|
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
אושו הפמיניסט
NRG-ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/43/HP_866.html
הנשים של אושו
בשנות השישים הנשים בקומונה של אושו היו השולטות: נשים בשלות בגילאי 35-40 שתפסו את כל תפקידי המפתח ונחשבו לבודהות מלידה שיכולות להציל את הגברים בעזרת סקס משוחרר. החוקרת סוזן פאלמר בדקה האם הגורו הפמיניסט, שהמליץ לתלמידותיו להימנע מלידה וללדת את עצמן מחדש, אכן הצליח לכונן סדר נשי חדש
מאת:ירון שוורץ

נשים חוגגות באשראם
אחד האישים הכי דחויים באקדמיה הוא אושו. לאקדמיה קשה איתו, גורו נערץ על ידי מיליונים שהפך לשם נלווה כמעט לכל פעילות רוחנית. אושו-שמושו, כך שמעתי לא מזמן שדרנית מתבטאת בגלי צה"ל. המדיטציות של אושו, התרפיות של אושו – העידן החדש שייך לאושו. באקדמיה מביטים בו בעין עקומה ואומרים, אושו? דבריו הרי ריקים מתוכן. בנוסף, הפלילים שנחשד בהם, העושר הרב שיוחס לו בחייו, כל אלו הופכים אותו לאחד שלא היה מתקבל אפילו לחוג לפילוסופיה.
בכלל קראו לו ראג'ניש, אבל ארבעה חודשים לפני מותו הוא החליט לשנות את שמו, בידיעה ברורה שמיתוג עצמי מחדש עשוי למחוק היסטוריה של שלושים שנות פעילות שנויה במחלוקת. שלושים שנים אמרנו? נו, זה כבר היסטוריה, והיסטוריה היא רקע מצוין לחקירה אקדמית.
שלושה עשורים של פעילות, מיליוני תלמידים, מאות שיחות שתועדו, הוקלטו ונשמרו. אדם שפעילותו הרוחנית חצתה גבולות, מדינות ואת שלושת העשורים החשובים של המאה העשרים – שנות השישים, השבעים והשמונים – שהיה הנביא של הניו אייג' המודרני, שעסק בדת, בפילוסופיה, במדיטציה, בפסיכולוגיה, בפוליטיקה ואפילו בספרות, תזונה והומור. אם נתבונן בעובדות הללו דרך משקפיים של ארכיאולוג תרבות, או של היסטוריון מודרני, נגלה ש"מחקר ראג'ניש" עשוי לתת לנו עוד מבט על המאה העשרים ועל פוטנציאל אנושי אחר שאולי היה שם. כתבה זו תעסוק בנשים, בראג'ניש ובפוטנציאל הייחודי שניתן להן באותם ימים שהתאגדו סביבו בהמוניהן.
סקס הוא אחת הדרכים המומלצות להתפתחות רוחנית

אושו
לא רבים יודעים זאת, אבל בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת התוודו כמה חוקרים בינם לבין עצמם כי הם עוקבים בשקט ומהצד אחרי ראג'ניש ותנועתו. לאחר מותו החליטה קבוצה זו לקיים כנס חד פעמי בנושא "מה בעצם היה שם?". אותם חוקרים הכירו מחייהם האישיים את ההתנגדות העמוקה של האקדמיה לפעילותו של האיש, ולכן הזמינו לכנס רק את תלמידיו של אושו, הסניאסים. לכבוד האירוע ניסתה חוקרת בשם סוזאן פאלמר להבין מה היה מקומן ותפקידן של הנשים בתנועתו של ראג'ניש. פאלמר ראיינה עשרות נשים שהגיעו מפונה לקומונה המרכזית שהקים ראג'ניש בצפון אמריקה, במדינת אורגון, בשם ראג'ניש-פורם (עירו של ראג'ניש), וגם נשים מקומונה מקבילה שצמחה במונטריאול, קנדה. עבדכם הנאמן מתכוון לעשות שימוש באסופת הנתונים שגיבשה פאלמר ולבדוק מה עומד בצומת שבין נשים, ראג'ניש, מיניות ודת.
ההיסטוריה מטבעה נוטה להרחיק אותנו מעובדות העבר, וככל שעובר הזמן, אנו נוטים לראות את המצב כיום כעדות למה שהתרחש פעם או כתוצאה שלו. כיום, באשראם של אושו ובקומונות מקבילות שממשיכות את פעילותו, הרוב המוחלט הינו גברי. המנחים, המנהלים, התחזוקה, כולם נתונים בידיים גבריות.
אבל כשראג'ניש היה עדיין בחיים והתנועה היתה בשיאה, היו שם יותר נשים מגברים. באותה תקופה התנועה של ראג'ניש התקיימה לא רק בפונה אלא גם במרכזים מקבילים בארצות רבות, ביניהן יפן, גרמניה, אנגליה, קנדה וכמובן ארצות הברית. גם במרכזים הללו היוו הנשים רוב פעיל ודומיננטי על פני הגברים, ובהתאמה גם ניהלו אותם. מי היו הנשים הללו, מה היה מעמדן, כיצד נראו חיי המשפחה שלהן ומה משך אותן לראג'ניש?
ראג'ניש הכין את הקרקע לכך שבקומונות שלו תהיה חלוקת התפקידים בין גברים לנשים שונה מזו הנהוגה בחברה. הוא לא דיבר באופן ברור על מה שאנחנו מכנים היום בשם "מגדר", ובמקום זאת הציע התייחסות קצת אחרת לנושאים כמו זוגיות, סקס ומדיטציה:
א. הסקס הוא אחת הדרכים הנכונות והמומלצות להתפתחות רוחנית. המודעות מגיעה לשיא לאחר האורגזמה, הזמן חדל מלהתקיים וכל מחשבה נעלמת, ממש כמו ברגעי השיא של המדיטציה.
ב. בני האדם אוהבים לחקור הכול, גם זה את זה, לכן היו מעדיפים לקיים יחסי מין עם כמה שיותר בני זוג. אבל הגברים פוחדים מנשים, המיניות שלהן מרתיעה אותם, ולכן הם החליטו לכפות על החברה חיים של זוגיות קבועה, וכך הפך מוסד הנישואים ל"ארון המתים של האהבה והתשוקה המינית".
ג. הדרך להארה היא אינדיווידואלית ולכן יש לצעוד
בה לבד. בייחוד חשוב הדבר עבור נשים, מכיוון שבאופיין הן עצמאיות הרבה יותר מהגברים.
ד. לפיכך המשפחה הביולוגית מיותרת. הפתרון הוא חיי קומונות וקיום "משפחות רוחניות" בלבד. ה. היריון? פעם זה היה אידיאל קדוש. היום זוהי דרך גברית לניצול האישה, להשארתה בבית ולנטילת כוחה הרוחני. מי שבכל זאת רוצה ילדים יוכל להשתמש במדע שבקרוב יציע לנו הזרעה, הפריה ורחם מלאכותיים.
וכך הוא מסכם:
"משחר בריאתה היתה חווה כפופה לאדם. ומאז חיו הנשים בעבדות לטובת הגברים. מבחינה כלכלית לא הורשתה להן עצמאות, מבחינה חינוכית לא הורשה להן להשתוות לגברים, והכי חמור, מבחינה דתית היא נחשבה לפחותה, וכתבי הקודש היו תמיד סגורים בפניה. כנפי הנשים קוצצו בדרכים רבות, אבל הנזק הגדול ביותר שנגרם להם היה בנישואים. הפסיכולוגיה של הנישואים מכריחה הן את הגברים והן את הנשים לפעול כנגד היצר הטבעי שלהם, אולם עבור הנשים היה הדבר כרוך בסוגים רבים מדי של עלבונות. מכיוון שאף גבר לא יכול היה להסתפק באישה אחת בלבד, יצרו הגברים את מוסד הזנות, והפיכת האישה לזונה הינו הרצח הנורא ביותר שיכול היה הגבר לגרום לה".
