לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2013    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2013

הטור דה פראנס-החלק השני


הנה הפוסט השני בסדרה:

 

בואו נתחיל עם המנצח והחולצות:

 במהלך המרוץ  מוענק פרס למנצח בכל קטע יומי,לא צריך לומר בכלל שכל רוכב מקצועני  רוצה לנצח קטע בטור דה פראנס,זה נחשב הישג לא מבוטל

נצחון בקטע של המרוץ משפר  את  סיכוייהם של הרוכבים לקבל חוזה בקבוצה  בשבילה הם רוכבים גם בשנה הבאה

 

חלק מהקבוצות בכלל מכוונות לנצחון בקטע אחד או בכמה קטעים,המנצח בטור כולו הוא זה שזמנו המצטבר קצר ביותר והוא נחשב  רוכב האופניים הטוב ביותר בעולם,על המנצח לגלות עליונות  בשני תחומים עיקריים:טיפוס בהרים ורכיבה נגד השעון.

 

החולצה הצהובה-

הרוכב שמוביל בדרוג הכללי

 



כריס פרום,לובש החולצה הצהובה ומנצח הטור של 2013

 

החולצה הלבנה עם הנקודות האדומות-

 

 הרוכב המוביל  בצבירת נקודות המוענקות לרוכבים אשר חוצים ראשונים את הפסגות השונות במהלך המרוץ בקטעים ההרריים,חולצה זאת נקראת גם חולצת מלך ההרים

 

 החולצה הירוקה -

 



 

הרוכב אשר צבר את מירב הנקודות המוענקות לרוכבים במאוצי ביניים ובמאוץ לקו הסיום.

 

החולצה הלבנה- הרוכב הצעיר שגילו אינו עולה על 25,בעל הזמן המצטבר הטוב ביותר.

 

מתקיימת גם תחרות בין הקבוצות על התואר הקבוצה הטובה ביותר,בטור הזה ניצחה הקבוצה של קונטאדור

 

במרבית שלבי המרוץ במיוחד בקטעי המישור הרוכבים יעדיפו לרכב בדבוקה אחת מרכזית הנקראת פלטון (PELETON)

הסיבות הן בעיקר פיזיולוגיות,הרכיבה בקבוצה מצמצמת בשיעור משמעותי את התנגדות האוויר לרוכב שעולה בטור הנדסי עם המהירות וחוסכת עד 40 אחוז אנרגיה

הרוכבים הראשונים אומנם סובלים,אך הם מתחלפים בקצב גבוה

 

לכן קבוצת הבריחה,(שזו אגב קבוצה של רוכבים בודדים שמתנתקת מהפלטון בשלב כלשהו של המאוץ היומי ו"בורחת" לדבוקה העיקרית) חייבת להשקיע יותר וזה קצת בעייתי לעשות זאת לאורך זמן לכן  לרוב אפשר לראות את קבוצת הבריחה מתפרקת לכמה חלקים.

 

חשוב לומר שאם מתקיימת קבוצת בריחה,ממנה יצא המנצח היומי,המועמד לנצחון ולובש החולצה הצהובה  לעולם ישאר בפלאטון רב הזמן כשהוא משגיח על מתחריו שרוכבים סביבו

 

במרוץ האחרון פרום "שמר" בעיני נץ על מתחרהו העיקרי אלברטו קונטאדור הותיק והמצויין ולא נתן לו לברוח ממנו,בירידות המסוכנות מהמונט וונטו למשל, קונטאדור ניסה לברוח,פרום שלא מצטיין ברכיבה  בירידות ניסה בכל הכח לשמור עליו ובגלל צופה לא זהיר שקפץ למסלול באחד מעיקולי הדרך בירידה  התנגשו השניים ואיבדו כמה שניות עד שהתאוששו

בדרך לפסגת המונט וונטו פרום פרץ קדימה מהפלטון,קונטאדור כבר ה יה מאוד עייף ופרום ניצל את זה והגיע ראשון לפסגה.

 

השידור החי בטלוויזיה שמלווה את המרוץ נותן אפשרות לראות את הפלטון, את הקצב שהפלטון  מחזיק ליחידת זמן,אם מתקיימת קבוצת בריחה  הוא נותן את הזמן היחסי בין הרוכב האחרון מקבוצת הבריחה לרוכב הראשון בפלטון

מכוניות הליווי של הקבוצות השונות מצויידות במכשירי קשר זעירים שמחוברים לכל 9 הרוכבים והם מקבלים נתונים על מצב   המרוץ והוראות מהוראות שונות ממנהל הקבוצה.

