חבל עד כמה אנשים לא רציניים, לא משקיעים, לא עושים את מה שנדרש מהם אפילו אם הוא דבר קטן מאוד. זה הרעיון המרכזי של מה שאני הולך לכתוב כרגע:
זוכרים את קטע הנגינה שאני הולך לנגן אותו במסיבת סיום? אז זהו, הוא הולך להתבטל. לא בגללי, בגלל הקלידן שאני עובד איתו וגם המורה "מחנכת" שלי. חזרנו היום מהחופש של שבועות ואמרתי לו לפני החופש שיעבוד על הקטעים שלו כי ישר אחרי החופש אנחנו הולכים לעבוד על הקטעי נגינה, יחד עם הגיטרה החשמלית. תמיד יש לו תירוץ למה הוא לא יכול לשנעבוד ביחד אחר הצהריים אז אנחנו נפגשים רק בביה"ס ומתאמנים שם. ניגשתי אליו היום והוא אמר לי פתאום שהוא לא יכול לנגן את זה, למרות שביטלנו ביחד מלא קטעים קשים מהקטע הזה. אמרתי לו שיראה לי היום למה הוא מתכוון כי זה נראה לי מוזר שהוא לא יכול לנגן את זה כי כל מה שנשאר לנו לנגן אלה דברים מאוד פשוטים בשבילו ואפילו בשבילי. עד כאן היה בסדר.
לא סיפרתי עדיין שהייתי צריך לקחת איתי מהבית שלי את הגיטרה החשמלית עם המגבר הגדול שלי. זה לא קל. זה הרבה לסחוב. המורה שלי לא רוצה להבין את זה, היא תקועה במוח שלה שזה כינור או כלי אחר שאפשר לסחוב אותו בכיס.
עד כאן, למרות הקושי בסחיבת הגיטרה והמגבר, הכל היה בסדר. זה החלק הקל בסיפור. מה שקרה אחר כך זה שפתאום בחזרות לטקס סיום של הדגלנים אני רואה את הקלידן הולך הביתה עם אבא שלו. ככה הלך הביתה פתאום והשאיר אותי ככה בלי לדעת שום דבר. לדעתי, זה היה ממש מגעיל. לפחות הוא היה אומר לי, גם אם הוא הלך מסיבה מצודקת או לא מוצדקת, אבל גם זה לא. הוא ידע שהיה לי קשה להביא את הגיטרה ועד שהבאתי אותה הוא הולך הביתה. הלכתי למורה שלי לעדכן אותה והיא אמרה לי להתאמן לבד. שוב- היא לא אמרה על הקטעים שלי אלא על הקטעים של שנינו. אמרתי לה שאני מנגן רק את הקטעים שלי, אי אפשר את שנינו. עד שהיא קלטה את זה לקח הרבה זמן אבל היא הסכימה, היא לא יכולה שלא.
שיעור שלישי- פה רציתי לקחת את הגיטרה שלי מחדר המנהלת (הכריחו אותי לשים אותה שם כדי שלא יגנבו אותה, למרות שיכולתי לשים אותה במקום אחר וטוב יותר) אז בדיוק המנהלת הייתה בשיחה עם המפקחת כך שהמזכירה לא נתנה לי להכנס. בסדר, אפשר להבין את זה אבל זה גוזל המון זמן שהיה יכול להיות יעיל.
שיעור רביעי- הלכתי למורה שלי ואמרתי לה שהיא חייבת לשחרר אותי כי אחרת סתם הבאתי את הגיטרה אז היא אמרה שאחרי שהיא תגיד משהו היא תשחרר אותה. פה זה נמרח על כמעט כל השעה והיא מרחה ומרחה את הזמן. הזכרתי לה שאני צריך לצאת אבל כל שניה עשתה לי שהיא עוד מעט מסיימת. בסוף מתי היא נתנה לי לצאת? 5 דקות לפני סוף השיעור ולפני סוף היום. היו לי 5 דקות וזהו, נגמרו והלכו.
היה גם מעצבן מאוד להחזיר את זה הביתה באוטובוס. ירדתי מהאוטובוס בהרגשה נוראה, הרגשה ממש מגעילה. אני מרגיש שאני היחיד שרציני בקשר לקטע המוזיקלי ושהמורה הזקנה הזאת לא יודעת שום דבר מהחיים שלה אז היא מציע פתרונות לא קשורים ואחר כך לא נותנת לי לבצע אותם. זה פשוט מגעיל אותי שככה אנשים מתנהגים. זה רק קטע נגינה, מה הבעיה לעשות אותו? אני לא יכול להבין את זה.
מה יקרה הלאה- אני לא נשאר פראייר. אני אפרוש מהקטע בשל הסיבות הנ"ל. נמאס לי, פשוט נמאס לי. אני רואה איך אני מוציא את הנשמה והם לא. הוצאתי את הנשמה שלי על משהו שאני אוהב. מילא המורה הזקנה הזאת, היא לא מבינה במוזיקה, אבל הוא? הוא פסנתרן קלאסי! הוא אוהב מוזיקה וגם את הקטע שלמדנו לנגן. אם הם רוצים שהקטע ישאר אז הגיע הזמן שהם יוציאו את הנשמה שלהם מולי ושיראו שהם רציניים. אני לא עובד ככה יותר ולא מוותר על מה שאני דורש.
מהדבר הזה היום למדתי דבר חשוב שהוא בעצם מסר תת מודעי על הרוק המתקדם- אנשים לא רוצים להחזיר אותו לבמה. יש הרבה אנשים שרוצים להחזיר אותו, זה נכון, אבל הרוב ממש לא. אפילו הקלידן שלי, שבא מרקע קלאסי, מעדיף להחליף את הקטע הזה במשהו יותר קליט. זה גם יותר קל אבל הוא אמר לי שהקטע הזה לא ממש קליט. Firth of Fifth הוא קטע קליט יחסית, ועוד הורדנו כמה חלקים קשים בשיר. חשבתי פעם קצת על כך שאנשים לא פרוגרסיבים רוצים להחזיר לבמה את הרוק המתקדם אבל זה רק מראה לי שהמחשבה הקטנה הזאת הייתה מוטעת.
הגיטרה המתקדמת שלי לא תתקדם יותר לכיוון ביה"ס (לפחות בזמן הלימודים),
איש הרוק המתקדם.