המבקר/ת
תפקידו של המבקר הוא, ת'כלס, להעביר ביקורת על פעילות הסניף, ועל תפקוד הנהגת הסניף, כאשר מטרת הביקורת היא לעודד תופעות חיוביות ולמגר תופעות שליליות ע"י איתור בעיות, והצגת דרכים לפתרונן. המבקר הוא דמות קצת שונה משאר חברי ההנהגה- מצד אחד מהווה חלק בלתי נפרד ממנה, משתתף בישיבות ובתהליכי קבלת ההחלטות, מתבקש להוות דוג' אישית כמו כל שאר ההנהגה וכו'. מצד שני מעצם היותו אובייקטיבי מכל השאר (על מנת שהביקורת שלו תהיה אובייקטיבית ככל האפשר), הוא דמות שנמצאת קצת מחוץ להנהגה ומסתכלת משם על אופן תפקוד המערכת. המבקר מהווה גם חלק מהפורום המשולש, הלא הוא הרכז, היו"ר והמבקר, אשר נמצאים בדרגה מעל ההנהגה ובכל הנוגע להחלטות קיצוניות כמו פיטורים של חבר הנהגה נוכחי או מינויים של חבר הנהגה חדש, הם אלו שמקבלים את ההחלטה.
עיקר פעולתו של המבקר בא לידי ביטוי בדו"חות ובמשובים שהוא מחלק, אולם עבודתו מתפרשת על פני כל השנה- אם זה בתיעוד הנעשה בסניף ואם זה בעת העברת ביקורת כשמתעוררת בעיה. מטרתו העיקרית של המבקר היא בעצם להוות נקודת מבט חיצונית, ובמובן מסוים מפקחת, על המתרחש בסניף, משום שכשאנו עובדים על משהו אנחנו פעמים רבות נוטים להתרכז בעיקר בזה ומתקשים לראות מחוץ לעבודתנו האישית.
אחראי הדרכה
הא. הדרכה אחראי על בדיקת הפעולות, התכנים שלהן, התהליך שהן מעבירת את החניכים, לדאוג לצרכים של החניכים ושל המדריכים, לדאוג לרמת הדרכה גבוהה ולמדריכים טובים, לייצג את המדריכים והחניכים בפני ההנהגה ולשמור בכל מה שקשור להדרכה, הכל יהיה בסדר.
מטרות התפקיד:
- שמירה על רמת פעולות גבוהה- מניעת פעולות מיקימאוס\ שוקולד\ יום זכרון (שלא ביום הזיכרון), מציאת איזון נכון בין מרכיבי הפעולה בכל נושא.
- שמירה על רמת הדרכה גבוהה- מבחינת בניית פעולות, העברתן, דוגמא אישית.
- בחירה נכונה של תכנים, גם לכל פעולה בפני עצמה וגם כתהליך שעוברים החניכים במשך השנה, ובהתאם לנושא השנתי שנבחר (שצריך גם הוא להיות ברמה גבוהה ורלוונטי לסניף.)
- שיבוץ נכון של מדריכים, גם בשכב"ג (בהתאם לנושא המועבר- כלומר, מדריך רציני לנושא רציני וכו') ובעיקר בשכבה הצעירה, בהתאם לאופי השכבה והתהליך שעליה לעבור באותה שנה.
- מתן עזרה 24\7 למדריכים שזקוקים לה בכל נושא- מבניית הפעולה עד לחניך בעייתי.
- ייצוג המדריכים והחניכים בפני ההנהגה, וייצוג ההנהגה בפני המדריכים והחניכים בתחומים הקשורים להדרכה ולפעולות.
א. ע"ז- אחראי עזרה לזולת. האדם שחי את ערך התרומה לזולת.
התפקיד שלו הוא לדאוג לחברה בעצמו, ולדאוג שעוד אנשים ידאגו לחברה. לדאוג להווי התרומתי בסניף, באמצעות פעולות, מבצעי התנדבות, פתיחת תאי התנדבות חדשים והעלאת כמות המתנדבים.
דובר פנים
תפקידו של דובר הפנים מבוסס על הוואי סניפי.
על מנת להעלות את רמת ההווי הסניפי של דובר הפנים לפעול בכמה מישורים.
דבר ראשון על דובר הפנים לדאוג להעברת קשר על מנת שהסניף יהיה מודע לפעילויות.
דבר שני על דובר הפנים לחשוב על דרכים מקוריות ויצירתיות על איך להעלות את רמת ההווי הסניפי.
דבר זה יכול להיעשות ע"י שב"שים שמטרתם גיבוש סניפי, עיתון סניפי, או כל דרך מקורית שתחשבו עליה.
רוב הפעולות של הדובר הפנימי הן תוצאה של חשיבה מקורית ויצירתית החשובים מאוד לביצוע התפקיד.
דובר חוץ
באופן רשמי, מטרת התפקיד של דובר החוץ היא להיות אחראי על הקשר עם כל מי שנמצא מחוץ לסניף- בתי ספר, עירייה, עיתונות וכו'.
תפקידים:
לגייס חניכים חדשים.
לשמור על קשר עם בתי הספר והעירייה.
לפרסם אירועים (כמו ההפנינג שמתקרב) לגורמים חיצוניים כמו עיתונות, אינטרנט, וכו'.