לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

לשים לזה סוף




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2008

סיכום שיעור - תנאים ליצירת לחינוך גופני


הגוף מחנך את עצמו

באיזה תנאים נוח לגוף ללמד עצמו?

מודעות לאיכות התנועה

הזנת האיכות בחוויות ממשיות

נשימה

הגזמה בתנועה מפריעה

המנעות מבקורת

המנעות מהשקעת כוח מירבי

לקיחת הנעם כקנה מידה מרכזי

התיחסות מקורית לפעולה שגרתית

תהליך במקום מטרה סופית

זו איננה למידה במשרוקית

רשות לנאמנות אישית

אין צורך לקרב לאידיאל

לתמוך בחיים   - לעזור באיזון ע"י  אוויר צח (חוויה טובה לכולם)

שימוש במתכונת לא שגרתית

שימוש בתנועות לא טבעיות מקוריות

שילוב 4 מרכיבים בכל פעולה מחשבה רגש פעולה הקשבה.

אין חיקוי של מודל

היכולת להגיע למטרה בדרך עקיפה גורמת למערכת העצבים להתנסות בהצלחה לשכנע את הגוף באלטרנטיבה תנועתית

לשכנע את האורגניזם לשנות את מדיניותו ע"י חוויה תומכת

תנועה ספיראלית מייצרת יותר הפרדות  בעמוד השדרה

התנועה מחזקת את המבנה , הפעילות מעגנת את התנוחה.

יש להביא את הגוף לנינוחות מירבית.

מערכת העצבים הפרסימפטית היא הפעילה ברגיעה

 

איך לעזוב תבניות והרגלים מבלי לייצר התנגדות?

זיהוי ההרגל פירוק ולימוד לפרטים

הורדת הביקורת

הפעלה ממקום אחר בגוף

שינוי ההקשר והרקע לפעולה למשל ע"י עשייתה בשכיבה

הקלות - הורדת מהירות, כוח משיכה, הקטנת טווח

ביצוע התנועה באופן לא סימטרי

ביצוע שגיאות מכוונות

חזרה על התנועה תוך השוואות מאפשר בנית מערכת שיפוט

 

נכתב על ידי מורד רוחי , 25/1/2008 11:45  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  מורד רוחי

בן: 56




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למורד רוחי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מורד רוחי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)