לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2012

קרבות בזירה


מלחמה של ממש ניטשת בחודשים האחרונים בין ארגון שנקרא זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) ומאגד 11 גופים, ביניהם הוט, יס, קשת, רשת וערוץ 10, ובין הגולשים שמחפשים תוכן לא חוקי וחינמי. זיר"ה מבקשים –  ומקבלים – מבית המשפט צו סגירה לאתרי שיתוף קבצים, וכבר הורידו מהרשת את האתרים הורדות.נט, מורידים, WNET ו-IDOWN. לפני כחודש פשטו כונסי נכסים על ביתו של חייל בן 20 החשוד כי הפעיל אתרי שיתוף קבצים והחרימו לו את המחשבים, ולאחרונה הצליחו בזיר"ה לגרום לספקיות האינטרנט לחסום את הגישה לאתר ההורדות TOPDOWNME. יותר יעיל מאשר לסגור אותו, שהרי על כל אתר שנסגר קם  אחר.


אין שום ספק: העלאה והורדה של סרטים וסדרות הן עבירה על חוק זכויות יוצרים. ועם זאת, נראה שזיר"ה הוקמה לא כדי לדאוג לזכויות היוצרים אלא לכיס של החברים בה. אם לא יהיו הורדות לא חוקיות כולם יצטרכו לשלם 300 שקל בחודש להוט ויס, וזה מה שרוצים בזיר"ה. להרוויח. אם מה שעומד לנגד עיניהם היה זכויות יוצרים, הם היו מקדישים את מאמציהם וכספם לתחום הטכנולוגי ומוצאים דרך לארגן הורדות חוקיות כמו שיש בארה"ב במקום לשלם הון לחוקרים פרטיים ולעורכי דין ולפעול בזירה המשפטית בלבד. אם אפשר ללמוד משהו מההצלחה הכלכלית של האתר מגהאפלואד שנסגר בצו האף-בי-איי, זה שהגולשים מוכנים לשלם כדי לקבל את התוכן שהם רוצים. אבל התשלום צריך להיות סביר והתוכן צריך להיות איכותי.


אני רואה מידה רבה מאוד של צביעות בהתנהלות של זיר"ה, כי הוט, לדוגמה, ביד אחד נלחמת בתוכן הלא חוקי וביד השנייה מעודדת לקנות ממנה חבילות גלישה גדולות יותר ויותר. בשביל מה לעזאזל צריך בן אדם חבילת גלישה של 50 או 100 מגה? מה יש לעשות עם כל כך הרבה? לגלוש יותר מהר בוואי-נט? לשלוח מיילים יותר מהר? לי יש חבילה של 2.5 מגה ואני מסתדרת מצוין. אף אחד לא יגיד את זה לצרכן מפורשות, אבל הסיבה היחידה לקנות חבילות גלישה כבדות כאלה היא כדי להוריד מהר סרטים וסדרות. אז מצד אחד הספקיות מעודדות אותנו לקנות חבילות גלישה שמנות שהן מרוויחות מהן, ומהצד שני הן מורידות וחוסמות את הגישה לאתרים שרק בשבילם הרי צריך מלכתחילה את החבילות האלה.


אני גם חושבת שהתקדים של חסימת תוכן לגולשים (או בשם אחר, צנזורה) הוא מסוכן. היום זיר"ה חוסמת אתרי שיתוף קבצים, מחר היא תחסום את גוגל לתוצאות חיפוש של סרטים וסדרות, מחרתיים ארגון אחר יחסום אתרים שמפריעים לו, ובסוף נהיה כמו סין ונקבל רק את התוכן שהממשלה רוצה שנראה. אל לנו לסכן את הדמוקרטיה שלנו בשביל האינטרסים הכלכליים של בעלי ההון.

נכתב על ידי אנג'י , 10/3/2012 10:05   בקטגוריות 2012, ביקורת, אינטרנט, אקטואליה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-20/3/2012 19:04




101,155
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)