לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מחשב מסלול מחדש

Avatarכינוי: 

בן: 71

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2014

פוצץ לי מכרה


"בוא נבנה מכרה ונפוצץ אותו" אמר לי כריס שמידט מ-Greyscale Gorilla.

- אתה מתכוון עם דינמיט וכל זה? אני אפילו לא הייתי במכרה מבפנים.

- אל תדאג, אני אנחה אותך.

 

ואכן כריס שמידט הוא  מורה נהדר. ביחד עם ניק קמפבל, הם הכינו טיוטוריאל ממש שווה. 

הנה הוריאציה שלי על הפרוייקט הזה:


מומלץ להגדיל למסך מלא ולצפות כמה פעמים

 

מי שלא מצליח לצפות בסרטון בוימאו, יוכל לצפות בו (באיכות פחות טובה) ביוטיוב בכתובת הזו:

https://www.youtube.com/watch?v=Tue8zQncg-E

 

אני, שראיתי לא מעט קורסים מקוונים בחיי (ואפילו יצרתי כמה), יודע להעריך דוקא את העובדה שכריס לא חושש להתברבר במהלך הטיוטוריאל. הוא מביא איתו אמנם הכרות מעמיקה עם הכלי, אבל נראה כאילו לא ממש חזר על פרטי השעור לפני שהקליט אותו. אני מעריך שבניגוד למדריכים אחרים, שמשקיעים שבוע עבודה כדי להפיק שעור בן חצי שעה, כריס מצלם הכל ב-Take אחד או שניים. אני? אני רק להקלטת הקריינות עושה 16 טייקים.

 

ראוי לציין שיש בסרטון הזה גם אלמנטים קרטוניים (לא מהמלה 'קרטון' עם חולם, אלא מ-cartoon. כן, שנים אני משתעשע באפשרות לכתוב את זה 'כרטון' כדי להבדיל) שנלקחו מעולם המכרות האמריקאי מלפני מאה שנה ולצידם גם אלמנטים שטרחתי רבות כדי לשוות להם מראה ראליסיטי.

 

איך עושים את זה

הפרוייקט הזה הוא חלקו השני של קורס המבוא בלימוד תוכנת התלת מימד Cinema 4D שמגישים אנשי האתר הזה. 

את מרבית התנועות שנדרשות כדי ליצור סרטון הדמיה ראליסטי, לא עושים ע"י הזזה של העצמים, אלא מקנים להם תכונות פיזיקליות דינאמיות רלוונטיות (מסה, חיכוך ועוד כמה אלפי פרמטרים - שכולם ניתנים לכוונון) ויוצרים פיצוץ (שגם על הפרמטרים שלו יש ליוצר שליטה). בגלל שחלק מהפרמטרים האלה הם אקראיים (שם אני מכוון רק את תחום הרנדומליות), קשה מאד לצפות, באופן מדוייק, את התנהגות האובייקטים. לדוגמה, איך בדיוק העגלה תנוע, האם היא תתהפך, לאן האבנים יתגלגלו וכיו"ב. למעשה, כל שינוי קטן, יביא לתגובה שונה לפיצוץ (ע"ע 'אפקט הפרפר').

רק לצורך המחשה: השקעתי לא מעט עבודת ניסוי וטעיה כדי לכוונן את הוו שעליו תלויות המנורות באופן כזה שחלק מהן יפלו מעוצמת הפיצוץ והאחרות ישארו תלויות.

 

נכתב על ידי , 26/5/2014 22:07   בקטגוריות מדריכים, עריכת וידאו, תלת מימד ואנימציה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




149,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלישע דביר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלישע דביר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)