
יש הבדל בין גיור א\נשים בוגרותים לבין גיור קטינותים. גיור של בוגרותים כרוך בהבעת רצון לעבור גיור, בלימוד אינטנסיבי על היהדות, בעמידה במבחנים, בקבלת תנאים שונים ועוד. מובן שלא מצפים לכך מתינוקות ומילדותים. ולענייננו חשובים כמובן התהליכים הכרוכים באימוץ קטינותים שאומצו מחו"ל.
יש בית דין המיוחד לגיור קטינים בראשותם של הרבנים חיים דרוקמן ויוסף אביאור .
כתובת: המרכז למתגייר
מרכז שפירא, 79411
טלפון: 08-8600883
על השלבים הראשוניים בגיור קטינותים:
http://img51.imageshack.us/img51/3287/13ob.gif
משום שהמסמך כל כך קטן, מעתיקה אותו לכאן לאחר שהגדלתי אותו
ההליכים והשלבים השונים של גיור תינוקות וילדותים שאומצו – המידע ניתן ע"י הרב אביאור
http://adoption.edu.haifa.ac.il/giur_f.htm
אם כן, לפי מה שנאמר בשני המסמכים הללו, השלבים והתהליכים השונים הכרוכים בגיור קטינותים הם אלו:
* מתקשרים למרכז למתגייר
* לפי ההנחיות שבמסמך שמוצג כאן, שולחים מכתב לרב שכולל את מה שמבוקש
דוגמה למכתב ראשון שכתב זוג
* בשלב הבא ההורים או האם מוזמנים לרב אביאור(ללא הילד\ה) ומביאים איתם מסמכים שונים המפורטים באתר. הרב משוחח איתם על הגיור ועל התנאים שלו:
א. לשמור כשרות
ב. לשמור שבת
ג. ללכת לבית הכנסת בשבתות ובחגים עם הילד\ה
ד. לשלוח את הילד\ה למוסדות חינוך דתיים
* ההורים או האם כותבים מכתב לרב שמסכם את השיחה, ובמכתב הם מתחייבים לקיים את התנאים הללו.
דוגמה לנוסח של המכתב השני
* לאחר זמן מסוים ההורים והילד\ה מוזמנים לבית הדין הרבני, שבו יושבים שלושה רבנים, חוזרים על ההבטחה לקיים את התנאים. משך הפגישה קצר ביותר, ובסופה הרבנים מברכים את הילד\ה על כניסתו\ה לעם ישראל.
* לאחר מכן לוקחים את הילד\ה לטבול במקווה. בשלב זה הילדה נחשבת ליהודייה, והילד צריך לעבור ברית מילה.
* ומוסיפה: לאחר זמן מה מקבלים הביתה אישור על הגיור, ואיתו הולכים למשרד הפנים ורושמים את הילד\ה כיהודי\ה במרשם האוכלוסין.
ותוספת אחרונה: אם מדובר בבת והיא גוירה לפני גיל 3 ויום – היא אינה נחשבת לגרה והיא יכולה להתחתן עם כוהן.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
הסברים מפורטים של תהליך הגיור שכתבו הורים מניסיונם
הסבר מפורט על תהליכי הגיור השונים
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=74&msgid=37902524&archive=1
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=74&msgid=63114417
במסמך זה, לקראת הסוף, על גיור:
http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles/5961489.doc
תיאור מפורט של תהליך הגיור וברית המילה
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=74&a=37968&c=4722&sc=0&ssc=0
ובאשר לברית מילה:
האתר של ד"ר סיריל פיין – רופא שהוא מוהל מוסמך
http://www.brit.co.il
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
במדריך של אתר gov: על גיור קטינים
http://www.gov.il/FirstGov/TopNav/Situations/SConversion/SCMinorConversion
מעתיקה קטע חשוב מהמדריך בנוגע לגיור קטינים: "בישראל קיים בית דין מיוחד לגיור קטינים בראשותם של הרבנים חיים דרוקמן ויוסף אביאור .הורים המעונינים לגייר את ילדיהם מגיעים לפגישה בבית הדין כדי לקבל מידע והסברים על מהות הגיור. לאחר מכן הם יוזמנו לפגישה נוספת, הפעם עם הקטין ,ויופיעו בפני פורום בית הדין הרבני המורכב משלושה דיינים. במהלך הפגישה השנייה, שנמשכת זמן קצר, חוזרים הדיינים בפני ההורים על התנאים שצריכים להתקיים כדי שיתבצע הגיור. בתום הגיור מברכים הדיינים את הקטין או הקטינה על כניסתם לעם ישראל.
לאחר שהקטין קיבל ברכה מאת הדיינים על ההורים לקחת אותו לטבילה במקווה ועל האם או האב לומר ברכה בעת הטבילה. לאחר מכן הבת נחשבת יהודייה, ועל הבן לעבור ברית מילה".
פרוטוקול מישיבת הוועדה לענייני ביקורת המדינה. סדר היום: אימוץ בין-ארצי.
בין היתר השתתפו בישיבה נחמה טל שהשיבה על שאלות שעסקו באימוץ בין-ארצי, והרבנים יוסף אביאור ואליהו בן-דהאן, שהשיבו על שאלות שעסקו בגיור של ילדותים שאומצו בחו"ל
http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/bikoret/2001-06-03.html
ההסבר של הרב אליהו בן-דהאן: "יש קושי הילכתי. צריך לדעת אותו. בדרך כלל גיור צריך להיות על דעתו של המתגייר. קטין, בדרך כלל אי אפשר לשאול את פיו, האם הוא מעוניין להתגייר או לא ומה עמדתו ולכן יש את הכלל ההילכתי "זכין לאדם שלא בפניו" והוא מתגייר על דעת בית דין... בגלל הבעייתיות הזאת, שהקטין איננו בר-שיח ואי אפשר לשאול את פיו, אז זה נעשה סביב המשפחה שלו. זאת אומרת, באיזו סביבה הוא יגדל, מה תהיה האווירה החינוכית בבית, מה תהיה אווירה המסורתית שבה יגדל הילד.
לכן, גם אנחנו המלצנו בזמנו לצמצם את בתי הדין שיעסקו בגיור קטינים לבית דין אחד ונמצא פה נציגו, הרב אביאור. העיקרון הוא, שהיה צריך התמחות מיוחדת וגם קשר עם ההורים וזימונם לפעמים לכמה פעמים, כדי לראות ולבחון מה הן האפשרויות מבחינתם ומה ההסכמות שהם מוכנים מבחינה חינוכית בעיקר של הקטינים הללו. בשורה התחתונה, בסך הכל נדמה לי שהנושא הזה נעשה כראוי ואנחנו לא נתקלים בבעיות".
דברי הרב יוסף אביאור: "אנחנו יושבים בעיקר במרכז "שפירא", ליד ישיבת אור עציון. אב בית הדין הוא הרב חיים דרוקמן ופיתחנו שיטה מיוחדת בעניין הזה... פיתחנו שיטה, זה לא במובן הקונבנציונלי, זה בדרך כלל על כוס קפה. מתקיים דיאלוג עם ההורים, משהו מאוד חיובי, מאוד מעניין. נפגשים כמה פעמים. משדרים להם שאת ההורים לא מגיירים, לא באים להחזיר אותם בתשובה וכדומה, אלא מלמדים אותם על מה מדובר ומשתפים אותם. אנחנו בעצם מטפלים ב-95% מהמקרים".