בקומונה שלו, הבטיח ראג'ניש, תוכל האישה להיפטר מאזיקי המעמד החלש, להפוך למנהיגה ולהוביל עידן חדש בראשות הנשים.
כוהנות ונהגות בולדוזרים

טנטרה
האם באמת הצליח ראג'ניש לעמוד בהבטחתו לכונן חלוקת תפקידים אחרת בין גברים לנשים אצלו בקומונה? חשוב לזכור שראג'ניש סתר לא מעט את ההצהרות של עצמו, גם בנוגע לדרך הנכונה לקיום חיי משפחה. זו כנראה הסיבה שתלמידים פירשו ועדיין מפרשים בצורות שונות ומגוונות את דבריו. בזמן ששהה בארצות הברית, היה קרוב חזונו הנשי של ראג'ניש למימוש, אבל לאחר שגורש בחזרה להודו ננטשו הקומונות הבינלאומיות, ואלו ששרדו הפכו ליותר מיינסטרימיות, או במילים אחרות, חזרו לשליטה גברית. הדברים הבאים מתייחסים אם כן לתקופת השיא של ראג'ניש.
הנשים היו הכוהנות של הקומונה. הן עסקו בטקסי חניכה והעברת אנרגיה לתלמידים חדשים. אבל מעבר לעמדות הכוח הרוחניות הן קיבלו על עצמן כמעט את כל תפקידי הניהול והשתלבו גם בתפקידים שדרשו יכולת פיזית גבוהה כמו הפעלת ציוד כבד, בולדוזרים ומשאיות.
מהגברים ציפה ראג'ניש לשהות כמה שיותר בקרבת הנשים, והם חלקו עימן את חדרי המגורים, המקלחות, האוכל והשינה על מנת שיוכלו להתחקות אחר דרכן ולזכות לעצות מאלו שנחשבו בעיני ראג'ניש לקרובות יותר למהותו של הבודהא.
פאלמר מספרת כי בקומונות רבות שביקרה בהן הגברים דמו לנשים עד מאוד, היו מסופרים בצורה דומה, ענדו עגילים ואפילו לבשו חולצות עם מחשוף קל. הגברים עודדו לשיח נשי רוחש חיבה וקרבה פיזית. לעתים קרובות היה ניתן לראותם בוכים אחד בחברת השני, מחזיקים ידיים ומלטפים זה את שיערו של זה.
שלא תטעו, ראג'ניש לא תמך בפעילות הומוסקסואלית. ברוב הקומונות, הדחף לקיום פעילות מינית עם בן אותו המין נחשבה בעיניו למשחק ב"פאזל הקטן", שמשמעותו בריחה מההתמודדות עם "הפאזל הגדול", כלומר עם פיצוח אתגר היחסים בין גברים לנשים. כדי ללמוד את הפאזל הגדול עודדו בקומונות יחסים זוגיים ומיניים קצרי טווח.
בקבוצות התרפיה נלמדו טכניקות שעודדו את המשתתפים לשחרר מעצורים ועכבות, לבטא רגשות מיניים וללמוד להשתמש במגע אינטימי לתרפיה ולחיזוק אנרגטי ולא רק לפורקן צרכים גופניים. עדויות רבות מספרות שעל התלמידים הופעל לחץ מסוים להתנהג באופן היפראקטיבי מבחינה מינית. יחסי מין עם בן זוג אחד היו גורמים לרוב לכיווץ מצח קל ולפליאה. התפישה היתה כי האנרגיה הזוגית "נתקעת" כאשר בני הזוג מתעקשים לבלות רק זה עם זה. מנגד, כל התמסרות לבני זוג נוספים, אפילו ללילה אחד, נחשבה לשחרור אנרגטי ולצעד חשוב בדרך להתמודדות עם רגשות כמו קנאה, שנאה וכעס.
הסקס נתפש כאמצעי להבנת העצמי ולביטוי עצמי, מוטיבים שהיו חשובים הרבה יותר משיתוף פעולה הדדי. התפתח קוד חדש של מוסר מיני שכלל מושגים ניו אייג'ים כמו "אמון", "להיות פתוח" ו"לחלוק". החופש המיני הצליח להסיר במהירות מכשולים תפישתיים, מוסריים וחברתיים שהפריעו לשינוי תודעתי, והמטרה היתה ללמוד להיות אותנטי בכל אינטראקציה ולא לנסות להציג דמות עקבית. יחסים מיניים כנים ללא מעצורים נתפשו כדרך הנכונה ביותר לעורר באדם אהבה עצמית מחדש. מובן שהיו גם תלמידים שנהנו מאוטונומיה זוגית בחייהם הפרטיים, אך דרכי ההתמודדות שלהם עם בעיות היו שונות מאלו המקובלות בחברה שמחוץ לקומונה.
מאינטימיות לאוטונומיה

אושו
"אישה יכולה להביא ילדים לעולם, אבל היא גם יכולה מתוך חיפוש רוחני אמיתי ללדת את עצמה מחדש. לנשים לא נתנו מעולם את האישור לפעול כך, הייתי רוצה שהנשים שלצדי יחקרו את הצד הזה לעומקו".
מי שאפשרו למעשה את היחסים הפתוחים הללו בקומונות לא היו הגברים, אלא בעיקר הנשים, שראו את תהליך ההיפתחות כחלק משיפור ההיכרות האינדיווידואלית שלהן עם עצמן. חלק חשוב ממה שבנה את העוצמה הנשית היה היתרון המספרי הבולט שלהן על הגברים – לרוב היה מספרן גדול פי שניים ממספר הגברים ואפילו פי שלושה.
בנוסף הן היו מבוגרות יותר. שלא כמו הצעירות שממלאות היום את פונה, הגיל הממוצע של אישה סניאסית היה אז בין 35 לארבעים, בהחלט לא המודל החברתי הרגיל שהיה ניתן למצוא בכל דת או כת מודרנית אחרת, שבהן תמיד היה רוב דומיננטי גברי. רוב הנשים היו רווקות או גרושות וללא ילדים; נשים שהצליחו כלכלית בעברן והחזיקו במשרות נחשבות בחברה: רופאות, עורכות דין, תרפיסטיות, יוצרות ואקדמאיות.
מדוע הגיעו לקומונות של ראג'ניש דווקא נשים מצליחניות, רווקות/גרושות וללא ילדים? התשובה לשאלה זו עשויה להצביע על הדילמות החברתיות, הרגשיות והרומנטיות שנשות המערב התמודדו עימן באותה תקופה. ראג'ניש ביקש להוציא את הפמיניזם מהתחום התיאורטי ולהציע פרקטיקה חברתית שתאפשר לנשים לממש את עצמן באמת.
הנשים הוזמנו להנהיג ולממש את הניסיון, הידע והפוטנציאל שצברו במהלך חייהן, באופן שלא יכול היה לבוא לידי מימוש בחברה שהעניקה תמיד עדיפות לגברים. בקומונה של ראג'ניש הן יכלו לנטוש בקלות את אותם תפקידים שבאופן מסורתי-חברתי הוקצו להם, הן כבר לא חשו מחויבות להיות עקרות בית או אמהות וגם לא נאלצו לחוש כישלון אם לא מילאו בהצלחה את התפקידים הללו. נשים קרייריסטיות שוויתרו על ילדים, נשים שלא הצליחו להרות, נשים שאיבדו את ילדיהן ומשפחתן בתאונות, כל אלו מצאו מפלט בחברה ששמחה לקבלן.
