לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

D.J אבי רווח


בלוג זה נועד למתחתנים ומתכנני האירועים. בבלוג ינתנו פרטים אודות D.J אבי רווח, כתבות מעניינות מתחום האירועים והמסיבות, טיפים להפקת אירוע מוצלח, מבחר סיפורים מחתונות ואירועים בהם ניגן D.J אבי רווח ועוד...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2007

אודות D.J אבי רווח


שלום לכל קוראי הבלוג,

 

שמי אבי רווח ואני D.J באירועים ומועדונים מזה 13 שנים.

 

הבלוג הזה נועד לכל הזוגות העומדים להינשא או בשלבי תכנון החתונה ובכלל לכל מי שמתעתד לחגוג איזה שהוא אירוע משמח.

 

בבלוג אשתדל לכתוב בכל מספר ימים חדשות, המלצות, כתבות נושא, רשימות שירים לפי נושא(כניסה לחופה, יציאה מחופה, ריקודים ועוד...) ואענה לשאלות שכיחות הנשאלות ע"י לקוחות מדי יום.

 

בראש ובראשונה אספר לכם על עצמי ואאפשר לכם להכיר אותי יותר:

 

אז כמו שכבר הזכרתי, שמי אבי רווח, אני בן 30 ונולדתי בכפר סבא העיר בה אני מתגורר גם היום.

 

דרכי המוסיקאלית התחילה בגיל 10 בעת שהתחלתי ללמוד תופים ומוסיקה.

 

האהבה למוסיקה הייתה בי מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד שרתי, ניגנתי ואהבתי לראות ולשמוע אנשים העוסקים במוסיקה.

 

זה מה שהוביל אותי בגיל 12 בעת אירוע משפחתי להביט ב-D.J שניגן על הבמה ולראות את ההנאה על פניו, שם באותם רגעים, הבנתי את הדבר ששינה את חיי: אני רוצה להיות D.J.

 

בגיל 13 כמתנת בר מצווה קנו לי הוריי את תחילת החלום, מערכת D.J שכללה: שני מכשירי קומפט- דיסק (שהיו נדירים באותן שנים), טייפ דק (קלטות היו המדיה הנפוצה ביותר באותה עת) ומיקסר מקצועי.

דודי שגר בסמיכות אליי הוסיף זוג רמקולים ישנים עם הספק מדהים שהיו ברשותו.

 

מכאן הדרך הייתה קצרה למסיבות כיתה ומאוחר יותר בגיל 14 למסיבות שיכבה ובתי ספר.

 

בגיל 15 בתחילת חופשת הקיץ קראתי בלוח דרושים מודעה: "דרוש עובד במה ללהקת אירועים".

תוך כדי קריאת המודעה רצו בראשי מחשבות ואולי ניתן לומר אף "חלומות", איך מעובד במה אני הופך ל-D.J מצליח.

 

באותו יום התקשרתי לטלפון שהופיע במודעה וזומנתי לראיון עבודה שהיה די מהיר וכבר באותו יום התחלתי לעבוד עם אותה להקה.

 

בימים הראשונים היה קצת קשה, בכל זאת נער בן 15 שסוחב רמקולים, זה לא קל.

 

לאורך תקופת העבודה בלהקה דאגתי "לטפטף" לבעלים שאני D.J ואולי כדאי לו לצרף אותי ללהקה למופע משותף מה שלא היה נפוץ באותה עת.

 

לאחר כשנה וחצי נוצרה ההזדמנות הראשונה שלי לעלות על במה באירוע חתונה לאחר שזוג ששכר את הלהקה רצה גם D.J ל-After party.

 

בצעד נדיר התקשר אליי הבעלים של הלהקה והודיע לי להכין את עצמי לעוד שבוע.

 

חיש מהר ישבתי והשלמתי חומר מתאים מחברים, חנויות ומכל מקור אפשרי.

 

והנה "החלום" שלי מתגשם, ביום החתונה אנו מקימים בנוסף לכלי הנגינה של הלהקה גם עמדת D.J מקצועית אותה רכש עבורי הבעלים של הלהקה.

