אני בדרך כלל לא נוהגת להביע את דעתי אלא רק לזרוק נקודות מידי פעם אבל היום נשברתי.
בעלי חזר לפני קצת יותר משבועיים מאירופה (גרמניה ליתר דיוק) הוא לא הפסיק לתאר לי את הכבישים והתרבות נהיגה (כן תרבות!) שיש שם.
אנשים יודעים את החוקים וגם אם לא יודעים הם מספיק חכמים שלא לסכן את כל הסביבה ונוסעים כמו שצריך.
אני לא באמת יודעת איזה אחוז מהאוכלוסיה הישראלית יודע את החוקים הקטנים של הנהיגה אבל כללי בטיחות וחוקים בסיסיים הם משהו שכולם צריכים לדעת.
אנסה לסכם לרגע לפני שאני ממשיכה בפוסט המתלהם שלי כמה נקודות שכל נהג אם הוא אישה,גבר,נכה,דוס ופנסיונר צריכים לדעת:
1. קודם כל לפני שנכנסים לרכב שלכם או לא שלכם צריך לכוון מראות ולפעמים (לאילו עם הקצת יותר ניסיון) המראה האמצעית מספיקה.
2. כיוונון הכיסא.לא פחות חשוב! כולם צריכים להרגיש באוטו כאילו זה הבית השני שלהם.
3. חגורת בטיחות!!!! לא פעם ולא פעמיים וגם לא שלוש היא הצילה חיים של מיליונים ברחבי העולם וגם אלפים בארץ.
4. לוודא (ובאמת לוודא) שכולם באוטו חגורים היום הנהג מקבל קנס על נוסע שאינו חגור אצלו ברכב.
5. אורות! במידה ואתם רואים שאפילו טיפה מחשיך הדליקו אורות תעשו טובה ואל תתקמצנו על הליטר דלק הזה ותדליקו אורות.
6. איתותים! דאגו לאותת כשאתם פונים או משתלבים בתנועה זה יכול להיות חיוני מאוד לשאר הנהגים שעל הכביש.
7. נתיב ימני הוא לא ליופי! החוק אומר שנתיב ימני (ואם זה כביש עם יותר משני נתיבים גם האמצעי יכול להיות נתיב נסיעה אבל גם הוא כמו הנתיב השמאלי נועד לעקיפה או לאנשים שלא באמת יודעים את הדרך בן אדם שלא יודע את הדרך לא ירצה להפריע לאילו שעוקפים משמאל וגם לא ירצה להפריע לאילו שנוסעים בנתיב הימני וצריכים לרדת בהמשך ולכן המהירות שלו תהיה בינונית!) נועד לנסיעה ושאר הנתיבים נועדו לעקיפה! השמאלי ואני חוזרת ואומרת לא נועד לנסיעה רגילה!!!!
8. הקפידו להסתכל במראות כשאתם עוברים בין נתיבים ויותר חשוב כאשר יש יותר משני נתיבים מאוד חשוב להסתכל האם רכב מנתיב שמאלי לא עובר ביחד איתכם לנתיב האמצעי קרה לא מעט בכל מיני סיטואציות.
9. כשאתם יוצאים לעקיפה בדקו שלא בא רכב במהירות הגבוהה משלכם ואם כן המתינו קצת. 5 השניות האילו יכולות להציל חיים.
10. ושוב אני חוזרת! אנשים שלא מכירים כבישים בבקשה אבל מזה בבקשה אל תנסעו בנתיב אמצעי/שמאלי אתם פשוט הורגים את כל הכיף בלנסוע על הכבישים הראשיים והנהדרים של ישראל.
אז אילו רק 10 כללים בסיסיים תחשבו כמה יש שצריך לדעת.הרבה!!! וכולם אבל כולם אחד אחד חשובים!
היום בנסיעה קצרה שהייתה אמורה לקחת לי 15 דק' לכל היותר ואם לא הייתי עם כמעט 10 שנים על הכביש כנראה שהייתי מחרבנת במכנסיים מכל השטויות שעשו לקח לי להגיע 10 דקות איחור.
נראה שאנשים לא באמת מבינים שרכב זאת מכונת הריגה,אני כבר לא מדברת על הבני נוער חסרי האחריות שלא באמת מבינים את זה,אני מדברת על נשים וגברים שנוסעים בחוסר אחריות על הכביש ולא מבינים שבזה שהם לא מכירים ולא מודעים לחוקים הבסיסיים של התנועה הם מסכנים את כל הסובבים אותם!
