לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

=]]


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2007

מהו קשר?


בזמן האחרון, המון ידידות וחברים מתיעצים איתי לגבי קשר. מזה קשר, למה הוא פגע בי, זה לא פיר, איך לשכוח ממנו, להתאבד?? |:

 

לדעתי יש אינספור סוגי קשר, אבל הם מתחלקים ל4 סוגים עיקריים או יותר נכון בולטים.

1)קשר סטוצי

2)חברים

3)חברים..

4)ח-ב-ר-י-ם

 

קשר סטוצי

 

בקשר כזה שני בני הזוג מחפשים קשר פיזי מספק דיו להמשיך את הקשר. ברגע שמתחיל לשעמם או שמתחיל להמאס מאותו "גוש בשר" שמספק את האחר, הקשר פוסק ודועך בהדרגתיות, משום שאין שום רעיון או מציאות אמיתית שמקשרת את השניים ומקנה להם רצון להשאר מחויבים אחד לשני.(מן הסתם)

 

סוג הקשר הזה די דומה להתנהגות של בעלי חיים, שהרעיון מאחורי הכל מתבטה בסיפוק עכשווי ללא שום מחשבה לעתיד או כמו שהזכרתי מקודם, מחויבות.

 

חברים

 

בשונה מקשר סטוצי, קשר מסוג חברים מחייב חיבה מסוימת אחד אל השני. החיבה הזו, נוצרת בשל העונג הפיזי בין השניים, ויוצר תחושה של כיף בתחילת הפגישה, גם אם לא עושים שום דבר שקשור לפאן הפיזי. הזוג נוטה "לגעת" ולספק את צורכיו המיניים של האחר בתדירות גבוהה, בדרך כלל פעם בפגישה או שני פגישות, ועל בסיס מהלך זה נוצרות בתת מודע אהדה ואכפתיות אחד כלפי השני.

 

כתוצאה מכך, הזוג בדרך כלל שומר על קשר גם כאשר הם אינם ביחד, כי הם הרי חברים, ורוצים להשאר ביחד (טוב,כיף להם),ולהיות כמה שיותר בקשר גם אם הם לא אחד ליד השני. הרבה טועים בהגדרתם, ומגדירים את הקשר הזה כקשר רציני. קשר כזה הוא לא בגדר רציני מהסיבה הפשוטה, שברגע שנחתוך את אלמנט המגע ביניהם, יתחיל להיות משעמם, פחות מלהיב, והשניים ימצאו פחות עניין בלהפגש בהמשך. זאת משום ששוב, מה שקישר ביניהם הוא מגע, רק בתת מודע, ולא באופן גלוי וברור מלכתחילה.

 

כל אדם נורמלי עם קצת הגיון במצב כזה יגיב:

" נו אז מה, טוב להם ביחד, זה אומר שזה קשר פסול??! כל עוד הם נהנים ביחד וטוב להם ואכפת להם אחד מהשני, טוב שישארו ביחד"

 

אני לא רוצה להכנס לעניין אם זה טוב או לא, כי זה באמת קשור לאיך כל אדם תופס את המילה קשר, וזה עניין בפני עצמו. אני רק אשאל שאלה פשוטה..איך אדם היה רוצה לצייר את עצמו או לדרג את עצמו בסולם שמתחיל בחזיר בר, ומסתיים בבן אנוש עם רגשות, מצפון, נשמה וכו'...?

ברור שלכל אדם יש צד טבעי בהמתי וזה חיוני ואי אפשר בלעדיו, אבל צריך להבין בהרחבה למה זה חלק מאתנו ומתי להשתמש בו. שוב אני לא רוצה להכנס לזה.=)

 

חברים..

 

קשר מסוג "חברים.." כבר די מבוסס מבחינה מהותית. הזוג ביחד מטעמי רצון להטיב לאחר, לדאוג לו, ולעשות כמעט הכל בכדי שיהיה לו טוב. הזוג מתעמת לעיתים רחוקות, בניגוד לקשרים הקודמים, בהם המריבות היו יותר מבוססות על חוסר תשומת לב או בגידות ודברים מהסוג הזה, המריבות מבוססות על עקרונות מהותיים או אידיאלים, ולפעמים על שינויים בהתנהגות אם מדובר על קשר בגיל צעיר כמו גיל ההתבגרות. (רוב בני הנוער נוטים להשתנות בגילאים אלה מבחינת כיוון החיים והתנהגות).

 

 

לא ניתן להתעלם מעניין הסיפוק המיני, משום שבכל מקרה הזוג מבלה המון זמן ביחד ועם זאת נמשך מינית אחד אל השני באופן טבעי. אך בניגוד לקשרים הקודמים, מהווה חלק טפל בקשר, ולא חלק מרכזי עליו נבנת אהדה ואכפתיות. מטבע הדברים, הזוג פעיל מינית לעיתים רחוקות יחסית.

 

סוג כזה של קשר אפשרי להגדיר כקשר רציני. משום שעקרונית אין סיבה שהקשר יפסק, אלא אם כן נפרדים בשל אחת הסיבות הנ"ל, או סיבות דומות.

 

ח-ב-ר-י-ם

 

קשר מסוג ח-ב-ר-י-ם הוא קשר שמבוסס במאת אחוזיו על אהבה הדדית ואכפתיות בין השניים, וכמעט תמיד מצוי אצל חברים שבכוונתם להתחתן ביום מן הימים, ומן הסתם אצל אנשים יותר מבוגרים שכבר די סגורים על דרך חייהם, וסיימו להתפתח מבחינה שכלית\מהותית. השניים רואים אחד בשני מודל חיקוי לילדיהם בעתיד, וסומכים אחד על השני לחלוטין בכל מה שקשור לאמון ותמיכה.

 

זוג מסוג כזה לא יפרד לעולם, גם אם מצבו הפיזי של אחד מהם ישתנה לחלוטין ח"ו ע"י תאונה וכד'. זאת משום שמה שמקשר ביניהם נקרא אהבה, ולא אהבה התלויה בדבר..

אין צורך לפרט על העניין הפיזי, זה די ברור.

 

מה שעצוב, זה שרוב האוכלוסיה נוטה להתחייב לקשר מחייב לכל החיים אחרי קשרים מהסוג הראשון והשני, מה שמוביל במקרה הטוב למריבות, חוסר רצון להמשיך לתמוך במשפחה, ולבסוף גירושין. ובמקרה הכי גרוע לבגידות בצורות שאי אפשר לדמיין משום ש"גוש הבשר" כבר בן 40, ויש "גושי בשר" יותר טריים ויפים ממנו\ה.  

 

 

קשרים זה דבר ממש מסובך וארוך לאין ערך. דתות, עקרונות, וכד' יכולים להפוך ולטשטש את מה שכתבתי בהמון דרכים, שוב..כל אחד לפי תפישתו. ככה אני רואה את הדברים בצורה הכי מופשטת וברורה.

 

 אני אשמח לקבל ביקורת מכל סוג שהיא, זה רק יוסיף ויתרום לי..

בהצלחה לכולם=))

נכתב על ידי , 10/12/2007 22:06  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בן: 35

ICQ: 201693727 





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצ'יי'ץ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צ'יי'ץ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)