|
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
המדריך הבסיסי למתאפרות מתחילות שירה שוסטר מאפרת מקצועית בעלת ניסיון של 8 שנים. מורה לאיפור מקצועי ב-Gigi Academy, האקדמיה למקצועות הקוסמטיקה והאיפור עולם האיפור זר לך? לא יודעת מה עושים עם קונסילר, איך משתמשים במייק-אפ, מה זה סומק, כמה פודרה שמים ומאיזה סוג ולמה בכלל חשוב לך ללמוד על צלליות? שירה שוסטר מגישה לכן את המדריך המלא למתאפרות מתחילות ניקיון והכנה. איפור מניחים על פנים נקיות. הניקוי יתבצע עם חלב פנים + מי פנים. לאחר הניקוי, יש לשים קרם לחות לפי סוג העור.
מייק-אפ (קרם בסיס). מטרת המייק-אפ לתת גוון אחיד לפנים. סוגי מייק-אפ עיקריים:
הנוזלי. מייק-אפ שמרקמו נוזל. סוג זה מעניק כיסוי ברמה סבירה, מומלץ לנשים בעלות עור חלק ונקי מפגמנטציה או לחלופין לנשים בעלות קמטים/קמטוטים משום שאינו יוצר מראה כבד על העור.
המוצק. נקרא גם מייק-אפ סטיק, מעניק כיסוי כבד יותר, מומלץ לשימוש לאיפור ערב, או לבעלות עור הזקוקות לכיסוי כבד (פצעים, פיגמנטציה, קופרוז). קיים גם מייק-אפ מוצק עם פודרה. לבעלות עור שמן קיים מייק-אפ על בסיס נטול שומן.
התאמת המייק-אפ. מאד חשוב להתאים את המייק-אפ לגוון העור: הבדיקה צריכה להתבצע באיזור שבין הלחי והצוואר, וצריך לוודא שאין הבדל בין צבע האיזור המאופר במייק-אפ לבין צבעו הטבעי של עור הפנים והצוואר.
חשוב לציין שאור הפלורסנט בחנויות מטעה, לכן מומלץ לצאת החוצה ולבדוק באור יום עם מראה קטנה שאכן מדובר בגוון הנכון.
אופן השימוש. מורחים את המייק-אפ עם ספוגית לחה, סחוטה היטב. חשוב לוודא שמריחת המייק-אפ אחידה ושהמייק-אפ מגיע עד קו שורשי השיער, ויורד במעט מקו הלסת והסנטר תוך כדי טשטוש הגבול על מנת למנוע מראה מסכתי. התוצאה: פנים בעלות גוון חלק ואחיד.
קונסילר. מטרתו לטשטש פיגמנטציה. הקונסילר הוא בעצם סוג של מייק-אפ סמיך יותר, המגיע במספר גוונים, כאשר השימוש בכל גוון יהיה בהתאם לגוון הפגמנטציה אותה נרצה לכסות:
לאדמומיות נשתמש בקונסילר ירקרק. לפגמנצטיה אפרפרה-כחולה (בדרך כלל שקיות מתחת לעיניים או ורידים) נשתמש בקונסילר בגוון כתמתם.
אופן השימוש. מתחת לעיניים - משק הדמעות לכיוון חוץ. חשוב שהמריחה תהיה נקודתית. השימוש בקונסילר יכול להעשות לפני/אחרי השימוש במייק-אפ - כל אחת וההעדפה שלה. בכל מקרה השילוב בין שניהם מהווה את הבסיס המושלם לאיפור.
בית ספר למתאפרות מתחילות פודרה. פנים מבריקות משדרות מראה מזיע ועייף. מטרת הפודרה היא לקבע את המייק-אפ ולמנוע ברק על ידי ספיחת עודפי הזיעה (והפרשות שומן לבעלות עור שמן). סוגי פודרה עיקריים:
פודרה דחוסה (אבן), הנוחה יותר לשימוש מחוץ לבית.
פודרה בתפזורת - בבית מומלץ להשתמש בפודרה בתפזורת, היות והאפקט שלה הוא כמעט בלתי נראה לעין.