עניין נוסף, שאינו טריוויאלי כלל וכלל, היה העובדה שנשים רווקות מעל גיל ארבעים הוזמנו לחזור ולמצוא את כוחות הפיתוי והחיות שהודחקו עם השנים מכורח הלחץ החברתי. בניגוד למסורות דתיות רבות, שבהן אישה מבוגרת אמורה להפנות עורף לחיי ההוללות ולתור אחר חיים רוחניים בנזירות ופרישות סקסואלית, קיבלו הנשים אצל ראג'ניש את התמיכה החברתית לחזור וליצור את עצמן כסקסיות ואטרקטיביות ולחדש את פעילותן המינית.
"המאהבת" היתה המעלה הרוחנית הגבוהה והנחשבת ביותר. בנוסף, שמירה על אורח חיים צמחוני, עבודה פיזית, השתתפות יומית במדיטציות אקטיביות, בריקוד ובשירה וכמובן גם הימנעות מהיריון, כל אלו העניקו לנשים בקומונות מראה רענן ובריא, שהוציא אותן ממשוואת ההזדקנות.
"כל אישה יכולה להפוך לחץ לכיוון האלוהות. הברכה שהיא מביאה עימה, הנועם, היופי שלה, האהבה שלה, הדבקות שלה יכולים להראות לנו את הדרך למציאות גבוהה יותר של ההוויה, לאזור הגדול של התודעה"
אורגזמה כפנס להארה

אושו
אך האם בכך מסתכם החלום הפמיניסטי? האישור להימנע מנישואים ומאמהות? האישור למתירנות מינית נשית ולדומיננטיות נשית בחברה? האישור של "המאהבת" כתפקיד רוחני? ראג'ניש זיהה משהו מעבר לכך; הוא הבחין ביכולת רוחנית שלא היתה מובנת מאליה, שהוחבאה והוכחשה על ידי המין הגברי:
"אישה יכולה להפוך לתלמידה המושלמת ואף למאסטרית המושלמת, אף גבר אינו יכול להתחרות עם נשים באיכויות הללו... לנשים היתה מאז ומתמיד היכולת לחדור לפנימיות של הגבר, לבחון את המוסר שלו, את האאורה שלו, את הכריזמה שלו. אבל הכישרון הזה הפחיד את הגברים, הם עשו כל מה שיכלו כדי לקחת מנשים את היכולות הרוחניות שלהן, הם בחרו להדגיש רק את הממד הפיזי, רק את המשיכה הסקסואלית, כל דבר שהיה יכול להיתפש כרוחני מצדן הציגו הגברים ככישוף, כמקור הרע. לכן היו חייבות הנשים לשמור על גופן כל הזמן ולא יכלו לטפל בצד הרוחני שלהן... מיליוני נשים חיו ומתו ללא הידיעה שהן מסוגלות לחוות אורגזמה, ומובן שאף אחת מהן גם לא ידעה שאותה אורגזמה שנאסרה עליה יכלה גם להעביר אותה לממד רוחני שונה, ואפילו להיות הפנס בדרך שלה להארה. "בחזון שלי, העידן הבא יהיה עידן הנשים. הגברים ניסו במשך יותר מ-5,000 שנה ונכשלו. עתה הגיע הזמן לתת לאנרגיות הנשיות להשתחרר, ואם הנשים עצמן לא ישתחררו הן לא יוכלו להפוך למוארות. אותן תנועות לשחרור האישה לא יוכלו לעולם להעניק להן את אשר הן מחפשות. רק אישה-בודהא תזכה לחופש מהאזיקים החברתיים שבהם היא שבויה... אלפי נשים נאספות סביבי, דבר זה לא קרה לפני כן מעולם, המסע הרוחני היה תמיד עניין גברי. עתה הגיע תורן של הנשים".
אם נבחן את החברה הנורמלית, אם נתבונן בדתות השונות שבהן נשים יכולות או מאולצות להיות חברות, אם נבדוק את רוב הכתות והדתות שנדדו מהמזרח למערב, נראה כי אף אחת מהן אינה מאפשרת לנשים את ההתנהגות החברתית האחרת שמציע להן ראג'ניש. רבים מהתלמידים הרוחניים שהסתובבו בהודו בשנות השבעים והשמונים ידעו לציין שראג'ניש היה אחד הגורואים היחידים דאז שלא התייחסו בזלזול לנשים, לא ראו אותן כנחותות ולא התעקשו על פרישות מינית.
אישה שבאמצע החיים חשה את עצמה נטושה, לא מושכת ומדוכדכת הוזמנה להצטרף לקומונה של ראג'ניש, להחיות את עצמה מחדש ואף להעניק לחייה נופך רוחני. סביר להניח שאישה שהיתה פועלת בסגנון ראג'נישי מחוץ לקומונה היתה נתפשת כבעיה מוסרית, כדמות מגוחכת שיש להתייחס אליה בחמלה בשל חולשותיה. אצל ראג'ניש התנהגות כזו היתה מתפרשת באופן ברור ככריזמטית.
בסיכום מחקרה אומרת פאלמר כי לאחר שבחנה יותר מעשר כתות ודתות חדשות שהתפתחו באמריקה, ואף כאלו שנדדו מהמזרח למערב, כמו תנועות זן ומסדרי הארי קרישנה, היא לא מצאה באף אחת מהן מקום כה נרחב לנשים כמו אצל ראג'ניש. מקום שהעניק להן אפשרות למנהיגות נשית, חיים מדיטטיביים וביטוי מיני ללא הגבלה. מקום שבו גם נשים בנות ארבעים, קרייריסטיות וללא ילדים, יכלו לראות עצמן כמבורכות וכרוחניות. נכון, כתבה זו מתעלמת מחשדות רבים שהועלו לאורך ההיסטוריה לגבי אותו אושו-ראג'ניש על ניצול תלמידים, הפקרות, הדחה לפשעים ועוד מעשים פליליים, אבל, מעבר לכך, היא מבקשת להציג כת ייחודית לזמנה שהציעה מרחב למנהיגות נשית, אינטימיות פיזית וחיים קומונליים שכוונו להתפתחות רוחנית ומדיטציה.
קיומה של קומונה כזו, כאירוע היסטורי ייחודי, בתקופה המודרנית יכול רק להעיד על התקופה שבה אנו חיים ולהעלות את השאלה, האם זה באמת העידן החדש, או שמא אנחנו למעשה משחזרים את עצמנו משחר ההיסטוריה שוב ושוב ללא כל התקדמות של ממש?
על המחבר
ירון שוורץ הוא בוגר החוג למדעי הדתות באוניברסיטת תל אביב והתמחה בהגות הודית מודרנית. כיום הוא סטודנט בתוכנית ללימודי מגדר של אוניברסיטת בר-אילן
המאמר פורסם לראשונה בגיליון יולי של המגזין "חיים אחרים", ירחון אלטרנטיבי לרפואה טבעית, תרבות רוחנית ומעורבות חברתית
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
31/7/2008 20:36
בקטגוריות אהבה, אהבה חופשית, אהבה שווה לכל, אהבת הגוף, אושו, פמיניזם, יחסים פתוחים, יחסי מין, יופי, מדיטציות, מיניות מקודשת, מיניות, מין, מימוש עצמי, מין מזדמן, סקס חופשי, סקס, סקסולוגיה
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של gavriel ב-28/7/2014 12:53
|
היום היה לי יום ירוק מזה תקופה שאני מרגיש אני מלא באנרגיה מדהימה ומלא הערצה ואהבה למין הנשי ולאנרגיה הנקבית וכן המון נשים מביטות בי במבטי אהבה. היום ביקרתי בתערוכת אלטרנטבע ועשיתי צילום הילה. מתברר שההילה שלי מאד גדולה וצבועה בירוק שזה צבע של צאקרת הלב וכחול קצת למעלה בצדדים. אני בתקופה של שינויים מבורכים והייעוד שלי זה לעזור לאנשים :) אז שיהיו לכם חיים שכולם אהבה וזרימה,ותודה לכן מלכותיי!
| |
עוד על מעגלי הנשים למתלבטות
מתוך האתר של ידיעות אחרונות.
