
גלשן אוויר הוא כלי תעופה קל שאינו ממונע ומסוגל לשאת אדם אחד או שניים. העוסקים בספורט נולדו עם מבט מעלה לעבר הציפורים. הטיסה בגלשן היא הקרובה ביותר למעוף הציפור. הגלשן מורכב מספר צינורות אלומיניום תעופתי בטכנולוגיה מתקדמת, מפרש העשוי דקרון או מאילר ומשקלו נע בין 25 ל 36 ק"ג. מוטת הכנף של גלשן ממוצע היא כ 10 מטרים ושטח המפרש הוא כ 14 מ"ר. טווח המהירויות הוא 28 עד 120 קמ"ש כאשר המהירות הממוצעת בטיסה היא כ 40 קמ"ש הגלישות הראשונות בקורס הן המרגשות ביותר כאשר לראשונה החניך נדרש להמריא לבדו מפסגת הר בגובה 400 מטר. עם הזמן והנסיון נעלם הפחד והגולש לומד לבטוח בגלשן ובעצמו, מפתח את החושים והראייה המרחבית ומשפר את השגיו. הסכנות הקיימות נובעות מהמראה ברוחות חזקות או צדדיות, שיקולי טיסה מוטעים וטכניקות לא נכונות רוב הפעילות מתבצעת בצפון הארץ: בקייץ בעיקר בתבור, זכרון יעקב ומבוא חמה, ובחורף בגלבוע, שרונה, יבניאל והמוחרקה לאחר ההמראה הגולש מחפש זרמי אוויר עולים הנקראים תרמיקות, וברגע שמצא תרמיקה יסתובב בתוכה ויצבור גובה במהירות אנכית ממוצעת של 3 מטרים בשנייה. זוהי השיטה היעילה ביותר לצבירת גובה, כאשר השיא הישראלי עומד על 4600 מטרים. ניתן לטוס גם באיזור מישור החוף שם צבירת הגובה נעשית ע"י טיסה לאורך הרכס תוך שימוש ברוח הפוגעת ברכס ופונה כלפי מעלה. בשיטה זו ניתן לצבור עד כ 300 מטרים
איזה ציוד נדרש
גולש שסיים קורס יצטייד בגלשן, ריתמה, מצנח חירום וקסדה. זהו ציוד החובה, וניתן להשתמש בציוד עזר כמו ואריומטר, מכשיר המצביע על מהירות הנסיקה ועל הגובה, ג`י פי אס, מכשיר ניווט לווינים. המחירים לציוד חדש וישן גמישים מאוד.
האגודה הישראלית לגלישה אווירית כפופה למנהל התעופה האזרחי ועל כן כל גולש חייב להיות רשום באגודה ועליו לעבור קורס לדרגה 2 בהדרכת מדריך מוסמך. הקורס אינו קל ודורש בריאות תקינה. במהלך הקורס החניכים רצים עם גלשן בדיונות של חוף ראשון לציון, במעלה ובמורד הגבעה. הקורס ידרוש ממך רצון והתמדה שלבסוף משתלמים . כל אדם מגיל 15 עד 75 בעל בריאות תקינה, ממשקל 45 עד 120 ק"ג, בנים ובנות, בעלי קורדינציה מינימלית והרבה הרבה רצון קורס גלישה אווירית הוא תחביב שידרוש ממך זמן, כסף, מאמץ ונחישות. זהו אינו עוד תחביב מזדמן לפעם בכמה חודשים - כדי לשמור על רמה בטיחותית יש לטוס מינימום פעם בשלשה שבועות. קורס גלישה אווירית ידרוש ממך רצון להמשיך ולהתקדם מכיוון שתחילתו קשה ואת הרגשת ההנאה מקבלים בשלבים מתקדמים יותר בקורס. מרבית הגולשים בארץ ובעולם תמיד נמשכו לעולם התעופה ורצו לדמות לציפורים. רבים מהגולשים הגיעו מתחומים שונים כאשר הבולטים הם טיסנאות, גלישת רוח או סוגי ספורט .אתגריים שונים.
בסרטון הבא
מתן בדאיה וגלישת אוירית מרכס הר הגלבוע אל עבר שדות העמק
מחפש זרמי אוויר עולים הנקראים תרמיקות, וברגע שימצא תרמיקה יסתובב בתוכה ויצבור גובה במהירות אנכית ממוצעת של 3 מטרים בשנייה. זוהי השיטה היעילה ביותר לצבירת גובה, כאשר השיא הישראלי עומד על 4600 מטרים. ניתן לטוס גם באיזור מישור החוף שם צבירת הגובה נעשית ע"י טיסה לאורך הרכס תוך שימוש ברוח הפוגעת ברכס ופונה כלפי מעלה. בשיטה זו ניתן לצבור עד כ 300 מטרים