לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Health

כל מה שקשור לבריאות


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2008

השמנת ילדים: ירידה במשקל זה עסק משפחתי




(צילום: Simona Balint)

מניעה וטיפול בהשמנת ילדים דורשת השתתפות של כל המשפחה. הנה מספר עצות שיוכלו לעודד משקל בריא בביתכם.

ילדים לא יכולים לשנות את הרגלי האכילה והתעמלות שלהם לבדם. הם זקוקים לעזרה ותמיכה של משפחתם. זאת הסיבה מדוע טיפול בהשמנה המוצלח ביותר מתחיל בבית.

השמנת ילדים נגרמת לרוב כאשר הילדים אוכלים יותר מדי ומתעמלים מעט מדי. לכן יצירת הרגלים משפחתיים חדשים סביב נושא האוכל ופעילות גופנית יכולים לעזור לילד לרדת במשקל ולשפר את בריאותם של שאר בני המשפחה.

שינוי הרגלים משפחתיים

הרגלים רבים תורמים להשמנת ילדים, בין אם זה ישיבה ממושכת מול הטלוויזיה או המחשב או כמויות האוכל שהם אוכלים. את הרגלים האלה קשה לשנות בתוך המשפחה, במיוחד אם ישנם בני משפחה שלא מוכנים לשתף פעולה. אפשר להתחיל בצעדים קטנים וחשוב לזכור את העצות הבאות:

  • זהו לא מרוץ. הכלל הראשון של כל שינוי, הוא לא למהר עם השינויים.  לוקח זמן וכושר התמדה כדי להיפטר מהרגלים הלא בריאים ולפתח הרגלים חדשים, בריאים יותר.
  • תחשבו בקטן. קל יותר להתרגל לשינוים קטנים והדרגתיים ולהטמיע אותם בחיי היומיום. שינוים קטנים יכולים לעשות שינוים גדולים עם הזמן. תחליטו על שינוים קטנים שתוכלו לעמוד בהם, לדוגמא, לסגור את הטלוויזיה בזמן הארוחה, במקום משקה מוגז לשתות מים, או אפילו לצאת להליכה אחרי הארוחה פעם בשבוע.
  • תגדירו מטרות אישיות ומשפחתיות. המטרות צריכות להיות ניתנות להשגה ומדידה. תקבעו מטרות מוגדרות עבור כל אחד מבני המשפחה ואז תקבעו יעדים משפחתיים. לדוגמא, המטרה של ילדכם יכולה להיות אכילת פירות טריים וירקות כנשנוש בשעות הצהריים, והיעד המשפחתי יכול להיות: לוותר על ארוחות במסעדות המזון המהיר, או לחילופין לאכול שם רק פעם אחת בחודש.

לוקח זמן להתרגל לשינויים חדשים. דבקו במשימה בדרך הטובה ביותר שאתם יכולים והעריכו את התקדמותכם. לפעמים יש צורך להתאים את היעדים במידה והם לא עובדים עבור המשפחה. עדיף לחשוב על תוכנית חדשה ולדבוק בה במקרה והתוכנית הקודמת לא עבדה.

יצירת סביבה למשקל בריא

ככל שאתם מתקדמים אל עבר ההרגלים הבריאים, תשתדלו ליצור אווירה שתתמוך במאמצים האלה. לדוגמא, תדאגו שהאוכל הבריא תמיד ימצא בהישג יד. הגישו פירות וירקות עם הארוחות והרחיקו מזון עתיר קלוריות ושומן מהבית. טוב, אפשר לקנות משהו קטן מדי פעם.

אווירה בריאה משמעותה גם התעמלות ופעילות גופנית שמוצאת מקום בשגרה היום יומית. עודדו את הילדים לשחק בחוץ – לרכב על אופניים או לשחק כדורסל עם חברים. ארגנו טיולים משפחתיים שמערבים פעילות גופנית.

ההורים יכולים לקבוע חוקים בבית שיעזרו לאכוף את אורח החיים הבריא. הגבלת שעות הצפייה בטלוויזיה או הגבלת זמן למשחקי מחשב מעודדת את הילדים למצוא פעילויות חדשות.

דרכים נוספות ליצור סביבה בריאה

  • היפטרו מכל המשקאות המתוקים בבית
  • הוסיפו מוצרי מזון מחיטה מלאה
  • הפחיתו את הביקורים במסעדות מזון מהיר
  • הקפידו על ארוחות משפחיות ודאגו שהן תמשכנה לפחות חצי שעה
  • תסלקו את הטלוויזיות מחדרי הילדים
  • תחליטו על פעילויות עבור הילדים, כמו טיול עם הכלב או שטיפת מכונית.

ככל שהמשפחה מבססת הרגלים בריאים, תדאגו שכל בני המשפחה, כולל ההורים, ייצמדו לתוכנית. לדוגמא, אם אתם מוציאים את הטלוויזיה מהחדר של הילדים, תדאגו להוציא את הטלוויזיה גם מחדרכם. עקביות היא קריטית ליצירת בית בריא.

תהיו מודל לחיקוי

הדרך הטובה ביותר עבור ילדיכם לקבל את אורח החיים הפעיל היא להתחייב לדרך הזו בעצמכם. המעשים שלכם ילמדו את הילד מה לאכול, כמה לאכול ואיפה. תוכלו לעודד את ילדכם לבצע פעילות גופנית אם תדאגו לתת עדיפות לפעילות גופנית גם בשבילכם.

תגמלו שינויים מוצלחים

תגמול הולם בעקבות הצלחה בעמידה ביעדים ורכישת הרגלים חדשים, ישמור על מוטיבציה להמשיך ולהתמיד בתוכנית. הכינו רשימת בה תרשמו את כל ההרגלים הישנים שהצלחתם לשנות ואז תחגגו את האירוע. זה יכול להיות מתן פרס לילדים או אפילו חיבוק.

לעשות שינויים בהרגלים יכולה להיות משימה לא פשוטה, בייחוד עם לוח הזמנים הצפוף של המשפחות, מגבלות זמן וכסף. אך אם המשפחה פועלת ביחד ותומכת אחד בשני, אז ההצלחה היא בהישג יד.

מקור: Mayo Clinic

מערכת IsraDoctor

 

נכתב על ידי , 26/5/2008 15:42  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 40





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבריאותון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בריאותון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)