לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

בת: 12

Yahoo:  muse.challenger  



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2013

תוצאות השלב השלישי+ תוצאות אתגרון הכתיבה :)


אשמח לקבל תגובות שלכם גם לגבי הביקורות של השלב הקודם (לגבי הפוסט שנחסם). 
בנוסף, בגלל אופי וקושי המשימה הביקורות יתבססו בעיקר על טעויות כתיב ומשיכת הקורא.לכן גם לא ייתנו ציונים, חד פעמית.


 


ayame
הקטע: 
 


 

חמים ונעים בהתחלה, במשך הרבה מאוד זמן. הרבה פעמים הכול זז ורועד ולפעמים גם ממש רועש, אבל ברגע שמשנים תנוחה אפילו קצת הכול נרגע, גם אם לזמן קצר. וחם. החום טוב, הוא נותן תחושה של הגנה ושל ביטחון. משהו במקום כלשהו במבנה שהוא אני רוצה להישאר כך תמיד.

יש קול שמדבר אליי לפעמים, והוא רך ועדין ואני אוהבת לשמוע אותו. בהתחלה הוא נשמע כמו סתם צלילים ואני לא יכולה למצוא בהן דפוס, אבל לאט-לאט, כשהזמן ממשיך לעבור, אני מתחילה להיות מסוגלת למצוא צלילים שחוזרים על עצמם. אני מחלקת את הקול לחלקים לפי העצירות שלו - לפעמים הן קצרות ואזאני יודעת שהקול לא סיים, רק מחכה קצת. לפעמים הן ארוכות יותר.

אני נמצאת בתוך נוזל, ואני יודעת שממנו מגיע החום והנעים ושהוא מספק את ההגנה והביטחון. אניאוהבת את ההרגשה של הנוזל על הגוף.

אבל אז הנוזל נעלם, ממש מהר. כשאני לא נמצאת בתוך הנוזל יותר, כואב לי בפנים והגוף שלי רוצה - חייב - משהו שאין יותר, משהו שהלך יחד עם הנוזל הנפלא. ואז הקירות סביבי רועדים ומתחילים לקרוס ואני מפחדת ומתכווצת.

אני שומעת את הקול שאני אוהבת, אבל הוא לא כמו שהוא בדרך כלל: הוא צועק והוא בוכה ויש בו כאב גדול. אני רוצה לגעת בקול, להשמיע את אחד מהצלילים האלה ולגרום לו להירגע כדי שהוא ירגיע אותי. אבל גם לי קשה וגם לי כואב. ושורף לי, שם בפנים במרכז איפה שאין את הדבר שהלך עם הנוזל.

משהו לוחץ על הלמעלה שלי, לוחץ מאוד, ואז יש הרגשה אחרת, ממש בקצה; הרגשה של משהו שהוא ההפך מהחם שהיה עד עכשיו. זאת לא הרגשה רעה, אבל היא מפחידה אותי.

ואז, אחרי מה שנראה לי ארוך כמעט כמו הזמן שהייתי בנוזל, הכאב נעלם. האמצע שלי מקבל את מה שהוא צריך ושאר הגוף מתאמץ לצאת מהבניין הקורס. זה יותר קל, עכשיו כשהראש בחוץ ולא שורף לי יותר בפנים.

הקול האהוב נרגע מעט עכשיו, אבל הוא עדיין בוכה. ידיים נוגעות בי ואני בוכה כי זה לא נעים לי וכי בליל הקולות שמסביבי נשמע לחוץ ולא טוב. אני זזה, מנסה להסביר להם שאני רוצה לחזור הביתה, אבל הם לא מקשיבים.

זוג ידיים אחר מקבל אותי אליו. אלה ידיים נעימות. הן רטובות ממשהו והן מצמידות אותי לגוף חם ורטוב מעט. והקול שאני אוהבת מדבר אליי ואני מרגישה אותו מגיע מהגוף שמחזיק אותי ואני נרגעת. רק מעט. כי הקול מוכר ואני אוהבת את הקול והוא גורם לי להרגיש בטוחה יותר.

אני נרדמת אחר כך. אני עייפה מאוד, עבר עליי הרבה. המקום החדש לא מוצא חן בעיניי כמו המקום הקודם.

 

אני מתעוררת ואני נבהלת. השחור שהייתי רגילה אליו נעלם ובמקומו יש הרבה בהיר, והוא לא גוון אחד וגם לא צבע אחד, הוא הרבה מאוד צבעים וזה מכאיב לי בעיניים ואני בוכה.

ידיים נוגעות בי, מלטפות אותי. אלה לא הידיים הנעימות שהיו קודם, אבל הן רגועות ולא ממש גרועות והן עוזרות לי להפסיק לבכות.

אני מזיזה את הראש. אני שוכבת בתוך משהו שקוף ומרובע על משהו רך ולבן והגוף שמעליי חום כהה והוא לובש סגול בהיר והפנים מחייכות.

אני נרדמת שוב.

 

בעלת הקול הנעים והידיים הטובות והגוף החם חוזרת. היא מחזיקה אותי ומלטפת אותי ומדברת אליי. ויש איתה עוד קול ועוד גוף, גברי, ולמרות שהוא לא היא, הוא בסדר מבחינתי. גם הוא נעים.

הם קוראים לי נגה. אני יודעת כי אני שומעת אותם אומרים את זה שוב ושוב כשהם מדברים אליי. אני מזהה עוד מילים חוץ מ"נגה". אני מזהה "היא" ו"קטנה" ו"יפה".

