במאמר ארוך ב"הארץ" מפרט גיא לשם כיצד וועדי העובדים מטרפדים את כל הרפורמות שנועדו לייעל את המשק הממשלתי המונופוליסטי ולהוריד את המחירים שכל האזרחים משלמים עבור שרותים אלה.
בנמלי הים:
האוצר ניסה להנהיג רפורמה לפיה יפוצלו הנמלים ויהפכו, כל אחד לחוד (נמל חיפה, אשדוד ואילת) לחברה ממשלתית נפרדת. החברות האלה היו אמורות להתייעל ולהתחרות ביניהן, וגם להשכיר רציפים למפעילים פרטיים. החלק הראשון של הרפורמה התקבל בעמל רב, לאחר ששיחדו את העובדים בהטבות שכר בעלות 1.5 מיליארד שקל, שתמורתן העובדים הבטיחו להמנע משביתות עד 2010. אולם, משניסו למסור רציפים לתפעול לידי הקבלנים שבו העובדים ושבתו. לקחו את ה 1.5 מיליארד שקל, וממשיכים לצפצף על ההסכמים שנחתמו, על הממשלה והכנסת, הכל בתמיכה של ההסתדרות שאינה אלא אירגון גג של הסחטנים השמנים (וועדי העובדי הגדולים).
בחברת החשמל:
"היעד: הפיכת חברת החשמל לחברת אחזקות שתחזיק חברות בנות בתחומי הייצור, ההולכה והחלוקה; פיצול מקטע הייצור לארבע חברות, ופיצול מקטע החלוקה לארבע חברות."
"בשנים 1989-2003 בדקו לא פחות מחמש ועדות ממשלתיות כיצד אפשר לייעל את משק החשמל בישראל. כולן הגיעו לאותה מסקנה: השינוי המבני דחוף מאי פעם. במארס 1996 נכנס לתוקפו חוק החשמל, שהעניק לחברה רישיון ייצור לעשר שנים. התוכנית היתה לחייב אותה לבצע בתום התקופה שינוי מבני כתנאי לחידוש הרישיון.
חלפו להן 10 שנים ודבר לא קרה. בסוף 2006 נראה כי השינוי המיוחל סוף סוף
מתקרב, לאחר שמשרד האוצר הצליח לשלב בחוק ההסדרים ל-2007 רפורמה מבנית בחברת החשמל. בין עיקרי הרפורמה: הפיכת החברה לחברת
אחזקות שתחזיק חברות בנות בתחומי הייצור, ההולכה והחלוקה; פיצול מקטע
הייצור לארבע חברות; השארת ההולכה בידי הממשלה; ופיצול מקטע החלוקה לארבע
חברות חלוקה נפרדות ודומות בגודלן, שיהיו למעשה מונופולים אזוריים."
"אולם בלחץ העובדים הוסרה הצעת הרפורמה מחוק ההסדרים, והחל מו"מ לגביה עם
הממשלה. בפברואר 2007 החליטה הממשלה לקדם את הרפורמה, ורישיון הייצור של חברת החשמל
הוארך בשמונה חודשים. בנובמבר אותה שנה הוארך הרישיון בשמונה חודשים
נוספים - וכשאלה חלפו ביולי 2008 הוא הוארך בעוד שנה. להארכה אף התלווה
תנאי: על שרי התשתיות והאוצר ויו"ר ההסתדרות לקיים מו"מ שיבטיח את זכויות
העובדים."
"בינתיים המו"מ תקוע. עד שתצא הממשלה מהסבך הפוליטי שבו היא מצויה לאחר
הודעתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט על פרישה מוקדמת מתפקידו ירוויחו
העובדים זמן יקר, שישחק כמובן לטובתם. אם לשפוט לפי הצלחת עובדי הנמלים,
העובדים יכולים להיות בטוחים שגם את הרפורמה תצא לדרך יהיו אינספור
אפשרויות לתקוע אותה בדרך."
ההשתלטות בכוח של וועדי העובדים על נכסי המדינה וניצולם לצורך סחטנות אלימה וחסרת רסן היא שערוריה גדולה. ממשלת ישראל חלשה וחסרת אונים, והאזרחים סובלים ומשלמים מחירים גבוהים עבור השרות המונופוליסטי שגופים אלה מספקים.
ההסתדרות מזמן חדלה להיות ארגון הדואג לעובדים, הוא אירגון גג של וועדים אלימים שדואגים רק להעשיר את חבריהם על חשבון הציבור.
דבר דומה קורה בתחום התחבורה הציבורית, כאן "דן" ו"אגד" נלחמים על הפריווילגיות שלהם, ועל הסובסידיה הממשלתית בסך כ 1.2 מיליארד שקל לשנה.
יעקב
המשך: עוד על צעדי ה"מחאה" האלימים של העובדים בכתבה ב ynet . "כל זאת בהמשך לאירועי הבוקר, במסגרתם חסמו העובדים את הכניסת המנכ"ל לשני מתקנים שונים של החברה, כהמשך לעיצומים בהם פתחו אתמול."...