לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נס המזרח - חדשות המזרח התיכון


הבלוג נועד לחשוף בפני הקוראים את המציאות המרתקת והמורכבת של המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת באמצעי התקשורת הערביים

Avatarכינוי: 

בן: 41

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2010

העולם הערבי מתכונן (או שלא) לשנת 2011


העשור הראשון של המאה ה-21 מגיע הלילה לסיומו, ומה אגיד לכם - נראה ששום דבר לא השתנה, לפחות מבחינת העולם הערבי. בסוף 2009 שררה פסימיות בעולם הערבי: איראן המשיכה בתכנית הגרעין שלה, ארגון אל-קאעדה הוסיף להוות איום על המערב, תהליך השלום בינינו לבין הפלסטינים היה תקוע וחוסר היציבות בלבנון העלה את הסבירות לעימות נוסף מול החזבאללה. כל זה נכון גם להיום, וככל הנראה יהיה נכון גם בעוד שנה.

 

הקריקטורות שמתפרסמות היום (31.12) בעיתונים שונים בעולם הערבי מעידות על חששות כבדים מהעתיד לבוא. השנה התרחשו אסונות טבע בכמה אזורים בעולם, אותם מייחסים מומחים לשינויי האקלים החדים ולהתחממות הגלובלית. בנוסף, האבטלה במדינות הערביות מוסיפה להיות גבוהה, השחיתות פושה והטרור של האסלאם הקיצוני מאיים על העולם כולו ופוגע דווקא במוסלמים בעיראק, בתימן, בסומליה, באפגניסטן, בפקיסטן ועוד.

 

רק בקריקטורה אחת מכל אלו שפורסמו היום היה ניתן לזהות שמץ של אופטימיות לקראת שנת 2011. לא נותר לי להגיד אלא - תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

 

נכתב על ידי , 31/12/2010 12:39   בקטגוריות העולם הערבי והמוסלמי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמונות נדירות של הנשיא אסד ואשתו בפריז


נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ערך בתחילת דצמבר 2010 ביקור רשמי בצרפת יחד עם אשתו, אסמאא'.

 

האתר הסורי All4Syria, המוכר כאתר המפרסם ידיעות בלעדיות על המתרחש בסוריה, פרסם היום (30.12) תמונות נדירות של הזוג אל-אסד בעת ביקורם בצרפת. בתמונות נראים השניים מטיילים ברחובות פריז ללא אבטחה צמודה כמתבקש.

 

נכתב על ידי , 30/12/2010 12:11   בקטגוריות סוריה ולבנון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גל של הפגנות סוערות שוטף את תוניסיה


אולי לא שמעתם על זה, אבל ב-13 הימים האחרונים תוניסיה, המדינה הצפון-אפריקנית הקטנה, גועשת וסוערת. הניצוץ הראשון להפגנות המחאה הסוערות נדלק במחוז סידי בוזיד שבמרכז המדינה הגובלת בלוב, בים התיכון ובאלג'יריה.

 


 

הכל החל כאשר בוגר אוניברסיטה מובטל הצית עצמו לאחר שהמשטרה החרימה סחורה שמכר ללא רישיון. מאז, גל של הפגנות שטף את רחבי המדינה, לרבות הבירה תוניס, והביא לעימותים אלימים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון.

 

בתגובה ראשונה להפגנות הסוערות, איים אתמול (28.12) נשיא תוניסיה, זין אל-עאבדין בן עלי שהשתלט על המדינה ב-1987, למצות את הדין עם מי שהגדיר קיצונים ומסיתים לאלימות, והבטיח שתכנית הפיתוח הכלכלי של הממשלה תביא ליצירת מקומות עבודה נוספים ולשיפור תנאי ההעסקה.

 

נשיא תוניסיה פונה אתמול לעם

 

המפגינים מוחים על השחיתות הפושה בתוניסיה וקוראים לנשיא, שנבחר ב-2009 לכהונה שישית, לעזוב את השלטון.

 

דיכוי הפגנה של המשטרה בבירה תוניס

נכתב על ידי , 29/12/2010 11:39   בקטגוריות שונות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איראני שהורשע בריגול לטובת ישראל הוצא הבוקר להורג בטהראן


מקורות רשמיים מסרו, כי הבוקר (28.12) הוצא להורג בתלייה איראני שהורשע בריגול לטובת ישראל. סוכנות הידיעות הרשמית של איראן דיווחה, כי עלי אכבר סיאדת ריגל לטובת המוסד בשש השנים האחרונות. הוא הוצא להורג בבית-כלא בטהראן.

 

לדברי סוכנות הידיעות, סיאדת קיבל 60 אלף דולר בתמורה למידע שמסר לישראל. עוד מסרה הסוכנות, כי הוא הודה בכך שקיים קשר עם אחת משגרירויות ישראל וכי הוא מסר מידע צבאי ל"אויב".

