם, ובוחרים ליהנות רק מהסיפוקים האנוכיים והאקראיים שעולים בראשם, סיפוקים שיש להם טעם שטוח והם נטולי ערך תזונתי אמיתי.
ישנן שתי דרכים מרכזיות לרפא את צ'אקרת המין. הדרך הראשונה היא טיהור. דרך הטיהור עוסקת בריפוי המתחים הנפשיים ע"י התבוננות בהם ויצירת מצב של קתרזיס, של שחרור המתחים העודפים. פסיכואנליזה לדוגמא היא שיטה של טיהור שבה המטופל מאפשר למתחים הלא מודעים שבנפשו לעלות ולומד לקבל את עצמו, לשחרר את הטראומות שיוצרות בו מתח, ולאזן את חלקיה השונים של נפשו. טיפול זה משאיר בדרך כלל את האנרגיה באותה רמה, כלומר ברמה של הצ'אקרה השנייה אלא שעכשיו הרמה הזו מאוזנת ושלווה יותר.
דרך נוספת היא באמצעות תיעול, טרנסמוטציה. בדרך זו מעלים את האנרגיה היצרית-מינית אל הרמות הגבוהות יותר של הנפש, והופכים את אותם מתחים מרגיזים למקור אנרגיה מזין. דרכים לתיעול האנרגיה היצרית-מינית ניתן למצוא באלכימיה המערבית, בטאואיזם הסיני וכמובן ב טנטרה יוגה ההודית והטיבטית.
הטנטרה מציעה מספר תרגילים יעילים שמתמירים את האנרגיה מהצ'אקרות הנמוכות אל הצ'אקרות הגבוהות. התרגיל המפורסם ביותר לצורך העניין הוא לא אחר מעמידת הראש. כשהגוף מתהפך בעמידת הראש ואפילו בעמידת הנר, הנוזלים המיניים, כמו גם ההורמונים, הדם ונוזלי הלימפה עולים מאזור האגן לאזור הראש. שהייה מתמשכת בתנוחות הללו, תחת השגחה צמודה של מורה יוגה מוסמך, משפיעה לא רק על הגוף אלא גם על הנפש. המתחים המיניים עוברים תהליך של סובלימציה, תהליך שבו הם הופכים מדחפים ואנרגיות יצריות-מיניות לאנרגיה מנטלית ואפילו רוחנית. עבור העוסקים בטנטרה, עמידת ראש יכולה לסייע לגבר לשלוט בשפיכת זרעו. האישה תהיה מסוגלת לחוות מספר רב של אורגזמות שהולכות ומעמיקות. בנוסף לכך, טכניקות ההתמרה יוצרות גשר בין הפן המיני-יצרי שבאדם לצד הרוחני שבו; מי שמתרגל את טכניקות התיעול הללו מעיד שבאותה אינטנסיביות בה הוא היה משתוקק למין הוא עוסק כעת בפעילות יצירתית אחרת, בלמידה, בקריאה ובאומנות או בתרגול רוחני ובמדיטציה.
הסוד הוא שאותו הכוח המתבטא בצ'אקרת המין כהשתוקקות, כשהוא עולה לצ'אקרות הגבוהות הוא מוביל להשתוקקות להתאחד עם האלוהי ונותן את הכוח לאפשר את הייחוד הזה.

עמידת ראש. טוב לעידון הצ'אקרה השנייה