הכנסתי יום אחד את שמי למנוע החיפוש. יחד עם דפי התוצאות מופיעות גם כמה פרסומות. פרסומות חכמות, כאלה שיודעות לנתח את מילת החיפוש ולהציע את הפרסומת הכי מתאימה, העיקר שתבואו. וזאת מודעת הפרסומת שקיבלתי עם חיפוש שמי:
"אלפי תקצירים, ביקורות ספרים וסיכומים של מאמרים, כתבות ועבודות בנושא זנדמן וללא תשלום."
אין מצב. לא הלכתי לבדוק אבל אין מצב שתמצאו אלפי תקצירים, ביקורות ספרים וסיכומים של מאמרים, כתבות ועבודות בנושא זנדמן. אני לא אומר שיש כאן בעייה של אמת בפרסום. הבעייה שכאן בעייה של יחסי אדם-מכונה ויחסי חכמה-טפשות.
הרעיו החכם בסטייל גוגל הוא לייצר פרסומת יעילה וממוקדת. במקום להתפזר ולהציף בפרסומים על הכל לכולם, עדיף להתמקד ולהציג לכל אחד רק את אותם נושאים בהם הוא מגלה התעניינות. ואיך נדע במה הוא מתעניין? פשוט מאד, ננתח בחכמה את אותם דפים שהוא קורא וחיפושים שהוא מחפש. נזהה כמה מילות מפתח וכך נדע מה באמת מעניין את הקורא.
הנה כמה דוגמאות שליקטתי באחד הימים.
בעיתון "הארץ" מופיעה בפעם השניה תוך שלושה חדשים כתבה על הפנים (או לא בדיוק הפנים) היפות והנשיות של סוריה. הפעם כתבה בנושא - איך הפכה סוריה לאימפריית הלבשה תחתונה? נושא בהחלט מסקרן, והתמונות הנלוות לא פחות. ועל כן, הפרסומת האוטומטית היא -
מוניקה - מותג מוביל ללבני נשים. התמחות בחזיות הנקה. (לא התפתתי ולא קניתי)
הכלה הסורית (תמונות - מוסף "הארץ")
בטור על ברלוסקוני והשיזוף של אובמה ("הנשיא החדש צעיר, בריא, ושזוף". ומה דעתכם בנושא? ) עולות באופן אוטומטי פרסומות של מכוני שיזוף.
השיא – מוסד חדש הנקרא סטודיו לאמנות השיזוף. נכון שתמיד חלמתם להרשם לסטודיו לאמנות?
הלאה.
צ'אווס: התחלנו לפתח גרעין ביחד עם רוסיה.
פרסומת ל דולב מיגון מפני קרינה
פרסומת מסוג אחר מקשרת כל דבר לסלולרי.
הנה, כאשר חיפשתי חומר בנושא שכול ואובדן, הבטיח לי אתר סימניה
מהיום אובדן ושכול בחברה הישראלית גם בסלולארי!
יש!
שיטה חכמה אחרת באתרי החדשות יוצרת קישורים ישירות מתוך מילות מפתח בטקסט.
"זו הסצנה הפותחת את הסיפור שובר הלב הזה, שבו עושה קנז את הלא ייאמן ומפרש את האהבה הישראלית לחומוס."
והמילה אהבה מיד מקושרת ל חוגגים בפסטיבל סגול / חגיגה רוחנית מדיטציה וסדנאות
"הוא שאל את הילד: 'מה אתה רוצה?'.
'קולה'.
'ואוכל?',
' לא בא לי'."
אוכל? דייג אוהב דגים? / אם גם אתה אוהב, כנס לאתר בזק 144 לכל חנויות הדגים!
כדאי לכם להשקיע בפרסומות חכמות. תראו כמה לקוחות חדשים יתעניינו בכם.
כשהבן שלי למד לבר המצווה שלו, קבלנו הסבר בעניין ההפטרה המופיעה בכל שבוע. כשהטילו גזרות על עם ישראל ואסרו עליו לקרוא בתורה, חיפשו חכמינו דרכים לעקוף את האיסור. מה עשו? בכל שבוע, במקום פרשת השבוע, מצאו בנביאים פרק כלשהו אשר הזכיר בצורה כלשהי את הפרשת האסורה. איך הזכיר? השתמש במילה דומה, מצא מישהו עם שם דומה, הזכיר סיפור דומה. נגיד בפרשת השבוע יש קטע על קולה ואוכל אז בהפטרה יהיה משהו על חנויות דגים, או אם בפרשה יהיה פרק על אהבה לחומוס, אז ההפטרה תהיה על פסטיבל מדיטציה ואהבה.
כי זאת יש לדעת. אין חדש תחת השמש. כל החידושים וההמצאות לכאורה של העידן המודרני, אל לכם לחפש אותם בשדות זרים. תמיד הם הופיעו במקורות שלנו הרבה קודם.