|
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
"היי דוד סקאר, נחש מה?"
"אני מת-עבבב משחקי ניחושים."
"יום אחד אני אהיה מלך של צוק התקווה."
"יו-פי."
"אבא שלי הראה לי את כל הממלכה ואני אמשול על כו-לה. הא-הא-הא-הא."
"סלח לי על שאינני רוקד משמחה. כאב גב איום."
"היי דוד סקאר, כשאני אהיה מלך, מה אתה תהיה?"
"דוד של קוף."
"הה-הה-ההה-הה, דוד סקאר, אתה מצחיק."
[מלך האריות, דיסני.]
| |
את זה לפחות לימד אותה הניסיון:
רוב החדשות הן רעות. אבל הסיפורים האלה הורו לקחים אחרים. השינה דומה למוות, למשל, וזה לא היה גילוי מרעיש; אבל נשיקות יכולות לרפא את המוות ולהפוך את השינה לסתם שינה... זה היה ידע ממדרגה אחרת לגמרי. ראייה מהרהורי הלב, נזפה בעצמה. החיים הממשיים, אין להם ניסים להציע. חיית הטרף, אם שיסעו את בטנה, אינה פולטת את קורבנותיה בלא פגע. איכרים אינם הופכים בן לילה לנסיכים, וגם אין בכוחו של איחוד לבבות נאמנים לשים קץ לכל זדון. אלה הן אשליות, והפרגמטיסטית שהיא כה השתוקקה להיות הקפידה להתרחק מהן.
[מתוך: המארג \ קלייב בארקר]
| |
"אל מיס א. א.
אינני יכול להקשיב עוד בשקט. אני חייב לדבר אלייך באותם אמצעים שיש ברשותי. את פולחת את נשמתי. אני נקרע בין ייסורים לתקווה. אל תאמרי לי שאיחרתי את המועד, שרגשות יקרים כל כך אבדו לעד. אני שב ומציע לך את עצמי בלב שהוא שלך, עוד יותר משהיה כאשר כמעט שברת אותו לפני שמונה וחצי שנים. אל תהיני לומר שהגבר שוכח מהר מן האשה, שאהבתו מתה מוקדם יותר. לא אהבתי אשה מלבדך. אולי הייתי לא צודק, הייתי חלש וכועס, אבל תמיד שמרתי לך אמונים. את לבדך הבאת אותי לבאת'. רק למענך אני חושב ומתכנן - כלום לא ראית זאת? כלום אפשר שלא הבנת את משאלותיי? לא הייתי מחכה אפילו במשך עשרת הימים הללו, אילו יכולתי לקרוא את המתרחש בלבך, כדרך שאת, כך אני משער, יכולת לראות ללבי. אני מתקשה לכתוב. בכל רגע אני שומע משהו שאיני יכול לעמוד בו. את מנמיכה את קולך, אבל אני יכול להבחין בטונים של הקול הזה, כאשר אחרים לא יבחינו בהם ולא כלום. - יצור טוב מדי, נעלה מדי! ובכל זאת את דנה אותנו לכף זכות. את מאמינה שיש אהבת אמת ושמירת אמונים בקרב גברים. האמיני שאין לוהטות ונחרצות יותר מאלו של
פ.ו.
עליי ללכת, מבלי לדעת את מנת חלקי; אבל אחזור לכאן, או אצא אחרי החבורה שלך, מהר ככל האפשר. מלה, מבט יספיקו כדי לגזור אם אבוא לבית אביך הערב או לא אעשה זאת עד עולם."
[הטיית לב, ג'יין אוסטן] (ובלי קשר, זה אחד הספרים הכי אהובים עליי בעולם)
| |
השיבה הביתה
"השיר נכתב כשהייתי בביתי באספן, כשהגעתי הביתה בחזרה מהדרך. השיר מבטא כמעט בדיוק את מה שהיה ואיך זה הרגיש. ישבתי בעליית הגג, ואנני היתה למטה במטבח, מבשלת ארוחת ערב. למרות שלא היו לנו ילדים, היו באוויר כל התחושות על איך בית ומשפחה בוודאי מרגישים בשביל כולם, וכמה נפלא זה להיות שוב בבית אחרי שנעדרת למשך זמן מה."
