לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2008

השכר של עובדי GM חייב להבריא


הנה סטטיסטיקה מעניינת: עלות השכר הממוצעת של עובדי GM (ג'נרל מוטורס) היא 73.2 דולר לשעה. זה כולל שכר, הטבות, ביטוח בריאות והפרשות לפנסיה. עלות זאת היא כמובן תוצאה של שליטה, לפחות מאז המשבר של 1933, של האיגודים המקצועיים - במקרה זה - UAW יונייטד אוטו וורקרס. לעומת זאת, עלות השכר של עובדי טויוטה במפעליה בארה"ב היא רק 48 דולר לשעה. העלות הממוצעת של שעת עבודה של עובדי כל התעשיות בארה"ב היא 31.59 דולר.
אומר לארי קודלאו (כלכלן ופרשן) בצדק: לא חושב כמה כסף תקצה ממשלת ארה"ב להצלת חברות הרכב האמריקאיות, הן לא ינצלו, ולא יהפכו תחרותיות כל עוד קיים הפער הזה בשכר.

זה מלמד אותנו על מהותם של האיגודים המקצועיים, הפועלים בחסות חוקים שנחקקו בעיקר בימי הנשיא רוזוולט. איגודים מקצועיים מצליחים להעלות את שכר העבודה של חבריהם לגבהים אסטרונומיים לא מוצדקים (יותר מפי 2 מהשכר הממוצע), אולם תאוות הבצע שלהם אינה יודעת גבול, ובסופו של דבר הם מביאים לפשיטת רגל של המפעלים. כל תכנית סיוע ממשלתית להצלת ענקי הרכב (ותהיה תוכנית סיוע, שאיש לא יטיל ספק בכך) חייבת לכלול תכנית הבראה, שבמסגרתה יופחת השכר המופלג והמוגזם את חברי האיגודים האלה לרמה המקובלת בשוק - שהיא בהחלט רמה סבירה ואינה "משכורת רעב".
יעקב

נכתב על ידי , 14/11/2008 22:51   בקטגוריות כלכלה, עסקים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



יום הולדת שמחכינוי: 

בן: 74

תמונה




78,831
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)