היום צפיתי בסרט "הסרט הכי נהדר שנמכר אי פעם" (תרגום חופשי) מאת מורגן ספרלוק.
מורגן ספרלוק, למי שלא יודע, יצר את הסרט "תגדיל לי" (Supersize me) שהיה בעצם תחקיר לבדיקת המזון של מקדונלדס וכמה בריא לצרוך אותו לאורך זמן (רמז: מאוד לא בריא).
בסרט הזה, מורגן ספרלוק חוקר את נושא הפרסום בכלל ובמיוחד את הפרסום בסרטים וסדרות טלוויזיה. הכוונה לפרסום סמוי ולא לפרסומות המשודרות בין תוכניות או לפני סרטים.
כחלק מהתחקיר, הוא מגייס חברות שישמשו כמממנות לסרט, ומראה בדיוק איך דברים עובדים וכמה נפוץ העניין כיום.
אישית אהבתי את הסרט. זה לא סרט פעולה או סרט עלילתי, למרות שאפשר לומר שיש לו עלילה - מורגן מוליך אותך דרך החיפוש אחר מממנים, מראה לך שאפשר גם אחרת (ביקור בסאו-פאולו אשר בברזיל, עיר שבה נאסר לפרסם ברחובות בכלל), ועושה כל זאת בהומור וקסם רב.
לצערי הסרט הזה לא הצליח בקופות (למרות שהמימון שלו נעשה לחלוטין על ידי חברות מממנות, הרווחים שלו בקופות בקושי הגיעו לחצי מהעלות), אבל זה עוד סרט שלדעתי כל מי שכן ייצא לו לצפות בו (כיום בדיוידי, בלוריי, פסטיבלים והקרנות מיוחדות או הורדה באינטרנט - רצוי חוקית) ייהנה ויקבל מושג טוב יותר לגבי הדרכים והנפח של הפרסום הסמוי ובכלל.
אני אמשיך לצפות בסרטים שלו, כי אני אוהב את ההומור, ואיפה עוד תוכלו לראות פרסומת לשמפו שמיועד גם לסוסים וגם לאנשים??