לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מאבקו האבוד של האזרח הקטן


החשד התעורר אצלו כבר שלושה רמזורים לפני הרחוב שמוליך אל ביתו. הוא האט את קצב הליכתו, וגם שני האנשים שחשד כי עוקבים אחריו האטו והחלו לגלות עניין פתאומי בחלונות הראווה. הוא נכנס למאפייה, קנה ארבעה בייגלס בעשרה שקלים והשתהה שם ככל יכולתו. אבל כשיצא והגניב מבט לאחור עדיין ראה אותם. משחרים לטרף. הוא. את המטרים האחרונים עד ביתו עשה כבר בחצי הליכה מהירה חצי ריצה. קצר נשימה עלה במדרגות אל דירתו שבקומה השלישית, שתי מדרגות בכל פעם, הצליח למרות ידיו הרועדות להכניס את המפתח לחור המנעול, פתח את הדלת, נעל אותה אחריו במפתח, הבריח את הבריח, הסתובב ונשען עליה בלב הולם ונשימה שורקת. הוא התכופף מעט, השעין את זרועותיו על ברכיו, הטה את ראשו למטה וניסה להסדיר את נשימתו. מהר. אין זמן. נדמה לו שהוא כבר שומע את טפיפות המגפיים במדרגות. או שאולי הוא מדמיין מרוב לחץ.


הוא מצליח להתנתק מהדלת שנשען עליה וממהר למרפסת המטבח. שם, בוהקת כעדות מרשיעה, ניצבת מכונת הכביסה שקיבל רק לפני שלושה שבועות מסבתו שנכנסה לבית אבות. הוא ממהר, פותח את דלתות ארון השירות, מנתק את מכונת הכביסה מהחיבור לחשמל ולמים ודוחף אותה לתוכו. מארגז הבגדים המלוכלכים הוא מוציא סדין מהוה, פורש אותו עליה ומציב באקראי עוד כמה חפצים: משפך להשקיית עציצים, מברג, קופסת כפפות חד-פעמיות. הם כבר כאן. דפיקות חזקות נשמעות בדלת. כאילו מישהו קצר רוח מאוד מכה עליה באגרוף. הוא סוגר את דלתות ארון השירות ופונה לפתוח את הדלת.


"מר כהן, אנחנו יודעים שאתה בבית. תפתח את הדלת, לטובתך."


"אני כבר בא," הוא קורא, ממהר אל הדלת ופותח אותה.


שני פקחים מתפרצים פנימה ומנופפים מול פניו בצו. "מר כהן, יש לנו חשד סביר להאמין שאתה מחזיק ברשותך מכונת כביסה שלא דיווחת עליה ולא שילמת עליה אגרה כחוק. זה צו שמאשר לנו לערוך חיפוש בדירה שלך."


"בבקשה, תיכנסו. אין לי שום מכונה. אני סטודנט תפרן. מכבס במכבסה השכונתית."


השניים נכנסים לדירה. אחד פונה לחדר האמבטיה, השני למרפסת הצמודה למטבח.


"פה הכול נקי," מכריז הפקח מחדר האמבטיה. הוא מצטרף אל חברו שבמרפסת. השניים מביטים בברז המיותם.


"רואים? אמרתי לכם. אין שום מכונה."


הפקח הגבוה מבין השניים מגרד בראשו. "רק רגע," אומר השני. "תראה, יש פה עקבות גרירה על הרצפה."


הוא מביט על העקבות עד המקום שבו הם מסתיימים: ארון השירות. הוא ניגש לארון, פותח אותו, משליך את המשפך וקופסת הכפפות לרצפה, תולש את הסדין ופולט קריאה קטנה של סיפוק. "תראו תראו מה יש לנו כאן. מכונת כביסה."


