This is ME כי שום דבר לא רע בלשים את עצמך במרכז |
כינוי:
ברוך שינדונג-שוקולד בת: 31 MSN:
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
פברואר 2009
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
הבלוג חבר בטבעות: הוסף מסר | 2/2009
סיפור כתוב במניפה/ליסה סי אני התחלתי לקרוא ספר שקוראים לו "סיפור כתוב במניפה", ואני יודעת שממש רק התחלתי אותו (35 עמ' עד עכשיו), ועדיין.... ספר מדהים!!מסופר על סין של המאה 19. כשעוד היו קושרים לבנות את הרגליים כדי שיהיו קטנות ועדינות. אכזרי, מצמרר. קושרים את הרגל ככה שהקשת בגודל של מטבע. האורך שלו! הדוק הדוק, כשהאצבעות מקופלות חזק חזק... כאבי תופת, והאצבעות צריכות להישבר. כל 4 ימים פותחים את התחבושות, מנקים את הדם, המוגלה, מטבילים את הרגל עם כל היבלות שנוצרו במים חמים, ושמים את התחבושות מחדש. ככה במשך שנתיים לפחות.
בבית יש 6 ילדים עד כמה שהבנתי. הבת של הדודה, שלושת הבנות של האם, הבן הבכור והבן הקטן. בנוסף, יש עוד 5 מבוגרים. האם, באבא (האבא), הסבתא (אם האבא), הדוד, והדודה בעלת כף הרגל הגדולה (14 סנטימטרים. תעשו קו עם סרגל באורף 14 סנטימטרים. רגל כזאת לאישה מבוגרת, וזה נחשב גדול!) ההמשך של מה שאני אכתוב זה ספויילרים ל35 עמודים הראשונים, אבל הייתי ממליצה לכם לקרוא. בהתחלה תהיתי, לא הבנתי למנה כל הזמן קראו לאחות הקטנה: "האחות השלישית", ולא נתנו לה שם, ועכשיו? עכשיו אני מבינה. שמו לה את התחבושות ביחד עם בת הדודה האחות האמצעית שהיא המספרת של הסיפור (הרגליים של האחות האמצעית לא היו מספיק בשלות, וכמו כן של הילדה של הדודה), כלומר שמו את התחבושות קודם לשתי הבנות בנות 7, ואז לקטנה. זה כואב. הילדה לא סבלה את מראה אחותה ובת דודתה הנקשרות, היא ברחה. לבסוף האם מצאה אותה וקשרה לה את הרגליים. היא צווחה. באותו הזמן, הסבתא החלה להיחלש. בסופו של דבר, האחות השלישית גססה מקשירת הרגליים, ולאחר מתה. ארבעה ימים לאחר מכן- גם הסבתא מתה. והכי מפתיע אותי?! שתי הבנות האחרות המשיכו להיות עם רגליים קשורות, והמשיכו במסורת כרגיל! פור גוד סייק, אחת מהבנות שלך מתה מזה, אז תתני לשניה להמשיך?!? ולאחיינית שלך?!?!?!
מכאן עוד לא המשכתי. אבל תודו שזה גורם לכם לרצות לגעת ברצפה עם רגליכם, עם כל הרגל, הגדולה, הרחבה, השטוחה. בהצלחה עם זה.
| |
|