 

היה אירוע שלא אוכל לשכוח לעולם, ניגנתי בהתלהבות, רקדתי והשתוללתי על הבמה והקהל פשוט היה שבוי ברחבה.

 

בסוף האירוע ניגשו החתן והכלה ומולי אמרו לבעלים "ה-D.J שלך עשה לנו את האירוע".

 

מכאן הדרך הייתה קצרה והבעלים של הלהקה פתח כיוון נוסף שהפך עד מהרה ללהיט, להקה ו-D.J על במה אחת באירוע אחד.

 

בגיל 18 התגייסתי לצבא מתוך עיקרון ליחידה מבצעית ובתום 3 שנים, בגיל 21, השתחררתי.

 

כבר בחופשת השחרור התחלתי את העסק העתידי, ניגשתי לרואה חשבון, יועץ מס, מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, יבואני ציוד ומה לא...

 

ביום שהשתחררתי העסק נפתח...

 

פניתי למועדונים, פאבים, להקות, גני אירועים ואולמות לשיתוף פעולה ועבודה משותפת ועד מהרה הספקתי לנגן בכל מועדון ופאב נחשב בתל-אביב.

גני אירועים ואולמות המליצו בכיף והעבודה זרמה לפתחי.

 

בגיל 23 הכרתי את מי שמאוחר יותר שיתף עמי פעולה במופעי דאבל D.J, דור דקל וביחד נקראנו: צמד ALFA D.J'S.

 

בגיל 24 חתמתי בשני לייבלים שונים בהולנד ובגרמניה על שתי יצירות מוסיקאליות אלקטרוניות ובפניי עמדה הזדמנות נדירה להגיע לשנת התמקצעות בהולנד.

 

הגעתי להולנד לשנה של חוויות יום-יומיות מדהימות, למדתי סאונד ואולפנים, ניגנתי בברים, פאבים ומועדונים וחיממתי את טובי ה-D.J'S העולמיים.

 

בגיל 25 חזרתי לארץ עם אנרגיות חדשות, פתחתי לי אולפן הפקה בו אני מפיק את יצירותיי המוסיקאליות עבור לייבלים שונים בעולם.

 

כיום אני מפיק בו את שני ההרכבים שלי: SUPERTONIQ בתחום מוסיקת ה-HOUSE ו-HYPNOTICA בתחום מוסיקת ה-CHILLOUT.

עם ההרכבים הללו חתמתי על אלבומים עליהם אנו עובדים בימים אלו.

 

בימים אלו אני ממשיך ומנגן במועדונים ברחבי העולם, במסיבות ובחתונות ברחבי הארץ.

 

אני שמח יום-יום שנפל בחלקי להיות D.J להרקיד ולשמח את כל מי שרק אפשר.

 

בין האירועים הבולטים בהם ניגנתי:

פסטיבל BASS ALERT בהולנד.

יום העצמאות 2006 במה מרכזית ירושלים מול 12,000 איש.

מסיבה במרבייה ספרד מול 7,000 איש.

קבלת פנים בבית השגריר האמריקאי.

מסיבת סוף קיץ 2001 נתניה מול 15,000 איש.

הופעת חימום לאומן TIM SCHULDT  עם ההרכב TEK-BEAT ב-TLV.

ועוד המון הופעות במיטב המועדונים בארץ ובעולם.

 

עד כאן תקציר קורות חיי, מקווה שתקציר זה נתן לכם קצת רקע עליי ועל דרכי כ-D.J ומוסיקאי.

 

תחזרו לבלוג שלי בעוד מספר ימים, אני מבטיח סיפורים מעניינים על אירועים מיוחדים בהם ניגנתי, המלצות מעניינות מתחום האירועים, רשימות שירים לזוגות העומדים להינשא ועוד הרבה הפתעות....

 

אז עד לבלוג הבא שלי, תשמרו על עצמכם!

