לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


המלצות וביקורת ספרות.

Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

פוסט פתיחה והסברים


שלום. אני לילך, מתגוררת בבאר שבע. את גילי לא כתבתי בצד, מהסיבה הפשוטה שרבים שיתקלו בגילי יעזבו את הבלוג בלי להעיף בו עוד מבט. אבל לא אסתיר לחלוטין את גילי - רק אבקש שתתעלמו ממנו לעת-עתה, ולאחר שתקראו ביקורת ספר או שתיים, תוכלו לחזור ולהיזכר בו - ובכן, אני בת 12.

 

הנני תולעת ספרים, אחת שגאה בכך. בגיל יותר צעיר - בסביבות כיתה ג' - הדבר היחיד שעשיתי היא לקרוא ספרים. ובכן, מאז התאוששתי מעט, הבנתי שבשום דבר אין להגזים, ופיתחתי תחביבים נוספים. אע"פ זאת, נותרתי מעריצה גדולה של המילה הכתובה.

האמת היא, שכרגע אני קצת בצרה, שכן סיימתי את ספרי הנוער בספרייה העירונית וכעת אני ניזונה רק מספרי המבוגרים המעטים שהולמים את בגרותי (לא כתבתי 'גילי', משום שאינני חושבת כלל וכלל שזהו הקובע היחידי). אני מקווה שהבלוג הזה יהווה לי תירוץ לחזור בשנית על הספרים, לפחות חלקם, אשר בספרייה.

 

הסיבה העיקרית בגללה פתחתי את הבלוג הזה היא הרצון המתמשך שלי לשתף אחרים בחוויות הקריאה שלי- הטובות והפחות טובות. אני מאוד מקווה (הלוואי) שאגיע למצב שבו ישנם קוראים בבלוג שבעקבות פוסט קוראים ספר שהמלצתי עליו ו/או ביקרתי אותו.

 

קצת על מקור הבחירה שלי בשם הבלוג ובכינויי:

"איל ראקונטו" (il racconto) פירושו הסיפור ( the story) באיטלקית. פשוטו כמשמעו- בלוג זה ממליץ על ספרים, כל ספר מכיל סיפור(ים). הבחירה בשפה האיטלקית נובעת מרקע משפחתי.

כינויי, "ulula", בא גם הוא מאיטלקית. אולולה הוא סוג של ינשוף הקרוי "ינשוף ניצי" (מהמילה נץ). הבחירה בינשוף ודאי מובנת- על הינשוף הודבקה סטיגמה של חיה נבונה שכזו, שאילו הייתה אדם, ודאי הייתה מרבה לקרוא ספרים. מכך נראה לי טבעי שמישהי שכינוייה הוא "ינשופה" תנהל בלוג המלצות על ספרים. והנץ? ראייתו של הנץ חדה ומדויקת, וכולנו כבר שמענו את הביטוי "עין הנץ"- אני מקווה שהמלצותיי יהיו מותאמות לכך- חדות ומדויקות.

 

 

עד כאן סיפוריי האישיים. ועכשיו לפרטים הטכניים יותר:

 

ניתן ליצור איתי קשר בשתי דרכים- אימייל ומסנג'ר. הכתובת המשותפת להם: [email protected]

 

לא תהיה תדירות קבועה לעדכון הבלוג, עמכם הסליחה. ייתכנו פתאום ביום שלושה עדכונים וייתכנו שבועות ארוכים של דממה. זה לא בשליטתי- זה תלוי בעומס, בחשק ובהזדמנות לקרוא ובחשק ובהזדמנות לכתוב- לא מעט גורמים משפיעים שאינני יכולה לרסן אותם. אני בהחלט ממליצה להצטרף לרשימת המנויים וכך לקבל הודעות במייל על כל עדכון של הבלוג, מה שימנע מכם כניסות חוזרות ומשמימות לבדוק מה עם הבלוג.

 

אני לא מעוניינת בשותפ/ה כרגע, זה לא מתאים לאורח הבלוג שאני רוצה. לעומת זאת, אשמח ואף אודה מאוד למי שמעוניין לכתוב המלצה חד-פעמית, המלצות מדי פעם או אפילו טור המלצות בתדירות מסוימת. אנא שלחו לי המלצות פוטנציאליות למייל.

