לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עברתי לכתובת חדשה


שלום לכולם,

 

עברתי לכתובת חדשה: http://our-middle-east.blogspot.com. אתם מוזמנים לבקר אותי שם ולהמשיך לקרוא את החומרים שאני מעלה מדי יום.

 

תודה!

נכתב על ידי , 1/1/2011 13:55   בקטגוריות שונות  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גל של הפגנות סוערות שוטף את תוניסיה


אולי לא שמעתם על זה, אבל ב-13 הימים האחרונים תוניסיה, המדינה הצפון-אפריקנית הקטנה, גועשת וסוערת. הניצוץ הראשון להפגנות המחאה הסוערות נדלק במחוז סידי בוזיד שבמרכז המדינה הגובלת בלוב, בים התיכון ובאלג'יריה.

 


 

הכל החל כאשר בוגר אוניברסיטה מובטל הצית עצמו לאחר שהמשטרה החרימה סחורה שמכר ללא רישיון. מאז, גל של הפגנות שטף את רחבי המדינה, לרבות הבירה תוניס, והביא לעימותים אלימים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון.

 

בתגובה ראשונה להפגנות הסוערות, איים אתמול (28.12) נשיא תוניסיה, זין אל-עאבדין בן עלי שהשתלט על המדינה ב-1987, למצות את הדין עם מי שהגדיר קיצונים ומסיתים לאלימות, והבטיח שתכנית הפיתוח הכלכלי של הממשלה תביא ליצירת מקומות עבודה נוספים ולשיפור תנאי ההעסקה.

 

נשיא תוניסיה פונה אתמול לעם

 

המפגינים מוחים על השחיתות הפושה בתוניסיה וקוראים לנשיא, שנבחר ב-2009 לכהונה שישית, לעזוב את השלטון.

 

דיכוי הפגנה של המשטרה בבירה תוניס

נכתב על ידי , 29/12/2010 11:39   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קדאפי קורא להקים צבא אפריקני אחד שיורכב ממיליון חיילים


אירועים רבים התרחשו אתמול (15.12) בעולם הערבי והמוסלמי. בפיגוע כפול שבוצע על-ידי שני מחבלים מתאבדים מארגון המורדים הסוני "ג'ונד אללה" נהרגו 40 מתפללים שיעים בעיר ג'אבהאר באיראן ונפצעו למעלה מ-60. בבגדאד נהרגו עשרה שיעים ונפצעו 21, בשעה שמאות מאמינים שיעים קיימו את טקסי האבלות לרגל העאשורא. ובלבנון, חזבאללה והצבא הלבנוני טענו כי חשפו מצלמות מעקב ומצייני לייזר של המודיעין הישראלי, שהוחבאו בפסגות ההרים.

 

אבל היום (16.12) נעסוק במשהו קצת שונה - במנהיג לוב, מועמר קדאפי, השולט במדינה כבר 41 שנים מאז ספטמבר 1969. קדאפי, המנהיג הותיק ביותר בעולם הערבי, נחשב לשליט ססגוני ולדמות צבעונית ובלתי-שגרתית.

 

קדאפי, בן 68, השתתף בפסטיבל לאומנויות אפריקניות הנערך בדקאר, בירת סנגל. בנאום שנשא, הוא קרא להקים צבא אפריקני אחד וממשלה אפריקנית אחת. הוא אמר: "אפריקה עכשיו היא חצר אחורית ומכרה לבתי-חרושת של אחרים... הנערים באפריקה צריכים לחיות כבני-חורין ולא כעבדים, אך זה לא יתגשם אלא אם אפריקה תתאחד".

 

קדאפי הוסיף: "חייבת לקום ממשלה פדרלית ליבשת אפריקה, וחייב להיות לאפריקה צבא אחד שיגן עליה. כל הצבאות הלאומיים צריכים להתפרק, משום שאין להם משמעות. צריך לקום צבא אפריקני אחד, שיורכב ממיליון חיילים שיהיו מסוגלים לשמור על אפריקה. או אז לא יוכלו להתקרב למים שלנו, לא לגזול את משאבינו ולא להשליך את הפסולת על חופינו."

 

נכתב על ידי , 16/12/2010 10:39   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



12 מיליון אנשים נפגעו מהשיטפונות העזים הפוקדים את פקיסטן


פקיסטן הודיעה אתמול (6.8), כי 12 מיליון אנשים ניזוקו כתוצאה מהשיטפונות העזים שהרסו מאות אלפי בתים והביאו למותם של למעלה מ-1,600 בני-אדם.

