כבר כתבתי על זה לפני מעט מחודש, אבל בא לי לכתוב עוד קצת על ההכנות שלי ל"סובב ת"א 2013" המתקרב. כזכור אני מתכנן לרכב במסלול של ה43 ק"מ וזו הפעם הרביעית שאני משתתף.
מה שיפה בעידן טכנולוגית המידע של ימינו הוא שאתה יכול להגיע להמון
מידע כמעט מבלי צורך לצאת מהבית. בעיקרון אני מכיר את המסלול גם מרכיבה בו
בסובבים הקודמים, אבל הפעם כיוון התנועה הוא הפוך. שקלתי לעשות נסיעה
במכונית כדי להיזכר ולהתרשם מהעליות שיש בדרך הנוכחית. כשחושבים על ת"א יש
מי שחושבים שהכל מישור. מובן שיחסית לחיפה למשל, ת"א היא די שטוחה, אבל
עדיין יש פה ושם עליות והן יותר משמעותיות כשאתה(/אני) עם אופניים ובפרט אם
אני שוקל כמה ק"ג, לכאורה, מעבר למשקל "הרצוי" שלי. זה יותר עניין
פסיכולוגי, פשוט לדעת איפה אצטרך להתאמץ מעט יותר.
אז נזכרתי בתוכנת "גוגל ארץ" (Google Earth).
ציירתי שם מסלול מנקודת הזינוק בשדרות רוקח דרך הכביש ליד הטיילת ובהמשך
באיילון דרום לכיוון צפון עד לחיבור איילון-רוקח (המסלול מפורט כאן). אחרי שיש מסלול ניתן לקבל בתוכנה הנ"ל מה שקרוי "פרופיל גבהים" של המסלול וכך קיבלתי את הגרף הבא:
הקצה השמאלי של הגרף הוא אזור הזינוק ליד גני התערוכה בשדרות רוקח
והקצה הימני הוא בהצטלבות איילון(דרום)-רוקח. בהנחה שדייקתי בהכנסת
הנתונים, הגרף מראה שמאזור סוף רוקח (לכיוון מערב) ועד אזור מלון הילטון
יש עליה של כ-17 מ' (מ-4מ' ל-21 מ') לאורך כ-1.35 ק"מ וכן מהכניסה הצפונית
ליפו ועד כ-600 מ' על איילון דרום אחרי מחלף וולפסון (בכיוון הרכיבה) יש עליה של כ-24 מ' (מ-6מ' ל-30 מ') לאורך כ-3.36 ק"מ (סימנתי את העליות
בכחול).
זה לא נראה מאוד נורא ועדיין עליות הן עליות... (צריך גם לזכור שיש שתי הקפות, כלומר רוכבים את העליות (והירידות) הנ"ל פעמיים במסלול ה-43 ק"מ). טוב לדעת מראש איפה
צריך לתת מאמץ מיוחד. אני זוכר משנים קודמות את העליות בחלק הצפוני של רחוב
הירקון כשהכיוון היה הפוך. זה לא משהו 'בלתי נסבל'... ועדיין זה מאמץ (הכל
יחסי) אם אני אשתדל לעשות את הנ"ל בזמן טוב מבחינתי.
אני מזכיר את המבצע של 1000 ש"ח מתנה למי שת/יצליח לעזור לי למצא בת-זוג מתאימהבתנאי שאתחתן איתה, כפוף למה שמצויין כאן. האי-מייל שלי לפניות הוא: [email protected].
לילה טוב וחג סוכות שמח לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים והחביבות