 

כל ספר אותו אני מתכוונת לבקר, אקרא לפני שאני כותבת עליו פעמיים לפחות, זאת כדי לשמור על איזושהי אחידות בדעתי- שהרי פעמים רבות ספר נראה לי לאחר קריאה ראשונה מדהים ועוצר נשימה, ולאחר קריאה שנייה פג קסמו. נדיר יותר, אך קיים גם כן, המקרה ההפוך.

 

למרות מאמציי, קחו בחשבון שהנני מתבגרת עם הבלוג, ולפיכך ייתכנו שינויים קיצוניים יותר בדעותיי. במקרה ויגיע מצב בו אקרא ספר כלשהו שוב ואראה שמה שכתבתי עליו כבר לחלוטין לא מייצג את דעתי, אערוך ביקורת חוזרת. לא אמחק את הביקורת הישנה ואף אקשר אליה מהביקורת החדשה, אבל הביקורת החוזרת תיחשב לעדכנית.

בכל מקרה, אני בטוחה שייערכו שינויים בדעותיי שיורגשו גם בין ספרים שונים, וייתכן מאוד שתאהבו ספר מסוים שהמלצתי עליו ואחר- שנתתי לו את אותו הציון בזמן אחר- לא תאהבו בכלל.

 

עוד קצת בנושא ההתבגרות שלי עם ההתבגרות של הבלוג – כמובן שככל שיעבור הזמן הספרים שלי יותאמו לדרגת בגרות (אני לא אגיד גילאים!) אחרת. אין מה לעשות. כרגע אני לא כותבת על ספרים המותאמים לרמת בגרות גבוהה משלי, ובהמשך לא ארצה למחוק את ההמלצות לדרגות בגרות נמוכות יותר. הדרך הכי טובה היא לקרוא עם הבלוג, בכל פעם שמתפרסמת רשימה- כך תתבגרו יחד איתי. אם אין אפשרות כזו, קראו בסדר כרונולוגי את הרשומות או שימו לב לתאריך בו נכתבה ההמלצה.

 

עוד עניין שעליי ליישב הוא רמת הכבדות של הספרים אותם אבקר. באופן כללי לקוראי הבלוג אני מייחסת דרגה מסוימת של בגרות. שיהיה ברור שהספרים עליהם אני ממליצה לא מתאימים לאחיכם בני הארבע- ממש לא. למרות זאת, אני מודעת לעובדה שספרים מסוימים הם כבדים יותר, ורק לקהל מסוים מתאים לקרוא אותם. בספרים כאלו, אכתוב במודגש בתחילת הביקורת שהספר הינו טריגר לאנשים מסוימים. הדרך היחידה לבדוק אם מתאים לכם לקרוא ספרים עם טריגר- היא לנסות. אין מה לעשות. במקרים של טריגרים חזקים במיוחד, אכתוב שהספר הינו טריגר חזק. ייתכן שבהמשך, כשאעבור אני לקריאת ספרים כבדים יותר, אוסיף דרגות טריגרים גבוהות עוד יותר. במקרה כזה אכתוב על כך בפוסט חדש ואעדכן את זה כאן.

טריגר יכול להיגרם כתוצאה מספר המכיל תיאורי אלימות, מין, וכו' וכו'. כמובן שהכול לפי דרגה. אל תתייחסו לטריגר כדבר חסר משמעות או מזלזל בבגרותכם- מקריאת ספר (או כל טקסט אחר) שרמת הכבדות בו לא מתאימה לך, קשה לתקן את הנזק (מניסיון).

 

במידה וברצונכם לשמוע את דעתי על ספר מסוים, אתם מוזמנים לבקש בתגובות. אם רק אצליח להשיג את הספר המדובר, אקרא אותו, וגם אם לא אעשה עליו ביקורת של ממש בטוח אכתוב לכם את דעתי עליו כולל נימוקים והסברים.

 

ובכן, אם קראתם הכול ומוחכם עוד לא התייבש והושבת ליום זה, אתם מוזמנים להתחיל לקרוא את הביקורות לספרים שפורסמו עד עכשיו, ולהמשיך לעקוב... (זו במידה ואינכם קוראים פוסט זה בעת פרסומו, כשעוד אין אף המלצה לרפואה...)

 

ובהזדמנות זו- שנת תשס"ח טובה ומתוקה לכולנו, שתקראו הרבה ספרים ושיהיה לכם הכי כיף שאפשר!!!

(ראו איזה תאריך מושלם לפתיחת בלוג ולפוסט ראשון, ראש השנה...)
נכתב על ידי , 13/9/2007 22:01  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Books בלוג ספרים ב-30/10/2011 14:12
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לUlula אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Ulula ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)