שלכם באהבה,

אבי רווח

09-7651251

054-4640740

[email protected]

נכתב על ידי D.J אבי רווח , 5/12/2007 03:49  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עריכה מוסיקאלית נכונה לאירוע


עריכה מוסיקאלית נכונה לאירוע

במאמר זה אני מעביר אליכם הזוגות העומדים לשבת עם ה-D.J על עריכת המוסיקה את הניסיון המצטבר שלי במשך 13 השנים בהם נפגשתי לעריכה מוסיקאלית עם זוגות רבים ומגוונים.

 

העריכה המוסיקאלית היא אולי הדבר החשוב ביותר באירוע, היא תקבע את האווירה, הזרימה והכי חשוב את השמחה באירוע.

 

עריכה מוסיקאלית מומלץ לבצע כשבועיים לפני האירוע, המון פעמים ישנם זוגות השואלים אותי בעת סגירת האירוע: "למה שלא נשב עכשיו על העריכה המוסיקאלית ונגמור עם זה?"

 

תשובתי היא: אירוע נסגר בין הזוג לתקליטן בדרך כלל כשלושה חודשים עד שמונה חודשים מראש, בזמן זה יוצאת מוסיקה חדשה, והסדר הליין אפ ותוכן הערב מתיישבים לזוג עם הזמן הרבה יותר נכון בראש, ככל שנפגשים עם בעלי מקצוע באים רעיונות חדשים ועוד מגוון סיבות שהיריעה קצרה מלהכיל...

 

עריכה מוסיקאלית נכונה צריכה לכלול את כל שלבי האירוע ולא להשאיר סימני שאלה שעלולים לגרום לשיקול דעת מוטעה של מי מהצדדים.

 

בעת העריכה המוסיקאלית צריך לחלק את הערב למספר חלקים:

 

1. קבלת הפנים המון זוגות ו-D.J'S נוהגים לזלזל במוסיקה המנוגנת בקבלת הפנים.

המון פעמים זוגות אומרים לי: "מי מקשיב למוסיקה בקבלת הפנים?"

אז ככה: למוסיקה בקבלת הפנים לא מקשיבים, המוסיקה בקבלת הפנים אמורה לעבור ליד האוזן, אבל לא להפריע לשלוותה, היא אמורה ליצור אווירה מבלי להפריע, מה שנקרא, בתת המודע של האורח, לכן היא מנוגנת בווליום יחסית נמוך אך עדיין שומעים אותה.

מומלץ לבחור מוסיקה שיוצרת אווירה כגון: מוסיקת עולם, CHILLOUT ואפילו CHILL HOUSE. 

סגנונות המוסיקה הללו יוצרים אווירה נינוחה ויוקרתית לקבלת הפנים ומעל הכל לא מפריעים לאורחים שבזה הרגע נפגשים עם מכרים אותם לא ראו לעיתים זמן רב ומעוניינים להחליף איתם מספר מילים.

 

ישנה אפשרות נוספת שהמצאתי לפני כ-7 שנים, הנקראת "אוסף שירי חתונה" כגון:

THE MUPPETS-SOMEBODYS GETTING MARRIED

THE BEATLES – ALL TOGETHER NOW

JOE COCER – YOU ARE SO BEAUTIFUL

ועוד...

שירים אלו יוצרים אווירה של אהבה באוויר ובווליום הנכון הקהל נהנה לשמוע ואף לשיר אותם.

 

הימנעו ממוסיקה עברית בקבלת הפנים – מוסיקה עברית בד"כ בנויה מאקורדים מינוריים המסמלים עצב, תתפלאו אבל גם בהמון שירים עבריים שמחים ישנם אקורדים מינוריים.

 

חשוב ביותר:

לא להתבייש לבקש מה-D.J להגביר את הקצב לקראת החופה, גם כשמדובר במוסיקת רקע עדיין צריך לערוך אותה בצורה נכונה ורגע לפני החופה המוסיקה מגבירה את הקצב ויוצרת אווירה שמחה וכיפית אשר רומזת על הבאות.

 

 

2. החופה הגענו לרגע החשוב ביותר שעבורו כל האורחים טרחו והגיעו.

לרגע הזה צריך להקדיש זמן, מחשבה ולענות על מספר שאלות חשובות:

מה הסגנון שלכם כזוג? האם ישנו שיר שמלווה את הזוגיות שלכם לאורך השנים? האם אתם מעוניינים להעביר מסר בשיר החופה?

