לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


אזרחות, צבא, ומה שביניהם.

Avatarכינוי: 

בן: 32



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

המלצה: "כצל ציפור"/ יאיר אנסבכר


אהלן חבר'ה,

לאחרונה קראתי את הספר "כצל ציפור" מאת יאיר אנסבכר.

סיפורו של יאיר (אנסבכר כמובן חח), חייל ביחידת מגלן (לקריאה מורחבת אודות היחידה, פשוט להקליד "יחידת מגלן" בגוגל). 

יאיר מספר את כברת הדרך שעשה החל מרגע הגיוס ועד לשירות המילואים שלו.  
סיכת לוחם של יחידת מגלן

ספר בן 335 עמודים, בעל עיצוב מרהיב בצבע צהוב (לא באמת חיוני אבל הייתי חייב לציין).

 

נהנתי לקרוא את הספר בתור מלש"ב (מועמד לשירות ביטחון). יאיר מספר ומסביר את כל החששות העומדות בפני חייל בן 18-21. נער בסכ"ה. ובכל זאת מוכיח איך הוא עומד מול כל סכנה, משימה ומכשול.

הספר גרם לי לחשוב הרבה על השירות שלי-

האם באמת אני רוצה להתגייס ליחידה קרבית? לעמוד בסכנות כאלה? לסכן את החיים שלי? לסבול מקור, מחום? לסבול מתנאים לא תנאים? 

חד משמעית- כן!

לא על זה אני חושב, אני חושב בעצם-

אני באמת רוצה להגן על המדינה שלי! אני באמת רוצה לגרום להורים שלי, למשפחה שלי, לחברים שלי, לכלבה שלי- לשון בשקט בלילה, לחיות חיים שלוים ללא איומים. אני באמת רוצה לעשות את הזכות/ חובה שנתנה/ מוטלת עליי. אני רוצה להיות אזרח ישראלי ציוני! לעשות שירות משמעותי ולהתגאות בעצמי לגרום לאחרים שזלזלו בי בעבר- להתגאות בי ולהאמין בי. אני רוצה להאמין בעצמי שכן אוכל להגיע רחוק כי כך אני שואף! אני רוצה לצבור חוויות, להכיר אנשים, להתנסות, לעמוד מול מכשולים, לאתגר את עצמי. (אגב, אם תעברו לעמוד "אודות הבלוג" תוכלו לקרוא אודות לירן סעדיה ז"ל, שנותן לי מוטיבציה ובאמת מדרבן אותי.)

בכל אופן,

הספר באמת הצליח להעביר לי מסרים כאלו ואחרים. 

קודם כל, יאיר דאג להסביר כל דבר אפשרי שסביר להניח לא ברור מאליו למי שעוד לא התגייס (או שלא התגייס בכלל, רחמן ניצלן!). אני אסביר-

נהוג להשתמש בהמון קיצורים בצה"ל. למען האמת, יש מילון שלם של מושגים בצה"ל. אין צורך לתת דוגמאות כי אתם בטח כבר מבינים. כשיאיר משתמש במושג כזה או אחר, יסמנו בכוכבית (*) ובתחתית העמוד, יסביר את המשמעות. מה שבאמת מרחיב אופקים לקראת הגיוס.. ;)

בין כל פרק לפרק, רשום תחילה את שם הפרק, ומיד אחריו מעין שירונים קצרים שיאיר כתב בזמנו. כל שירון כזה מתייחס בתוכנו לתוכן הפרק הבא. ונחמד לנסות להבין קצת מעבר למילים כי לא תמיד זה ברור. ככה שהדמיון עובד שעות נוספות.

מעבר לזה, מצורפות תמונות של הצוות (?) של יאיר, על מדים, בזמן מבצעים, ובין הטקסט והמלל, נחמד לראות המחשה צבעונית לכל מה שקראת מקודם.

