אבי אמר.
אמר תמיד כי חיי נתונים בלקיחה,
וכאשר יקחו-עליי לא לברוח.
אמר כי חיי נתונים באנשים,
ואנשים-טיבם לשכוח.
אבי אהב.
אהב לפרוס בפניי תוכחתו, כלחם-קידוש יהודי,
כשושן המותיר את החוח.
אהב לנגוס נגיסות גדולות ובשרניות
בחיים הממאנים לשכוח.
אבי ידע.
תמיד ידע לשתוק, אך במזיד,
מטיל מוראו, מזכיר בכח.
דממתו מצליפה בי תמיד-"אתה יהודי"
ועליי את פוילין לא לשכוח.
בדממה,מול סיפו של הלילה
כך נוטש הוא,מייתם,בעל-אוב,
ומותיר רק אותי בכמיהה
וברעב, משתוקק לאהוב.
***
זה הסוף,זה הקץ,זה הרגע
המותיר את נפשנו בפחד;
זה הגשם המקהה באחת
אהבה וכאב גם יחד.
היא נוטשת אותי בעצב
הנכתב בתכתיב הוויתה;
מה הטעם,אמרה,אם אינני
בקיא בנבכי נשמתה?
אם כך,מדוע אנו תמיד
לבושים בבגדי היומרה?
מדוע אין אנו מתפשטים
ונחשפים עירומים בסערה?
אהבתי מענה אותי כך
במין משחק ילדותי:
הוא אוהב אותה
והיא לא אוהבת אותי.
***
אילו הייתי יכול
לסכם;
להיות עמוק ולא מתחכם;
לסכם כך תמצית דיכאון מלבלב
ודאי הייתי כותב
דבר מהלב הדואב שנחמץ:
הוויתי
היא כמיהה ל
מיץ
תפוחים
חמצמץ.
זו היומרה בכאבי המאומץ,
בשקרים העולצים בלבי המאולץ,
שאינו משכנע את ראשה הרושם:
כך אומר, ואפול ערירי אך נושם,
והשאר יסורס בהווית האשם.