 

לכל D.J העוסק בחתונות בד"כ יש מבחר לא קטן של שירי חופה, ככל שה-D.J יותר שנים במקצוע כך גם המבחר גדול יותר.

 

אני אישית נוהג לערוך אחת לכמה זמן דיסק חדש עם שירים המתאימים למעמד, כיום יש לי כ-10 דיסקים בסדרה, בכל דיסק כ-20  שירים ולכל דיסק הסגנון שלו.

 

לחופה יש לבחור שני שירים שונים:

  1. שיר כניסה לחופה המושמע בעת צעידת הזוג לעבר החופה.
  2. שיר יציאה המושמע בעת שבירת הכוס ע"י החתן.

 

להלן סוגי מוסיקה המתאימים למעמד ודוגמאות:

 

כניסה לחופה:

1. דרמטי

ENYA – ONLY TIME

AIR – ALL I NEED

OLIVER SHANTI – WELL BALACED

GREGORINAS – JOIN ME

ועוד...

 

2. משעשע

THE MUPPETS – SOMBODYS GETTINT MARRIED

BILLY JOEL – ALL SHOCK UP

THE CLASH – SHOULD I STAY OR SHOULD I GO

TOUCH AND GO – WOULD YOU

MISSION IMPOSSIBLE

LOVE & MARRIAGE 

 

 

או משעשע בעברית:

 

יורם ארבל – אני אצבע את השלכת בירוק

פנצ'ר – שיר החתונה

שימי ידך בידי

ועוד...

 

 

 

3. שירים באנגלית

THE CURE – LOVE SONG

DOONA SUMMER – I FEEL LOVE

RAY CHARLES – CRAZY LOVE

MOULIN ROUGE – LOVE MEADLEY

ועוד...

 

4. שירים עבריים

אהוד בנאי – מה אביב

שוטי הנבואה – כל גלגל

אריק איינשטיין – אהבה ממבט ראשון

אחינועם ניני – החיים היפים

גבי שושן – בראשית

ועוד...

 

5. עברי ישן

הדודאים – בקיץ הזה תלבשי לבן

הכל עובר חביבי – תלווי אותי

אילנית – אהבה היא שיר לשניים

שלמה גרוניך – שיר אהבה טרי

יזהר כהן – שיר כלולות

ועוד...

 

חשוב ביותר

להכין את סדר הנכנסים לחופה: הורים לחוד וזוג לחוד או חתן עם הוריו, כלה עם הוריה וכו'...

 

 

שירי יציאה:

שיר היציאה צריך להיות שיר שמח וקצבי על מנת להכניס את האורחים לאווירת הריקודים אשר יחלו בתוך מספר דקות.

 

להלן מספר שירים לדוגמא:

1. MADNESS - IT MUST BE LOVE

2.  JAEN ROCH – CAN YOU FEEL IT

3. ABBA – I DO

4. BOB MARLY – COULD YOU BE LOVE

5. COOL AND THE GANG – CELABRATION

ועוד...

 

חשוב ביותר:

מיד עם שבירת הכוס ישנם אורחים העולים לחופה לחבק ולנשק את הזוג בעודם על במת החופה, לכן צריך לבחור עוד שני שירים קלילים ושמחים שיתנגנו ברקע.

כמובן שעדיף להימנע ככל האפשר לעקב את תחילת הערב, הרי אתם נשארים במקום עד לסיום הערב כך שלחברים/ות ולדודים/ות יהיה את כל הזמן שבעולם לחבק ולנשק אתכם.

 

***במהלך השבוע הקרוב אפרסם רשימת שירי חופה מפורטת עם מאות שירי כניסה ויציאה לשיפוטכם...

 

 

3. סלואו  ישנם כיום זוגות רבים המוותרים על ריקוד הסלואו הראשון כזוג נשוי וישנם זוגות לא מעטים שעדיין ריקוד הסלואו מרגש אותם.

 

בעיניי ריקוד הסלואו הוא חימום טוב ומקור משיכת זוגות רבים אל רחבת הריקודים.

