ג'ון לייפינג, הדובר של תאגיד 'נייקי' העולמי, אישר הערב באזני כתבים כלכליים נדהמים את השמועות שהתרוצצו לאחרונה ועל פיהן התאגיד ישלם 278 מיליון דולר לחברה הכלכלית שעל יד מוסד "האומות המאוחדות" תמורת הזכות להוסיף את השם 'נייקי' (סימן רשום) במיקום בולט על גבי כל פרסום שיאזכר את השבר הגיאולוגי הידוע כ"שבר הסורי-אפריקאי" (הזכיון ניתן לעשר שנים עם אופציה להארכה).
במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור ישיר בCNN, השיב הדובר לשאלות הכתבים ואמר, שהמותג 'נייקי' מייצג בכל שנות קיומו נועזות חסרת פשרות, רצון לנצח בכל מחיר ואורח חיים אמיץ ולאו דווקא שיגרתי, שמתאימים לאופיו "הבלתי צפוי" וה "ערני ומלא החיים" של השבר הסורי-אפריקאי. הוא ציין בגאווה שחברת 'נייקי' היא התאגיד הראשון שרוכש חזקה מהסוג הזה.
עדיין לא ברור מה תהיינה ההשלכות המעשיות של הרכישה: הדובר הרגיע שבשלב זה אין שום כוונה לגבות תמלוגים ממשתמשים אחרים תמורת השימוש. בתגובה, גורמים מוסמכים טענו שאין דרך חוקית לאכוף גבייה כזו, שהרי ספק אם השם "השבר הסורי האפריקאי" הוא נכס השייך לאו"ם, וספק אם האו"ם יוכל להוכיח עליו בעלות. אותם מומחים רמזו בפנים חתומות שמדובר בגימיק פרסומי לקראת האולימפיאדה הקרובה והביעו פליאה על מעורבותו של מוסד רציני כמו האומות המאוחדות במיזם מפוקפק ממין זה.
דובר 'נייקי' המשיך ומסר באותה מסיבת עיתונאים, שבכוונת החברה שהוא מייצג להעניק חסות לשלל אירועי ספורט אתגרי באתרים שונים לאורך השבר, אירועים שיועברו בשידור ישיר לכל רחבי העולם. הוא הוסיף והביע תקוותו שהספורט יסייע לקירוב לבבות בין העמים העוינים באזור. לשאלת אחד הכתבים שהתעניין איך תגיב חברת 'נייקי' אם תתרחש רעידת אדמה חמורה באזור במהלך תקופת הזכיון כפי שחוזים סייסמולוגים, השיב שהוא בוטח בהנהלת החברה שתדע להתמודד בהצלחה עם מצבים בלתי צפויים.
כצפוי, הידיעה הניבה גל שידורים חוזרים של סרטי טבע בכל רשתות הטלויזיה, המתארים את התופעה הגיאולוגית המרתקת הזו.