מעגלי נשים סביב האמת העירומה
עבור רבות מאיתנו מין הוא סוג של טאבו. נדבר על זוגיות על כל היבטיה, על הבוס שעיצבן אותנו, על החלומות שלנו, נחלוק ונפרק כל רגש. אבל לא נדבר על היצרים, או על אורגזמה. חלק מאיתנו נבוכות מדי, וחלק פשוט לא יודעות מאיפה להתחיל. אפשר להתחיל עם מפגש היכרות ביום שישי
מאת:נגה עמית
לפעמים נדמה שהעולם כולו מריח מסקס. הדוגמנית התורנית בביקיני הקטן מפרסמת משקה קל, הטלנובלה הנערצת על בני ה-14 משובצת בסצינות כחלחלות, הפורנו באינטרנט פורח, וחנויות מוצרי המין שוקקות חיים ולקוחות. אנחנו חיים בעולם של פתיחות מינית, של מתירנות, ושל חוסר גבולות. עולם בו הפיק-אפ ברים מהווים כור היתוך להוט לגברים ונשים כאחד. עולם בו סקס הוא מוצר צריכה, ולפעמים אפילו סוג של אידיאולוגיה.
בגלל זה מפתיע לגלות שדווקא בעולם שבו הכל מותר, הכל בחוץ והכל לגיטימי, מוצאות עצמן כל כך הרבה נשים במפגש מאוד לא פשוט עם המיניות של עצמן. חלקן נפגעו בעבר, או אולי נפגעות עדיין בהווה מגברים שעברו את הקו האדום במקרה הטוב, ואנסו את גופן ונשמתן במקרה הרע.
אבל לא צריך ללכת כל כך רחוק. נשים רבות אינן חיות בשלום עם גופן, הרבה מהן סובלות מווריאציה כלשהי של הפרעת אכילה, או אינן יודעות מה עושה להן טוב, או מקיימות יחסי מין כי צריך, או מעולם לא גמרו מחדירה, או מעולם לא דיברו על הנושאים האלה עם נפש חיה.
עבור רבות מאיתנו מהווה המין סוג של טאבו. אנחנו נדבר על זוגיות על כל היבטיה, אנחנו נדבר על הבוס שעיצבן אותנו, אנחנו נדבר על השאיפות והחלומות שלנו, אנחנו נחלוק ונפרק כל רגש שעולה. אבל אנחנו לא נדבר על התשוקות, על היצרים, או על אורגזמה. חלק מאיתנו נבוכות מדי, חלק עצורות, וחלק פשוט לא יודעות מאיפה להתחיל.
דלית-יעל איזן, אשה שעובדת עם ולמען נשים, החליטה לפני כמה שנים להתמקד בתחום של מיניות נשית. "אני רואה אותן מסתובבות, הולכות להן מכאן לשם, שותקות או מדברות. לבושות בחליפות, בטרנינג, בצעיף, ענודות תכשיטים, מטופחות, זנוחות, עייפות, מדהימות, נשיות, שופעות, נמרצות. מנסיוני לאורך השנים, בפגישה אינטימית עם אותן הנשים בדיוק, נחשפת אמת מפתיעה ומכאיבה על חיי המין שלהן. נראה שכמעט כולן מתוסכלות בצורה כזאת או אחרת מחיי המין שלהן, רובן לא חושבות אפילו על האפשרות לשפר את זה, לא משנה באיזה גיל הן נמצאות, וחלקן פשוט ויתרו על הנאה בתחום הזה".

מבחוץ, הכל נראה בסדר (צילום: ויז'ואל פוטוס)
זה הופך להיות עוד מטלה בסדר היום העמוס שלהן
היא מתארת מציאות שרובנו מעדיפות לטאטא מתחת לשטיח. "אם הן נשואות, הן פשוט עושות את זה. זה הכל. זה הופך להיות עוד מטלה בסדר היום העמוס שלהן. אבל גם אם הן רווקות פנויות בגיל שכבר אפשר להתחיל, אז הן עדיין ואולי אף יותר, רחוקות מחיי מין נעימים, טובים ומספקים. לרוב הן פשוט לא מצליחות ליהנות מדבר שהוא כל כך טבעי ויפה. הן מסתבכות עם הציפיות מהן, עם הדימויים שיש להן, עם הבושה והפחדים, עם הניסיון לרצות, עם העוצמות והדרישות. הן יודעות שלא כך זה אמור להיות, אבל לרוב נשארות במצב הזה כל חייהן, אלא אם כן מתרחש משהו מאוד משמעותי, כמו פרטנר מאוד קשוב ומבין, התפתחות אישית או קושי בריאותי או פנימי שמתחיל תהליך של הבראה. זו אחת הסיבות שבחרתי לעסוק בתחום הזה של מיניות נשית, תחום שכמעט כפה את עצמו עליי, במובן הטוב ביותר של זה. אני רוצה לתת לנושא כל כך חשוב ומדהים ומופלא, עם פוטנציאל של אדמה רועדת, מקום משלו. לפתוח לנשים את האפשרות ליהנות. כמה פשוט. ודרכו להגיע אל המקורות האמיתיים של העוצמה, לשתף ביופי והקסם ולגלות שזה באמת אפשרי. באמת שכן. גם אם חלפו שנים וגם אם אתן רק בתחילתו של המסע".
סדרה ייחודית של מפגשי התעוררות בנושא המיניות
מתוך האמונה הזאת שהכל אפשרי, נולדה סדרה ייחודית של מפגשי התעוררות בנושא המיניות הנשית, מפגשים המיועדים לכל אשה המעוניינת לפגוש את מה שעומד בינה לבין היכולת ליהנות ממין, בפשטות. לא מדובר בקורס טנטרה שמבהיר את ההבדל בין אורגזמה וגינאלית לצוואר-רחמית, גם לא בלקט עצות לגיוון חיי המין או הדרכה סקסולוגית לצעצועי מין (בלי לזלזל כמובן בחשיבות כל הנ"ל). אלא במסע של חקירה משותפת.
מעגלי נשים של היום הם ניסיון לשמר מסורת של חברות עתיקות ושבטיות יותר, חברות בהן נשים שהו יותר ביחד, וכתוצאה מזה גם דיברו הרבה יותר. אנחנו מאמינות שביחד, אפשר לרפא מקומות כואבים, להעז להתבונן פנימה לעומקים חדשים ולהתחבר אל מיניות בריאה ומלאת עוצמה.
כדי להמשיך את הזרימה של הריפוי, אנחנו מייעדות מעשר מהכנסות הסדנה לתרומה לנפגעות תקיפה מינית.