לא,לנסוע בנתיב שמאלי בכביש שהוא 5 נתיבים ולקראת הירידה מהכביש (שני נתיבים מהכביש הראשי מיועדים לירידה מכביש ראשי) למי שקצת מכיר כבישים אני מדברת על צומת גנות הירידה מכביש 4 לכביש 1/גנות/חירייה איך ייתכן שנהג מנתיב ימני על כביש 4 ורוצה לרדת לכביש 1 עובר את כל הנתיבים ב-200 מטר?!?! האם אותו הנהג/ת לא מבינים שיש לא מעט רכבים שהמהירות שלהם היא לא 100/110 אלא היא 120/130?
למה לא להסתכל במראות לפני שעוברים והכי גרוע למה לנסוע בנתיב שמאלי כשאתה לא מכיר את הכביש?!
על מה ולמה אותו הנהג או הנהגת צריכים להרוס לי את חווית הנסיעה? למה אני צריכה לבלום בלימת חירום כי המפגר/ת האילו החליטו לשים זין על העולם ואימא שלו ולעשות מה שבראש שלהם?! התעצבנתי ורתחתי!
אני בן אדם שאין בו פחד אבל החוסר פחד שלי הוא אחרי כמה שנים ניסיון,אחרי לימוד עצמי שתוך חצי שנייה שאני עוברת בין נתיבים אני רואה את כל הסביבה אני לא מפחדת לנסוע מהר למה? כי אני יודעת שקודם כל אני לא אסכן את עצמי ואחר כך אני לא אסכן את החברים שלי להגה!
אין סיכוי שאני אעשה בלאגן על הכביש!
האם ידעתם שאם אתם נוסעים בנתיב שמאלי אתם לוקחים סיכונים הרבה יותר גדולים מאשר שאתם נוסעים בנתיב ימני? בארץ יש רכבים מכל הסוגים ואתן את זה כדוגמה על בשרי:
לפני כחודש בערך בעלי ואני עשינו תאונה.לא קשה אל תדאגו הכל בסדר!
יום שבת,מוצ"ש נוסעים לכיוון מודיעין על כביש 1,אנשים לא זזים.
נתיב שמאלי (שאמור לפי החוקים וכללים להיות נתיב האצה/עקיפה) נוסע יותר לאט מנתיב ימני ואנשים פשוט נרדמים על הכביש בעוד שאחרים אילו שרוצים להגיע הביתה כבר (לא במקרה שלנו,אנחנו רצינו להגיע לחברים שלנו) מזדחלים אחרי אילו שנרדמים.
אז בעלי,אוטו ספורט,החליט לצאת למלחמת עקיפות אבל המקרה לא צלח כי בנתיב ימני,כביש ראשי מישהו החליט שהוא לבד על הכביש והחליט לעצור.
לדפוק ברקס! (מי לעזאזל דופק ברקס בכביש ראשי? מי???) נמנעה תאונת שרשרת אבל הרכב השלישי (לפנינו) והרביעי (אנחנו) עשו תאונה.
עכשיו הרכב של בעלי מונמך (ספורט גרמני) והרכב השני גבוה (יונדאי) נכנסנו בו והוא עף כמה מטרים קדימה העניין הוא שהרכב שלו עשוי מקרטון בעוד שלנו שלדה גרמנית.
אסכם את התאונה בכמה מילים: אנחנו יצאנו בנזק קטן (הבמפר הקדמי הלך) והוא הושבת.
אז כן,לא תמיד אפשר לדעת איזה רכב נוסע לפנינו ואיזה רכב נוסע מאחורינו.
לא כולם מכירים סוגי רכבים ולא כולם מתעניינים בשלדות אבל מי שאוהב מהירות ואדרנלין לא הייתי ממליצה לו לקנות קוריאני/סיני משהו
.
אבל לא צריך להיות מומחה גדול שמראות לא נמצאות שם ליופי וכשלוקחים החלטה,בזמן שהמוח מורה על הרגל ללחוץ על דוושת הגז העיניים והידיים צריכים לעבוד בתיאום.מה זאת אומרת?
בעוד העיניים מסתכלות ב-3 המראות,היד שולחת אצבע לאיתות והרגל טוב הרגל יודעת טוב מאוד מה לעשות עם עצמה 
אני כמו הרבה אנשים רוצה להנות משלווה ושקט על הכבישים.
לא רוצה להגיע למצבים שאני עוקפת מימין כי הוא ריק ולא רוצה להגיע למצבים שאני נצמדת למישהו מאחורה והוא פשוט מתעלם ממני וממשיך לנסוע בנתיב שמאלי כאילו וזה הכביש של אבא שלו.
אז בואו נתחשב אחד בשני וניתן לכל אחד להנות מהדברים שהוא אוהב (לא סתם צבע ירוק.עמותת אור ירוק עוד לא מתה ואני ממש לא קשורה אליהם)