 

כך יכול מנהל הקבוצה לתת לכוכב שלו לנוע עם הפלטון ולשלוח 2 "פועלים" לקבוצת הבריחה

עם מדובר בטיפוס הרים,ישלח המנהל מטפס מוכשר שיאבק עבור הכוכב

יכול מאוד להיות כמו שהיה באלף דואז,קבוצת סקיי בה חבר כריס פרום שלחה את ריצ'י פורט חברו לקבוצה של פרום והרוכב הכי מוכשר אחרי פרום כדי שיעזור לו בקטעי הטיפוס,שיפלס לו דרך

ל-9 רוכבי קבוצה יש תפקידים ,בדרך כלל 6 או אפילו 7 מהם משרתים את הכוכב של הקבוצה,פועלים,כבר אמרנו,זה יכול לבוא לידי ביטוי שאחד הפועלים במהלך המרוץ ימתין לרכב הליווי ,יעמיס על עצמו מים  ויחלק לחבריו לקבוצה,והוא יכול במאוץ אחד לרכב חלק הלוך וחזור או לעמוד במקום כדי לחכות לכל רוכבי הקבוצה

הרוכבים ה6 והשביעי יסייעו בכל מה שידרשו לטובת הקבוצה,אם זה לפלס דרך,אם זה "לשמור" על יריבים קשים ולא לתת להם לברוח

רוכבים כאלה  בדרך כלל הם שחקנים קבוצתיים  ולא מתחרים על חולצות,תפקידם לסייע לכוכב ,כך כאמור ר'יצי פורט  עם פרום וכך רודריגז עם קונטאדור,בטור האחרון

 

אגב אחת הבעיות של לאנס ארמסטרונג הייתה שכשהתחילו הרינונים בקשר לסמים שהוא לקח,כל הרוכבים שסייעו לו ,ממש התנדבו  להעיד נגדו ובין שאר הדברים שהם אמרו שהוא התייחס אליהם כמו זבל והם עשו בשבילו את כל העבודה

 

תשמעו,יכול  להיות שהם צדקו,אבל חשוב לדעת שכל מי שמתקבל לקבוצת רוכבים,ודאי כזאת שמתחרה בטור דה פראנס , יודע מראש מה תפקידו,הטור הוא מרוץ כל כך יוקרתי שהפועלים השחורים לכאורה  יודעים שזהו תפקידם וכמובן הסכימו לו מראש,ההשתתפות בטור, העזרה והסיוע שהם מגישים לכוכב שודאי לא יכול לנצח בלעדיהם ,גם ידועים מראש וגם  נותנים יוקרה שלא היו מקבלים במקומות אחרים,כמובן שעונה אחכ אם הם ממשיכים באותה קבוצה  הם מצ'ופרים ומתקדמים בסולם הדרוג של הקבוצה

מרתק לראות איך עובדים כל חלקי הקבוצה,איך רוכבים עוזרים אחד לשני,איך מחלקים ביניהם את העבודה ואיך תומכים ושמים עין על יריבים שרוכבים לצידם

 

בסיום של כל קטע על מנת להמנע ממצבים מסוכנים כאשר דבוקה שלמה דוהרת לקו הסיום הוחלט שכל מי שמגיע ל3 הקמ' האחרונים  יחד עם המנצח בקטע יקבל את זמן המנצח,אחרת המאוץ היה הופך לזירה אכזרית של תאונות

לכן  כשמגיעים כמה רוכבים בעיקר מקבוצת הבריחה לקו הסיום  מתרחש מאבק על מיקום

אבל כשמגיע הפלטון לקו הסיום בגלל החוק ,ההגעה רגועה ובטוחה

 

באשר לפרסים בטור דה פראנס:

 

המנצח מקבל 400 אלף יורו,אך הוא אומרת המסורת מחלק את כספי הזכיה לרוכבים שסייעו לו,אל לכם לחשוש לרווחותו הכלכלית ,עיקר הכנסתו של המנצח ושל רוכבים  בעלי מעמד (קונטאדור ,קבנדיש,האחים שלק, וכו') באה מחסויות ומספונסרים

