לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כאן שדרות

שלום לכולם הבלוג שלי ינסה לתאר את החיים שלי כאן בשדרות. אני אבא לילדים שגר בשדרות כבר הרבה שנים. בבלוג שלי אנסה להביא את זוית הראיה שלי שלא תמיד תואמת את התדמית שאולי יש על האנשים בשדרות. נקווה שיהיה לך מעניין לקרוא ולהגיב


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2009

החיים בשדרות- סיכום עופרת יצוקה שלי


שלום כולם משדרות
OK אז היה מבצע בעזה. לא ממש מלחמה, אבל מאמץ מלחמתי גדול של שלושה שבועות.
הרבה מאד נזקים והרוגים בעזה.
900,000 ישראלים ללא שיגרה
עיתונות מגוייסת מיישרת קו על דובר צה"ל כולם מהללים את ה"ניצחון" על ארגון טרור ש"הוכה מכה כואבת/אנושה"
אבל מכאן יש כמה שאלות מטרידות
1) מטרת המבצע היתה "להביא לשינוי יסודי של המציאות בדרום".
מי שחושב שהיעד הושג- סתם טועה או מטעה בכוונה.
את השגת היעד הזה צריך לבדוק בעוד שנה.
בעיני המבחן יהיה מה תהיה התגובה לקסאם הבא ולזה שאחריו.
אין ספק שזה יגיע. החמאס לא הפסיק לירות טילים עד באר שבע עד היום האחרון של המבצע וגם קצת אחריו. היכולת הזאת לא חוסלה ובקרוב נראה את זה שוב.
בינתיים אנחנו רואים את התגובה לידיעות על המשך הפעילות במנהרות: הצהרות ודיבורים. לא ממש מעודד ולא ממש שינוי במציאות הקשה.
אני מניח בצער שעד הקמת הממשלה החדשה שאחרי הבחירות אף אחד לא יעשה יותר מזה לא משנה מה יקרה.
וגם אחרי זה אם ביבי יהיה ראש הממשלה (דבר ריאלי לצערי) לא תהיה לו לגיטימציה בארץ ובעולם לעשות משהו דראסטי והוא יצטרך להוכיח על חשבוני שהוא לא קיצוני כמו שמאשימים אותו. תחשבו על מצב של מלחמה שביבי ראש הממשלה, בררר איזה פחד!
2) התקשורת במלחמה. תפקידה של התקשורת הוא לדווח ולתת פרשנות. בתור "כלב השמירה של הדמוקרטיה" תפקידה הוא להעלות שאלות ולהטיל ספק וביקורת.
בשביל להציג את הסרטים של המזלטים יש יוטיוב ולא צריך תקשורת. בישראל כלב השמירה הזה הוא כנראה חתול שמנמנם על הספה. מאד מדאיג אותי!

אז מה היה איתי בתקופה הזאת?
התחלת המבצע הייתי בביקור משפחתי בצפון. הבנתי שאין טעם לחזור הביתה עד שיתברר מה קורה.
למרות שניצלנו את הזמן לטיולים ואטרקציות שונות התחושה לא היתה טובה. גם דאגתי לחברים בשדרות ובדרום וגם הידיעה הזאת שמסוכן להיות בבית ואי אפשר לחזור מציקה. להתארח זה נחמד אם זה קצר ואם זה מתוכנן. אחרת מתחיל להעיק המצב הזה שאין לך פינה משלך ואתה כל הזמן תלוי באחרים.
בקיצור אחרי שבוע ומשהו ביצענו "כניסה קרקעית" לשדרות ונשמנו לרווחה. אין כמו בבית!
העיר היתה מלאה בתקשורת ודגלים כמו ביום העצמאות.
מבחינה ביטחונית המצב היה רגיל כמו בשנים האחרונות. פעמיים שלוש ביום אזעקת "צבע אדום" וחוץ מזה שקט נעים ומוכר. בשדרות לא היה יותר גרוע מבדרך כלל.
מה שכן היה שונה זה הבומים החזקים של הפגזות צה"ל- תותחים, טנקים ומטוסים. מלמעלה זימזמו המזלטים יום ולילה והיתה תחושה של מתח.
מסגרות החינוך היו סגורות ולכן היינו צריכים למצוא תעסוקה לילדים. אם ממילא לא עובדים אז נסענו לנו לעוד טיול של כמה ימים לנגב. נהנינו מהשקט וחזרנו.
אחרי יומיים נפלו שני טילים לא רחוק מהבית שלי. היו בומים מאד חזקים ומפחידים. אבל היינו מוכנים נפשית למצב הזה והתמודדנו.
והנה. הכל נגמר. ביינתיים...
חזרנו לשיגרה הברוכה. הלימודים התחדשו והחיים נמשכים.
בינתיים יש הפסקת אש אבל אני ריאלי ולא חושב שזה יימשך הרבה זמן. למדתי להנות ממה שיש עכשיו ולא לפחד מהעתיד. אני מאמין שיש לי ולמשפחה שלי כוחות להתמודד עם הקשיים שיבואו ושנדע מה לעשות בבוא הזמן.

בתחרות "המשפט הטיפשי של החודש" זכה המשפט: "עכשיו אנחנו מבינים מה עובר על תושבי שדרות"
את המשפט הזה שמעתי לפחות פעמיים ביום בתקשורת ומחברים בבאר שבע ומקומות אחרים.
למרות שאני מבין את הלחץ והחרדה שהם היו בהם, וליבי איתם, המשפט הזה ממש לא נכון. אתם אפילו לא יכולים להתחיל להבין.
יש הבדל עצום מלהיות בתקופת מלחמה, שיודעים שהיא זמנית, לבין מצב של שיגרה שבה במשך שנים באופן יומיומי יורים עליך.
זה קצת כמו הבדל בין שפעת לבין מחלה כרונית. אין מה להשוות.

בתחרות "המשפט המצחיק של החודש" זכה המשפט שקראתי באיזה עיתון: "כשאמרתי שאני רוצה לחיות כמו כולם לא התכוונתי לזה- ילד משדרות". משהו טוב

בקיצור חברים- נקווה שימשיך השקט ושיהיה שלום אמן!
תודה לכל מי שאירח אותי ולכל המקומות שנכנסתי חינם. תודה לכל מי שהתקשר והזמין ורצה לעזור. אני מאחל לכם שלעולם לא תהיו במצב של "פליט" שלא יכול לחזור הביתה. שתמיד תהיו בצד הנותן ולא בצד שזקוק.






נכתב על ידי כאן שדרות , 22/1/2009 23:52  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  כאן שדרות

גיל: 55




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , צבא , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכאן שדרות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כאן שדרות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)