נגה עמית היא שחקנית, כותבת, יוצרת ומנחת מעגלי נשים. לפרטים נוספים, האימייל של נגה או דלית
קיבלתי המלצה חמה עליהן ממישהי מקסימה שביליתי איתה ושלא היתה מודעת לפני כן לכך שיש לה חוסר חיבור עם המיניות שלה. ועוד הערת אגב העולם אכן הולך ומתבשם באנרגיה המינית הגבוהה והנפלאה לאחר מספר שנים שחווינו עוצמה רוחנית שבאה לידי ביטוי בפרץ של שיטות טיפול ואיבחון שונות
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
26/8/2007 17:14
בקטגוריות אהבה חופשית, אהבה עצמית, אהבה שווה לכל, אהבת הגוף, אורגזמות, אירוטיקה, אנרגיה מינית, אנרגיה נשית, אנרגיות, אקסטזה, בנות, בעיות מיניות, גברים, הנאות, הנאות החיים, העצמה נשית, השפיכה הנשית, זהות מינית, זרימה, חופש מיני, חיבור אל האני הפנימי, טרנספורמציה, יחסי מין, לב פתוח, מדיטציות, מימוש עצמי, מין, מיניות, מעגלי נשים, משגלים, זירמה, זיונים, נקביות, נשיות, נשים, סדנאות, סטוצים, סקס, סקס חופשי, סקס ופנטזיות, סקסיות, עבודה אנרגטית, עבודה רוחנית, עוצמה מינית, עוצמה נקבית, עוצמה נשית, פעילויות, פתיחות מינית, קבלה עצמית, רוחניות,
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
|
למתקשות במיניות ומין
מפת דרכים למתקשות להגיע לאורגזמה / דלית-יעל אייזן
במידה ואת מתקשה להגיע לאורגזמה, או שמעולם לא הגעת לכזאת, יש כמה אלמנטים שכדאי להסתכל עליהם בהקשר של אורגזמה נשית. את מוזמנת לקרוא ולהתבונן על עצמך ואם תרצי, אז גם לשתף בפורום מיניות נשית במה שמצאת כדי להמשיך ולהיעזר:
דעי את עצמך וגעי בעצמך האם את באמת מכירה את עצמך ואת האופן שבו את מתגרה, מגיעה לסיפוק, האם את יודעת בדיוק מה עושה לך טוב? ההכרות הזאת חשובה בעיקר עבור עצמך, אבל גם כדי לאפשר לפרטנר שלך להוביל אותך רחוק, עד הסוף. עשייה שמאד עוזרת לכך היא אוננות, בכל מיני צורות. שווה לנסות ולהצליח קודם כל לענג את עצמנו.
הכרות עם הגוף הכירי את המקומות, את צורת המגע, את התזמון, את התנוחות, את הרגישויות המיוחדות של גופך. את ההעדפות שלך. את הדברים שאת לא אוהבת. הכירי ונסי ללמוד אותו עוד ועוד, עם כל התנסות.
קבלה של הגוף האם את מקבלת את הגוף שלך כפי שהוא. אולי יש פחד או בושה שלא מאפשרים שחרור והליכה עד הסוף. אולי את מרגישה אשמה על ההנאה שלך. אולי לחץ להראות שגומרת כבר. פחד להיראות בעייתית שיוצר אפילו לחץ נוסף. אולי פחד לאבד שליטה.
קבלת מידע את זה את כבר עושה עכשיו גם באתר הזה. אבל ברצינות, לפעמים חסר מידע פשוט למדי על איך לגעת ועל הטבע של הגוף ועל ההעדפות האישיות שלך, מה כדאי לעשות לפני מה, מידע שיכול לעשות שינוי משמעותי. את מוזמנת לשאול ולקבל את מידע.
ודאי שאת נינוחה שאת רוצה, שמתחשק לך, שאת מוכנה. שעדיין מתחשק לך, גם תוך כדי...
אווירה, זמן, מיקום ופרטנר מתאים כשאת בסיטואציה שהיא מינית, ודאי שאת מרגישה לגמרי בנוח, עם פרטנר שאת סומכת עליו. האם המקום מתאים לך ומרגיש טוב. או האם את לחוצה, ממהרת, מוטרדת. האם התנאים אופטימאליים ודעתך נינוחה מעניינים אחרים.
תקשורת עם הפרטנר כנות, פתיחות, נכונות להתנסות ולהדריך. אמון ושיתוף. רצון לעשות טוב זה לזו. בטחון. דברים בסיסיים.
הרפתקנות עשיות שונות ולא רגילות, בקשות מיוחדות, שימוש בויבראטור, פשוט להתנסות. להעז.
אמון מרכיב חשוב בכל ניסיון שלנו להשתפר. האם את נותנת אמון שתוכלי להגיע לאורגזמה. מציעה לנסות ולתת אמון, שלא משנה מה היה הניסיון שלך עד היום, הכול פתוח והכול אפשרי...
אשמח לעבוד איתך ולהתקדם לעבר שיפור ההנאה ממין ובכלל :-)
לתגובות על המאמר ולהשתתפות בפורום
ממליץ לכל מי שרוצה סיוע ומוכנה לשינוי ואף לכל אחת ואחת מכן לפנות לדלית-יעל אייזן הנפלאה:http://www.artofliving.co.il/index.html
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
25/8/2007 22:35
בקטגוריות טיפולים, אהבת הגוף, אהבה עצמית, אהבה חופשית, אהבה שווה לכל, אהבה, אנרגיה מינית, אנרגיה נשית, אנרגיות, בנות, בעיות מיניות, הנאות, הנאות החיים, העצמה נשית, זהות מינית, זרימה, חופש מיני, חופש, חיבור אל האני הפנימי, חינוך מיני, יחסי מין, לב פתוח, מדיטציות, מין, מימוש עצמי, מיניות, מעגלי נשים, נקביות, נשיות, נשים, סדנאות, סקס, סקסיות, עבודה אנרגטית, עבודה רוחנית, עוצמה מינית, עוצמה נקבית, עוצמה נשית, פעילויות, פתיחות מינית, קבלה עצמית, קורסים, רוחניות, שחרור מתחים, שינוי מציאות, תשוקה
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
|
מפגשי חובה לנשים
מיניות נשית סידרת מפגשי התעוררות בנושא מיניות נשית בהנחיית נגה עמית ודלית-יעל אייזן
מה?
אנו מזמינות אתכן לסידרת מפגשי התעוררות המיועדים לנשים הרוצות להתעורר מחדש אל העולם המופלא של הנאה ותענוג, עולם המיניות הנשית. במהלך המפגשים ניצור מגע מחודש עם האפשרות הטבעית שלנו ליהנות מעצמנו, מגופינו, ממגע וממין. מיניות נשית היא שער לעונג גדול, התרחבות הנפש והגוף והרמוניה עם עצמנו ועם אחרים, ואת ראויה לחוות אותה במלואה.
נדמה שרק לאחרונה נפתח העולם לזכותן של נשים ליהנות מגופן. רבות מאיתנו עדיין לא התרגלנו למצב החדש, מצב של חופש פעולה, שחרור ופתיחות, ואנחנו עדיין פועלות בתוך המגבלות הפנימיות שיצרנו לעצמנו לאורך השנים וההתנסויות. ביחד, בשילוב כוחו של המעגל הנשי, נלך אל מעבר לפחדים, לכאבים ולהתנסויות הלא קלות ונגלה שם עולם שלם של מיניות נשית המורכבת מתענוג, קבלה ואהבה עצמית.
בואו נגלה ביחד את התשוקה שלנו ונאפשר לה לזהור. באומץ, ובתוך מרחב תומך ומקבל, נפגוש את מה שעומד בינינו לבין היכולת שלנו ליהנות ממין, בפשטות, ונלמד זו מזו דרך שיתוף ושיקוף. ניפתח דרך תנועה, מגע, יצירה, תרגילי מודעות, תרגילים בזוגות ובקבוצה, קלפים ודמיון מודרך אל האפשרות הטבעית שלנו, אל הקסם. ביחד, אנחנו יכולות לרפא מקומות כואבים, להעז להתבונן עמוק פנימה למקומות חדשים, ולהתחבר אל מיניות חדשה, בריאה ומלאת עוצמה.
אם את רוצה לחזור אל כוחך, להדליק את חייך, להתחבר אל הנשיות והמיניות שלך, להרגיש ולהכיל את העוצמות האפשריות לך, אם את לא נהנית ממין, חווה קשיים, פחדים, עכבות ותסכולים בהקשר המיני וגם אם את כבר חוגגת את מיניותך ותשוקתך ורוצה להזניק עוד יותר את חייך, את מוזמנת.