לא, הספר לא מתבסס על תמונות. בערך באמצע הספר יש כמה תמונות שהודפסו יחדיו (ליתר דיוק, 15 עמודים מחולקים: 7 לפני ואחרי כמה עמודים, עוד 8 עמודים של תמונות- באמת מענין ומהפנט! )

לא,

אני לא נוהג "לבקר" ספרים ולרשום עליהם.

אני בד"כ לא נוהג לקרוא ספרים. למען האמת זה הספר השני שקראתי בחיי. למען האמת, התאהבתי בספרי מור"ק (מורשת קרב) ואלו הספרים היחידים בהם אני מתעניין.

היה חשוב לי לספר ולרשום עליו, ואולי לגרום לכם להנות ממנו.

אפרופו,

יאיר אנסבגר הוא בן אדם באמת מדהים, מעבר להכרתו דרך הספר, יצא לי לשלוח לו הודעה בפייסבוק והוא ביתר קלות ענה לי והשקיע מדעתו והצעותיו.

 מעבר לזה, חבר שלי פגש אותו במכינה וסיפר לי שהוא באמת "גבר" משמע תותח, משמע אחלה בן אדם. בקיצור, באמת בן אדם מדהים.

בשנה הבאה, לפי מה שידוע לי, יאיר פותח מכינה קדם צבאית לבוגרי כיתות יב'. מן תכנית כזאת שחותמים על דח"ש (דחיית שירות), דוחים את הגיוס בשנה, עוברים חוויה (שלצערי, לא זכיתי לעבור) באמת מלאה בכל טוב ומתגייסים לצה"ל וכמו כל אדם אחר, עושים שירות מלא של 3 שנים אם לא יותר.

 

מומלץ, מומלץ, מומלץ!

 

תהנו, 

בלמ"ס92.

 

נכתב על ידי , 12/12/2010 15:08   בקטגוריות ישראל, מתגייסים, צה"ל, ציונות, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת, סיפרותי, צבא  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משל אווזי הבר/ לא ידוע


בסתיו הבא, כשתבחינו באווזים בדרכם דרומה למשך החורף, כשהם נעים יחד בלהקה היוצרת צורת האות V, אולי כדאי שתחשבו מדוע הם עפים כך.

הרשו לי להסביר זאת כתגלית מדעית:


  • במעופו יוצר כל אווז בכנפיו כוח עילוי לאווזים שעפים בעקבותיו. כאשר אווזי  הבר טסים במבנה, הם מגדילים ב -  71% את טווח טיסתם.

    מוסר השכל: אנשים החולקים תחושה של שותפות, יכולים לעזור זה לזה להגיע ליעדם ביתר קלות. הם נישאים על כנפי האמון ההדדי.

  • כאשר אחד מאווזי הבר ניתק מהמבנה, הוא חש בבת אחת בכוחות הגרר  וההתנגדות המוכרים לכל עוף שעף לבדו. הוא נסוג לאחור וחוזר למבנה, כדי לנצל את כוח העילוי  שיוצרים האווזים שלפניו.

     מוסר השכל: אם היינו חכמים כאווזים, היינו עוקבים אחרי הטסים

 למקום שאליו אנו  שואפים להגיע, היינו נכונים לקבל את עזרתם ולהושיט את עזרתנו לאחרים.


  • כאשר אווז הבר המוביל מתעייף, הוא נסוג לאחורי המבנה ואווז אחר תופס  את מקומו.

   מוסר השכל: כדאי לנו להתחלף במילוי תפקידים קשים, עלינו לכבד את ההרכב הייחודי של כשרונות, כישורים, יכולות ומשאבים שיש לכל אחד מאיתנו, ולהגן עליו.

  • האווזים שטסים במבנה מגעגעים לאלה שלפניהם, כדי לעודד אותם לשמור על  מהירותם.

   מוסר השכל: עלינו להבטיח שקולות הגיעגוע שלנו אכן מעודדים. בקבוצות עם עידוד, התפוקה יותר גדולה, מימוש הפוטנציאל של היחיד נובע מעידוד איכותי.

