לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

yoelmarshak

מרכז אגף המשימות של התנועה הקיבוצית


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

1/2008

לעת קבלת פרס יגאל אלון לשנת 2006


מי שמבקש בימינו אלה, לחבר את המושג "מעשה מופת חלוצי" לדמותו של אדם שמצוי עדיין בעיצומה של פעילות ציבורית ענפה ובעלת גוונים בלתי שגרתיים, לא יכול שלא להעלות בזיכרונו את יואל מרשק. לא היה קשה אפוא לחברי הוועדה שעיינה ברשימות המועמדים לבחור ביואל מרשק כמועמדה לפרס אלון לשנת 2006.

יואל הפך במהלך עשרים השנים האחרונות לאחד היזמים הגדולים ביותר של מפעלים חברתיים המבוססים על התנדבות, על תחושת שליחות ועל ערכים חברתיים שנדמה היה שפג תוקפם בחברה הישראלית העכשווית. מרשק הוא מבחינה זו אחד מיחידי הסגולה המתהלכים בקרבנו.

המיזמים שמרשק עומד בראשם, בתוקף היותו מרכז אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, הם אכן מרשימים ביותר ועל כך תעיד אפילו רשימה חלקית של מעשי מופת שנעשו בשנים האחרונות בלבד: הקמת כוח מתנדבים שהועמד לרשות המשטרה וצה"ל לתגבור הביטחון בקו התפר במרכז הארץ, ארגון השנת שירות לפני הגיוס של בנים ובנות מהתנועה הקיבוצית כדי לסייע לאוכלוסיות במצוקה המתגוררות ביישובי הפריפריה הישראלית, יוזם ומארגן מבצע ענק של סיוע לפינוי חממות מגוש קטיף, הפעלת מערכת גדולה של סיוע לפלשתינאים ביהודה ושומרון בעבודות חקלאיות ובשיקום הנזקים למטעי הזיתים שנגרמו על ידי כמה משכניהם היהודים וכן סיוע בהקמת קיבוץ חדש בעתיד שיאוכלס על ידי חברים מקהילת "הכושים העבריים". גם אם נוסיף על כך שיואל מרשק, שהוא סגן אלוף (מיל'), התנדב וסחף אחריו גם קצינים אחרים לסייע לצה"ל בתקופת מלחמת ההתשה, במלחמת לבנון ובשתי תקופות האינתיפדה – הרשימה לא תהיה מלאה.

יואל מרשק וחבריו הרבים, שנענו לקריאתו לא פעם ולא פעמיים, מהווים חלק חשוב מהתשתית לחוסן הלאומי של החברה הישראלית ועל כך הסכימה הוועדה פה אחד להעניק לו את פרס יגאל אלון למעשה מופת חלוצי לשנת 2006.

 
משה ליסק                                           רחל צור                                                       דן פתיר

 

מארס 2006

        

נכתב על ידי , 14/1/2008 16:07  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בן: 78




10
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , צבא , 18 עד 21
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לyoelmarshak אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על yoelmarshak ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)