לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

mein herz BRENNT


if I had a world of my own, everything would be nonsense

Avatarכינוי:  zerstoren

מין: נקבה

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2019

חשבתי שישראבלוג נסגר סופית, התעללות נפשית


אבל הוא כמו מקק, שורד שואב גרעינית

במקרה זה, טוב שכך!

כבר הצטבר לי מלא שיט בראש ופייסבוק לא מביא את אותו הסיפוק

אזזזזז

כאשר צורכים סמים, כדוגמת אופיום, המוח יתרגל לקבל דופמין, יתחיל להתעצל ומפסיק לייצר את חומר כימי משלו. הידעתם? ניתן גם להתמכר ל"פגיעה" בהורמונים. למשל, בזמן מערכת יחסים מתעללת (בן זוג, הורה, חבר טפיל) במשך הזמן, המוח מקבל שטף של קורטיזול, אדרנלין ושאר הורמוני הלחץ . כתוצאה מכך, המוח שלך מתחיל להאמין שזה נורמלי, ואתה ממש מתמכר ל-טראומה- כדי להשיג הורמונים אלה. זה למה זה כל כך קשה לעזוב התעללות נרקיסיסטית: נרקיסיסט מקבל את מנת חיזוקית האגו שלהם מלהשפיל אותך ואתה במקביל מקבל את מנת חיזוקית הקורטיזול והאדרנלין מהסביבה (הבן אדם) שיוצרת תגובת הילחם או ברח מתמשכת.

בסופו של דבר, ברגע שתעזוב את הקשר המתעלל-נרקיסיסטית יופיעו תסמיני טראומה כרונית.
זה טבעי, אל תייסרי את עצמך. בלי שאלות של: "איך יכלתי לתת לזה כל כך הרבה זמן?"; גם ככה כל העולם הולך לשאול אותך "למה לא עזבת/לטנגו צריך רגליים בלהבלהבלה"
אל תהיי קשה עם עצמך, כי זו לא אשמתך. לאחר חודשים או שנים של התעללות כרונית, המוח והגוף שלך הותאם למצב קבוע של הילחם או ברח – זה הרגיש לך נורמלי. אולי התחלת להאמין שכך בדיוק עובדים קשרי גומלין בין אם המשפחה, שותפים רומנטיים או עמיתים לעבודה.
אולי לחץ וסביבה שלילית היא המציאות שאתה רגיל אליה, ולא ממש מכיר משהו אחר.

האמיגדלה אחראית על וויסות פונקציות בסיסיות – כמו נשימה, קצב הלב, ורגשות ראשוניים. אזור זה אומר לך מתי להרגיש כעס, פחד, אהבה, תשוקה, ושנאה. אם חלקים אחרים של המוח שלך לא ייפקחו על האמיגדלה, אנשים יתנהגו כמו חיות.
האמיגדלה מווסתת גם כן תגובת הילחם או ברח. קורבן של התעללות נרקיסיסטית, חי כל הזמן במצב של פחד. כיוון שההיפוקמפוס שלך התכווץ ולא מתפקד כראוי, אין באפשרותך להמשיך להגיב ללחצים חיצוניים בצורה מועילה. זהו מעגל קסמים השומר אותך כלוא לטווח-הארוך... אתה חי בפחד מתמיד במשך זמן רב – בגלל זה זה *****כל כך חשוב שתבין כיצד בסופו של דבר להתגבר על הפחד.*****

זיהוי הסימפטומים קשה מאוד כאשר אתם בעיצומו של התעללות נרקיסיסטית. כי אתה תעשה הכל כדי להצדיק את המצב שלך כ-רגיל עקב ההתמכרות שפיתחת. כמו כן, הסימפטומים נראים שונה, ותלויים אם אתם עדיין חווים את הטראומה או מנסים להמשיך הלאה עם החיים שלכם. בזמן שאתה סובל מהתעללות, הסימפטומים עשויים לכלול את הדברים הבאים: 

 

הכחשה: תירוצים והצדקת היחסים הרעילים שלך כתקינים. טיטוא ההתעללות הצידה, התמקדות ב"הזמנים הטובים." לעיתים, אנו גם לא יודעים לזהות מצבים שלא חווינו. למשל - לאחר שנים שלא חוויתי כאב ראש, כאשר חוויתי אותו לקח לי יום שלם להבין שההרגשה הרעה הזו שמלווה אותי היום נובעת מכאב ראש. 

סביר להניח שהפאן-טיים שלכם עם הנרקיסיסט יצר כמה שינויים התנהגותיים ותגובות לא צפויות בכם כגון:
- תגובה לשאלות של אנשים באופן הגנתי 
- התנהגות בחוסר היגיון או בפזיזות 
- התנצלות יתרה
- פרנויה והרגשה שכולם צופים בך
- מרגיש מדוכא, אבוד או ללא מטרה 
רגשות אלה הם מאד סטנדרטיים, אתה עובר בדיוק מה שהרבה ניצולי התעללות נרקיסיסטית עברו. היית תחת הFURY של נרקיסיסט כבר הרבה זמן, ואתה צריך לאפשר לעצמך זמן להחלים באמת מתוך הטראומה הפיזית והנפשית כאחד.