  • כאשר אחד מאווזי הבר חולה, שני אווזים פורשים איתו מהמבנה ומלווים אותו לקרקע כדי  לעזור לו וכדי להגן עליו.

   מוסר השכל: אם היינו נבונים כאווזים, היינו עוזרים זה לזה הן בימים קשים והן בשיא כוחנו.

 

 

נו? נכון שיש לנו מה ללמוד על עבודת צוות?

נכתב על ידי , 9/12/2010 13:04   בקטגוריות ישראל, ציונות, מתגייסים, צה"ל, אהבה ויחסים, אופטימי, ביקורת, סיפרותי, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



והיום: השפלת עצורים!


לרגע אני קורא את הכתבה הזאת:

 

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3841232,00.html

 

 

ומרגיש אשם.

 

 

 

 

 

ואז,

 

 

צופה בסרטונים האלה:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Zwrsn3e51lQ

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=TCGIe...eature%3Drelated

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=WFdK2...eature%3Drelated

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=joFXp...eature%3Drelated

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=aKg5b...eature%3Drelated

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=sUrAN...eature%3Dchannel

 

 

(הרשימה עוד ארוכה)

 

 

 

 

 

וחוזר בי.


נכתב על ידי , 22/11/2010 12:46   בקטגוריות ישראל, מתגייסים, צה"ל, ציונות, אקטואליה, ביקורת, צבא, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כולנו פושעי מלחמה!


הלוחמים מגנים עלינו- תורנו להגן על הלוחמים!

אתר שחושף את פריטי לוחמי צה"ל במבצע עופרת יצוקה, על מנת לחשוף אותם כ"פושעי מלחמה"

 

 

 

אני מצהיר שאם תובעים את חיילי צה"ל שיצרפו גם אותי לכתב התביעה,

כי הם נלחמו להגן עלי חיי.

להצטרפות, לחצו על הקישור הבא:


 

נכתב על ידי , 18/11/2010 18:35   בקטגוריות ישראל, מתגייסים, צה"ל, ציונות, אקטואליה, ביקורת, צבא, אופטימי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התמונות שהתקשורת לא מראה..


אז..

בזמן האחרון אני נוטה לשים לב להרגל המתבטא אצל חדשות הערוצים השונים.. (ערוץ 10, ערוץ 2) ולהלן התופעה:

נתחיל בנטיה הלגיטימית ביותר להשיג רייטינג ולמשוך צופים. הבעיתיות היא- הדרך.

מכירים את התכנית של שנות ה80' (?) "משפחת קוסבי"?

(הולך להיות מעט חופר אבל אני מניח שזה שווה את המאמץ..)

ד"ר הקסטבל דיבר עם חבר של בתו. שהודיע לו בדרך לא דרך- שבתו של הד"ר, בהריון! 

הד"ר החליט באופן מטאפורי- להסביר לו איפה הוא טועה. ושאל אותו- מה האוכל שאתה הכי אוהב?

אמר לו הצעיר בהיסוס- "אומצה?"

אומצה.. (אמר ד"ר הקסטבל) רק אומצה?

אני מניח שבתוספת של כמה תפוחי אדמה אפויים ומטובלים היטב, הוסיף הצעיר.

ד"ר האקטבל החל לתאר את הארוחה המשגעת שעולה במוחו של הנער. הקפיד על הפרטים הקטנים והמפתים ביותר..

עכשיו, הוסיף ד"ר האקסטבל בזמן שהשני מזיל ריר, מה אם- הייתי מביא לך את כל הארוחה המדהימה ההיא? 

הייתי נהנה ממנה מאוד, אמר הצעיר.

