לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האיזון הדק בין חיים נורמטיבים ללא



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

דרוש כבוד


השבוע שוב התפוצצה פרשה עצובה בתקשורת, פרשה המעידה עד כמה המערכות בארץ חסרות במנהיגות וכבוד הדדי. השבוע למדנו על 4 שוטרים שהחליטו לקחת את החוק לידיים לאחר שעברין תקף את בני משפחתם. תקלה, טעות חמורה מצד השוטרים אך ממקרה זה ניתן ללמוד שהעברינים מאבדים את הקוים האדומים, מאבדים את חוקי הכבוד הדדי של הרחוב ומצד שני שוטרים מאבדים את האמון שהמערכת מסוגלת להתמודד בכלים הקימים. אם ניראה מקרה זה כחלק ממכלול של שביתת מורים, מרצים, רוה"מ עובר מחקירה לחקירה המסקנה הנדרשת היא שאיבדנו את הכבוד ל:

אמונה

למנהגינו

לממסד

לצבא

למורים, רופאים

 עבדי כפיים כבר ממזמן מחוסרי כבוד

 אתונאים הפכו למקצוע בינוני למרות החשיבות הרבה שלהם לשמור על הדמוקרטיה

כבוד לתא המשפחתי ולהורים

כבוד לאויב

כבוד על הכביש

 

בקיצור איבדנו את הכבוד העצמי

 

עצוב, אך לא חסר תקנה. עדין ניתן לעצור ולראות כיצד כל אחד ואחת מסתכל ימינה שמאלה ומתחיל לתת כבוד. לא לעצמו אלא לבני האדם שסובבים אותו. אם כל אחד יעשה זאת אז החריגים יהיו הסוטים והנורמה והחברה שלנו תראה אחרת.

נכתב על ידי דורון קורל , 24/11/2007 16:32   בקטגוריות משטרה, אופטימי, אקטואליה, שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Israelee ב-25/11/2007 03:55
 



תדמית המשטרה - או ככה לא בונים חומה


הפעם לא אדבר על משמרת אחרונה או ארוע מיוחד שהשאיר עלי את חותמו. הפעם אשתף אותכם בתסכול העצום שיש לי כחלק מהמערכת המשטרתית מהאזנה לתקשורת שבאופן שיטתי יורדת על המשטרה ולא מפרגנת. כמובן הדברים הם לא שחור ולבן, כמובן יש הרבה דברים מה לשפר במשטרה אבל כולנו חייבים לזכור שכמו שמערכת החינוך היא המפתח לעתיד טוב שלנו המשטרה שומרת על החיים הנורמטיבים בהווה. התחושה היא שכל המערכות נמצאות בתהליך התרסקות, תחושה שבחלק המקרים הופכת למציאות. השאלה היא איך אנחנו האזרחים שאינם עסוקים בניהול השילטון יכולים להשפיע.

לדעתי הדרך של "ירידה" תקשורתית על מורים / שוטרים אינה הפתרון - ההפך, בעלי העור פיל ממשיכים הלאה במעשיהם הלא מקצועיים, הם אינם סופרים את התקשורת או במקרה הגרוע מנהלים הכל על מנת שיראה הכי פחות גרוע בתקשורת. לעומת זאת האנשים המקצועיים האיכפתיים מאבדים את האמונה שאפשר לעשות את הדברים אחרת ולאט לאט מתיאשים ומתפנים לעיסוקם הפרטי שהרבה יותר מכניס כסף ושקט רגעי.

שמעתי ברשת ב' את המנחה של תוכנית הבוקר תוקף את המשטרה והשר דיכטר על ארועי פקיעין, הסגנון היה תוקפני, המנחה לא הבין איך השר מעז לעמוד מאחורי אנשיו והתחושה היתה שהמנחה כבר בחן את כל העובדות וקבע שהמשטרה תפקדה באופן לקוי. אני ממליץ לכל מי שרוצה לבקר את המשטרה רק מפיסות מידע שמגיעות מהתקשורת או מגורמים אינטרסים להצטרף לסיור ליילי בכיכר בית האופרה בת"א, לא פקיעין, לא יפו, לא לוד, פה ממש מתחת לאף. מהר מאוד תגלה כי פורעי חוק ללא שום קשר לדת, מוצא וכו' מרגישם במרבית המקרים שהם מעל החוק, והמשטרה אינה מהווה מבחינתם גורם רציני להתיחסות.

בשורה התחתונה, במקום לזרוק בוץ ולכרות את הענף שעליו אנחנו יושבים אני ממליץ לכל אחד מאיתנו לראות איך הוא יכול לתרום, בעיקר בהתנדבות ואזרחות טובה. מצטער אם הייתי יותר מדי מטיף הפעם, הייתי חייב לשחרר.........

נכתב על ידי דורון קורל , 3/11/2007 06:49   בקטגוריות אקטואליה, שחרור קיטור, משטרה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של anoni ב-4/11/2007 18:37
 





כינוי:  דורון קורל

מין: זכר




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדורון קורל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דורון קורל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)