לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

לשים לזה סוף




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2007

אנחנו הפסלים של עצמנו


 

 

מהו מקור המתח ההופך את הכתיבה לתהליך שיש לסיים במהירות?

הפקודה לייצר משפט מהיכן היא מתחילה?

 

רצף השערות בלתי מבוססות

 

משימות הכתיבה:

רישום האותיות תוך שמירה על הכללים הבאים:

אותיות ברורות ככל הניתן

מילה רודפת מילה בשורה ישרה ככל הניתן

התאמה בין קצב הכתיבה לקצב החשיבה

ניסוח משפט והזדהות אתו

קליטה וסינון של רעשים חיצונים וברירתם לחשובים וללא חשובים

הפרדת התוכן בין תוכן שאפשר לאמץ כשלי לבין תוכן זר

בחינת הדימוי העצמי העולה מן המילים והשוואתו לדימוי העצמי המשוער והמקווה כפי שהוא נתפס בידי האחרים התאורטים

הפעולה המכנית של השרירים והעצבים המבצעים את הפעולה היא רבת הפרדות מה שיכול לגרום להפעלה מרובה של שרירים נגדיים (אנטגוניסטים)  שפעולתם יוצרת מתח שלא נפרק ועלול לגרום לכאב  בכתף צוואר או מפרק כף יד

 

 

     *

 

 

 

אפשרויות לימוד

 

אילוץ לדוגמא קיבוע איבר או מפרק ללא תנועה.

תנועת עזר הוספת תנועה באיבר אחר על מנת לבצע את אותה משימה

יכולת תנועה לאחור (reversebillity) התנועה צריכה לשמר את אותה איכות תנועה לפנים ולאחור

מציאת אזורי ניוטרל  אזורים בהם יש חופש תנועה לכל הכיוונים ואזורים בהם התנועה משוחררת מהפעלת איברים נוספים

נקודות איכון  תנועה של איבר באיבר מבהירה את מיקומם.

כיווץ המכווץ החלפת המאמץ של השרירים המכווצים יכול לאפשר להם לנוח

קיבוע המקובע כנ"ל

ביצוע של הפרדות בדרך חזרה ולא בדרך הלוך

עבודה אל הקל והנוח ולא אל הקשה והכואב - עקרון מרכזי להתרחק מהפגיעה, ללמד את הצד הבריא ולאפשר לגוף ללמד את עצמו.

לתת לתנועה לעבור דרך הגוף.

עבודה עם שרירים אנטגוניסטים - החלפת מאמץ מיותר בעזרה חיצונית

עבודה מהמוכר אל שכנו ולא אל הרחוק

pocsimal- distal עבודה מהקרוב לרחוק ומהרחוק לקרוב.

שינוי מהירות.

במידה ויש שגיאה בהבנת הוראה לתת הוראה שמשחזרת את השגיאה ולאחר שהשגיאה ברורה אפשר לחזור להוראה המקורית או להוראה חדשה וטובה יותר

 

 המטרה הראשונית של האפשרויות הללו היא הרחבת הדימוי הגופני של האדם

הגדלת היכולת להפריד בין חלקי הגוף השונים המשתפים פעולה בתנועה

 ואפשרת ביצוע פעולות עניניות בקלות וללא כאבים

 

 האדם הוא המלמד את עצמו .

המורה יכול לסייע להניע את התהליך.

 

 

 

  *

 

 

 

 

הדרך היעילה ביותר לצריכת אנרגיה היא שימוש במשאבי האחר

 

 

  *

 

 

שתלי לך עץ בחצר דירתך השכורה

והבטיחי לך חלק בעולם הבא

 

 

  *

של מי היא הרגל

שלי

ומדוע ירית בה

כי היא שלי

זה לא כאב

הרגל שלי הכאב שלי

היא לא הועילה לך

הועילה כשהועילה

עכשיו יריתי בה

איך תלך בדרך

בעיה שלי

אתה אומר שלי שלי

ממה אתה מפחד

מה אכפת לך

אם אתה רוצה לדעת

תירה ברגל שלך

 

 

 

  *

האפשרויות מתצמצמות ומתרחבות לחילופין

חוסר ההשלמה מתחלף בעקשנות

בחירות העבר הולכות ומתמקדות

את מחליפה דמויות בשנתך

עומדת עירומה על מסך

שרה ללא קול

המילים חולפות בשורת התרגום בשפה שאינני דובר

את שרה "אהב אותי מספיק בכדי שלא אצטרך להשיב אהבה"

נכתב על ידי מורד רוחי , 27/12/2007 11:40  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  מורד רוחי

בן: 56




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למורד רוחי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מורד רוחי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)