הם לוקחים אותי למקום אחר אחרי כמה ימים וכשהם שמים אותי בדבר הלבן הרך והיפה שעשוי ממוטות עץ ושיש בתוכו מזרון אני יודעת שזה הבית החדש. לא אכפת לי. הבית החדש נעים כמעט כמו הבית הראשון, וגם כאן יש לי את בעלת הקול הנעים.

כשאני רעבה היא לוקחת אותי ומצמידה אותי אליה ומכניסה לי משהו לפה, ואני סוגרת את הפה על זה ומוצצת ומגיע אליי נוזל חם וטעים שאני אוהבת, ואני שותה עד שאני לא רעבה יותר.

כמה זמן אחרי ה"אירוע" - ככה קראתי לו במוחי - אני מרגישה לחץ גדול למטה ואז משהו יוצא ואני בוכה כי כואב לי ויש ריח רע, אבל היא לוקחת אותי ומנקה אותי ומנשקת אותי במצח והיא נראית כאילו היא חיכתה לזה, אז אני לא יותר מדי לחוצה.

גם הוא ממש נחמד אליי. הוא מחזיק אותי בידיים יותר חזקות אבל פחות בטוחות, והוא מסתכל עליי בעיניים ירוקות אוהבות. הוא לא מאכיל אותי אף פעם אבל אני סולחת לו כי אני מרגישה ממש טוב כשהוא שם אותי במיטה שלי ומלטף לי את הראש פעם אחרונה לפני שאני נרדמת.

אני מתרגלת להיות נגה. אני מתרגלת לחיים איתם. אני חושבת שאני אוהבת את זה וגם הפעם, אני לא רוצה שזה ייגמר.

אבל במקום כלשהו בתוכי... במקום כלשהו אני יודעת שלמרות שתמיד אהיה נגה, הכול ישתנה בעתיד. אני משתדלת לא לחשוב על זה יותר מדי.

 



הביקורת:
 כמות התיאורים שבה השתמשת היא בדיוק הכמות שעליה חשבתי כשכתבתי את המשימה. אם לא התיאורים כנראה שגם היית נכשלת במהלך המשימה, הקטע שלך סוחף ומרגש וכיף לקרוא אותו. באמת שאין לי תלונות. 



tryingtobeobama

 

הקטע:

 

הוא רק זורק לי מילה ואני כבר יודע מה לעשות. מבט קטן לרועי ואני מסודר.


חשבתי שברגע שיחזירו לו, שהוא ירגיש את הכאב הזה שאני מרגיש, לא חשוב אם פיזית או נפשית, הכאב שלי יעבור. כמו חוק שימור האנרגיה, הכאב שלי יעבור אליו וזהו. אבל זה לא ככה, אני עדיין בוכה מכל מילה. אני עדיין נפגע ואני עדיין כאוב. אני עדיין מנסה לשכנע את עצמי שמה שהוא אומר זה לא נכון, לרוב אני לא משתכנע. 


רועי מתקרב אליו ולוחש לו משהו באוזן, אף פעם לא שאלתי מה הוא אומר. זה ההסדר שלי ושל רועי, הוא מגן עליי ואני לא שואל שאלות. זה לא שאנחנו חברים טובים, או חברים בכלל האמת. אני לא ממש יודע למה הוא עושה את זה בשבילי, אבל הוא ביקש לא לשאול שאלות. יום אחרי הלחישה באוזן הוא מגיע לבית הספר עם פנים נפולות. אני תמיד מסוקרן מה רועי אומר או עושה לו, ואיך זה תמיד עובר אחרי משהו כמו שבוע ושוב הוא רע אליי, אבל רועי ביקש לא לשאול שאלות.


שמתי לב שיותם מסתכל עליי ועל רועי תמיד כשאנחנו יוצרים קשר עין. הייתי חייב לספר לו, אבל קודם כל הייתי צריך לשאול את רועי.
"אני מצטער שזה נוגד את מה שסיכמנו עליו, אבל יש לי שאלה. אולי גם יותם?" שאלתי בלי להסתכל עליו עד לרגע האחרון. "תגיד לו שידבר איתי." רועי ענה בסמכותיות, כאילו הוא מנהל כאן איזה עסק חשאי, והלך לו משם. הייתי נרגש אבל מבולבל, התיישבתי ליד יותם. הוא הוציא אוזניה אחת מהאוזן אבל המשיך לבהות קדימה. גם אני בהיתי קדימה. "אתה יודע למה רועי ואני מסתכלים אחד על השני, נכון?" שאלתי בקול חלש כשהפנים שלי עדיין מופנות קדימה. "כן. הוא מרביץ לו." יותם ענה והשפיל מבט. "אני לא יודע מה הוא עושה, אבל זה עובד" הסתכלתי על יותם הפעם, ישירות לתוך עין שמאל שלו. "רוצה גם?" שאלתי, אפפה אותי תחושה של עסקת סמים כושלת.
גם ליותם הוא מציק ה.. האפס הזה. הכלום. הלכלוך על קצה של מזלג מיניאטורי, האלקטרון הקטנטן והזניח הזה. 