למה (מעגל)?
פעם מזמן, כשעוד היה לנו שבט, מקטרות שלום, ונוצה בשיער, היינו מתכנסות באוהל האדום ומדברות. היינו שואבות מחוכמתן של הזקנות, היינו חולקות עם הילדות מניסיוננו. היינו בוכות ביחד, צוחקות ביחד, גדלות ביחד. גם היום אנחנו עושות את זה, אבל הרבה פחות. מעגלי הנשים נועדו להחזיר משהו מהתרבות השבטית הזו, ולתת לנו מקום לבטא את הקול שלנו בסביבה נשית עוצמתית, מעצימה ותומכת. כל מעגל הוא שונה והוא יצירה חד-פעמית, כפי שכל אישה היא שונה. בכולם יש הקשבה, כנות, שיתוף וכבוד. בואי ביחד וניצור את המעגל שלנו.
מי?
דלית-יעל אייזן – מטפלת, מדריכה ומלווה תהליכים יפים של התפתחות אצל נשים ואנשים ומנחת מעגלי נשים. מתמחה בטיפולים העוסקים במיניות נשית.
נגה עמית – שחקנית, כותבת, יוצרת ומנחת מעגלי נשים.
מתי?
ארבעה מפגשים המחולקים לשני סופי שבוע (ללא לינה):
סופ"ש I
מפגש ראשון: שישי 24.8 בשעות 13:00-20:00
מפגש שני: שבת 25.8 בשעות 9:00-16.30
סופ"ש II
מפגש שלישי: שישי 7.9 בשעות 13:00-20:00
מפגש רביעי: שבת 8.9 בשעות 9:00-16.30
איפה?
המפגשים יתקיימו בסטודיו קסום ואינטימי בתל אביב. מיקום מדויק יימסר לנרשמות.
כמה?
480 ₪ לסידרה כולה (אין אפשרות להירשם למפגשים בודדים).
לנרשמות עד ה-14 באוגוסט – 420 ₪.
מעשר מההכנסות ייתרם לנשים נפגעות תקיפה מינית.
איך (אפשר להכיר יותר)?
מפגש הכרות והרשמה יתקיים בשישי 10.8 בשעות 16:00-18:00
המפגש יציג את התכנים ואת המנחות ויכלול התנסות ומעגל נשים.
עלות המפגש 30 ₪. מפגש ההכרות ללא תשלום עבור מי שתירשם לסדרת המפגשים במקום.
איך (נרשמות)?
יהיה קוסם?
סביר להניח שלא. אבל קסמים יהיו גם יהיו. באחריות.
את ראויה!
מחכות לפגוש אותך, דלית ונגה

האתר של נגה:
http://www.metaplim.co.il/kesemnashi
האתר של דלית-יעל:
http://www.artofliving.co.il/index.html
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
25/8/2007 22:24
בקטגוריות מעגלי נשים, אהבה עצמית, אהבה חופשית, אהבה, אהבה שווה לכל, אנרגיה מינית, אנרגיה נשית, אנרגיות, בנות, בעיות מיניות, הנאות, הנאות החיים, העצמה נשית, זהות מינית, זרימה, חופש, חופש מיני, חיבור אל האני הפנימי, חינוך מיני, חשיבה חיובית, טיפולים, טרנספורמציה, יחסי מין, לב פתוח, לימודים, מדיטציות, מימוש עצמי, מין, מיניות, נקביות, נשיות, נשים, סדנאות, סקס, סקסיות, עבודה אנרגטית, עבודה רוחנית, עוצמה מינית, עוצמה נקבית, עוצמה נשית, פעילויות, פתיחות מינית, קבלה עצמית, קורסים, רוחניות, שחרור מתחים, שינוי מציאות, תשוקה, אהבה ויחסים
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
|
הפוליאמוריות מנקודת מבט גברית.
פוליאמורי: כל המרבה הרי זה מסובך פירוש המונח פוליאמורי הוא "לאהוב יותר מאדם אחד". אהבה זאת יכולה להיות מינית, רגשית, רוחנית, או כל שילוב שלהם, בהתאם לרצון ולהסכם בין יחידים. יש כל מיני קומבינציות ודרגות של יחסים, ובהתאם לטבע האנושי, גם מקומה של הקנאה לא נפקד. ואם קשה לחיות בשניים לאורך זמן, קל וחומר בריבוי פרטנרים. מילת המפתח, כמו בזוגיות, היא הידברות מאיר הורביץ אני קיבוצניק, והייתי חסיד הפוליאמורי ("פולי", בקיצור) עוד לפני שהמונח הזה הומצא. למדתי את הנושא משני סופרים, רוברט היינליין ורוברט רימר, עוד בשנת 1960. רק לפני כעשר שנים הבנתי שאוכל להתחבר לקהילת הפוליאמורי באינטרנט, וכך עשיתי. יחד עם ידיד שפגשתי באינטרנט, הקמנו את "מקדש האהבה". בחיי הפרטיים אני מנסה לחיות בצורת פולי, אבל זה לא קל. לא בכל מקום ניתן למצוא אנשים שבמקום "לבגוד" מוכנים להיות כנים ולהסכים מראש על יחסים פתוחים.
פירוש המונח פוליאמורי הוא "לאהוב יותר מאדם אחד". אהבה זאת יכולה להיות מינית, רגשית, רוחנית, או כל שילוב שלהם, בהתאם לרצון ולהסכם בין יחידים. המושג "פוליאמורוס" (Polyamorous) מתאר גם אנשים שפתוחים ליותר ממערכת יחסים אחת, גם אם כרגע אין להם יותר מאחת. יחסים פוליאמוריים לאו דווקא מחייבים מעורבות של סקס.
נאמנות בתוך הקבוצה
ודאי תשאלו, האם זה לא בגידה? זהו, שלא. פוליאמורי אינה הטעיה של הזולת. בני הזוג יודעים על היחסים של הפרטנרים שלהם. מילות המפתח הן: יושר, משא ומתן, תקשורת. נראה שלרבים מאלו המתנסים ביחסים סודיים מחוץ לנישואים (בגידה, ניאוף, "יחסים אסורים") יש פוטנציאל ליחסים פוליאמוריים, אם כי זאת לא בדיוק הכוונה שלהם. למעשה, יש מונח הנקרא "פוליפידליטי": נאמנות של חברים זה לזה מבחינה מינית בקבוצה פוליאמורית. חסידי פוליפידליטי אינם מקיימים יחסים מיניים מחוץ למשפחה רבת מבוגרים.
אין להתבלבל בין פוליאמורי לבין פוליגמיה. בעוד שפולי אמורי פירושו ריבוי אהבות, פוליגמיה היא משפחה מרובת מבוגרים. "פוליגיניה" פירושה משפחה עם יותר מאשה אחת, "פוליאנדריה" פירושה משפחה עם יותר מבעל אחד.
גיאומטריה פוליאמורית: יחסים ראשוניים, משניים, "V", ושלישיות
יש סוגים שונים של יחסים בתוך הפולי. אין העדפה על צורה אחת לעומת אחרת. ההגדרות אינן חקוקות בסלע, אלא מבטאות פחות או יותר את הסכמה הכללית בקהילה.

סוגים שונים של קשר (אילוסטרציה: ויז'ואל/פוטוס)
קשר ראשוני הוא הקשר החשוב ביותר. קשר משני הוא יחסים ללא סיבוכים של קשר רגשי חזק, חוקי, כלכלי ושאר מחויבויות של קשר ראשוני. יש המוסיפים גם קשר שלישוני. ייתכן גם מצב של כמה בני זוג בכל רמה של קשר.
לא כולם אוהבים את ההגדרות "ראשוני" ו"משני", אלא מעדיפים את המושג "מעגל של שווים".
