מה הייתם עושים לו הייתם משלמים על מינוי לעיתון או לירחון והוא לא היה מגיע לתיבת הדואר שלכם?
מה הייתם עושים אם הייתם משלמים על שירות ושוכחים ששילמתם ונזכרים בדיעבד?
בטח יש עוד כמה "מה הייתם עושים אילו-ים" כאלו.
לפני 3 שנים בערך יצא לעולם ירחון דו חודשי חדש בשם Israel Defense.
מבחינתי הוא מאוד מעניין, כתובים בו תכנים בטחוניים והכותבים בו הם מהשורה הראשונה בארץ
בכל נושאי הבטחון.
השתתפתי גם בהרבה כנסים שהם ארגנו מהצפון ועד הדרום, מאוד מרשים ומעניין.
הייתי בין הראשונים שחתם על מינוי לקבלת 6 חוברות בשנה. הכל התנהל תקין בשנה הראשונה.
בשנה השניה התקשרו לחדש את המינוי והסכמתי כמובן, רציתי לקרוא בו ומחיר של 149 שקלים לשנה הוא סביר בעיניי.
יומיים אחרי שהסכמתי התקשרו שוב ואמרו שלא חידשתי את המינוי, אמרתי שכן חידשתי, התנצלו והשיחה הסתיימה.
החוברת הראשונה בשנה השניה הגיעה בזמן, יומיים אחרי זה הגיעה עוד חוברת, אותה החוברת.
בדקתי את השם והכתובת והם היו שלי ממש כמו החוברת מלפני יומיים. טוב, אתם יודעים, טעויות קורות.
חודשיים אחרי המקרה הגיעה זמנה של חוברת חדשה והפעם נחו שתי חוברות בתיבת הדואר...
בדקתי שוב שמות וכתובות הכל היה זהה. אין ספק שזה אני.
התקשרתי למחלקת המינויים ואמרתי שכנראה נפלה כאן טעות כי זו פעם שנייה שאני מקבל 2 חוברות.
הם אמרו שיבדקו. בדקו או לא אני לא יודע, זה חזר על עצמו גם במהלך החודשים הבאים.
את החוברת הנוספת נתתי לחבר ששמח לקבל חוברת מעניינת חינם כל חודשיים 
בסוף תקופת המינוי, לפני חודש וחצי, התקשרו ושאלו אותי על חידוש המינוי, הפעם ביקשתי לא לחדש כיוון שאני עתיד לטוס לחו"ל
לתקופה ארוכה ואין מי שיקרא את זה בבית. ניסו לשכנע לא הצליחו וסיימנו את השיחה בשלום שלום.
אתמול הגיעה החוברת החדשה...אני לא מנוי ולא שילמתי עליה ולכן התקשרתי הבוקר למחלקת המינויים
ואמרתי להם ששוב נפלה כאן טעות וכי אני מקבל חוברת שלא שילמתי עליה ואני לא רוצה שמישהו ידרוש כסף
שמגיע לו בצדק, על מה שלא שילמתי ולא ביקשתי.
להפתעתי הם אמרו שאני לא מנוי והם לא מבינים למה קיבלתי חוברת...
אז אני לא יודע מה קורה שם, אין לי חברים במחלקת ההפצה או במערכת הירחון, נראה מה יקרה בפעם הבאה.
יש לנו תמי 4. מבחינתי אני לא זקוק לו אבל זוגתי והילדים נהנים בלחיצת כפתור ממים חמים או קרים
אז אני זורם עם זה.
בסוף 2013 חידשנו חוזה של ביטוח ואספקת שני סננים ונורה(UV) סנן אחד כל חצי שנה ונורה, אחת לשנה.
באמצע השנה היה אמור להגיע אלי הסנן ולא הגיע. מכיוון שאני מחליף סנן ונורה אצל אמי שלי וגם אצל החותנים שלי,
שכחתי מהעניין שלא החלפתי סנן אצלי במכשיר בבית.
בסוף דצמבר התקשרו ממחלקת השירות של תמי 4 והודיעו לי שהחוזה שלי נגמר בעוד שבועיים והיו רוצים שנחדש
את השירות על אספקת הסננים והנורה. פתאום נפל לי האסימון...
לא קיבלתי מכם סנן נוסף באמצע השנה אמרתי לבחורה מהעבר השני של הקו.
"זה לא אפשרי שניה אני בודקת" אמרה. "אופס נכון המחשב לא הודיע שצריך לשלוח לך סנן" היא אומרת
טוב אז אני רוצה את הסנן עכשיו כי כבר שילמתי ולא קיבלתי.
"אם תחדש את הביטוח אני אשלח לך סנן ונורה כבר ונהייה חייבים לך סנן אחד" היא אומרת לי
ממש לא. אני רוצה סנן עכשיו ואח"כ אני אחשוב אם לעשות איתכם שוב חוזה שירות כי המחשב שלכם מזייף.
"תשמע זה יכול לקרות" היא מנסה להיות מתוקה אבל לא מצליחה.
במקום שתודי בטעות ותגידי שאת מתנצלת ותפצי אותי את מחסירה ממני. העצבים מטפסים להם לאט לאט
"אני לא צריכה לפצות על טעות מחשב" היא מפתיעה
אחרי שדיברתי עם המנהל שלה הסכמנו שאקבל סנן שהיו חייבים ועוד סנן יזקף לזכותי גם אם אחליט לעזוב באמצע
השנה והם לא יתקזזו איתי.
תמי 4 מפרסמים שצריכים להחליף סנן כל חצי שנה אחרת כל החיידקים בעולם יגיעו להתנקש בחיי משפחתי
ובחיי, אבל בפועל לא קורה כלום, תאמינו לי כולנו בריאים ושלמים, אבל לא טורחים לשלוח בזמן.
וסתם כקוריוז אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה הבאה מתוך YNET.
בכמה מילים אומר שהתקן בארה"ב מחמיר מהתקן בארץ, תמי 4 מתגאים על קבלת תקנים בארה"ב אבל מה לנו ולתקנים
האמריקאים כשהם לא תקפים כאן ואנחנו לא עובדים לפיהם?
אם זה נכון למה להתהדר בתקנים שלא מתאימים לנו? האם הגוף שלנו שונה מגוף של אמריקאי?
מזכיר לי את תקופתי כמנהל מעבדה במפעל ליצור חומרי גלם לתרופות. תוצרי המפעל שבו עבדתי, הותאמו לתקני
ה-FDA האמריקאי המחמיר. מה שלא עמד בתקן המחמיר, סופק לסין או להודו...
כן, גם שם חשבו שחיי הודי זולים מחיי אמריקאי ולי לא הייתה מילה בעניין לצערי.