אופן השימוש השימוש נעשה באמצעות איסוף של כמות קטנה מאד של אבקה על כרית הפודרה ו"איבוק" הפנים .
סומק. גווני הסומק יהיו בדרך כלל ממשפחת הורודים והכתומים. גוונים ממשפחת החומים הולכים גם, אך לא נותנים את אותו אפקט כמו גווני הורוד והכתום.
את סומק מניחים על "תפוחי" הלחיים וניתן למשוך ולטשטש לכיוון האזניים. אם הפנים מלאות או נוטות לאדמומיות - עדיף סומק ממשפחת הכתומים/חומים - ולא ורוד, ולהפך. את הסומק נמרח עם מברשת, ולא לשכוח להתחיל עם כמות מועטה - תמיד אפשר להוסיף.
צלליות. כאשר מתאימים את גוון הצלליות צריך להתחשב במספר גורמים:
1. גוון העור, השיער, העיניים והבגדים.
2. מבנה העין - יש צורת איפור שונה לכל מבנה עין (לעין גדולה, קטנה, שקועה, בולטת, עפעף נופל, עיניים קרובות ורחוקות).
3. אנו צריכות לחשוב מהו המראה אותו אנו מעוניינות להשיג? מראה נקי וטבעי לעבודה או ליום באופן כללי? איפור ערב עדין וקלאסי? איפור זוהר לאירוע מיוחד? או אולי איפור מעושן ודרמטי מעושן למסיבה פרועה?
יש מספר סוגים עיקריים של צלליות: דחוסה מט (אבן), דחוסה מבריקה (משי), מבריקה בתפזורת וקרם. את הצלליות אפשר למרוח עם מברשת שיער או מקלון ספוג.
תיחום העין. עין תחומה מקבלת מראה הרבה יותר מודגש ומוגדר, אופן התיחום יהיה קשור לגודל העין.
חשוב שהעיפרון יהיה מחודד ושיעבור חיטוי (אפשר להעביר סיבוב על טישו). עיפרון כהה בתוך העין יקטין אותה, ומחוץ לעין יגדיל אותה (קו הריסים התחתון). גם עיפרון לבן בתוך העין יבצע אשליה של עין גדולה יותר. לכן יתאים יותר לעיניים קטנות מאשר לגדולות.
ניתן לקבע עיפרון שנמרח בקו הריסים התחתון על ידי הנחת צללית וטשטושה. למראה טבעי יותר ניתן להשתמש בעיפרון חום לבהירות ועיפרון אפור לבעלות שיער שחור.
איי-ליינר חשוב להקפיד על קו הולך ונעלם וצמוד מאוד לריסים, בהתאם לסוג העין: בעין קרובה נעצור את האיי-ליינר במרכז, ובעין רחוקה אפשר להמשיך אותו עד הסוף.
גבות. חשוב לזכור לסרק את הגבות, ואם יש צורך ניתן לקבע על ידי שימוש במסקרה שקופה. מי שגבותיה דלילות יכולה לעבור על הגבות במכחול עם צללית בגוון הגבה, או בעיפרון גבות.
את צביעת הגבות מבצעים בצורת קיווקוים קצרצרים ואף פעם לא במשיחת קו, על מנת לא ליצור מראה מצועצע ומלאכותי.
מסקרה. המסקרה מעניקה לנו את הטאץ' האחרון למראה הפנים והיא בגדר חובה. היא "פותחת" את העין, ובלעדיה שום איפור אינו מושלם.
חשוב לנקות חומר מהמברשת לפני המריחה - תמיד קל יותר להוסיף מאשר להוריד הכל ולהתחיל מהתחלה. אם העפעף מתלכלך, חכי חמש דקות, ובעזרת קיסם אזניים גרדי את המסקרה שהתייבשה.
למראה טבעי יותר, ניתן להשתמש במסקרה חומה (בלונדיניות/ג'ינג'יות) או שקופה למי שיש כבר ריסים מלאים.
תוחם שפתון/גלוס. אודם מומלץ למרוח על שפתיים לחות. שפתיים חיוורות עם סימני יובש מעידות על הזנחה.