אוקי, אמר האקסטבל, אבל שכחתי לציין, שאת הארוחה הייתי מגיש על מכסה של פח זבל שכונתי שלא פונה מזה כמה שבועות.. תולעים ירוקות כבר הספיקו להתפתח בקרבו והריח המצחין שהיה בפח, יכול היה לשתק את כל חיישני הריח שנמצאים באפך. הישר לשולחן שלך!" תיאר הד"ר בשלווה וסיכם את דבריו בחיוך מסופק.

 

מה שאני בא להסביר פה-

שבאמת חשוב להיות מודעים למצב בארץ, בעולם. גם אם הוא רע. אבל יש דרך! אי אפשר לנהל שעה שלמה של תכנית שנצפת ע"י רוב מוחץ של צופים ולכלול רק תוכן שלילי ופסימי. 

שנה שעברה היתה השנה האחרונה שלי בבית הספר. ומן הסתם, כחלק מהתכנית הלימודית, למדנו אזרחות.

בשיעור הנ"ל, שאגב, היה המועדף עליי, למדנו שהתקשורת משרה ו... איך להסביר את זה? (באמת קשה לי) מכתיבה את חיי היום יום פחות או יותר. אני מניח שאתם מבינים על מה אני מדבר. לשם ההמחשה- אם נהיה מודעים לאיום ביטחוני, חיינו יושפעו ונגיב בפחד כזה או אחר. לעומת זאת- אם לא נהיה מודעים לשום איום- אני מניח שנחיה חיי שלווה שקטים. "רחוק מהעין- רחוק מהלב".

בכל אופן-

התקשורת נוטה להשתמש בתוכן מרתיע, תוכן פרובוקטיבי- וכל זה- כדי למשוך רייטינג. ולרגע הם שוכחים את המעמד שלהם. את ההשפעה. ושוכחים שיש עוד הרבה מעבר למותה של ילדה בפתח תקוה (וחלילה- אני לא מזלזל). וכן, יש אפשרות לשלב גם כתבה על אותה אחת מהצפון שמנהלת לבדה כלבייה. או כל סיפור מרגש ומעורר השראה אחר.

 

כדרך אגב, אציין את התקשורת העולמית.

שנוטה להתמקד בטעויות של צה"ל, של הבטחון הישראלי. 

להתמקד בפעילויות כאלו ואחרות שלכאורה, יכולות להשמע מאוד לא מקובלות- לא אנושיות- לא דמוקרטיות ולא עוד המון דברים. 

אבל- שוכחים להתמקד גם בנקודות הכן חיוביות. ולציין במבזקי החדשות שלהם על אותו מקרה ספציפי- בו צה"ל (או גם צבא אמריקה)- שיחק אותה. להראות את הצד היותר מקובל ונחמד באותם אנשים שלכאורה מוגדרים כ"חיות". אבל בינינו? החיות בטבע, הרבה יותר אנושיות מאותם אנשים שגוררים את המציאות הנוכחית- למה שהיא. ולא ממש נותנים לנו תקווה לעתיד מזהיר יותר.

 

 

ובהשראת נושא הפוסט- אשמח לצרף כמה תמונות שימחישו את הרעיון- תהנו.

 

 

 

 

מודה, קצת התפזרתי בפוסט.

אבל בכל מקרה, אני מקוה שהעברתי את המסר.

פשוט זה מאוד מאוד מקומם. ואין ממש איפה להתבטא.. אז.. תודה ישראבלוג! אני מניח.

נכתב על ידי , 17/11/2010 21:46   בקטגוריות ישראל, מתגייסים, צה"ל, ציונות, אופטימי, אקטואליה, אינטרנט, ביקורת, פסימי, צבא, שחרור קיטור  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אדם גדול אמר לי פעם...


שלהיות קרבי זה
שבסה"כ אף אחד לא סופר יותר מדי את הלוחמים. 


