לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Small things make a big difference



Avatarכינוי: 

בן: 34

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2012

התקווה



העולם אף פעם לא היה מקום ורוד, אבל אנחנו מתקדמים.
לפעמים זה נראה שבגלל כל החדשות הרעות שיוצא לנו לשמוע עליהם המצב מתדרדר, ושלאף אחד לא באמת איכפת מהרעב, מהאקולוגיה, מהחיות, אסונות טבע שפוקדים מקומות אחרים, מאונס, רודנים ופשעי מלחמה. אבל ההפך הוא נכון! השינוי קורה, אנחנו רק צריכים לשים לב אליו. 


שיוויון הנשים - שעכשיו כבר נשמע מובן מאליו כבר מזמן לא מתבטא רק בזכות לבחור ולהבחר. במדינות מתקדמות מסויימות הן סוחבות בנים על הגב בגדודים לוחמים ונותנות את שירותן למדינה בתור טייסות.



תמיכה גלובלית באזורים מוכי אסון - האסון ביפן עם התחנת כוח, רעידת האדמה בהאיטי, שריפה ביערות הכרמל, צונאמי ביפן, רעידת האדמה בטורכיה. משלחות סיוע וחילוץ מכל העולם מגיעות לחברותיהן לסייע ברגעים קשים. גם משלחות ישראליות נשלחו לכל רחבי העולם, כולל טורכיה והאיטי. גם פה מתחת לאף שלנו כשלא הצלחנו להשתלט על השריפה הגדולה בכרמל קיבלנו סיוע של לא פחות מ20 מדינות! שאולי תופתעו לשמוע אבל בינהן תוכלו למצוא את טורכיה, מצריים, ירדן ואפילו הרשות הפלסטינאית ששלחה 3 רכבי כיבוי ו21 כבאים.



מהפכות, גירוש והפלת רודנים - רק בתקופה האחרונה היינו עדים להפיכות של משטרים דקטטוריים שהיו קיימים במשך דורות! ההפיכה במצריים, בתוניסה, תימן ובלוב ותסיסה במדינות כמו איראן, סוריה ורוסיה לא מובנות מאליהן. האזרחים קמים במטרה לקבל יחס וסוף סוף שומעים אותם וההד מתפזר בכל רחבי העולם.



אקולוגיה ואיכות הסביבה - תקנים מחמירים הוטלו על מפעלים, טיפול ונקיות במאגרי מים מזוהמים כמו הקישון לדוגמה. על כל פרסומת של רכב חדש יש מדד זיהום, שקיות ממוחזרות בחנויות, מתקנים למחזור קרטונים, נייר, בקבוקים ופלסטיקים נגישים לציבור ברחובות. החברה להגנת הטבע עושה עבודה טובה וזה מתבטא ברשימה ארוכה של אזורים נפלאים לאורכה ורוחבה של כל המדינה שאפשר לטייל ולבלות בהם והנקיון בהם נשמר.



בעלי חיים - אני חושב שכולם היום יודעים לזהות את הארנבון הקטן על כף היד שמופיע על מוצרים שונים כדי להצהיר שהמוצר לא נוסה על בעלי חיים. אנשים הופכים למודעים יותר לנושא הצמחונות והטבעונות, לתהליך שאותו עוברות החיות בדרך לצלחת וכיצד אפשר לעשות שינוי. לחיות המוזנחות שזקוקות לטיפול ולאימוץ - זה הרבה יותר קרוב ללב הציבור מאי פעם.




פושעי מלחמה – אני בטוח שכולכם שמעתם על נפילתם של קדאפי, סדאם חוסיין ואוסמה בן לאדן.
ואולי גם יצא לכם לשמוע על הקמפיין של KONY2012 שקורא לאזרחי העולם לעודד את ארה"ב לטפל בLRA ובמנהיגם ג'וזף קוני שנמצא במקום הראשון ברשימת הפושעים של "International Criminal Court" בעקיבות הפשעים שמבצע באוגנדה.



גישור על פערים תרבותיים - אני חושב שבעידן היוטיוב והפייסבוק יש לכל אדם נגישות לראות את התמונה מכל הזוויות. החוכמה עכשיו היא להציג את הזווית שלנו בצורה הטובה, המעניינת והמשכנעת ביותר. גם אם זה נראה מזערי, הפעילות של צה"ל ולאחרונה של נשיא המדינה בפייסבוק הם לדעתי הדרך הנכונה לשינוי התפיסה של ישראל בעיני העולם ובעיני הציבור הישראלי בפרט.



העולם הפך לגלובלי יותר, ואנשים מעורבים יותר בכל מה שקורה, ומבינים שיש להם דרך להתבטא ולסחוף אחריהם את האחרים. וזה קורה כל הזמן. אומנם אין קסמים, ותמיד תהיה אדישות והתרכזות של האדם בעצמו, אבל להתרכז בזה לא יוביל אותנו להרבה. יש לזכור שלא תמיד הייתה נגישות למידע כה רב כמו שיש היום, וזאת אחת הסיבות שנראה לנו שעכשיו קורים יותר דברים רעים, אבל זה שבעבר לא היו מודעים לא הפך את המצב שלהם לטוב יותר. היום ישנה מודעות וזה הסיפתח לשינוי. לקבל דברים כמובנים מאליהם זה קל, קל לשכוח או להתעלם, אבל אנשים שרוצים להמשיך לקדם את העולם ואת המין האנושי חייבים לשאוב כוחות מההצלחות שהושגו עד עכשיו. אסור לשכוח שמה שיש לנו עכשיו הושג אחרי הרבה עבודה קשה.




ואל.
נכתב על ידי , 11/3/2012 08:23   בקטגוריות אופטימי, אקטואליה, צבא, ביקורת  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

7,800
הבלוג משוייך לקטגוריות: ציורים ואיורים , אופנה , גרפיקה ופוטושופ
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdaskull אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על daskull ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)