בתוך שלישיה יש מבנה שנקרא "וי", בו שניים קשורים לאותו אחד, שמהווה את הקודקוד. יש גם מבנה שנקרא "משולש", או "שלישיה" - התקשרות של שלושה אנשים, שכל אחד מהם קשור לשניים האחרים.
מבנה נוסף הוא נישואים בשרשרת - זה מושג של סופר המדע הבדיוני רוברט היינליין: סוג נישואים שמדי פעם מוסיף חברים צעירים יותר, במקביל למותם של אחרים.
רביעיות, חמישיות, שישיות ויותר: יש מספרים גדולים יותר משלושה שותפים לקבוצה. צורות ההתקשרות יכולות מורכבות ומגוונות מאוד, והקשרים האינטימיים שונים מקבוצה לקבוצה.
שאלת השאלות הנשאלת כאן, כמובן, היא מה בקשר לקנאה? יש אנשים שלא מקנאים. הרוב כן מקנאים, גם בין חסידי הפוליאמורי. המקנאים רואים בקנאה סימן למשהו שדורש חקירה ותשומת לב, כמו שהיו רואים בדיכאון או כאב סממנים הדורשים טיפול.
קנאה איננה הוכחה לאהבה (ובזה שונה הפוליאמורי ממונוגמיה) ואינה מעידה על מוסריות (ובזה שונה הפוליאמורי ממניפולציה רגשית של בני זוג שלא מוכנים להתקשרות מסוימת). קנאה היא רגש טבעי, כמו כעס ותוקפנות.
~ ~ ~ תשובות לשאלות נפוצות ~ ~ ~
· האם יש כללים לפוליאמורי?
אין עדיין הגדרות מדוייקות לפוליאמורי. יש דיונים רבים בתוך החוגים על תופעות שונות. הדבר המדויק ביותר שמישהו יכול להגיד זה מה שטוב לו.
· האם כל חסידי הפוליאמורי הם דו-מיניים?
חלקם דו-מיניים וחלקם לא. זה כולל גם הומוסקסואלים או לסביות שמעורבים ביחסים אינטימיים. אי אפשר לדעת לפני ששואלים, וכדי למנוע הנחות מוטעות כדאי לבדוק.
· האם יחסים פוליאמוריים נמשכים זמן רב?
חלק כן, חלק לא, כמו בכל סוגי יחסים. חלקם נמשכים שנים רבות, לחלקם ילדים משותפים באותו בית. הסגנון הפוליאמורי לא מבטיח שהחיים יהיו קלים יותר. עם זאת יש את היתרון של שותפות בשמחות ובצער.
· איך בן אדם יכול לדעת אם הוא פוליאמורי?
יש טענה שאין דבר כזה, להיות פוליאמורי, יש רק התנהגות פוליאמורית. עם זאת, לפעמים יש כאלו שחושבים שהם אינם פוליאמורים, אם כי לפי ההתנהגות שלהם - הם כן. יש גם כאלה שמתחברים ומוצאים את עצמם בתוך זה מיד כשהם שומעים את התיאור של הפוליאמורי. למעשה, התווית לא חשובה, גם לא התיאור המדויק של הפולאמוריות.
יש אנשים שחיים ומרגישים טוב בשתי צורות החיים, מונוגמית או פוליאמורית, בתקופות שונות של חייהם. הדבר החשוב הוא להתייחס בנדיבות, באחריות ובבהירות כלפי השותפים, ולדאוג שהם ירגישו טוב. אם יהיו לך יחסים אינטימיים באותו זמן עם יותר מאדם אחד או שניים, יתייגו אותך כ"אדם פוליאמורי".
· מה עם מגורים בצוותא, התחייבויות, נישואים וכל השאר?
יש שיטות שונות. בדרך כלל הפוליאמורים בונים צורה של יחסים, ואינם נוהגים סתם להחליף את החברים שנקרים בדרכם. לפי אמנדה ר. קלארק, לא צריכה להיות התחייבות, כי אולי משהו טוב יותר עומד להגיע.
· איך מתחילים יחסים פוליאמוריים?
אין חוקים מוסכמים לגמרי, אפשר לבנות אותם לפי הצורך. עם זאת, "מקדש האהבה" עושה מאמצים לקרב אנשים יחד, גם אם צריך לבקש מהם לשנות מיקום גיאוגרפי. הדבר הבסיסי בפוליאמוריות הוא תקשורת. אם אתה יכול לדבר על השאיפות שלך, אתה בדרך להגשים אותן. בכל מקרה צריך ליצור תקשורת כנה עם הפרטנר בקשר ליחסים פוליאמוריים. תקשורת כזאת תעזור גם ביחסים מונוגמיים. אין ערבות להצלחה. הכל יכול לקרות, לטוב או לרע.
· איך להסביר את הקשר הפוליאמורי לאנשים מסביב?
לפי דיוויד רוסטצ'ק, לא צריך להסביר לאף אחד. מה שחשוב זה מה שאתה והאנשים היקרים לך מרגישים. לכל היותר אתה יכול לספר מה אתה מרגיש ולמה אתה מאושר. אם מישהו שואל, אפשר לומר, למשל, שאתה מספר את האמת לשתי הנשים, שאתה אוהב את שתיהן כל אחת בפני עצמה, שאין יותר או פחות, שלא חייבים להתחייב רק לאחת, אפשר גם לשתיים.
· גם לשני אנשים קשה להמשיך ולאהוב לאורך זמן, זה לא יותר קשה בפוליאמורי?
בהחלט. מה שחשוב זה תקשורת (שמומלצת גם לזוגות). דברים שנראים פעוטים בזוגיות ושניתן להחליק אותם, עלולים להיות הרסניים ביחסים של יותר משניים. המפתח הוא - הידברות.
· האם לאהוב אדם אחד זה לא יותר טבעי?
דווקא יותר טבעי לאהוב יותר מאדם אחד. עובדה שלאנשים יש מספר ילדים. הילד הראשון היה מעדיף בתחילה להיות ילד יחיד, אבל ההורים מלמדים אותו שהם אוהבים אותו בדיוק באותה מידה.
מונוגמיה היא רק מיתוס. קינסי הראה של-70 אחוז מהאנשים היו רומנים מהצד. רוב התרבויות היו ועדיין פוליגמיות (בעיקר ריבוי נשים). תמיד היו לאנשים מאהבים ומאהבות, פילגשים וכו'. לגבי העתיד, במערב מקובל יותר ויותר הדגם ההוליוודי, של נישואים סדרתיים.
האימייל של מאיר
· אתר "מקדש האהבה"
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
18/8/2007 21:24
בקטגוריות אהבה, אהבה ורומנטיקה, אהבה חופשית, אהבה שווה לכל, פוליאמוריות, פוליאמוריה, אהבה ויחסים, תשוקה, משולש אהבה, לב פתוח
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
|
סוף שבוע של אהבה.
אוריאלה ורניאל - מכון אומגה-Coaching
מזמינים אתכם
סוף שבוע: סדנת אהבה נטו
כלים להצלחה ומיגנוט בכוח האהבה
חמישי-שישי-שבת 23.8.07 * מלון שלום פלאזה טבריה * בנופים הקסומים של הכנרת והרי הגולן
בואו להיטען, להירגע, להתפתח ו..לגעת בקסם האהבה
סוגרים את הקיץ בסוף שבוע מיוחד, עמוק, אנרגטי, מגנטי, מלא אהבה וריפוי.
סדנת שלושה ימים שני לילות. סדנאות, מסרים בתקשור, מדיטציות, חוויה..