אחרי כמה שניות שיותם השפיל מבט ושיחק באצבעות, הוא אמר "כן. מה אני צריך לעשות?" "פשוט תדבר עם רועי, מעבר לזה זה כבר לא קשור אליי" אמרתי וקמתי מהכיסא בכוונה ללכת. "רגע." הוא אמר ואני הסתובבתי אליו. "איך זה מתנהל כל העניין הזה?" הוא שאל בשקט, כשעיניו בוחנות את הסביבה. "אני בקושי יודע איך זה מתנהל אצלי, ויכול להיות שאצלך זה יהיה לגמרי אחרת" עניתי ושוב הסתובבתי. הספקתי ללכת צעד אחד לפני שיותם דיבר אליי שוב; "תשאל אותו בשבילי" "הוא ביקש לא לשאול שאלות" אמרתי כשגבי עדיין מופנה אליו. התקדמתי ויצאתי מהכיתה.


 


כבר שנה עברה בהסדר הזה שלי ושל רועי. אני לא יודע מה הולך בינו לבין יותם, אף פעם לא שאלתי, אסור.
רועי אמר לי היום לפגוש אותו אחרי בית הספר מחוץ לכיתה, לא שאלתי שאלות.
"כבר שנה עברה והיית מצויין, לא שאלת שאלות." הוא אמר בקול הנמוך הזה שלו. הנהנתי. "אני עובר דירה ואני לא אוכל לשמור עלייך יותר" הוא אמר מהר מאוד והשפיל את מבטו. זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי את רועי משפיל מבט. "מה.. מה? מה... איך אני.." מלמלתי. "עזוב, תטפל בזה אחר כך, אני מקווה שתסתדר. אבל בגלל שאני עובר ולא תראה אותי שוב, החלטתי לתת לך לשאול שאלות. מה שתרצה, אני אענה על הכל." ניסיתי לעכל בינתיים שאני הולך לספוג התעללות, ותוך כדי לחשוב על כל מה שאני רוצה לשאול את רועי.
"טוב, זו שאלה צפוייה, אבל... למה אתה עושה את זה בשבילי?" שאלתי בחוסר ביטחון. רועי נשם בכבדות לכמה שניות ואז התחיל לדבר; "יש בינינו תקשורת אתה יודע? גם ביני לבין יותם הייתה תקשורת, עוד לפני ששאלת אותי עליו. זה פשוט קשר בלתי מוסבר כזה בין כולנו. אין אחד כזה שלא היית מצליח לתקשר איתו, גם אם קשר הכי מינימלי. הקשר הזה לא דורש מילים. הוא דורש מבט, כוונה, רצון, והשני כבר מבין. כי זה מקשר את כולנו." רועי אמר במסתוריות מוחלטת. 
הסתכלתי עליו במבט לא מבין. הוא המשיך את דבריו; "טוב" הוא נאנח, "הגעתי לבית הספר הזה לפני שנתיים. לפני כן הייתי בבית ספר אחר בעיר אחרת. והייתי אתה שם. היו נטפלים אליי, מציקים לי, מאיימים עליי. זו הייתה תשומת הלב היחידה שקבלתי. קצת לפני שעברתי לפה היה לי את פרץ הגדילה שלי אז גבהתי הרבה, וגם התחלתי קצת להתאמן. החלטתי שבבית הספר החדש אף אחד לא יכיר אותי כילד ה'מסכן', החלטתי שאני אגן על ה'מסכנים' האלה. הבנתי שיש לי הזדמנות להמנע מזה בעצמי ולמנוע את זה מאחרים."
בהיתי בו במן מבט של חצי הערצה חצי הלם. רועי? הילד המסכן? אני לא יכול לדמיין את זה בכלל.
"אתה מבין? יש בינינו קשר"


לא ראיתי את רועי יותר. חבל, הערכתי אותו, האמת שחשבתי שיום יבוא ואולי אפילו נהיה חברים. חבל שלא שאלתי אותו מה המספר שלו, אולי עדיין היינו שומרים על קשר כלשהו. כוחו של הרגל, את רועי לא שואלים שאלות.



הביקורת:
וואו, אני חושבת שזה בין הקטעים היותר טובים שכתבת לתחרות הזו. בלי טעויות כתיב, עם עלילה כל כך יפה. כל המיסתוריות הזו על ההתחלה שפשוט גורמת לי לרצות לפרוץ את הדרך קדימה, לקרוא כמה שיותר מהר.
אהבתי שלקחת את זה לכיוון כל כך שונה, לקחת את הדוגמא שלי שננתי על הצמחים והעברת אותה על בני אדם. מקסים כל כך, הפתעת אותי.

 

דנה
הקטע: 

"היי ג'ק. זו השנה העשרים ושבע שאני מגיעה לכאן. מה שלומך היום? אני בסדר, תודה ששאלת..."