 

מזוגות הבוחרים לרקוד את ריקוד הסלואו אני מבקש בד"כ לבחור שיר שמייצג אותם, או שקשור אליהם או שמרגש אותם אישית באיזו שהיא צורה.

 

יש כמובן מבחר עצום של שירי סלואו אפשריים, לדוגמא:

1. SHANIA TEAIN – FROM THIS MOMENT

2. LEONARD COHEN – DANCE ME TO THE END OF LOVE

3. ROBBIE WILLIAMS – SHE'S THE ONE

4. UP WHERE WE BELONG - JOE COCKER

 

ועוד רבים וטובים...

 

חשוב ביותר:

לחלק את שיר הסלואו לשני חלקים:

1. 2 דקות ראשונות הזוג לבדו ברחבת הריקודים.

2. לאחר 2 הדקות הראשונות לאפשר לקהל להצטרף על מנת למנוע "יבוש" של הקהל סביב השולחנות.

 

 

4. רחבת הריקודים -  הריקודים בחתונה מחולקים לשלושה חלקים שונים:

  1. החימום – חלק זה בנוי מ-20 הדקות הראשונות של הריקודים.                                                         
חלק זה הוא אולי החלק החשוב ביותר להמשך הערב והמון D.J'S לא מייחסים לו את החשיבות  המתאימה.
בחלק זה צריך להביא את כל האורחים מהמבוגר שבהם ועד לצעיר שבהם אל רחבת הריקודים.
 
 בחרו לחלק זה מוסיקה קלילה ומוכרת למבוגרים ולצעירים כאחד, לדוגמא:חידושים ורמיקסים אנרגטיים לשירים משנות ה-70, 80.או במידה והקהל מורכב מקהל מזרחי ניתן להתחיל במוסיקה ים תיכונית אשר יכולה להוות חימום מעולה לקהל המתאים.

 

חשוב ביותר

זה המקום להדגיש שהזוג הטרי שעבורו כל האורחים התכנסו חייב להיות ברחבת הריקודים הרי בלעדיו לא תהיה לאורחים שום סיבה לרקוד.

 

 

  1. שיא – השיא הוא החלק שלאחר הארוחה (כאשר מדובר במזנונים) או החלק שלאחר מנת הביניים  (כאשר מדובר בהגשה).

 בחלק זה חייבים לבחור מוסיקה קצבית, סוחפת, עכשווית ומוכרת, מה שנקרא בשפה המקצועי     MINSTREEM.

 

חשוב לבחור D.J שידע לנגן את המוסיקה בצורת SET (רצף מוסיקאלי מאותו סגנון) ו-MIX (חיבורים לפי פעימות) על מנת לא לשבור את הרצף המוסיקאלי ואיתו את הרוקדים.

 

  1. זרימה לצעירים -  חלק זה הינו לקראת השעה 23:30 לאחר הקינוחים ובזמן שהמבוגרים שבאורחים בדרכם אל מחוץ לאולם או כבר בדרך הביתה.

חלק זה נתון לשיקולכם ומאפשר לכם להכניס את טעמכם האישי.

 

חלק זה כולל בד"כ: רוק, HOUSE, TRANCE, מוסיקה שחורה, רוק עברי, מוסיקה אלטרנטיבית וכו'.

 

 

 

 

MUST .5  & MUST NOT – הכינו רשימה המורכבת משני חלקים:

  1. שירי חובה – שירים שאתם חייבים לשמוע ו/או לרקוד בחתונה שלכם.
  2. שירים שאינכם רוצים לשמוע - ולא חשוב מה יהיה ומי מהאורחים ביקש אותם.

 

6. סיום האירוע כיום לא נוהגים כבעבר לסיים את הערב עם התקווה הנהוגה יותר בטקסים לאומיים רשמיים.

 

          בחרו לכם שיר סיום מגניב וכיפי שישאיר טעם של עוד...

 

    אני אישית נוהג לסיים את הערב באווירה מחויכת שרק מי שראה אותי בסוף אירוע יכול להבין ולספר למה אני מתכוון.