 

מהודעת סוכנות הידיעות האיראנית עולה, כי סיאדת מסר מידע על טילים שנמצאים ברשות משמרות המהפכה האיראניים. סיאדת נעצר ב-2008, כאשר ניסה לעזוב את איראן יחד עם אשתו. בחקירתו סיפר, כי הוא קיבל מחשב וציוד נוסף לביצוע המשימות שהוטלו עליו. כמו כן, הוא סיפר כי נהג להיפגש עם סוכני המודיעין הישראלי במלונות שונים בתורכיה, תאילנד והולנד.

 

הוצאה להורג בבית-כלא בטהראן מ-2007 (ארכיון)

נכתב על ידי , 28/12/2010 14:08   בקטגוריות איראן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מצרים החלה לבנות מגדלי פיקוח לאורך הגבול עם עזה


מקורות ביטחוניים ועדי ראייה ברפיח מדווחים, כי השלטונות המצריים החלו לבנות מגדלי פיקוח גבוהים כדי לשפר את השליטה לאורך הגבול עם רצועת עזה.

 

כזכור, לפני כשנה החלה מצרים לבנות חומת פלדה לאורך הגבול עם עזה, כדי להילחם בתעשיית המנהרות. צעד זה עורר מתיחות שיא בין המצרים לפלסטינים, שסימניה אף הגיעו לרשת האינטרנט.

 

עדי ראייה בעיר רפיח מסרו, כי מגדל בגובה 30 מטרים הוקם בסמוך למעבר רפיח במרחק של כ-80 מטרים מרצועת הגבול. על-פי הדיווחים, מצרים צפויה לבנות שבעה מגדלים נוספים שיתפרשו על-פני 14.5 ק"מ שלאורך הגבול.

 

לדברי המקורות הביטחוניים, מגדלים אלה יאפשרו למצרים פיקוח הדוק ואחיזה טובה יותר באזור הגבול. מטרת המגדלים היא לסייע במניעת הברחות של סמים, סחורות ואמצעי לחימה באמצעות רשת המנהרות התת-קרקעיות.

 

חומת הפלדה שהחלה מצרים לבנות לפני כשנה

נכתב על ידי , 27/12/2010 11:13   בקטגוריות מצרים, פלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"הנשר המצרי" לוכד את רשת הריגול הישראלית


לפני כשבוע חשפו אמצעי תקשורת במצרים רשת ריגול ישראלית. במהלך השבוע האחרון התפרסמו פרטים רבים על רשת הריגול, אך עדיין רב הנסתר על הגלוי.

 

הפרקליטות המצרית הגישה כתבי אישום נגד אזרח מצרי ושני אזרחים ישראלים, שעל-פי החשד היו מעורבים בהאזנות לפקידי ממשל במצרים. ככל הנראה, שני הישראלים המעורבים בפרשה הצליחו להימלט ממצרים. חקירתו של האזרח המצרי העלתה מעורבות של בכיר במנגנוני הביטחון הסוריים.

 

בימים הקרובים העיתונים במצרים ובעולם הערבי ימשיכו לעסוק בפרשה. היום (26.12) היומון הסעודי "אל-וטן" ("המולדת") פרסם קריקטורה בנושא, בה הנשר שהוא סמלה של מצרים תופס נחש זדוני שמסמל את רשת הריגול הישראלית לכאורה.

 

נכתב על ידי , 26/12/2010 09:48   בקטגוריות מצרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קטר מוכנה לקיים תמרונים צבאיים עם איראן במפרץ הפרסי


אתר האינטרנט של ערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם" ("העולם") דיווח, כי הרמטכ"ל הקטרי, חמד בן עלי אל-עטיה, הודיע אתמול (24.12) כי ארצו מוכנה לערוך תמרונים צבאיים משותפים עם איראן במפרץ הפרסי. דברים אלה אמר אל-עטיה במהלך פגישה עם בכירים במשמרות המהפכה האיראניים.

 

בימים אלה מבקרים קצינים בכירים מזרוע הים של משמרות המהפכה האיראניים בדוחה, בירת קטר. ביום השלישי לביקור הם נפגשו עם הרמטכ"ל הקטרי, שאמר כי ארצו מעוניינת לשפר את שיתוף הפעולה עם איראן בתחום הצבאי, וכן לקיים תמרונים ימיים משותפים.

 

אל-עטיה קרא לבצע קורסים צבאיים משותפים והביע את שביעות רצונו מהשיפור שחל ביחסים בין המדינות. אל-עטיה הוסיף, כי יש להמשיך בביקורים ההדדיים של בכירי הצבא האיראני והקטרי.

 

מפקד הפיקוד הימי ה-4 במשמרות המהפכה של איראן, עלי רזא נאצרי, הדגיש את חשיבות פיתוח היחסים עם המדינות השכנות, ואמר: "הרפובליקה האסלאמית של איראן מוכנה לחתום על מזכר הבנות לשיתוף פעולה הגנתי וצבאי ולארגן ביקורים הדדיים של משלחות צבאיות בשתי המדינות".

 

שיתוף פעולה צבאי בין קטר ואיראן?

נכתב על ידי , 25/12/2010 16:56   בקטגוריות איראן, מדינות המפרץ  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משמרות המהפכה האיראניים מעורבים בהברחת אמל"ח לאפגניסטן וניגריה


כוחות נאט"ו הודיעו, כי עצרו באפגניסטן פעיל במשמרות המהפכה האיראניים שהבריח נשק באזור קנדהאר. על-פי הודעת נאט"ו, הפעיל היה אחראי על העברת אמצעי לחימה מאיראן לתנועת הטליבאן באפגניסטן.