"אמא, אמא! אני יכולה לצאת לשחק בחוץ? בבקשה?"
"מרי, עוד מעט חושך. אני לא חושבת שזה רעיון טו-"
"בבקשה!" קטעתי את דבריה בחוסר נימוס משווע. "אני אחזור לפני שיחשיך. באמת. שבועת זרת."
אמי כיווצה את גבותיה בעודה מתלבטת, והחליטה כנראה שעדיף שאשחק בחוץ מאשר שאפריע לה לסדר את הבית לכבוד האורחים.
"בסדר, צאי. אבל תחזרי לפני שירד הלילה. את עוד תלכי לאיבוד."
בתקווה שלא תתחרט, יצאתי החוצה בריצה. אוויר הסתיו הקריר המריץ את דמי, בעודי מתקדמת אל היער שליד ביתנו. 
ברגע הראשון שנכנסתי אל בין העצים, הסתירה עלוותם את אור השמש, ונותרתי באור עמום בלבד. עלים יבשים נגרסו תחת נעליי, וחצאיותיי נגררו על הקרקע המלוכלכת. 
"ג'ק? היי ג'ק? בוא תשחק איתי!" קראתי בעודי צוחקת צחוק מתגלגל. "קדימה ג'ק, באתי בשבילך!"
לא עבר רגע, וילד בן גילי יצא מבין העצים. שיערו חום כאדמה, עיניו הירוקות כעלי העצים מחייכות אליי, ובורקות בהתרגשות.
הוא לא אמר דבר. זה לא משונה. הוא אף פעם לא אומר כלום. הוא לא מדבר, לפחות לא איתי. 
כשאני חושבת על זה, מעולם לא שמעתי את קולו. הוא לא מדבר עם אף בעל חיים, אפילו שנראה שהוא נהנה מחברתי.
הוא בכל זאת מגיע הנה בכל יום ויום. 
יש לנו אפילו עץ קבוע, על ידו אנחנו נפגשים. העץ הגבוה ביותר ביער, עם גזע רחב ושורשים מפותלים שיוצאים מן האדמה. 
ג'ק חיבק אותי בידיו הדקיקות כענפים, מגעו רך כתמיד. ומבלי שהייתי מוכנה לכך, הרים אותי וסובב אותי. "ג'ק, תוריד אותי." צחקתי. 
הוא מיהר להוריד אותי אך לחייך את חיוכו הרחב. החיוך שלו תמיד נהג לעודד אותי, לא משנה מה קרה לי. ג'ק תמיד היה שם בשבילי.

"היי ג'ק. זו השנה העשרים ושמונה שאני מגיעה לכאן. מה שלומך היום? אני בסדר, תודה ששאלת..."

"ג'ק, לאמא יש אורחים היום." נאנחתי והתיישבתי על האדמה. הוא התיישב לצידי, מביט בי בעיניים נבונות ושקטות. "היא תמיד מתעלמת ממני כשהם מגיעים. אני לא אוהבת כשהם מגיעים."
רוח חזקה החלה לנשוב, והעץ שלנו החל להשיר עליי מטר של עלים, כך שעליי לגונן על פניי בידיי. ג'ק קם, וממהר אל העץ. הוא מלטף את גזעו המחוספס, ממלמל לו משהו בקול כה שקט, עד שאיני שומעת מילה, רק רואה את שפתיו זזות במהירות. לאחר כמה שניות, העלים חדלים מלנשור, והיער שקט שוב.
"תודה ג'ק." אני אומרת כשהוא חוזר לשבת לידי. זה לא מוזר בשבילי, אני כבר רגילה. ג'ק מיוחד. הוא לא סתם מישהו. הוא יודע לדבר עם העץ שלנו, ולהגיד לו דברים, ולהסביר לו. אני ניסיתי פעם, ולא הצלחתי. רק את ג'ק הוא מבין.

"היי ג'ק. זו השנה העשרים ותשע שאני מגיעה לכאן. מה שלומך היום? אני בסדר, תודה ששאלת..."

"מרי? מרי! איפה את?" שמעתי קול מוכר קורא לי. לא חלפו כמה שניות, ואבי הופיע מבין העצים. "מה את עושה כאן לבד?"
"אני לא לבד, אבא. אני עם ג'ק." ניסיתי להסביר, כשג'ק עוד שותק לצידי.
פניו של אבי התעוותו בכעס, ועורו האדים. "בפעם המאה, מריה! אין כזה דבר 'ג'ק'!" הוא ביטא את שמו בזלזול גלוי. "הוא לא קיים! את בת עשר, את כבר לא ילדה קטנה. את משתטה ללא סיבה! אז עכשיו הפסיקי עם המשחקים הילדותיים הללו, ובואי. האורחים מחכים." הוא אחז בידי, משך אותי לעמידה, וגרר אותי אל מחוץ ליער.
זו הייתה הפעם האחרונה שראיתי את ג'ק.

 "היי ג'ק. זו השנה השלושים שאני מגיעה לכאן. מה שלומך היום? אני בסדר, תודה ששאלת..."

"היי ג'ק. זו השנה הארבעים וארבע שאני מגיעה לכאן. מה שלומך היום? אני בסדר, תודה ששאלת..."

"היי ג'ק. זו השנה השישים ושמונה שאני מגיעה לכאן. מה שלומך היום? אני בסדר, תודה ששאלת..."

"היי ג'ק. זו השנה השבעים ואחת שאני מגיעה לכאן. אני באה לבקר את העץ שלנו כל יום, כבר שבעים ואחת שנים, בתקווה שאראה אותך שוב. אתה, או העץ, תמיד נראים בסדר. אבל היום לא. היום אתם לא נראים בסדר בכלל. לאן נעלם העץ, ג'ק? לאן נעלם היער? 
בבקשה תחזיר את העץ, ג'ק.
בבקשה תחזור."

 

 

 



הביקורת:
קודם כל, אהבתי נורא את הקונספט שבו בחרת להשתמש, כל הכבוד לך גם על שנפטרת מהכוכביות בתור מעבר בין קטעים ופסקאות. אני חושבת שזה איכשהו משפר את הכתיבה שלך. פרט אחר שהפריע לי- לא ממש הבנתי איך התחברת למשימה. אני מבינה שזה אינדיבידואלי אבל אני מבקשת ממך שתאירי את עיניי בתגובות, הבנתי אבל שבחרת באפשרות ב'.
סך הכל קטע כתוב טוב, מעורר עניין, מרתק וכיף לקריאה.