ריפוי מן הנזק הפסיכולוגי של נרקיסיסט לוקח המון זמן ומסירות. גם בהמשך חייכם אנשים, מקומות, חפצים עלולים לעורר זיכרונות טראומה והתעללות. החדשות הטובות הן שאתה תהיה חזק יותר ותהיה לך היכולת לזהות תכונות נרקיסיסטיות לפני שמתעלל אחר מוצא את דרכו לתוך חייכם. כדי באמת לרפא את עצמך מהתעללות נרקיסיסטית, עליך להבין כיצד להתגבר על הפחד.

המלצצצות (כי מה שווה לקרוא שיט מבאס בלי פתרונות?)
מדיטציה: מדיטציית Mindfulness (פשוט חפשו ביוטיוב יש מלא) יכולה לעודד אמפתיה, חוסן נפשי,זיכרון יותר טוב, חוש-של-עצמי.

טיפול: קבוצה או טיפול אחד על אחד יכול לעזור לספק לך מבט חיצוני חדש. זה משהו שאתה צריך אחרי שנים של התעללות נרקיסיסטית ועיקום התפיסה שלך של עצמך והעולם סביבך. רק תהיו בטוחים למצוא מישהו שמכיר התעללות רגשית וטראומה. הסיבה לכך היא ש-מזכירה עוד הפעם את נוירוי המראה - אדם שחווה משהו - האירוע והרגשות נחקקים בזיכרון של עצבים אלו ואדם זה יכול לזהות את אותו מצב באדם אחר ביתר קלות, ולהיות יעיל יותר מתוך נסיונו והתמודדותו. כמו שלא נביא פסיכולוג ילדים לטיפול בנפגע הלם קרב. קאפיש?

תמיכה: אם החברים שלך בקשר טוב עם הנרקיסיסט, הם לא יכולים לספק לך את התמיכה הדרושה. העדיפו להישען על אנשים אשר לא יאשימו אתכם בהתעללות שעברתם, אתם גם ככה יוצאים מקשר שכל הרגשות הכי מגעילים של בן אדם כגון קנאה, כעס, אשמה - הושלכו כבר עליכם. אתם כבר מרגישים אשמה על זה שנתקעתם שם ואתם כבר מרגישים אשמה שהנרקיסיסט הפיל עליכם (האשמה שהוא עצמו מרגיש, אלו לא הרגשות שלכם. אל תתבלבלו.). מה גם כי הנרקיסיסט מניפולטיבי, סביר להניח שהוא לא השתלט רק עליכם אלא גם על קשריכם עם חבריכם, באופן גלוי או סמוי (בשיחות איתכם בלי ידעתכם על "שלומכם")
אם אתם ברי מזל כמוני לא רק שינותקו קשריכם עם חבריכם אלא הם גם ימשיכו לממן את האקס שלכם ולהכניס לו כסף לכיס בזמן שאתה איבדת 10 אלף על שנת לימודים ותצטרך לשלם עוד 10 אלף על עוד שנת לימודים.

נדיבות: לעזור למישהו היא דרך נהדרת לקבל את עצמך בפרספקטיבה טרייה, קצת הערכה עצמית וסיפוק יעזור לכם להיעמד קצת . זה יכול להיות משהו גדול כמו התנדבות או סתם עזרה להורים בבית. תשקיעו את האנרגיות שלכם באנשים שמגיע להם, בקיצור. 

הכרת תודה: מכורים בגמילה נקראים תמיד לזהות דברים שהם מודים על בסיס יומי. מתמקדים בהיבטים החיוביים בחיים שהנרקיסיסט מנע מכם, כגון פרטיות בסיסית ויחסים עם אנשים אחרים. מה הדבר שאתה הכי מעריך בחופש החדש-דנדש שלך?

ניהול יומן: תיעוד אירועים ורגעים קשים יעזור לך לשים לב לטריגרים ובכך יכוון אותך על מה אתה צריך לעבוד. בילית כל כך הרבה זמן בלתת את החיים והזהות שלך לנרקיסיסט-זה הזמן לפנות זמן בשביל עצמך. תעשה משהו שהנרקיסיסט תמיד אמר שלא יכולת לעשות! 

אם הגעתם לסוף עשו טובה הגיבו # ואם יש לכם משהו לשתף בכלל נהדר, 
אנחנו דור שגדל להורים שבורים שיצר דור של שבורים שחצוי ל: 1. אלו שנמנע מהם וכעת רק רוצים לקחת כדי למלא במה שלא יהיה את הערך העצמי שלהם , 2. אלו שנמנע מהם והפכו למכונת נתינה חסרת ערך עצמי באופן טבעי

תופתעו לגלות שלרובנו יש לפחות נרקיסיסט מתעלק אחד בחיינו, בין אם זה קרוב משפחה, בן זוג או חבר.

ואם אתם אנשים מהסוג השני סביר להניח שאתם בבור עלוקות

נכתב על ידי zerstoren , 12/6/2019 23:07  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לzerstoren אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על zerstoren ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)