הפקח השני מוציא פנקס מכיסו, שולף עט וכותב כמה דברים. אחר כך הוא תולש את הדף ומושיט אותו לאזרח כהן המבוהל. "הנה, דרישה לתשלום אגרה על מכונת כביסה: 500 שקל. בתוספת דרישה לתשלום על שבע שנים קודמות, עוד 3,500 שקל, בתוספת הצמדה, ריבית, קנס אי דיווח על מכונת כביסה והפרעה לפקח במילוי תפקידו זה יוצא... 23,000 שקל."


"אבל אתם לא מבינים. המכונה אצלי רק שלושה שבועות. קיבלתי אותה מסבתא שלי. היא כבר שילמה את אגרת מכונת הכביסה השנה. לא ידעתי שגם אני צריך."


"אז עכשיו אתה יודע."


"אין לי כל כך הרבה כסף. אני סטודנט."


"היית צריך לחשוב על זה לפני שהצטיידת במכונת כביסה. יכולת להסתפק בפיילה בלי חיבורים לחשמל ובלי מנגנון לסיבוב בגדים, והיית פטור מתשלום."


"למה בכלל צריך לשלם אגרה על מכונת כביסה? קניתי אותה מכסף שחסכתי מעבודה אחרי ששילמתי עליו מס הכנסה. על המכונה מוטל מע"מ בסך 17 אחוז ומכס על יבוא. למה צריך לשלם בנוסף לזה עוד מס על שימוש במכונה?"


"התשלום הוא לא על השימוש. גם אם המכונה מקולקלת צריך לשלם עליה אגרה. התשלום הוא על עצם זה שיש בבעלותך מכשיר מתקדם כמו מכונת כביסה. זה החוק, מר כהן. אנחנו לא מנסחים אותו, אנחנו לא מצביעים עליו. אנחנו רק אוכפים אותו."


 "ואיך זה הוגן שמי שמרוויח מאה אלף שקל בחודש, גר באחוזה ומחזיק ארבע מכונות כביסה, אחת בכל חדר אמבטיה, משלם אותו סכום כמו מישהו שמרוויח שכר מינימום וגר בדירה מתקלפת עם שכר דירה שערורייתי?"


"תפנה את השאלה הזו למועצה לצדק חברתי. אה, סליחה. אין כזה דבר." הפקח מגחך לעצמו. "שיהיה לך יום טוב." השניים פותחים את דלת הכניסה, יוצאים מהדירה ומשאירים אותה פתוחה.


"פשוט נהדר..." ממלמל האזרח כהן. הוא סוגר לאט את הדלת, מתיישב על הרצפה כשהוא נשען עליה בגבו, מצמיד את ברכיו לחזה, מחבק אותן בזרועותיו ומתנדנד קדימה ואחורה בייאוש.


 


מופרך? דמיוני? לא הרבה יותר מזה.

נכתב על ידי אנג'י , 28/12/2012 09:23   בקטגוריות 2012, ביקורת  
89 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רון ב-19/6/2016 12:41
 



פסיכומטרי


אסון כבד נחת על ראשי הנבחנים בבחינה הפסיכומטרית. אחרי שנים שבהן רק הקיפו בעיגול את התשובה ולמדו במכוני ההכנה איך לצמצם אפשרויות ולנחש במקרים שבהם הם אינם יודעים מהי התשובה הנכונה אושרה הרפורמה ונקבע כי ממועד המבחן הקרוב הם יידרשו, תחזיקו חזק, לכתוב! ממש לכתוב. במו אצבעותיהם. חיבור! של 25-40 שורות! והם יקבלו לשם כך חצי שעה בלבד.

הסיבה לרפורמה היא שאחרי יותר מדי שנים מישהו הבין שבלימודים אקדמיים צריך לכתוב עבודות, וכדי לכתוב עבודות צריך לדעת להתנסח, ואי אפשר לנבא מי ייטיב להתנסח בהסתמך על הקפה בעיגול של צמד מילים שמבטא אנלוגיה כלשהי או בהתבסס על ניחוש מוצלח של מילים נרדפות ששוננו בעמל חודש לפני הבחינה ויישכחו שעתיים אחריה.