 

נשיא פקיסטן, אצף עלי זרדרי, זוכה לביקורת חריפה בארצו משום שהוא נמצא כעת בביקור באירופה, בשעה שאסון טבע חמור שכזה פוקד את המדינה.

 

יו"ר הרשות הלאומית לניהול אסונות בפקיסטן, נדים אחמד, מסר כי 650 אלף בתים ניזוקו או נחרבו כליל. לדבריו, פקיסטן זקוקה לכמה מיליארדי דולרים כדי לתקן את הנזקים ולשקם את התשתיות.

 

השיטפונות, הנחשבים לעזים ביותר בהיסטוריה של פקיסטן, פגעו ברוב האזורים שבצפון-מערב פקיסטן והטביעו כפרים שלמים במרכז המדינה.

 


נכתב על ידי , 7/8/2010 11:55   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פיראטים סומלים חטפו אונייה שעל סיפונה 24 סורים ומצרים


פיראטים סומלים חטפו אונייה במפרץ עדן, שבין החוף הדרומי של תימן וסומליה, כשעל סיפונה 24 מלחים מסוריה ומצרים.


 

כוחות מטעם האיחוד האירופי האמונים על המאבק בפיראטיות מסרו, כי הפיראטים עלו על סיפון האונייה והחלו לירות באש. המלחים קראו קריאות עזרה, אך עד שהכוחות הגיעו למקום האונייה שינתה את מסלולה והפליגה - תחת שליטתם של הפיראטים - לעבר קרן אפריקה.

 

הכוחות האירופיים ניסו ליצור קשר עם האונייה, אך עד כה ללא הצלחה. יש לציין, כי האיחוד האירופי פרס עשרות ספינות מלחמה משנת 2008 כדי לאבטח את אזור מפרץ עדן, המהווה פרוזדור ימי חיוני לתעלת סואץ, דרכו עוברות בשנה עשרות אלפי אוניות מסחר.


פיראט סומלי

נכתב על ידי , 6/8/2010 14:25   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יהודי לוב


שלטונות לוב אפשרו בעת האחרונה לראש קהילת יהודי לוב, רפאל לוזון, ולמשפחתו לבקר בלוב ולהיפגש עם בכירים בממשלה. לוזון, שחזר למשרדיו בלונדון אחרי הביקור, התראיין לעיתון הבין-ערבי הנפוץ "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון") וסיפר כי הביקור היה בן 4 ימים ובמהלכו הם ביקרו באתרים הקשורים לילדותו בעיר בנגאזי. לוזון נפגש בין היתר עם ראש שירות המודיעין ועם בכירים מהפרלמנט.

 

לוזון עזב את לוב ב-1967 ולא ביקר בה מאז, למרות ניסיונותיו לעשות זאת. כעת הצליח ביחד עם אחותו ואמו בת ה-83 לבקר במדינה ולהיפגש עם מכריהם, אותם לא שכחו. היחס לו זכו היה לבבי מאוד.

 

לוזון לא העלה במהלך הביקור את נושא הפיצויים ליהודים שנאלצו לעזוב את המדינה לאחר 1948. כזכור, מנהיג לוב, קד'אפי, אמר בזמן האחרון כי אולי ישלם פיצויים ליהודים אלה - שמספרם היה כ-7,000 - אשר התגוררו בטריפולי ועסקו בדרך-כלל במסחר.

 

רפאל לוזון

נכתב על ידי , 31/7/2010 12:45   בקטגוריות שונות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רוסיה החלה בעבודות להקמת בסיס ימי בסוריה


מקורות מערביים גילו לעיתון המצרי "אל-מצרי אל-יום", כי רוסיה מבצעת פעולות הנדסיות כדי להכשיר שני רציפים בנמל הסורי טרטוס, שישמשו את הצי הרוסי בתקופות שיימצא בים התיכון. על-פי הערכות שונות, הרוסים מקימים לעצמם בסיס ימי בסוריה שיהווה משענת נגד לצי האמריקני המצוי באזור.



 

אם נכונות ההדלפות באשר לדריסת הרגל הרוסית בסוריה והקמת בסיס רוסי ראשון במזרח התיכון, הרי שלדבר השלכות בנוגע למאזן האסטרטגי באזור.

 

עולה השאלה, מדוע סוריה מתירה לרוסיה להשתמש בשטחה בעת הנוכחית? שכן, אפילו במלחמה הקרה, אז ברית המועצות לשעבר הייתה בעלת-בריתה של סוריה, דמשק לא התירה לה דריסת רגל שכזו.