 

 

בסיכומו של עניין:

1. כשאתם מגיעים לעריכה מוסיקאלית תפנו לכם בין שעה לשלוש שעות.

2. תגיעו לעריכה רגועים וללא לחץ, בסופו של דבר אתם הולכים לערוך את

    הערב החשוב בחייכם.

      3. חשבו על הכל, אל תסתירו דבר מה-D.J, על מנת למנוע תקלות

          והפתעות במהלך הערב.

      4. תנסו לבוא כמה שיותר מוכנים לעריכה לפי הפירוט בכתבה.

      5. תנו ל-D.J לייעץ לכם, בסופו של דבר הניסיון שלו גדול בהרבה משלכם.

      6. הימנעו מלהכין רשימה שירים שתחייב את ה-D.J לסדר מסוים.

      7. והכי חשוב, תהנו, לא כל יום מתחתנים!

 

אשמח לייעץ ולעזור לכל זוג שצריך עזרה או הבהרה בכל הקשור לכתבה.

 

כמו כן, במידה ויש הערות ו/או הארות אשמח לקבלן אל תיבת המייל שלי: [email protected].

 

 

שלכם באהבה,

אבי רווח

אלפא

09-7651251

054-4640740

[email protected]

 

נכתב על ידי D.J אבי רווח , 5/12/2007 03:46  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כיצד בוחרים D.J מתאים לחתונה?


 כיצד בוחרים D.J מתאים לחתונה?

לאחרונה המון זוגות שואלים אותי "איך אנו יודעים מי ה-D.J המתאים ביותר לחתונה שלנו?".

 

אז ככה זוגות יקרים, לפניכם המדריך המלא כיצד לבחור את ה-D.J לחתונה שלכם:

 

1. D.J מהדיל בגן או D.J מבחירה חופשית?

כיום ישנם גנים המציעים כחלק מהעסקה גם D.J במחיר משתלם ומפתה. היזהרו מדילים שכאלו ולמה?

ישנם גנים המעסיקים D.J'S בשכר חודשי קבוע כ-5000 ₪ או בתשלום כנגד אירוע העומד על כ-500 ₪.

 

עם קצת מחשבה נכונה ובריאה ומבלי להסתנוור מהמחיר המפתה, אף D.J מקצועי ורציני המכבד את עצמו לא יסכים לעבוד במחירים שכאלו.

בד"כ אלו D.J'S צעירים ולא מנוסים או D.J'S המועסקים בחברות שחייבות לספק להם עבודה יום יומית ובכל מחיר.

 

מעבר לכך, ה-D.J שבדיל לויאלי לגן ולא אלכם, הגן הוא שסיפק לו את העבודה, הוא הלקוח ולא אתם.

 

אתם בטח שואלים את עצמכם "נו אז מה?"

 

כשה-D.J לויאלי למקום זה אומר שהתנאים להעסקתו בערב שלכם נקבעים ע"י הגן, הגן יקבע את שעת הסיום, הגן יקבע את הווליום בריקודים, הגן ינווט את זרימת האירוע כפי שמתאים לו ועוד... (תתפלאו כמה זה משנה במיוחד אם אתם מתכננים מסיבה מאוחרת לחברים ולצעירים)

 

 

2. מה הם "רשימות מומלצים"? 

רבים מה-D.J'S נוהגים להתהדר במשפט "אני מומלץ ב....".

 

הגיע הזמן לומר את האמת, "רשימת מומלצים" זו רשימה של D.J'S אשר שילמו כסף עבור הכניסה לרשימה או יותר נכון הפרסום ברשימה.

 

העלות של כניסה לרשימת מומלצים היא כ-350$ - 1500$ לשנה.

 

ישנם D.J'S רבים הנכנסים למספר "רשימות מומלצים" על מנת שזוגות יתקלו בשמם במספר מקומות שונים ויקבלו את הרושם שאם הם נמצאים במספר "רשימות מומלצים" כנראה שהם מספיק טובים לנגן באירוע שלהם.