קרין
הקטע:

עיניי נפקחות, ואני חש כי זו גם הפעם הראשונה. תזוזות ורעשים נשמעים בכל עבר, מלווים בקולות של צפצופים וקולות רועמים של דיבורים. איש אחד, לבוש בגדים מוזרים וכחולים, מושיט אותי אל עבר האישה הראשונה שעיניי ראו.
היא מביטה בי, בסוג של גאווה מהולה בשמחה, כאשר עיניה החומות מלאות התרגשות ודמעות של שמחה זולגות מפניה כמטר. בתחילה, אני מפחד מעט מכל האנשים האלו, שבוהים בי בלי הרף ונועצים בי את עיניהם. אני לא מכיר איש מהם, ולמען האמת, כל שברצוני הוא שהם יסתלקו, ויתירו אותי עם האישה הזו, היחידה שאיכשהו גורמת לי להרגיש בנוח.
הרגשה של חמימות ממלאת אותי, אני מרגיש כאילו האישה הזו קשורה אליי בדרך כלשהי, אך איני יכול להסביר איך. אני פוצח בבכי תמרורים, ואותה האישה מחזקת את אחיזתה בי, בדרך עדינה וחמימה למדי, ומצמידה אותי חזק אל חיקה, עד שאני כמעט ויכול לשמוע את נשימותיה.
"עמיתי, יפהפה קטן," היא פולטת לפתע, ומביטה בי במבט מלא אהבה. רגליי זזות באי-נוחות על המקום בו אנחנו שכובים שנינו, מעין מקום בו עיניך נעצמות רק מעצם היותך בו. 
הרעש והאנשים הנרגשים שלפני כמה רגעים מילאו את המקום המרובע הזה, כולם נעלמים פתאום בזה אחר זה, מה שמשאיר לי מקום למעט שלווה. האישה מחייכת אליי חיוך אמיתי, יפהפה מאין כמותו ומלא בכל-כך הרבה אושר עד שזה גורם גם לי להידבק בו, לכן אני מחייך אליה חזרה, למרות ההרגשה המוזרה שזה מתיר בי.
איש אחד נכנס, ונושק למצחה של האישה שבידיה אני נמצא. הוא מחייך אליי חיוך חושף שיניים, ואני, כתגובה, פורץ בבכי שאין לו סוף. האישה מנסה להרגיע אותי, בזה אני בטוח במאות האחוזים כיוון שהיא מחזקת את חיבוקה ומלטפת את פניי ברוך. אני חושק שיניים כאשר אותו האיש מתקרב אליי, משום שבתחילה אני מעט מפחד. אבל מכשהבחנתי בעיניו, שניצוצות של אושר ואהבה דלקו בתוכו גם כן, בדומה לאותה האישה - אני מבין וגם מרגיש בקרבתו אליי, ויודע שאין לי סיבה לחשוש מפניו.
הוא מלטף את פניי בעדינות רבה, משתדל שלא לגעת במצחי מאיזשהי סיבה שלא ברורה לי. "הוא כל-כך יפה, מיטלי," הוא זורק לעבר האישה, ושניהם מחייכים זה לזה, ואז מעבירים את מבטם אליי.
אני לא יודע איך להסביר את ההרגשה הזו במדוייק, אבל משהו בהם מרגיע אותי, ויש בי הרגשה חזקה שאת חיי, או לפחות מחצית וחלק נכבד מהם, אני הולך לבלות עם השניים האלה. ומשום מה, ההרגשה הזו מעבירה בי תחושה עזה של רוגע וחמימות, ואני משוכנע כי חיי עומדים להיות מאושרים בהחלט.
האיש מתיישב לצידנו, וידיו מתמזגות עם ידיה של האישה. אני מרכין את ראשי על בית החזה של האישה, עוצם את עיניי בשלווה, ומאפשר לעצמי לשקוע בשינה עמוקה.
מכאן והלאה, הכל הולך להיות בסדר. אני בטוח בכך.


הביקורת:
בהתחלה כשרק התחלתי לקרוא את הקטע, בפסקה הראשונה, הייתי בטוחה שהמדבר הוא זר פרחים. וכבר התחלתי ממש להתלהב, ההתלהבות ירדה כשהמשכתי לקרוא והבנתי אחרת, אבל היא חזרה בהחלט בהמשך הקטע. אני חושבת שלבחור את האפשרות הראשונה היה לבחור את האפשרות הכי קשה בגלל כובד המשקל שהתיאורים מפיל עלייך- את צריכה לתאר הרבה ובמדוייק. אני חושבת שנחלת הרבה הצלחה עם האפשרות הזו ואני גאה בך.

