קו ישר איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג. |
| 12/2008
מונופולים בתחבורה הציבורית ידיעה ב ynet :
"תעריפי התחבורה הציבורית מתייקרים מיום חמישי הקרוב (1 בינואר 2009), בשעור ממוצע של 2.88 אחוזים.
זאת למרות החלטתה של ועדת המחירים הבינמשרדית, המשותפת למשרדי התחבורה
והאוצר, לייקר את תעריפי הנסיעות בשמונה אחוזים. שר התחבורה, שאול מופז,
הודיע בעבר כי הוא מתנגד לייקור שדרשה הוועדה, וכי לא יחתום על הצו להעלאת
תעריפי הנסיעה."
עוד שריד (מני רבים) של הכלכלה הבולשביקית שלנו הם המונופולים של התחבורה הציבורית. מי צריך אותם? למה "ועדת מחירים בינמישרדית" צריכה להתעסק במחירי התחבורה? למה הממשלה ממשיכה לשלם סובסידיות ולחברות התחבורה אגד ודן ? לסטאלין הפתרונים. הממשלה לא צריכה לעסוק כלל בנושא. השוק החופשי נותן מענה מצויין לבעיה בלי התערבות ממשלתית. שכל מי שרוצה יסע, ויקח נוסעים, מכל מקום לכל מקום, במחיר שוק. אגד, דן, אוטובוסים פרטיים, חברות חדשות, מיניבוסים, מוניות, חאפרים - הכל. חופשי, חופשי. כל אחד יהיה רשאי להסיע נוסעים מכל מקום לכל מקום, ללא צורך ברשיונות, זכיונות, אישורים ושאר עגבניות. רכבים המסיעים נוסעים ידרשו להחזיק ביטוח מתאים. וזה הכל... ההתעסקות של הממשלה התחבורה ציבורית היא מזיקה, יקרה ומייקרת את הנסיעות. בינתיים, חברי אגד, שחיים כל הזמן מסובסידיות ממשלתיות כי הם נורא מיסכנים, הפכו למיליונרים משהשתלטו על הנדל"ן של תחנות האוטובוס ובנו שם קניונים ומגדלי משרדים - תחת חברת ניצב"א - ההפסדים כולם של אגד והממשלה, הרווחים של החברים ושל ניצב"א. עסק נהדר. אבל אגד מסיעה חיילים בחינם! מוחל טובות. בתחבורה החדשה חיילים ישלמו כמו כולם, והצבא יחזיר מחירי הכרטיסים למה שמגיע, או יקנה להם כרטיסיות כמו שהיה בעבר. יעקב
| |
| |