אבוי. מדובר הלא ביוצאי מערכת החינוך המקוצצת, פאר המדיניות החברתית-כלכלית של בנימין נתניהו שרואה במדינה בעיה, בהפרטה פתרון, בטייקונים אלים מוזהבים ובעם מטרד. אחרי שנים של קיצוצים בוגרי מערכת החינוך כותבים בשגיאות שאין לתאר ובעילגות שהדעת לא תופסת. הם יודעים לכתוב אס-אם-אסים, לא חיבורים, ורגילים להביע את דעתם בסמיילים ובחחח... ולא בטיעונים מנומקים. פלא שמספר הנרשמים למבחן הפסיכומטרי הקרוב הוא הנמוך ביותר אי פעם?

במכוני ההכנה לפסיכומטרי עבדו שעות נוספות כדי למצוא דרך לקחת את הצעירים שלא יודעים לכתוב ולעשות להם מהפך לכאלה שכן יודעים. כמקובל שם, פורקה הבעיה לגורמים, והנבחנים הואכלו בטיפים קצרים וקלים לעיכול ולזכירה. בכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 2 רואיינו כמה מורים וסיפרו על הטיפים שהם נותנים. התחלחלתי. אחד המורים סיפר שהוא מדריך את התלמידים להשתמש במילים גבוהות, נניח במקום ירח לכתוב לבנה, ולא להשתמש כל הזמן באותה מילה. לא כל הזמן לכתוב לדעתי, לדעתי, לדעתי. אלא לגוון ולכתוב גם סבורני, לדידי.

ובכן, סבורני שאם הייתי בודקת חיבור של תלמיד שהשפה שלו דלה עד יומיומית ופתאום הוא היה משלב שם מילים של שבת, לא רק שהוא לא היה מקבל ממני בונוס על עושר לשוני, זה היה גורם לי לפרוץ בצחוק עצוב כי זה ממש נזם זהב באף חזיר. כדי לכתוב חיבור צריך לדעת לכתוב. אי אפשר לרדד את הטיפול בכך לכדי כמה נקודות, לכתוב פה ושם מילים גבוהות ולחשוב שהמשימה הושלמה. עושר לשוני נרכש במשך שנים, לא בכמה חודשים לפני המבחן. הניסיון להלעיט נבחנים במילים גבוהות יסתיים בחיבור שכמו כתבה לימור המיתולוגית מ"רק בישראל", דמות שהתבססה על השילוב הבלתי אפשרי של מילים גבוהות ונמוכות ובשיבוש של ניבים (העם נקעה רגלו).

אני באמת מאמינה שחשוב ללמד בני נוער לקרוא קריאה ביקורתית, לגבש דעה ולנסח אותה במאמר מנומק. אני רק לא חושבת שזה התפקיד של מכוני ההכנה לפסיכומטרי. מערכת החינוך צריכה להשקיע יותר שעות בהבעה ולשון. לא רק ללמוד בעל-פה בניינים וגזרות אלא גם להתנסח, לבנות טיעונים, לנמק ועל הדרך להעשיר את אוצר המילים. אני לא יודעת כמה שעות מוקדשות במערכת ללימודי עברית, אבל אין לי ספק שזה מעט מדי. אני זכיתי ללמוד במערכת חינוך טובה. חבל לי שהילדים של היום לא מקבלים אותה רמת השכלה.