אם שפתייך מטופחות, אפשרי בהחלט למרוח גלוס עדין וזהו. אם החלטת ללכת על שפתוןמומלץ לתחום בעזרת עיפרון בעל גוון זהה לאודם/גלוס בו תשתמשי - העיפרון מונע גלישה אל מעבר לגבולות הרצויים.
| |
איך תבחרי את הצללית הנכונה. אז הכרזנו שעיניים מודגשות בשלל גוונים הם המגמה הבולטת של העונה המתקרבת. אבל איך עושים את זה, ואיך בוחרים בצלליות הנכונות מתוך המגוון הגדול של האפשרויות? אתי דרייפוס מסבירהמאת: אתי דרייפוס, מערכת RED
אווה לונגוריה ללוריאל (יח"צ) צלליות עיניים זה עולם שלם של צבע, מרקם ושיטות מריחה. יותר מכל פריט איפור אחר, מאפשרות הצלליות אינסוף וריאציות של השתעשעות. החל ממריחה אחידה וסולידית לצורך הדגשת העין ועד שילוב של חמישה גוונים על עפעף אחד. בכל עונה מוציאות חברות האיפור קולקציות חדשות שמתאימות לאופנה ומשכללות את הרכב החומרים. ההיצע עצום ונכון שאפשר להיצמד לבחירת הגוון האהוב וזהו אבל כדאי לדעת גם מה קיים והאם הוא מתאים, איך ומתי. פלאי המברשתבאופן מסורתי מגיעות הצלליות באבקה דחוסה שעד לפני כמה שנים עם החדירה המסיבית של קורסי האיפור, היו נמרחות בעזרת הספוגית הקטנה המצורפת אליהן. הספוגית היא עדיין כלי המריחה הפופולארי בקרב הדודות. זה המקום להבהיר את הנקודה החשובה הזו: אנחנו לא דודות ולכן יש לנו מברשת משיער טבעי למרוח אתה את הצללית. ההבדל בין שתי הדרכים הוא משמעותי עד כדי כך שדרושה גיחה של פעם אחת לחנות איפור מקצועי והתנסות כדי לשכנע את כל מי שעוד לא עשתה את השינוי. בעולם האיפור של היום אפילו מייק אפ מורחים עם מברשת ועבור איפור העיניים כדאי להצטייד לפחות בשני גדלים של מברשות.
קומבינציות של דיור, ג'יבאנשי ואיב סן לורן (יח"צ) החשיבות של המברשת הוא בעיקר בטשטוש והמעבר ההדרגתי של הצבע. זהו מעין כלל זהב במריחת צלליות, תמיד תמיד יש לעבור על הצללית כדי לטשטש אותה, כך שלא תיראה כמו התזת צבע. את המעברים בין הצבעים גם כדי למזג ביניהם כך שהם ישתלבו למראה אחד זורם.
באופן כללי נהוג למרוח את הגוון הכהה יותר של הצללית בזווית החיצונית של העין לכיוון מעלה כדי ליצור אפקט מורם ופתוח. את גוון הביניים מורחים בחלק הפנימי של העפעף בדיוק לצורך אותה המטרה. את הגוון הבהיר ביותר מורחים על עצם הגבה כדי ליצור נקודת אור ולכן מתאימים שם גם הגוונים הפנינתיים מלאי הברק.
למרות שזהו סגנון המריחה המחמיא ביותר לכולן, ישנן גם אופנות שונות שהופכות את מיקומי הגוונים. כך למשל, ניתן למצוא את הגוון הבולט יותר דווקא במרכז העפעף או בחלקו הפנימי. הוואריאציות השונות הללו טובות בעיקר למי שעינין רחוקות אחת מהשנייה והן רוצות ליצור אשלייה של קרבה ביניהן או סתם לנערות מושלמות עיניים שרק רוצות לשחק.
ככל שמשתמשים בכמות גדולה יותר של גווני צללית יחד נוצר מראה עשיר ומתוחכם יותר ולמי שמתקשה להתאים גוונים מציעות החברות השונות פלטות של הרכבים מוכנים מראש. בין הפלטות המפורסמות ביותר ניתן למצוא את החמישיות של כריסטיאן דיור, הריבועים של ג'יבאנשי והקומבינציות של איב סן לורן. הפלטות נותנות פתרון קל והן גם שימושיות לנשיאה בתיק. מצד שני הן יקרות מאוד ותמיד נשאר איזה צבע שאף פעם לא נוגעים בו ואחד שנגמר ראשון.