 

יובל
הקטע:
 

 

המקום שלי היה מוגן, שקט: אך יחד עם זאת רציתי מרחב, צר היה לי שם. אני בטוח שאת יודעת על מה אני מדבר. רציתי מקום לנוע, אך לא ידעתי שיהיה לי יותר מידי מקום לנוע. זה מפחיד כמעט, אך עדיין מקל. להזיז את ידיי ורגליי מעלה מטה, ובעצם לפקוח את עיני ולראות דבר מה. 
בשעת הרגע, בו התחלתי לחיות באמת, הרגשתי כוח דוחף אותי. הרגשה מוזרה החלה בראשי, דבר התגלי בעתיד כקרירות. עיניי עדיין עצומות עד אשר ההרגשה המוזרה מתפשטת בכל גופי וגורמת לי לצמרמורות. הרגשתי שלא טוב לי, הדבר לא היה לי מוכר. פקחתי את העיניים, ופחדתי מאוד. את מבינה, לראות פתאום דברים שונים שאת אפילו לא יודעת מה הם. דברים זזים התופסים אותך, דברים הגדולים וחזקים ממך. לא ידעתי מה קורה, לכן עשיתי את הדבר היחידי שיכולתי לעשות- נעתי בפראות והשתמשתי בקולי כמה שיכולתי. התחלתי לשמוע קולות, הם היו צורמים והם הפחידו אותי אפילו יותר, לכן השתמשתי בקולי אפילו חזק יותר-ולא הפסקתי. לא היה צורך לפחד, כעת אני יודע כי היה מדובר בהתרגשות של אימא, בדיבורי האנשים שעזרו לי ביציאתי לעולם האמיתי. בכל אופן, עדיין לא הבנתי מה הולך סביבי. לא הייתה לי שליטה על המצב והתחושה המוזרה, הקרירות, התעצמה אף יותר, והפחד גבר כשהרגשתי על גופי נוזלים שונים. אל תפחדי, זה בסך הכול היה ניקוי. עם כל הקרירות המוזרה הזאת, האוויר והחיים החדשים, נעשה חמים יותר. הרגשתי שחזרתי למקום הקודם בו שהיתי; הוא היה קטן, סגור וחמים מאוד. הפעם יכולתי לראות מעט. דברים זזים, דברים שאינם זזים. זה לא הפחיד אותי כעת, כי היה לי טוב. עצמתי את עיני והרגשתי בבית.


פקחתי את עיני פעם נוספת, נכנס להיסטריה פעם נוספת. היי, את לא יכולה להאשים אותי, איך אפשר להסתגל לעולם כה מוזר? להרגשות כה משונות? כבר לא היה חם כמו קודם, אך גם לא קר. היה נעים, פתוח ושקט. למה בכל זאת נכנסתי להיסטריה? טוב, הבטן הרגישה ריקה, רציתי שהיא תרגיש שוב מלאה, כמו קודם-ולא ידעתי מה לעשות. פעם נוספת לא היה לי שליטה על דבר. צרחתי, ובחיי.. כמה שלצרוח זה כואב. נסי לצרוח פחות, גם אם זה קשה נסי. אני לא רוצה שיכאב לך.

אחד מהדברים שזזים לקח אותי אליו, את עוד תגלי שאלו בסך הכול אנשים נחמדים, אך הם כלום לעומת הדבר-הזז הטוב ביותר. אימא. את הקול שלה זיהיתי, אך רק במעט. הוא הרגיע אותי, כמו גם הקול של אבא. הצלחתי לראות את שניהם, אך לא באמת הבנתי מה הם-רק ידעתי שאני רוצה שהבטן שלי תפסיק להיות קלה כל כך. נשענתי על זרועות שונות ובאופן טבעי ממש –אין צורך שאסביר לך איך- התחלתי למצוץ. גם לאכול נראה אז כשמשונה מאוד, אך אלו הם מאותם רגעים שהתחלתי להבין שמשונה זה גם טוב. היה לי הרגשה טובה בפה, גם כאשר בטני הרגישה כבדה ואינני בלעתי עוד מן החומר שמילא אותי, המשכתי למצוץ, באופן טבעי כל כך, באופן כמעט בלתי נשלט. זה היה מאוד נחמד, את תאהבי את זה. דרך אגב, לפעולה קוראים הנקה. אני כבר לא אוהב את זה, אני כבר גדול, אבל אני מקווה שלא אקנא. זה מאוד הרגיע אותי אז, אף על פי שהיו רגעים שהשתמשתי בקולי לצריחה, אבל אין אני אשם. הקולות הגבוהים הם הכי מפחידים, אבל לך אין מה לדאוג. אני אהיה השומר שלך, אף אחד לא יפחיד אותך.


טוב, מכאן הכול פחות או יותר אותו הדבר. המשכתי לצרוח המון, לא ידעתי שבסך הכול צריך לבקש אוכל, או רק לעצום עיניים בעייפות כבדה. לא ידעתי שאני נמצא במקום מוגן, אך כעת אני יודע. אני אוהב את העולם החדש, גם אם הוא מוזר. אני עדיין חוקר, -ויש עוד המון מה לחקור- אך עכשיו תורך לחקור את העולם מהתחלה. אחות קטנה, אני אהיה פה בשבילך. רק עוד קצת, כך אימא אומרת, רק עוד קצת.

 



הביקורת:
 הפתעת אותי לטובה, אני חושבת שהקטע כתוב טוב מאוד מבחינת טובת, הפריעו לי כמה טעויות כתיב/הקלדה. לקחת את זה לכיוון נורא נחמד וכיפי לקריאה- אפילו הצחקת אותי בשלב מסויים בקטע. שוב, כמו שכתבתי למעלה, לפי דעתי האפשרות הראשונה (זו שבחרת) הייתה הקשה מבין השתיים ועצם ההתמודדות איתה הוא השווה כל כך. 
אני חושבת שהתעלית על עצמך עם הקטע הנ''ל.