[ג'ון דנוור, על השיר Back Home Again]
את מילות השיר אפשר למצוא כאן.
| |
"למען האמת המרה,
הוא לא נראה לי מתאים לגדל ילדים. הוא נראה איש שיודע להיות נחמד לילדים, ולעשות להם כיף למשך שעה או שעתיים. הייתי בטוח, למשל, שהוא יודע לעשות צלליות בעזרת האצבעות שלו, או לקסום שלושה-ארבעה קסמים פשוטים, או לספר לילד קטן סיפורים כאלה, שהאוזניים יתארכו לו. אבל לגדל ילדים, לטפל בהם, לחנך אותם ולריב איתם ולדאוג להם כשהם חולים, ולנחם אותם כשהם עצובים, כמו שגבי עושה לי, למשל - זה לא."
[דויד גרוסמן, יש ילדים זיגזג]
| |
"שאלתי
את מרת ספנסר מה צבע אותן באדום, והיא השיבה שאינה יודעת ושלמען השם לא אשאל אותה עוד שאלות."
[האסופית, לוסי מוד מונטגומרי.]
| |
"ומי שפעם אהב,
ומי שעוד אוהב,
יודע שזוהי שמחה
שיש בה גם כאב."
[מיכל סנונית. (אני חושבת שמתוך הספר "בוא וחבק אותי", אבל אין לי אותו ואני לא זוכרת בדיוק.)]
| |
"זו
אמת אוניברסלית ידועה, שרווק בעל נכסים בוודאי מחפש לו אישה."
[ג'יין אוסטן, גאווה ודעה קדומה.]
| |
sometimes
.I feel like a sad song, like I'm all alone without you
[ג'ון דנוור, Sad Song]
| |
קוצים
אבא רוצה שאנשק לו
(נשיקות זה מה שאבאים רוצים)
אך איך אפשר לנשק אבא
שעל שתי לחייו צומחים קוצים?
אני נגשת אליו מהר
נותנת שתים-שלוש נשיקות
וקופצת:
"הי, אבא, אתה דוקר!
תחליט, אתה אבא
או קיפוד?"
ואז אבא נכנס למקלחת
ואחרי כמה דקות -
הוא יוצא ולחיו חלקה ומגולחת
ואז לא אכפת לי לתת נשיקות.
אני אומרת לו:
"אני אוהבת אותך אבא!"
(אהבה זה מה שאבאים רוצים)
אבל מי שרוצה נשיקות בלחיים
שלא יגדל על פניו קוצים.
["קוצים"\ יהונתן גפן, מתוך "הכבש השישה עשר"]
| |
"פו,"
אמר שפן בחביבות, "אין לך שכל בכלל."
"כן, אני יודע," אמר פו בהכנעה.
"הצילו, הצילו!" צעק חזרזיר, "היפופיל, היפופיל איום ונורא!" והוא דהר משם מהר ככל יכולתו, עדיין צועק, "הצילו, הצילו! היפופיף איום ונולא! הפילו, הפילו, הילוהיפ אלום ונורא! הצילצילו, היפלוהיל לורא!" והוא לא הפסיק לצעוק עד שהגיע לביתו של כריסטופר רובין.
"כשאתה קם בבוקר, פו," אמר חזרזיר לבסוף, "מה הדבר הראשון שאתה אומר לעצמך?"
"מה יש לארוחת בוקר?" אמר פו, "ומה אתה אומר, חזרזיר?"
"אני אומר, מעניין איזה דבר מרגש עומד לקרות היום?"
פו הנהן בכובד ראש.
"זה אותו דבר," הוא אמר.
במשך זמן מה פו והדוב הצף לא היו בטוחים מי מהם אמור להיות מעל השני, אבל אחרי שהם ניסו כמה מצבים שונים, הם הגיעו להסדר כאשר הדוב הצף למטה ופו רוכב למעלה כמנצח, חותר במרץ ברגליו.
"ועכשיו, פו," אמר כריסטופר רובין, "איפה הספינה שלך?"
"אני חייב לומר," הסביר פו כשהם הלכו אל חופו של האי, "שזאת לא סתם ספינה. לפעמים היא ספינה, ולפעמים היא יותר כמו תאונה. זה תלוי."
"תלוי במה?"
"תלוי אם אני מעליה או מתחתיה."
[מתוך: פו הדוב \ א. א. מילן]
| |
דפים:
|