 

אין זו הפעם הראשונה שאיראן מואשמת בסיוע לטליבאן. בכיר במערכת הביטחון האפגנית אמר, כי "קציני מודיעין איראניים עוזרים לתנועת הטליבאן ולסוחרי הסמים בדרום אפגניסטן".

 

בתוך כך, בית-משפט בניגריה שחרר אתמול (23.12) בערבות אזרח איראני, שעל-פי החשד הוא פעיל במשמרות המהפכה האיראניים, ויחד עם שלושה ניגרים אחרים הבריח נשק לניגריה באופן בלתי-חוקי.

 

החשוד, איש עסקים המתגורר בטהראן, שוחרר בערבות של 130 אלף דולר. משפטו צפוי להתחיל ב-31 בינואר 2011, כאשר לפי שעה הוא כופר בהאשמות.

 

מכולת הנשק שנתפסה בנמל לאגוס שבניגריה הכילה רקטות 107 מ"מ, חומרי נפץ ואמצעי לחימה נוספים.

 

נמל לאגוס בניגריה

נכתב על ידי , 24/12/2010 14:43   בקטגוריות איראן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה על סדר היום באיראן?


אמיר קטר, השיח' חמד בן ח'ליפה אא'ל ת'אני, ביקור השבוע באיראן ונפגש עם הנשיא מחמוד אחמדינז'אד והמנהיג העליון, עלי ח'אמנהאי. שני הצדדים דנו בשיפור היחסים בין המדינות ובפיתוח שיתוף הפעולה בתחומים שונים.

 

אולם היום (23.12) מדווח היומון הסעודי "אל-וטן" ("המולדת"), כי נאדר קאצ'י פור, חבר פרלמנט איראני, קרא לממשלה להפסיק את שיתוף הפעולה עם קטר, מכיוון שארה"ב מפעילה בשטחה את הבסיס הצבאי הגדול ביותר באזור, מה שמהווה איום ישיר על ביטחונה של איראן.

 

לדבריו, "במהלך 33 השנים האחרונות אנו עדים לשיפור היחסים של קטר עם אמריקה, בריטניה וישראל עד כדי כך שהיא העמידה את ערוץ אל-ג'זירה בשירות יחסיה עם אותן מדינות". לפני יומיים, ב-21 בדצמבר 2010, חסמה איראן את אתר האינטרנט של רשת אל-ג'זירה, משום שפורסמו בו תכנים אנטי-איראניים.

 

בתוך כך, שני בכירי האופוזיציה האיראנית, מיר חוסין מוסוי ומהדי כרובי, צופים "עתיד שחור" לכלכלה האיראנית בגלל החלטת הממשלה לקצץ בסיבסוד מוצרי היסוד.

 

הם אמנם מבינים את הצורך לבצע את הצעד הזה, אך טוענים כי העיתוי שגוי בשל הסנקציות הקשות עמן מתמודדת איראן. לדבריהם, הכלכלה האיראנית מצויה בקיפאון ושיעור האבטלה חצה את גבול ה-30% ברוב המחוזות.

 

ובזירה המדינית תיערך היום באיסטנבול פסגה איראנית-תורכית בין נשיאי איראן ותורכיה. אחמדינז'אד ועמיתו עבדאללה גול ידונו בשיתוף הפעולה בין המדינות ובתכנית הגרעין האיראנית. על-פי דיווחים שונים, ינסה אחמדינז'אד לגייס תמיכה בתורכיה לפרויקט הגרעין.

 

ורק עוד דבר נוסף אחד - בשבוע הבא ידון הפרלמנט האיראני בהצעת החלטה לנתק את כל הקשרים הדיפלומטיים עם בריטניה. איראן מאשימה את לונדון בהתנגדות לפרויקט הגרעין ובתמיכה בגורמי אופוזיציה איראניים.

 

מיר חוסין מוסוי (ימין) ומהדי כרובי

נכתב על ידי , 23/12/2010 08:37   בקטגוריות איראן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איראן העבירה לחמאס טילי נ"ט מתקדמים


הרמטכ"ל גבי אשכנזי אמר אתמול (21.12) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי בתחילת דצמבר 2010 נורה לראשונה לעבר טנק ישראלי ברצועת עזה טיל מסוג "קורנט". הטיל פגע בטנק וחדר את השריון שלו, אך לא התפוצץ בתוכו.

 

היום (22.12) מצטט היומון המצרי "אל-אהראם" ("הפירמידות") מקורות צבאיים המעריכים כי הטיל, המצוי גם בידי ארגון חזבאללה, הגיע לרצועת עזה מאיראן.

 

המקורות טוענים, כי המאמצים האיראניים לצייד את תנועת חמאס בטילי נ"ט מהסוג הזה נמשכים כל הזמן.

 

נכתב על ידי , 22/12/2010 10:20   בקטגוריות איראן, פלסטינים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,733
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , חינוך
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנס המזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נס המזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)