
כאן הכל התחיל
הדגם הראשון של פורד מודל T היה הרכב הראשון שהורכב בפס יצור. פריצת הדרך הזו איפשרה להנרי פורד למכור אותו ב-1908 בסכום של 900 דולר. המנוע כלל 4 צילינדרים והיה קטן וקל, כך שניתן היה להתניע אותו בעזרת מנואלה ללא מאמץ. בשנת 1919 שולב המתנע החשמלי ברכב שמהירותו המירבית היתה כ-70 קמ"ש. בשנות העשרים של המאה הקודמת איפשרו השכלולים בפס היצור להוריד את מחירו ל-300 דולר. יצורו של הדגם הזה הסתיים ב-1927. בסך הכל יוצרו כ-15 מיליון כלי רכב שנשאו את השם מודל T.







לקח לי כמה דקות כדי להבין למה אני אוהב את התמונה הזו. ככה נראה לוח השעונים של טנדר המוריס שבו נהג אבא שלי בעבודתו במדגה בעמק בית שאן.



המכונית הראשונה (כן, משמאל) משמשת עד היום השראה למעצבים רבים.
גם אני מטפח חלום לבנות, יום אחד, כלי רכב דומה.
הרכב הזה יוצר ע"י קרל פרידריך בנץ ב-1885, כשהיה בן 41. אולי היו כמה שהקדימו אותו, אבל הוא היה הראשון לרשום על זה פטנט.
המנוע שהותקן בה עבד על קיטור והפיק שלושת רבעי כו"ס.
את נסיעת המבחן הרצינית הראשונה של הרכב הזה ביצעה אשתו של הממציא - ברטה בנץ לאורך של 100 ק"מ.

מכירים את המכוניות שמצליחות לנסוע מאות ק"מ על ליטר אחד של דלק? מה שלא מספרים לכם זה על הקושי שמתעורר כשצריך להחליף לנהג את הטיטול.


ריתוך השלדה בג'נרל מוטורס

נקלט ע"י מצלמת הרמזור




הגרסה של וולבו לעגלה שילדים יוצרים מכמה קרשים וגלגלים כדי להתגלגל בה במורד הכביש

משיכת חבל