 

אגב, גם ה-D.J'S ברשימות המומלצים לויאלים למקום ולא אלכם, זה הוא התנאי הראשון לקיום העסקה בין ה-D.J לגן.

 

3. הגעה לאירוע?

ישנם זוגות רבים המבקשים עדיין להגיע לאירוע ולראות את ה-D.J בהופעה.

חשוב להבין:

1.                        D.J'S רציניים לא נוהגים להביא לקוחות לאירועים.

 

2.                        הגעה לאירוע לא נותנת לכם שום אינדיקציה אם ה-D.J הוא טוב או רע, 50% מהריקודים באירוע תלויים ב-D.J אבל ה-50% הנותרים תלויים בקהל.

לא פעם ולא פעמיים זוגות אמרו לי בפגישת העריכה שהקהל שלהם הוא לא בדיוק קהל של ריקודים.

 

3.                        ברוב המקרים אתם תגיעו לאירוע שהמוסיקה בו היא לא הטעם שלכם, הרי את בחירת המוסיקה עשה הזוג שעבורו ה-D.J שבאתם לראות מנגן באותו ערב.

 

4.                        ברוב המקרים אתם תעמדו בצד בצורה לא נוחה ומנותקת מהאנרגיה ברחבת הריקודים.

 

5.                        D.J'S העובדים עם מפיקים שבד"כ מפיקים אירועים איכותיים לא יכולים להביא לקוחות מכיוון שזה הוא תנאי בסיסי אצל כל מפיק.

כך שיתכן שאתם מפספסים D.J איכותי מאד שפשוט מחויב להסכמים.

   

6.                        מערכות ההגברה והתאורה כיום הינם של הגנים, יתכן שהסאונד

             לא יהיה טוב, דבר הקורה לעיתים תכופות או שהתאורה לא

             לטעמכם, אלו דברים שלא נמצאים באחריות ה- D.J, אלא

             באחריות הגן אליו הגעתם.

 

7.                        ה-D.J שאותו באתם לראות לא יוכל לשוחח אתכם, לעדכן אתכם

                 בסוג האירוע אליו הגעתם, בסוג המוסיקה אשר נבחרה לאותו

                 אירוע, לא תוכלו להתרשם מהבן אדם ואישיותו ובכלל אם אתם

                 משדרים באותו ראש.

 

 

אלו רק חלק מהסיבות למה לא להגיע לאירוע, ישנן עוד סיבות רבות ומרובות שלא אגע בהן כעת.

 

 

4. פגישה במשרד.

פגישה במשרד זו הפגישה הנכונה והממצה ביותר בעיניי.

חשוב להיפגש עם ה-D.J בו אתם מעוניינים ולא עם סוכנת מכירות יפיפייה וממולחת.

 

בעת הפגישה התייחסו למספר נושאים עיקריים:

 

1.    האם השיחה זורמת בנכם ובינו?

     D.J טוב יודע גם להקשיב ולייעץ ולא רק להתרברב ולדבר על עצמו.

 

2.    האם אתם מרגישים שה-D.J משדר בראש שלכם?

חשוב שה-D.J יהיה בראש שלכם, שיזרום ויבין את הקו בו אתם מעוניינים.

 

     3. עבודה נכונה

    עבודה נכונה נמדדת ב-3 מישורים:

 

א.                   MIX החיבור בין השירים השונים בערב.

רבים מהזוגות לא מייחסים ל-MIX חשיבות רבה, אבל D.J מקצועי אשר מנגן ב-  MIX תופס את הקהל טוב יותר ברחבת הריקודים.

 

ב.                   סט- עבודה בקו אחיד ולא בסלט ירקות.

העבודה בסט אומרת: קו מוסיקאלי משתנה כל 10-15 דקות, כאשר באותן דקות מנוגנים הלהיטים הטובים ביותר מאותו סגנון.

 

ג.                    קו אנרגטי- ראייה ובנייה מוסיקאלית נכונה של הערב.

הקו האנרגטי צריך להתחיל בנקודה מסוימת שנקרא לה ד' וצריך לעלות בהדרגה ולהגיע עד ל-ת' בשיא, כאשר אסור לחזור אחורה.

