לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אני לא סובלת מאי שפיות-אני נהנית ממנה


shine on you crazy diamond

כינוי: 

בת: 34

ICQ: 119805243  

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2006

לכל מי שחיפש אתר על מערכות איטום ומצא אותי


קבלו הסבר על מערכות איטום, שלא תחשבו שנכנסתם לפה סתם, ואם יש לכם מחשב טיפש כמו שלי זה בטח לקח לכם איזה חצי שעה להעלות את הבלוג ככה שזה בזבוז זמן מאוד גדול וטיים איז מאני כמו שאומרים ולכן את כל הכסף שאתם חוסכים תשלחו לאימייל שלי :[email protected] (אפשר גם צ'קים דרך אגב).

 

 

חשיבות מערכות איטום ובידוד בדירות מגורים מאת: שפכטל השלבים הראשוניים מקורם עוד בשלבי התכנון המוקדם של המערכות השונות בדירות המגורים. על מנת ליצור מעטפת מבודדת מפני חדירת רטיבות, קור וחום.

 חשיבות מערכות איטום ובידוד בדירות מגורים

 

אחת התופעות השכיחות והחמורות הקיימות בדירות מגורים, בעיקר בבנייה פרטית, בנה ביתך, הגורמות לליקויים וכשלים,נזקים חמורים, מקורה בתופעת הרטיבות ובידוד מבנה המגורים.

השלבים הראשוניים מקורם עוד בשלבי התכנון המוקדם של המערכות השונות בדירות המגורים. על מנת ליצור מעטפת מבודדת מפני חדירת רטיבות, קור וחום, אנו למעשה יוצרים שכבת מגן למעטפת הבית משלב היסודות ועד לגג המבנה, גג שטוח וגג רעפים.

קיימים שיטות רבות ומגוונות ליצירת מעטפת אטומה לבתים לדירות מגורים, הן לגבי מערכות האיטום למניעת חדירה ועבירות מים והן לגבי אטימות מרבית למניעת מעברי חום וקור לפנים דירת המגורים, המונח המקצועי הינו  בידוד תרמי. ניתן לאפיין את מערכות האיטום כדלקמן:

מערכות איטום חיוביות

מערכת איטום חיובית הינה למעשה שיטת האיטום החשובה ביותר. מערכות האיטום יוצרות למעשה שכבת מיגון על גבי מעטפת המבנה, משלב היסודות ועד לגג המבנה. הכלל חל גם על איטום קירות חיצוניים, איטום חלונות, איטום חדרים רטובים, [מקלחות וחדרי שירות] ואיטום מרפסות.

מערכות איטום נגטיביות , [שליליות]

מערכות איטום שליליות מהוות למעשה במרב המקרים, דרך עקיפה למניעת חדירת מים ורטיבות כתוצאה מכשלים בביצוע מערכות איטום חיוביות, כשלים הנובעים מתכנון לקוי, מחוסר ידע בסיסי של המתכנן בשלב התכנון המוקדם של מבנה המגורים, מביצוע מערכות איטום לא ייעודיות, מביצוע כושל של קבלני ביצוע ו/או מפיקוח לקוי בעת הביצוע של המתכנן, מהנדס הבניין ו/או לחלופין מפקח הבנייה.

הנזקים הנגרמים לדירות המגורים כתוצאה מכשלים בתכנון, מאי ביצוע מערכות איטום ייעודיות, רבים ומגוונים. החל מכתמי עובש ופטריות על גבי קטעי קירות חיצוניים ופנימיים, התפוררות שכבות טיח וצבע, פגיעה בתשתיות, פגיעה בחוזקו של המבנה, פגיעה במעטפת התרמית ועוד.

המקורות של חדירת רטיבות ומים לדירת המגורים נובעת ממשקעים בעונת החורף, שימוש במערכות איטום לא ייעודיות ולא תקניות, שימוש בחומרי בנייה, מצעים רטובים, קפילאריות כתוצאה מנגישות של דירת המגורים עם מוקדי רטיבות, כגון:דירת מגורים הנושקת לגינת המבנה ללא ביצוע הפרדה עם מערכות איטום בין גינת המבנה לבין דירת המגורים, חדירת רטיבות לקומת מסד, מרתפים ומקלטים עקב אי ביצוע ו/או ביצוע לקוי של מערכות איטום לפני כיסוי באדמת מילוי, אי ביצוע מערכות ניקוז להולכת עודפי מים, הגורמים ללחץ הידרוסטאטי קבוע על קירות המבנה.

 

מערכות איטום של חדרים רטובים, [מקלחות וחדרי שירות] אינם נופלות בחשיבותן ממערכות איטום חיצוניות, קיימת חשיבות מיוחדת בביצוע מערכות איטום במקלחות למניעת זחילת מים ורטיבות לקומות מגורים תחתונות, למניעת קפילאריות כתוצאה ממצע חול רווי, עקב חדירת מים מתחת לפני החיפוי במקלחות, מומלץ אף לבצע הרבצה של טיח בטון על הקירות לפני ביצוע חיפוי באריחי קרמיקה.