תערובת צבעים עשירה ב-MAC (יח"צ) את המענה לבעיה הזו נותנות הצלליות הבודדות. את הצלליות של שו אומורה ניתן להשיג רק מעבר לים או במרחבי האינטרנט אבל הן שווה את המאמץ. האריזה השקופה לגמרי והאיכות מצדיקים את המוניטין היפני שאפשר למצוא גם בצלליות הקרם של שיסיידו. בקיץ האחרון השיקו בשיסיידו ארבעה צבעים חדשים, כל אחד ארוז בקופסית עגולה אלגנטית. המוצר מגיע כקרם, נמרח בקלות רבה ומשתנה במגע עם העור לאבקה מבריקה. התוצאה קלילה ועמידה ומי שרוצה רק צבע אחד על פני כל העפעף יכולה למרוח אותו גם באצבע.
במסגרת הטרנד המינרלי הציגו במאק קולקציית צלליות בשם פלאשטרוניק. בקולקצייה צלליות שנאפו בעבודת יד והפכו ללהיט בין היתר בשל השילובים המעניינים של הצבעים שמתמזגים אלו באלו בצללית אחת ונותנים עושר רב מימדי, כמו פטל עם בז' וקורל וכחול כסוף עם שחור.
איל מקיאג' הציגו גם הם ליין מינרלי הכולל צלליות אבקה בתפזורת. הצלליות בעלות פיגמנט חזק במיוחד וברק והגוון הירוק עמוק שלהן הוא צבע מקסים במיוחד. כאן יש לשים לב: יש לנקוט בזהירות במריחת צלליות באבקה משום שיש להן נטייה להתפזר לכל עבר ובמיוחד אל מתחת לעין. במקרה כזה חשוב לא לנסות לנגב כי אז האבקה תימרח, אלא להעיף בעזרת מברשת פודרה גדולה. פתרון אפשי לסוגיית הפיזור הוא להשתמש בצלליות אבקה בתפזורת בתוספת מעט מים על המברשת. מברשת רטובה עם צללית אבקה בתפזורת תייצר אפקט של צבע מים אטום עמיד ומרשים על העפעף ואם המברשת דקה ניתן לצייר עמה גם אייליינר מעל או מסביב לעין בצמוד לריסים.
צלליות משולבות או בודדות של שו אומורה (יח"צ) צלליות אחרות יכולות להגיע גם בצורת מוס. המוס הוא סוג של קרם אוורירי. במריחה של מוצר קרמי צריך לשים לב שהוא לא מצטבר בקפלים של העפעף במשך היום. כדי למנוע את זה כדאי לא להגזים בכמות ולהמנע מפודרה מתחת לצללית.
הקולקציה המטאלית של מדינה מילאנו והצלליות המבריקות של קליניק בסדרה קולור סרג' מייצגות את המגמה המנצנצת באיפור בעונות האחרונות, שהכתיבה מוצרים בגימור מבריק מאוד. על אף האופנתיות המתבקשת, צלליות מבריקות עלולות לעשות שירות דוב לנשים מבוגרות בעלות קמטוטים רבים בעפעפיים מפני שהן מדגישות עוד יותר את הקמטים.
בכלל, צלליות מט נשארו עדיין האופציה האלגנטית יותר. אווה לנגוריה מדגמנת את האפשרות המאופקת הזו ללוריאל בשילוב שלישיית גווני לילך כשהכהה מביניהם מקיף את העין במסגרת מדגישה, הגוון הבינוני מוסיף צבע בעדינות בזווית הפנימית ועל הרווח שבין העפעף לעצם הגבה נמצא הגוון הבהיר ביותר, שנותן אור ואפקט פתוח ורחב. את הטאץ' הסופי מעניקה כמובן המסקרה יקירת המדור, שבשימוש בצלליות אבקה יש לה חשיבות מיוחדת, כיוון שהצלליות נוטות לפעמים ללכלך את הריסים במעטה דמויי טלק והמסקרה צובעת אותם מחדש
| |
|