 

בתקשורת הרוסית פורסמו לאחרונה דיווחים, שמוסקבה מתכננת להקים בסיס קבע בסוריה, שיחליף את הבסיס הקיים כיום באוקראינה באזור קרים, דבר שיבטיח לה נוכחות אסטרטגית קדמית בים התיכון. בכיר בשגרירות רוסיה בדמשק אף ציין, כי החלו עבודות בנמלי טרטוס ולאד'קיה.

 

הצי הרוסי

נכתב על ידי , 21/7/2010 14:30   בקטגוריות סוריה ולבנון, שונות  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עומר עבד אל-רחמן ממנה עבורו עורך-דין יהודי


משפחתו של השיח' העיוור עומר עבד אל-רחמן, אשר כלוא בארצות הברית, גילתה כי השיח' ביקש למנות עבורו עורך-דין יהודי העונה לשם קובי, במקום עורך-דינו האמריקני.

 

עבד אל-רחמן, שהיה המנהיג הרוחני של ארגון הטרור המצרי "הג'מאעה האסלאמית", מרצה עונש מאסר עולם בארצות הברית משנת 1995 באשמת מעורבות בניסיון לפגוע במגדלי התאומים בניו-יורק שנתיים קודם לכן.

 

 

נכתב על ידי , 19/7/2010 10:11   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חודש עקוב מדם לכוחות נאט"ו באפגניסטן


במהלך 24 השעות האחרונות נהרגו באפגניסטן שבעה חיילי נאט"ו. אתמול (27.6) הודיעה נורבגיה, כי ארבעה מחייליה נהרגו בשעה שמטען הופעל נגד השיירה שלהם בצפון המדינה. בהודעה שפורסמה אתמול על-ידי נאט"ו נמסר, כי שני חיילים אמריקניים וחייל נוסף נהרגו בהיתקלויות עם חמושים בדרום אפגניסטן.

 

בעקבות אירועים אלה, מניין הרוגים מקרב כוחות נאט"ו באפגניסטן הגיע במהלך חודש יוני 2010 לכמעט מאה חיילים. במלים אחרות: זהו החודש הקשה ביותר עבור כוחות נאט"ו מאז 2001. יש לציין, כי מתחילת השנה נהרגו באפגניסטן 313 חיילים מקרב הכוחות הבינלאומיים.

 

בהקשר זה, אמר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי ישנם חששות כבדים בנוגע לנסיגה האמריקנית מאפגניסטן הצפויה להתבצע תוך שנה.


שגרה באפגניסטן

נכתב על ידי , 28/6/2010 13:20   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תוך יומיים הרגו מורדים כורדים 12 חיילים תורכים


סוכנות הידיעות התורכית דיווחה היום (20.6), כי חייל תורכי נהרג וחייל נוסף נפצע לפנות בוקר, כאשר מורדים כורדים תקפו בסיס צבאי במזרח תורכיה. ביומיים האחרונים נהרגו 12 חיילים תורכים על-ידי מורדים כורדים, המשתייכים למפלגת הפועלים הכורדית (PKK). עקב כך, ביצעו כוחות ביטחון תורכיים מבצע רחב היקף כדי לעצור את התוקפים.

 

אתמול, יום שבת, היה היום העקוב ביותר מדם בשנתיים האחרונות עבור הצבא התורכי, כאשר תשעה חיילים נהרגו בהתקפה שביצעו עשרות מורדים כורדים על מוצב צבאי לאורך הגבול עם עיראק בדרום-מזרח תורכיה. מאוחר יותר, נהרגו שני חיילים נוספים בעקבות פיצוץ מוקש שהוטמן על-ידי אנשי ה-PKK.

 

בתגובה, הפציצו מטוסים של חיל האוויר התורכי עמדות של מפלגת ה-PKK בצפון עיראק. על-פי הערכות באנקרה, ישנם כ-2,000 מורדים כורדים המסתתרים בצפון עיראק.

 

יש לציין, כי מדינות רבות רואות ב-PKK, התובעת עצמאות עבור הכורדים בדרום-מזרח תורכיה, ארגון טרור. הסכסוך הכורדי בתורכיה גרם נכון להיום ליותר מ-45 אלף הרוגים מאז 1984.

 


רכב משוריין של הצבא התורכי

נכתב על ידי , 20/6/2010 17:21   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)