חזרה אחורה בקו האנרגטי אומרת שבירה של הרוקדים.

 

בפגישה במשרד חשוב מאד!

לא להסתנוור ממשרדים מפוארים, משרד מפואר לא אומר דבר על איכותו של ה-D.J אותו באתם לפגוש.

מעבר לכך, משרדים מפוארים אומרים מחיר גבוהה, צריך לממן את עלות המשרד, המזכירה, החשמל וכו'...

 

 

      4. וותק ומיקצועיות

         D.J וותיק ומקצועי יידע לנווט את הערב בצורה נכונה ולזרום עם הקהל

         והרוקדים.

         ל-D.J וותיק בד"כ יש ידע מוסיקאלי ואוסף מוסיקאלי רחב יותר מאשר

         D.J צעיר ולא מנוסה.

 

 

      5. ציוד ועובדים

בנושא הציוד צריך לשים לב למספר נקודות:

 

א.    האם קיים ציוד גיבוי?

חשוב לוודא שקיים ציוד גיבוי, צריך להקפיד על שולחן עריכה לגיבוי שהוא לב ליבו של עבודת ה-D.J.

 

ב.    באיזה סוג מערכת משתמש ה-D.J?

קיימות כיום 2 מערכות אשר הוכיחו את עצמן:

1.                                             PIONNER שהיא המובילה.

2.                                             DENON שהיא לא פחות טובה.

   

ג.     באילו מדיות משתמש ה-D.J?

המדיה העיקרית כיום היא C.D אבל ישנם D.J'S מקצועיים יותר אשר עובדים גם על פטיפונים אשר איכות הסאונד שלהם עולה בכמה מונים על המדיות האחרות.

 

ד.     האם קיים טכנאי לשעת חרום?

טכנאי ולא ילד שסוחב ציוד, זה הוא אולי הדבר החשוב ביותר אצל כל D.J המכבד את עצמו ואת המקצוע.

מעבר לכך חשוב שגם העובדים יהיו לבושים בצורה מכובדת, מגולחים ומסודרים כיאה לאירוע מכובד.

 

ה.    האם קיימת מתאמת הפקה או עובד אשר מתאם בין הספקים השונים בערב?

חשוב שיהיה תיאום מושלם בין הספקים השונים בערב, לא הייתם רוצים שהצלם יפספס את תחילת הסלאו הראשון שלכם כזוג נשוי או את דרככם לחופה.

 

     5. D.V.D

צפו ב-D.V.D מתוך אירוע, התרשמו מצורת הניגון של ה-D.J לפי כל

הנתונים המוזכרים מעלה, אל תייחסו חשיבות רבה למוסיקה, תזכרו זה

לא האירוע שלכם ובטח לא הבחירה והעריכה המוסיקאלית שלכם.

 

     

      6. תקשיבו

 תנו ל-D.J לייעץ לכם, תאמינו לי יש לו ניסיון רב משלכם, אתם חוגגים

 לראשונה בחייכם (בד"כ), צאו מנקודת הנחה ש-D.J מקצועי וותיק עשה

          לא מעט חתונות בחייו.

 השתמשו בניסיון שלו, תנו לו לעזור לכם.

 

      7. בדקו קו מוסיקאלי

          תבקשו מה-D.J להשמיע לכם מספר קטעים מסגנונות מוסיקאליים בהם

          אתם מעוניינים, זה יכול לתת לכם יופי של אינדיקציה אם הוא משדר

          בראש שלכם.

 

 

זהו חברים, במידה וקיימתם את כל הסעיפים שבכתבה זו, אני יכול להבטיח לכם בוודאות שתהיה לכם החתונה השמחה והמאושרת ביותר.

 

 

 

אז עד כאן להפעם, אשמח לקבל הערות, הארות וכל דבר שיכול לעניין אותי.

 

 

שיהיה לכם יום שמח,

אבי רווח

אלפא

09-7651251

054-4640740

[email protected]

נכתב על ידי D.J אבי רווח , 5/12/2007 03:42  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  D.J אבי רווח

בן: 48

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לD.J אבי רווח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על D.J אבי רווח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)