 

סכום של 2.6 מיליון יורו מחולקים לאלה שהשיגו את החולצות השונות (ירוקה ,לבנה מנוקדת וכו')

 

אי אפשר להיות רוכב עצמאי בטור,או  בתחרות אופניים מקצוענית אחרת (ג'ירו באיטליה ,וואלטה בספרד למשל) ללא השתייכות לקבוצה,שם הקבוצה נקבע לפי שמו של הספונסר הראשי שלה,כבר תיארתי את  עבודת הקבוצה והחברים בה,המנהל המקצועי כאמור קובע את הטאקטיקה,הדרוג הקבוצתי נקבע על פי הזמן אותו קובעים שלושת הרוכבים הראשונים של הקבוצה בכל קטע

 

איך עושים פיפי:

 

לעיתים רוכב פשוט יפרוש הצידה  עם אחד מחברי קבוצתו,מתרוקן וחוזר לדבוקה ,בימים מסויימים  אחד מהוותיקים בדבוקה חארגן הפסקה במהלכה תנוע הדבוקה באיטיות,כך שמי שרוצה לסתות מבהדרך ולחזור יעשה זאת,יש הסכמה שבשתיקב שבהפסקות מהסוג הזה לא יהיו נסיונות בריחה

 

אגב  מה שנאמר לדני קושמרו  באלפ דיאז,לא נכון,יש כמובן יוצאים מהכלל אבל רוב הרוכבים עושים את מה שכתבתי

 

בכל קטע שאינו נגד השעון יש אזור הסעדה בו מחולקים לרוכבים חטיפים  ומשקאות

גם בזמן הזה לא נהוג לברוח כמובן שלכל קבוצה יש את רכב הליווי שלה שממנו יכולים לקחת חטיפים ושתיה כל הזמן ולחלק לחברים

 

זוכי השנים האחרונות:

1997-יאן אולריך-גרמני עקשן ורוכב מצויין,המפורסמת בקבוצות בהן היה חבר הייתה טי מובייל

 

1998מרקו פאנטני-נחשב אחד מהמטפסים הכי טובים בדורו ברכיבת כביש מקצוענית,כינויו היה הפיראט הוא נפטר מהתקף לב בגיל 34

 

מ1999-2005- בשנים האלה זכה בטור לאנס ארמסטרונג,תואריו נשללו  אבל קשה לשכוח את הרכיבה  המדהימה שלו

 

2006 אוסקר פריירו שלצערי אין עליו תיעוד

 

2007 אלברטו קונטאדור הגדול ותקצר היריעה מלפרט את זכיותיו והשגיו של הרוכב הגדול הזה

 

2008-קרלוס סאסטרה,רוכב ספרדי שפרש ב2011 מרכיבה מ קצוענית

 

2009-אלברטו קונטאדור

 

2010- אנדי שלאק (הגיע למקום השני ובעקבות פסילתו של קונטאדור הוכרז מנצח-לוקסנבורגי

 

2011-קאדל אוונס- אוסטראלי

 

2012- בראדלי וויגינס-בריטי

 

2013-כריס פרום-בריטי

 

זהו הטור דה פראנס,מרוץ אופניים שעובר בנופים מרהיבים של צרפת, צריך לומר שהענף היה נגוע בעבר בסמים  ודי להזכיר את לאנס ארמסטרונג שזכה 7 פעמים רצופות בטור וכל זכיותיו נלקחו ממנו  עקב שימוש בתרופות אסורות וסמים כאלה ואחרים

זה עצוב ואני באופן אישי מקווה  שלא יקרו דברים כאלה

 

ואי אפשר לסיים בלי להשכיר כמה רוכבים שהפכו לאגדה :

 

 אדי מארקס-שלקח את הטור 5 פעמים

 

ז'אק אנקטיל5 זכיות

 

ברנאר הינו-5 זכיות

 

מיגל אידוראין- 5 זכיות

 

גרג למונד -3 זכיות

 

 



 סליחה שהצילום של מפת הטור נראה ככה,זה הכי טוב שהצלחתי לעשות

 

תיהיו טובים

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 16/8/2013 08:15  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-18/8/2013 13:45




469,116
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)