לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2017    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

יום שישי את יודעת


ואפתח בהתנצלות....

עוברת עלי תקופה עמוסה בטרוף.בעיקר בעבודה אבל עכשיו יש גם את כל ארועי סוף השנה בבית הספר והחוגים ושלושה ימי הולדת לאנשים קרובים (אוי בעצם ארבעה...) כך שזמן היצירה שלי מצומצם מאד מאד. אני מאד מקווה שלאנשים היקרים לי אני כן אצליח להכין מתנות-יכול להיות שזה לא יגיע בזמן (משהו שאני מאד לא אוהבת). אבל חשוב לי לכתוב כאן גם אם לא תמיד יהיה לי מה להראות אז אני אשמח אם תשארו אבל אם ההגיגים שלי יהיו לא לטעמכם אז אין בעיה.

בשל העומס הפסיכי הזה יוצא גם שאפילו סופי השבוע שלי מוטרפים. ביום שבת שעבר ישבתי 8 שעות במשרד וכתבתי.

היום התבקשתי להתיצב בבית הספר בשעה 10:00-לבלרינה היה שיעור פתוח. ברור לכם שזה לא משהו שמפסידים נכון? לא רק בגלל שזאת הבלרינה אלא בעיקר שגלל שמבחינתי יש לזה ערך יותר גדול אפילו מהופעה. יושבים בסטודיו קרוב לרקדנים, רואים כל שריר וכל טיפת זעה (יש הרבה) ושוכחים מכל העולם. רק המוסיקה שמתפשטת בכל הגוף והבנות שגורמות לי לרצות לקום ולרקוד גם. צלמתי. אפילו מלראות את התמונות אני רוצה לרקוד.

יש הרבה תמונות  .

 

 

מתחילים בבית-אוספים שיער

 

שיעור פתוח מתנהל בדיוק כמו שיעור רק בלי ההוראות של המורה.

מתחילים מתרגילים ליד הבר-(זה המוט שמחובר לקיר ) בהתחלה לאט-צריך לחמם את השרירים ביסודיות

 

 

אחר כך עוברים לתרגילים יותר מורכבים

מתחילים להניף רגליים

ולהתמתח

 

 

השפגט המפורסם-יש ילדה שלא חולמת על הפוזה הזאת?

 

וטווח התנועה גדל

 

 

 

עוברים לתרגילים במרכז-כאן כבר מתרגלים צעדים, וקפיצות....והכול מתואם.

ואז האלכסון-זוכרים שיעורי גאומטריה-בכל מרובע האלכסון הוא הקו הארוך ביותר-בבלט משתמשים בו לתרגול צעדים וקפיצות בדרך כלל בזוג כדי גם לתרגל את תחושת המרחב של לעבוד ליד עוד מישהו . רואים את המורה עומדת בפינה ומשגיחה? ולא טעיתם-יש פסנתר בסטודיו, ופסנתרנית, שמלווה כל שיעור בנגינה אמיתית כדי להבטיח שכל תרגול יעשה בקצב הנכון.

 

וכל הזמן שותים. מי שנוטה להזיע בשלב הזה כבר נוטף-רק מלהיסתכל עליהן נהיה חם.

ואם זה לא היספיק הן גם עלו על pointe. זוכרים את הנרתיק הזה לנעלים? השנה היה להם הרבה שימוש והיה מאד חשוב למורה להראות לנו מה הן עשו. הבנות היו לחוצות (הן לא מספיק טובות לטעמן ) אבל רקדנים הם אנשים עם הרבה מישמעת והרבה כבוד למורים שלהם ולמרות החששות שלהן הן רקדו מקסים (כמובן...)

 עולים על הפוינט ליד הבר

 

ורוקדים

 

אחר כך חלצו נעליים ורקדו קטעים במחול מודרני-הכי קשה היה לי לראות כמה אדומות האצבעות שלהן.

ובסוף בסוף כדי להשלים את כל היופי הזה קטעי קומפוזיציה שהבנות עשו בעצמן לצלילי החורף מתוך ארבע העונות של ויולדי.

 

למרות מחאות ה" איכס אמא אני מזיעה" הייתי חייבת לחבק אותה איך שהשיעור היסתיים. קצת זיעה לא תקלקל לי כלום. גם שאר האמהות לא בדיוק התנזרו. היתה הישתדלות מיוחדת לא להיסתכל לאף אחת בעניים כדי לא להסגיר את הברק.

יצאנו החוצה. היה שימשי ולא חם מידי נשמתי עמוק והירגשתי חסרת מישקל. וחשבתי שככה בדיוק צריך להרגיש כל הזמן. או לפחות בסופי שבוע.

