במסגרת כמה סידורים של דברים ישנים, מצאתי תמונות שלי כילד קטן. אז עלה
לי הרעיון לסרוק אחת מהן ולשים אותה כאן. אני לא ממש מעוניין להיחשף כאן
(האנונימיות (היחסית) כן חשובה לי), אבל תמונה שלי כשהייתי 'צוציק' מותר לי
לשים פה... שהרי מאז זרמו הרבה מים בירקון, גם שטף של הורמונים זרם
בעורקי, נוספו לי כמה ק"ג של שרירים, שומן ועוד ועוד, כך שסביר שכל קשר בין מה
שהייתי לבין מה שהנני, גם אם קיים, הוא לא בולט. אז הנה אני בגיל (?) אוכל (/שותה?)
משהו שנראה כמו קרקר(?) (או משהו דמוי 'טרופית' (מיץ בשקית))) או סתם משהו שמחזיק בפה:
נכון שהוא (שזה אני!) חמוד ומתוקי? אוי ואבוי למי שת/יגיד שלא... כשראיתי את התמונה, פשוט רציתי לתפוס אותו ברגליים החמודות הללו ולתת לו 'ביס' עם נשיקה , אבל זו רק תמונה, אז זה נשאר בגדר שאיפה לא ממומשת...
בת-זוג פוטנציאלית, לא הייתי רוצה שנעשה ביחד איזה 'צחי' (או שמא דגם משופר מעט?) כזה?? סיפרתי כאן בבלוג על מישהי שפעם (מזמן) התחלתי איתה ויצאתי איתה לדייט אחד (שחיצונית היתה בהחלט בכיוון של מה שאני מחפש,
אבל היו דברים אחרים שלא התאימו לי) ושהיה יוצא לי לפגוש אותה לאחר מכן,
מספר פעמים ברחוב גם אחרי שהיא כבר מצאה בן-זוג, התחתנה וגם אחרי שנולד לה
ילד. היא כל פעם היתה שואלת אותי: "למה אתה לא מתחתן?" ואחרי שנולד לה ילד
היא אמרה לי (משהו כמו): "אתה לא יודע איזה כיף זה שיש ילדים, כדאי לך!".
הייתי עונה לה שאני מסכים איתה, אבל אני צריך בשביל זה בת-זוג מתאימה. כמה
פשוט - ככה נכון. כמה פשוט - ככה, מסתבר, לא פשוט . עובדה. אז זהו, בחורות פוטנציאליות... ההפסד שלכן! (וגם שלי...).
'הילוך שלישי'
ברכיבה
ביום שישי ב"סובב ת"א", שמתי לב לתופעה מסויימת. מי שמכיר קצת אופניים (זה
כולל אופני: הרים, כביש או עירוניים) מכיר את מערכת ההילוכים בהם. בדרך
כלל יש 3 גלגלי שיניים מלפנים (באמצע האופניים) ומספר גלגלי שיניים בגלגל
האחורי (אצלי למשל יש 10 גלגלי שיניים באופן האחורי, שזה לא מעט ומאפשר טווח
רכיבה רחב למצבים שונים). בין גלגלי השיניים מקדימה לאחורה מונחת השרשרת
שמעבירה את הכוח שמפעיל הרוכב, מהפדלים דרך גלגלי השיניים והשרשרת, לגלגל
האחורי.
כשהשרשרת מונחת על הגלגל הגדול מלפנים זה נותן אפשרות למהירות גבוהה
יותר. קראתי לזה
בכותרת "הילוך שלישי" למרות שזה לא באמת הילוך שלישי אלא משהו אחר, אבל
חיפשתי משהו קצר. בדרך-כלל, כמו רוב הרוכבים, אני משתמש בגלגל השיניים
הקידמי האמצעי. ברכיבה הנ"ל העברתי כמה פעמים לגלגל השיניים הקידמי הגדול.
מצב כזה טוב למשל כשאתה נמצא בירידה ורוצה לדווש במהירות מותאמת כלומר שלא
תצטרך לדווש הרבה.
ברכיבה רגילה ובמישור זה בדרך כלל פחות נחוץ. בקיצור... שמתי לב
שכנשארתי בגלגל השיניים הנ"ל תפסתי יותר מהירות, למרות שהדיווש יותר איטי
ויותר קשה כך ואז חשבתי על זה בהקשר כללי יותר, כלומר שבעצם ברגע שמעמידים
מעין רף גבוה יותר ממה שאדם רגיל, אז זה עשוי (! לא תמיד, כמובן) להביא
אותו לתוצאות טובות יותר (מהירות במקרה שלנו).
הרבה רוכבים לא מעבירים לגלגל הקידמי הגדול כי הם כבר התרגלו לעשות את
כל העברות ההילוכים עם הגלגלים האחוריים. אולי זה טיפה דומה ליציאה ממה שנקרא
"אזור נוחות"...
"פשוט לא מצליח לקבל מספיק", דפשמוד:
מועדים לשמחה ולילה טוב לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים והחביבות.