מערכות גמר למעטפת של המבנה, טיח וציפויים שונים נועדו למנוע מעבר רטיבות/מים, הטיח והציפויים השונים מהווים למעשה שכמייה של דירת המגורים מפני פגעי מזג האוויר, קיימים מערכות טיח מתועש המיועדות לביצוע שכבות גמר לאחר בניית השלד ו/או לחילופין מערכות טיח המוכנות באתר הבנייה. הציפויים השונים מתחלקים למערכות צביעה ו/או שליכט/טיח צבעוני. בכל מקרה מומלץ לבצע את הצפויים השונים עם מערכות ייעודיות ואפקטיביות.

מערכות איטום תת-קרקעיות מחייבות תכנון מוקדם של המתכנן/מהנדס הבניין על מנת למנוע בעתיד מעבר רטיבות ומים, ראוי לציין כי אי ביצוע ו/או ביצוע לקוי יחייב בעתיד ביצוע חפירה מסביב למבנה, היבט בעל משמעות הן מבחינה כספית והן כתוצאה מפגיעה בפיתוח שבוצע מסביב לדירת המגורים, קיימים אמצעים שונים לביצוע מערכות איטום נגטיביות, [שליליות], מחלקו הפנימי של המרתף, ממ"ד, מערכות איטום אלו יקרות יותר.

אחת התופעות הנפוצות בדירות מגורים הינה, היקוות מים מסביב לדירת המגורים עקב אי ביצוע מערכות ניקוז להולכת עודפי מים בעונת הגשמים, מהשקיה וכד'. מומלץ בנושא זה להקפיד באופן מיוחד, לחצים מתמשכים של מים על קירות המבנה, בעיקר מרתפים, ממ"דים תת-קרקעיים, עלולים במשך הזמן למצוא דרך ולחדור לפנים דירת המגורים. ככל שמערכות האיטום יהיו אמינות יותר ויבוצע באמצעות בעלי מקצוע מנוסים, קיים תמיד סיכוי של חדירת מים כתוצאה מלחצים אלו, הרחקתם באופן מבוקר חשובה לשמירה הן על מבנה על המגורים והן על מערכות האיטום השונות.

קיימים בתחום מערכות האיטום מספר מערכות לשימושים ייעודים:

 

1.       חומרי אטימה ביטומנים.

2.       חומרי אטימה על בסיס פוליארטני.

3.       חומרי אטימה על בסיס צמנטי, [מיועדים גם לאיטום נגטיבי].

4.       חומרים על בסיס סילקוני.

5.       חומרי אטימה על בסיס אקרילי.

מערכות בידוד תרמי נועדו לחסימת מעבר אנרגית חום דרך חומר, ככל שרמת הבידוד התרמי של החומר אפקטיבית יותר, לא תהיה השפעה של תנאי מזג אוויר קיצוניים בדירת המגורים, בתכנון נכון וביצוע מערכות בידוד בדירת המגורים, מעטפת המבנה, גשרי קור, גג המבנה, מפתחים, הצללה של חלונות וכד' ניתן לחסוך כ 07 % מההוצאות על מערכות מיזוג והסקה בדירות המגורים, לשפר את איכות החיים, יהי נעים ונוח יותר לדיירי הבית.

 

בידוד אקוסטי נועד לבודד את דירת המגורים ממעברי רעש/קול, הן מסביבת המגורים והן במבנים משותפים ממעברי רעש בין קירות/קומות, קיימים בארץ תקנים בנושא בידוד תרמי ואקוסטי, בעיקר בבנייה חדשה.

מומלץ לבצע התקשרות חוזית עם קבלני ביצוע מורשים בעלי ניסיון בתחום ולא להתפתות לבצע את עבודות האיטום השונות עם קבלני שאינם בעלי ניסיון וותק בתחום, חלקם הגדול של הכשלים במערכות האיטום השונות נובע בעיקר מביצוע לקוי של קבלנים ללא ידע וניסיון בתחום.

 

 

אם אתם צריכים עוד מידע על תהססו ללחוץ על כפתור התגובות, ואולי הפוסט הבא יהיה על מערכות מיגון לאנטנות.

  בגלל שנורא הלחצתם אותי עם העניין של הזכויות יוצרים הורדתי את התמונה, והקטע שכתבתי הוא מהכתובת הזו:http://www.bvn.co.il/Next.asp?TopicId=148

 

ועכשיו אני שונאת זכויות יוצרים. בזכותכם.

נכתב על ידי , 1/6/2006 22:56  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





8,157
הבלוג משוייך לקטגוריות: חטיבה ותיכון , יצירתיות , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לזאתי עם הכובע הגדול אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על זאתי עם הכובע הגדול ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)