יום חמישי - 23.8.07 - התקדשות לאהבה
15:00......קבלת חדרים 17:00......מה זאת אהבה? - עם צוות המנחים 18:00......מפגש עם מאסטר האהבה 19:30......ארוחת ערב 21:00......טקס התקדשות דרך 4 האלמנטים במקדש האהבה
יום שישי - 24.8.07 - מנפרדות לאחדות
9:00....... ארוחת בוקר 11:00..... מנפרדות לאחדות- סדנת חוויה 13:00..... מסרים אישיים בתקשור וטיפולים אנרגטיים (בתשלום סמלי- ברישום מראש) 17:30..... סדנת "אחדות" - מפגש רב עוצמה בטבע 20:00..... קבלת שבת וארוחת ערב 21:00..... מסיבת ריקודים ומשחקי חברה (תכנית המלון) 22:30......ריפוי של מלאכים- הילינג קבוצתי- פעילות מיוחדת בספא
יום שבת - 25.8.07 - מסרים של אהבה
9:00......ארוחת בוקר 11:00....סדנת כלים להצלחה ומגנוט בכוח האהבה 13:30....מסרים אישיים בקלפים ותקשור 17:00....סיום הסדנה
השתתפות: 790 ¤ בלבד לאדם לנרשמים עד 12.8.07 כולל הכל: לינה, חצי פנסיון וסדנאות.
לנרשמים לאחר מועד זה: 840 ¤ לאדם בחדר זוגי. ניתן לשלם ב 3 תשלומים.
הלינה במלון שלום פלאזה טבריה, הצופה לכינרת ולהרי הגולן. המלון בדרגת 3 כוכבים וכולל בריכת שחייה חיצונית
ומרכז ספא מאובזר ומקורה המציע בריכת שחייה מחוממת, סאונה רטובה, סאונה יבשה וג'קוזי.
הבטיחו מקומותיכם ב-ה-ק-ד-ם * מחכים לכם באהבה !
· ניתן לתאם הסעה למספר מוגבל של משתתפים.
· מומלץ להגיע עם בגדים מתאימים לטיול ולרחצה, כולל כרית לישיבה בטבע.
· לחלק מהפעילויות נדרש כיסוי עיניים אנא הצטיידו בהתאם !
קצת עלינו:
רניאל סיוון-גנרוז ואוריאלה פז-מורין - זוג נשוי, מנהלים את מכון אומגה Coaching.
רניאל - יועץ ומורה על פי חוקי הרוח. מפתח את שיטת ה"אינטולוגיקה"- שילוב בין אינטואיציה והגיון. מחבר ספרים בנושאי העידן החדש. מאבחן ומייעץ בכלים רוחניים מגוונים.
אוריאלה - מפתחת שיטת אומגה- O.P.M, מתקשרת ומנחה קבוצות ויחידים בקוצ'ינג רוחני, פיתוח האינטואיציה ודמיון מודרך. הכשירה רבים מהמורים, היועצים והמטפלים בארץ.
דורית - מתקשרת ומלווה בתהליכי איזון, ריפוי והגשמה. מתמחה בתקשור בנושאי בריאות, תקשור מעצים להגשמת יעדים ותקשור עם בעלי חיים.
דני - יוצר מרחבי ריפוי ופתיחת ערוצים. מטפל בהילינג אנרגטי, ביו-אורגונומי ושיטות ייחודיות. מסייע בחיבור לחזון הגבוה ולייעוד האישי.
להרשמה- מרכז אומגה: 03-6359699 או 052-8617017
דוא"ל: [email protected] ** אתר הבית: www.oriella.co.il
בואו באהבה..
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
8/8/2007 15:19
בקטגוריות אהבה, אהבה ורומנטיקה, מיגנוט, מימוש עצמי, סדנאות, טבריה, אהבה שווה לכל, אנרגיות, גברים, זרימה, חיבור אל האני הפנימי, חשיבה חיובית, טרנספורמציה, לב פתוח, מדיטציות, נשים, עבודה אנרגטית, עבודה רוחנית, פעילויות, קבלה עצמית, שינוי מציאות, שחרור מתחים
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
|
למי שמתקשה להגיע לאורגזמה.
מפת דרכים למתקשות להגיע לאורגזמה / דלית-יעל אייזן
במידה ואת מתקשה להגיע לאורגזמה, או שמעולם לא הגעת לכזאת, יש כמה אלמנטים שכדאי להסתכל עליהם בהקשר של אורגזמה נשית. את מוזמנת לקרוא ולהתבונן על עצמך ואם תרצי, אז גם לשתף בפורום מיניות נשית במה שמצאת כדי להמשיך ולהיעזר:
דעי את עצמך וגעי בעצמך האם את באמת מכירה את עצמך ואת האופן שבו את מתגרה, מגיעה לסיפוק, האם את יודעת בדיוק מה עושה לך טוב? ההכרות הזאת חשובה בעיקר עבור עצמך, אבל גם כדי לאפשר לפרטנר שלך להוביל אותך רחוק, עד הסוף. עשייה שמאד עוזרת לכך היא אוננות, בכל מיני צורות. שווה לנסות ולהצליח קודם כל לענג את עצמנו.
הכרות עם הגוף הכירי את המקומות, את צורת המגע, את התזמון, את התנוחות, את הרגישויות המיוחדות של גופך. את ההעדפות שלך. את הדברים שאת לא אוהבת. הכירי ונסי ללמוד אותו עוד ועוד, עם כל התנסות.
קבלה של הגוף האם את מקבלת את הגוף שלך כפי שהוא. אולי יש פחד או בושה שלא מאפשרים שחרור והליכה עד הסוף. אולי את מרגישה אשמה על ההנאה שלך. אולי לחץ להראות שגומרת כבר. פחד להיראות בעייתית שיוצר אפילו לחץ נוסף. אולי פחד לאבד שליטה.
קבלת מידע את זה את כבר עושה עכשיו גם באתר הזה. אבל ברצינות, לפעמים חסר מידע פשוט למדי על איך לגעת ועל הטבע של הגוף ועל ההעדפות האישיות שלך, מה כדאי לעשות לפני מה, מידע שיכול לעשות שינוי משמעותי. את מוזמנת לשאול ולקבל את מידע.
ודאי שאת נינוחה שאת רוצה, שמתחשק לך, שאת מוכנה. שעדיין מתחשק לך, גם תוך כדי...
אווירה, זמן, מיקום ופרטנר מתאים כשאת בסיטואציה שהיא מינית, ודאי שאת מרגישה לגמרי בנוח, עם פרטנר שאת סומכת עליו. האם המקום מתאים לך ומרגיש טוב. או האם את לחוצה, ממהרת, מוטרדת. האם התנאים אופטימאליים ודעתך נינוחה מעניינים אחרים.
תקשורת עם הפרטנר כנות, פתיחות, נכונות להתנסות ולהדריך. אמון ושיתוף. רצון לעשות טוב זה לזו. בטחון. דברים בסיסיים.
הרפתקנות עשיות שונות ולא רגילות, בקשות מיוחדות, שימוש בויבראטור, פשוט להתנסות. להעז.
אמון מרכיב חשוב בכל ניסיון שלנו להשתפר. האם את נותנת אמון שתוכלי להגיע לאורגזמה. מציעה לנסות ולתת אמון, שלא משנה מה היה הניסיון שלך עד היום, הכול פתוח והכול אפשרי...
אשמח לעבוד איתך ולהתקדם לעבר שיפור ההנאה ממין ובכלל :-)
|
נכתב על ידי
Feminine-admirer
,
7/8/2007 22:22
בקטגוריות אורגזמות, אביזרי מין, אהבת הגוף, אהבה עצמית, אהבה שווה לכל, אוננות, אקסטזה, בעיות מיניות, הנאות, הנאות החיים, השפיכה הנשית, ויברטורים, זרימה, חופש מיני, חיבור אל האני הפנימי, יחסי מין, מין, מיניות, נשים, סקס, סקסיות
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טל ב-26/8/2009 11:26
|
דפים:
|