נכתב על ידי , 5/6/2010 10:33   בקטגוריות בלרינה, משפחה, ריקוד, בית ספר  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



MAKE A POINT


מה בן בלט לקראפט? אם היינו באנגלית אז הדבר הכי פשוט היה להגיד ש-C  (לקראפט) בא אחרי-B (לבלט) אבל אנחנו בשפת התנך אז זה לא עובד. הקשר בן בלט לקראפט נוצר כשהבלרינה היכריזה שהיא צריכה נעלי פוינט חדשות. למי מיכם שלא מתמצא אלה הנעליים הללו שבעזרתן ניתן לעמוד על הקצה של הבוהן לטופף בקלילות על הבמה וגם לחייך תוך כדי...

 



מסתבר שהנעליים שלה התרחבו לא מחזיקות את הרגל ויש צורך לרכוש אחרות.  עד פה מה חדש? אביזרי ריקוד זה משהו שנקנה אצלנו בערך פעם בשבוע-לא מתרגשים מזה. אבל הנה הקטאץ'-הרגל של הבלרינה כבר לא גדלה לכן אפשר (וצריך) לקנות נעל שמתאימה בדיוק בדיוק. לבלרינה יש רגל קטנה בממוצע ומאד מאד מאד צרה. ביקור לחנות המקומית העלה חרס ויצאנו משם עם הזמנה למספר ורוחב שלא מחזיקים בדרך כלל. כשהנעל היגיעה (עבר שבוע...) התברר שהיא אמנם מחזיקה טוב את העקב אבל אצבע אחת מטפסת על השניה-אסור. פה התחיל מסע שיטוטים של הבלרינה ברחבי האינטרנט שבמהלכו כמעט והשתכנעתי שהדרך היחידה למצוא לה נעלי פוינט תהיה להזמין אותם ישירות מרוסיה....בסופו של דבר מצאנו נעליים שהתאימו והבלרינה נרגעה. אני לעומת זאת נלחצתי.

נלחצתי כי נזכרתי שעכשיו מגיע הקטע של הקראפט. נעלי פוינט צריכות להתאים לרגל של הרקדן. זה אומר שהגומי שמחזיק את הקרסול והסרטים שנכרכים סביב הרגל לא באים תפורים לנעל. בשביל זה כדאי שתהיה זמינה לך מישהי שיודעת להחזיק חוט ומחט ורצוי גם שיודעת איך להשתמש בהם.

 



כן כן הבנתם נכון צריך לתפור אותם, ביד, לאט ובסבלנות. הרבה מדידות-גדול מידי, צפוף מידי, זה מצוין. עכשיו תופרים ומתפללים ואחרי שתופרים את התפר האחרון זה עדיין יהיה מצוין.אז איך עושים את זה? תאמינו או לא צילמתי...

תסלחו לי שלא צילמתי את השלבים עם הסיכות-ריחמתי על הבלרינה.

שלב ראשון-מחברים את רצועת הגומי שמקיפה את הקרסול, מוודאים שנוח לבלרינה, מחזיק טוב ולא עוצר את זרימת הדם.

תופרים את הגומי מאחור מתחת לפס העליון של הנעל. נזהרים לתפור רק את הבטנה לא יוצאים לצד החיצוני של הנעל-הצד היפה והמבריק אלא נשארים בבטנת הכותנה.



 

השלב הבא הוא לקפל את החלק האחורי של הנעל ככה שנוצר משולש.

הקודקוד של המשולש הוא הקצה שמסמן את התחלת תפירת הסרטים. כמובן שלפני שתופרים אותם צריך לעשות להם סיומת שהם לא יפרמו. יש כאלה ששורפים (לא אני!) אני הפעם השתמשתי בשירותיה של מכונת התפירה שלי לצורך הסיומת, לצערי זה השלב היחידי שאפשר להשתמש בה...

מחברים את הסרטים שוב תוך כדי שמקפידים לתפור אותם רק לצד של הביטנה.



זאת הנעל הישנה לא להבהל-היה יותר פשוט להדגים עליה...

כשלא משתמשים בנעליים הן מבלות בתוך הנרתיק שלהן בצורה כזאת-כדי שהן לא תאבדנה את הצורה שלהן וגם הסרטים ישמרו.



 

זה הזמן  שבו הבלרינה נזכרת שבעצם לנעלי הפוינט אין נרתיק מתאים. זה הזמן לבקש מאמא להשלים את מה שהיא תפרה בתחילת השנה לנעליים ולבגדים ולתפור עוד נרתיק הפעם לנעלי הפוינט.

ככה זה נראה ביחד.



 

כדי לא להתבלבל על הנרתיק הוחתם המשפט האלמותי MAKE A POINTE .

מן משחק מילים כזה...נו אני צריכה גם להנות לא?????

 

GOT THE POINT?

 

נכתב על ידי , 20/3/2010 20:03   בקטגוריות בלרינה, הדרכה, משפחה, נרתיק בד, ריקוד, תפירה  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



  
דפים:  
93,189
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תחביבים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדנ"א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דנ"א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)