 

הבנות שנפלו מהתחרות:
לורן, שירן, נעה, הטבעונית.



ביקורות אתגרון הכתיבה: 



 

אותיות נאות רווחים נאים
הקטע: 


דחפתי את
האף לארון התלייה, כל כך הרבה שמלות שגורמות לי להרגיש שאני נסיכה בהוליווד, אבל זה
לא תמיד מרגיש ככה. יותר מידיי טענות, יותר מידיי ציפיות לכריות שבסוף נגמרות
בדמעות והמון אשליות פנימיות שלא מתגשמות, מכאיבות. "היי מאמי..." הוא
ישן והזיל קצת ריר על הכרית, זה חמוד בעיניי. "חלמת עליי?" אני ממשיכה
בניסיון למשוך תשומת לב עילאית. 
"זאת או זאת" "הנעליים האלו או האדומות?" זרקתי את כל השמלות
על המיטה חלקן כיסו אותו בחמימות מחודשת. הוצאתי את כל הנעליים מהמגירה, מנסה
להרגיש הכי יפה לקראת הערב שקרב ובא. אני חושבת בראש ולא מאמינה בלב שהיום זה
היום. היום זה באמת יקרה, בעוד כמה שעות ספורות, אעמוד תחת החופה עם המתוק המנומנם
הזה, ששיגעתי לו כבר את הראש, ועם אמא, שלא יכולה להכיל יותר את העצבים על כל דבר
קטן, על בגדים על נעליים ועל מלפפונים עקומים שהיא קונה מהשוק. אני שוכבת על המיטה
סופרת כבשים, אני לא רוצה לישון. היום זה היום שלי, היום הגדול שלי והוא רק שלי
ולא של אף אחת אחרת. אני מפצירה בעצמי להאמין במחשבות הללו, ולא יודעת אם אני באמת
דובקת בתחושותיהן. השעה ארבע לפנות בוקר ועוד מעט כבר צריך לקום, עד שהמאפרת תציף
אותי באיפור הכבד תשפריץ עליי פודרת קמח שתנסה לכסות את כל פגמיי, לבסוף תלביש
עליי אודם אדום מעט זנותי, תמתח את שיערי עד אין קץ ותפזר מעט נצנציי פיות. אני
אסתכל על עצמי ולא אאמין, שהשיער חלומי כבובה, ואני אהיה כל כך מהממת כמו שלא
הייתי בחיי. אני מנסה להעיר אותו, מושכת בכתפיו, "סקס אחרון לפני ש.."
אני מכריזה. רוצה לנצור את הרגע הזה, לדעת שרגע לפני שהכל התחיל ונגמר היה לנו רגע
אחד ביחד. הוא מסובב את גבו, לאט לאט ברגע אחד מזנק מהמיטה, לא מתייחס להפצרותיי.
 "צריך ללכת" הוא מלמל תחת הזקן הצרפתי הקטן. לאן הוא ממהר, כל כך
מוקדם בבוקר. אני שומעת אותו מצחצח שיניים, מתגלח קצת, מסתכל עליי דרך המראה
ומחייך. אני מחייכת מבפנים. "אני אוהב אותך" הוא זורק כהערת שוליים
בעבודת דוקטורט מפרכת, והפרחים הקטנים מגיעים לידיי בבהלה. "זה כל כך
מקסים" אני משיבה. היום אני אזרוק את הפרחים האלו ואשלח אותם לרווקה הנחשקת,
לחברה שהכי הכי מגיעה לה, הלוואי וזה יגיע ליעד. אני מתכרבלת במיטה בכותנת הקטנה.
"אז את הנעליים האדומות?" הוא לא משיב. אני מסתכלת על הפרחים. יש בי
שימחה בלב. אני מחבקת אותם חזק מרגישה את העוצמה בבחירות שלי, שקטה עם עצמי.
הטלפון התחיל לצלצל והוא לא מפסיק "את יפה כל כך ככה" אני שומעת אותו
ברקע צליליי הטלפון ועסוקה בתקריבי הפרח הלבן, הליליות האלו זה הפרח שאני הכי
אוהבת מכל הפרחים, אני לא רוצה לעזוב



הביקורת:
אני לא יודעת אם הקטע נכתב ככה בגלל שהעתקת אותו מהוורד או בגלל שפשוט כתבת אותו ככה אבל היה בזה משהו נורא כיפי ויפה לקריאה ולכן קיבלת נקודות זכות על זה, האופן בו כתבת את הקטע גרם לי לצחקק ולהתרגש ביחד עם הדמות שלך, כתוב טוב. הייתי מוסיפה עוד תיאורים ואורך. 
 



מורן
הקטע:


ואני שוכבת כאן וחושבת עלייך. שוכבת ומחכה לך. מחכה לשובך אליי, אינני יודעת אם אתה בכלל זוכר אותי. מטילה ספק בכל האהבה הזו שלנו, אם ניתן לקרוא למה שהיה בינינו אהבה. אתה היית אהבתי, אך מה הייתי עבורך? לא יודעת אם זה הגעגוע אלייך, או סתם זיכרון חולף שבו נעים להיזכר. היינו יחדיו ברע ובטוב, ללא הגבלה של זמן או תנאים. היינו הולכים יד ביד, בקור הצונן והמרהיב, כשטיפות גשם זעירות נופלות עלינו מלמעלה ומקררות את גופנו, אך אהבתנו גברה על כל קור ועל כל מכשול. היית קורא לי ילדונת, אומר לי שכל חיי עוד לפניי רק כי הייתי נמוכה ממך ונראית כנערה צעירה, אך התעקשתי ולו פעם אחת שאינני ילדה קטנה כבר, שאני מסוגלת לכל דבר, שאיתך יכולה לעשות הכל. היית שם לצדי במשך כל התקופה הזו, התקופה שאני זוכרת בה כל פרט ופרט, התקופה שכל כך נעים לי להיזכר בה אך בו זמנית כואב ועצוב לי. אני כבר יודעת שלא אראה אותך שוב, בטח לא בתקופה הקרובה. אם אראה אותך זה כנראה יהיה במקרה, אתה הרי כבר שכחת אותי. היא הולכת ברחובות, אותה בחורה שנהגת לקרוא לה ילדונת, קטנטונת, זו שיש לה את כל חייה לפניה מונחים מול אפה והיא רק צריכה לגשת, להושיט את ידה ולהתחיל לחיות את חייה כראוי, אך היא לא מסתפקת בכך. אני לא מסתפקת בכך. רוצה רק אלייך, רוצה את החום שלך, את תחושת החיבה שלך, הדאגה הרבה שלך כלפיי, איך שתמיד היית דואג לי שלא יהיה לי קר, שתמיד אהיה שבעה, שאם יימאס לי ללכת אגיד לך וננוח מספר דקות. ותמיד אני אחזור אלייך, ארצה להיות איתך שוב, ארצה רק לחזור אל הזמן שלא עבר לי, הזמן שנשאר מחכה שם רק בשבילי. הייתי נותנת כמעט הכל רק כדי לחזור לשם, לרחוב המשקיף על הנוף ההוא, הנוף שאהבנו לבחון ולצפות בו כל כך. אני זוכרת את הרגע הזה, שנינו הוצאנו בו זמנית את מצלמותינו, מצלמים מאותה זווית בדיוק את הנוף שהסתכל רק עלינו, כאילו היה שם עבורנו ורק חיכה שנגיע. אותו נוף עם בניינים יפהפיים עומדים דוממים, ומלפניהם עץ בודד, שהזכיר לך אותי, עומדת לבדי מלפני כל האחרים, מסתירה לך את כל שאר האנשים, אך לא היית לך בעיה עם זה. אך לאחר שדרכינו נפרדו, מראה הנוף הזה כבר איננו. הוא נעלם יחד עם אהבתנו, אי שם ברחובות עם הבניינים היפים עטורי כיתובים וציורים, באווירה הקרירה הצוננת שמקררת אותך עד כדי מצב שאתה לא מרגיש את גופך בעת תנועה. גם כשהאויר היה כה קר, ללכת איתך הרגיש לי כמו קיץ חמים. ללכת איתך בכל אותם הרחובות גרם לי לשכוח הכל, את הקור ואת האנשים שמאחורינו. גרם לי לשכוח את כל העולם מלבדך. אך גם אם לא אראה אותך שוב, אני יודעת כי היית שם בשבילי כשהייתי צריכה אותך. אני יודעת כי אי אפשר לאבד מישהו שלעולם לא היה שלך, אך אתה היית שלי. אתה היית לי העצב, היית לי השמחה, היית לי האושר, הנחת, הכאב, האדם שהיה בו כל כך הרבה מכל הבחינות האפשריות, האדם שנתן תמיד מעל ומעבר לכל ציפיותיי, האדם שנתן לי כל כך הרבה לזכור. האדם שנתן לי זכרונות כה רבים, שאוכל לשכב על מיטתי ולהיזכר בהם, לשכב ורק להיזכר בכל אותם רגעים נפלאים שחוויתי איתך, מהרגע שבו הכרתי אותך ועד לרגע בו נפרדו דרכינו. זכרונות כאלו שאזכר בהם, כאלו שלא ניתן לשכוח, כאלו שלא נעלמים בקלות גם אם תחשוב עליהם במשך כל יום ויום, וגם אם לא תיזכר בהם כלל לאחר שהתרחשו, הם תמיד יהיו שם ולא ילכו לשום מקום.




הביקורת:
קודם כל, שימי לב שהעתקת את הקטע שלך לפוסט פעמיים. מה שגרם לי לקרוא את הקטע מספר רב של פעמים עד שהבנתי איפה בדיוק הוא מסתיים. בנוסף, נתקלתי בטעויות כתיב מה שהפריע לי נורא לקריאה. 
הקטע שלך נורא עמוס- בתיאורים ובתחושות ולא במובן הטוב. במובן העודף. במקום להעביר את התחושות של הכותב כל מה שיכולתי להבין מהקטע זה המון בלבול, ולא של הדמות שלך אלא שלי, ניסיתי להבין על מה כתבת ואיך ומה הלך שם וזה היה נורא קשה בגלל העומס. 




 
מנצחת אתגרון הכתיבה היא: אותיות נאות, רווחים נאים
השם שלך מקושר אצלי ברשימות בקטגוריית המנצחים :) 
הקטע שלך היה נקי, כיף לקריאה והכי חשוב- שואב פנימה לתוכו. 

 

נכתב על ידי , 6/11/2013 13:19   בקטגוריות כתיבה יוצרת, תחרות, אהבה ויחסים, ביקורת, סיפרותי, שחרור קיטור  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של the challenger ב-7/11/2013 00:02



1,671
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , סיפורים , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לthe challenger אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על the challenger ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)