נכתב על ידי אנג'י , 29/9/2012 12:07   בקטגוריות 2012, אקטואליה, ביקורת  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-2/11/2012 11:03
 



מם לט' באב







נכתב על ידי אנג'י , 29/7/2012 10:59   בקטגוריות 2012, הומור, חגים ומועדים, תמונות, ביקורת  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עידו הראל ב-1/8/2012 22:20
 



קרבות בזירה


מלחמה של ממש ניטשת בחודשים האחרונים בין ארגון שנקרא זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) ומאגד 11 גופים, ביניהם הוט, יס, קשת, רשת וערוץ 10, ובין הגולשים שמחפשים תוכן לא חוקי וחינמי. זיר"ה מבקשים –  ומקבלים – מבית המשפט צו סגירה לאתרי שיתוף קבצים, וכבר הורידו מהרשת את האתרים הורדות.נט, מורידים, WNET ו-IDOWN. לפני כחודש פשטו כונסי נכסים על ביתו של חייל בן 20 החשוד כי הפעיל אתרי שיתוף קבצים והחרימו לו את המחשבים, ולאחרונה הצליחו בזיר"ה לגרום לספקיות האינטרנט לחסום את הגישה לאתר ההורדות TOPDOWNME. יותר יעיל מאשר לסגור אותו, שהרי על כל אתר שנסגר קם  אחר.


אין שום ספק: העלאה והורדה של סרטים וסדרות הן עבירה על חוק זכויות יוצרים. ועם זאת, נראה שזיר"ה הוקמה לא כדי לדאוג לזכויות היוצרים אלא לכיס של החברים בה. אם לא יהיו הורדות לא חוקיות כולם יצטרכו לשלם 300 שקל בחודש להוט ויס, וזה מה שרוצים בזיר"ה. להרוויח. אם מה שעומד לנגד עיניהם היה זכויות יוצרים, הם היו מקדישים את מאמציהם וכספם לתחום הטכנולוגי ומוצאים דרך לארגן הורדות חוקיות כמו שיש בארה"ב במקום לשלם הון לחוקרים פרטיים ולעורכי דין ולפעול בזירה המשפטית בלבד. אם אפשר ללמוד משהו מההצלחה הכלכלית של האתר מגהאפלואד שנסגר בצו האף-בי-איי, זה שהגולשים מוכנים לשלם כדי לקבל את התוכן שהם רוצים. אבל התשלום צריך להיות סביר והתוכן צריך להיות איכותי.


אני רואה מידה רבה מאוד של צביעות בהתנהלות של זיר"ה, כי הוט, לדוגמה, ביד אחד נלחמת בתוכן הלא חוקי וביד השנייה מעודדת לקנות ממנה חבילות גלישה גדולות יותר ויותר. בשביל מה לעזאזל צריך בן אדם חבילת גלישה של 50 או 100 מגה? מה יש לעשות עם כל כך הרבה? לגלוש יותר מהר בוואי-נט? לשלוח מיילים יותר מהר? לי יש חבילה של 2.5 מגה ואני מסתדרת מצוין. אף אחד לא יגיד את זה לצרכן מפורשות, אבל הסיבה היחידה לקנות חבילות גלישה כבדות כאלה היא כדי להוריד מהר סרטים וסדרות. אז מצד אחד הספקיות מעודדות אותנו לקנות חבילות גלישה שמנות שהן מרוויחות מהן, ומהצד שני הן מורידות וחוסמות את הגישה לאתרים שרק בשבילם הרי צריך מלכתחילה את החבילות האלה.


אני גם חושבת שהתקדים של חסימת תוכן לגולשים (או בשם אחר, צנזורה) הוא מסוכן. היום זיר"ה חוסמת אתרי שיתוף קבצים, מחר היא תחסום את גוגל לתוצאות חיפוש של סרטים וסדרות, מחרתיים ארגון אחר יחסום אתרים שמפריעים לו, ובסוף נהיה כמו סין ונקבל רק את התוכן שהממשלה רוצה שנראה. אל לנו לסכן את הדמוקרטיה שלנו בשביל האינטרסים הכלכליים של בעלי ההון.

נכתב על ידי אנג'י , 10/3/2012 10:05   בקטגוריות 2012, ביקורת, אינטרנט, אקטואליה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-20/3/2012 19:04
 




דפים:  
101,149
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)