 אין לך תור מיוחד בסופרמרקט, לא תקבל הנחה ברכישת מכונית למשל.כל הסיפורים על בנות הנמסות למראה כומתה אדומה יתגלו כשקריים, אם מישהי כבר תסכים לצאת איתך, היא קרוב לוודאי תזרוק אותך אחרי שבסרט הראשון אליו תלכו יחדיו, אתה תירדם כבר בפירסומות, ( כי מה לעשות, יום חמישי הוא לילה לבן, ועובדים על המסדר... ) ואם בכל זאת היא החליטה לתת לך צ`אנס נוסף, גם הוא ייאבד בגלל שבת בלת"ם, "סתם" כי איזה "אחמד" רוצה לצאת לת"א עם חגורה ( שלמרבה הצער היא לא חגורת כסף ).

אתה תתפוצץ מקנאה כשתשמע ג`ובניקים באוטובוס מתארים אפטר מטורף שחוו, כשאצלך בלקסיקון אפטר מתקשר לחצי שעה בקניון נחמיה ( במקרה הטוב , במקרה הרע - שווארמת ששון ובניו באיזה צומת ) עם מאזין ו2 שומרים על הטיולית.
כשכבר תיהיה בבית, ותצא עם החבר`ה ביום שישי, אף אחד לא יבין למה אתה שומע ב02:00 בלילה חדשות באוטו ( כי מה לעשות, לא כולם מבינים שאתה אמנם בבית, אבל חבר`ה מהיחידה בפנים, וצריך לדעת שהכל בסדר ולא קרה כלום ).
כשאני חושב על זה, הצ`ופר האמיתי שתקבל יהיה בדמות מילואים מפתים ( כי מה יותר טוב מאשר לברוח לרמאללה או ג`נין באמצע הסימסטר או יותר טוב.. תקופת המבחנים )

אבל מה ....
.
כשבגיל 30 תיתקע עם פנצ`ר ברכב באמצע שום-מקום, בחוץ יורד גשם זלעפות, אתה תרד להחליף גלגל כמו פנתר, כי מה זה כבר גשם?הרי המפק"צ כבר אמר: "נרטבים רק פעם אחת".כשהבוס יעלה לך את הסעיף בעבודה, אתה לא תחזור למשרד " מדוכא ועצבני" ותיבב לכולם שאתה רוצה להתפטר. כי למדת כבר פעם, מה זה לחרוק שיניים ולהמשיך הלאה.
כשתסתובב באמסטרדם עם בחורה, צ`ימידן ומזוודה ענקית ( שלה כמובן ) בחיפושים אחר מלון טוב, זול ופנוי, אתה גם תמצא אותו, כי אתה כבר יודע, שלכל מסלול יש גם סוף.
כי כשתשב כמה שנים אח"כ באיזה פאב, עם חבורת אנשים ( שבמבט ראשון לא נראה שיש איזה שהוא קשר ביניהם ) ותריצו צחוקים וזיכרונות שיהיו חקוקים בך יותר מכל חוויה אחרת שתעבור בחייך, אני מבטיח לך ( מניסיון ) שהג`ובניקים מסביבך יקנאו בך.
להיות קרבי ולוחם זה לחזור הביתה למיטה שלך ולהעריך אותה הרבה יותר מסתם ג`וב.
זה לראות את אמא שלך ואשכרה לחייך כי זה הדבר הכי יפה בעולם..
זה לתת ביס בשניצל של אמא ולהגיד כמה טוב להיות בבית.
זה להיות עם החברים בבסיס ולהריץ דחקות מטורפות אחרי 17 שעות ללא שינה ויותר ופשוט זה מה שעשה לך את היום הדאחקה בשלשות.זה לקבל את הקרמבו המסריח הזה בתור צ`ופר ולחלק אותו ל5 חברים וכולכם שמחים כאילו קיבלתם מליון דולר.
זה לחכות לרכבת או לאוטובוס אחרי אפטר של יום אחד ואז באה לך האישה המבוגרת ואומרת לך תודה רבה.


כי להיות לוחם זה קודם כל להיות בנאדם.





נכתב על ידי , 17/11/2010 20:26   בקטגוריות מתגייסים, ישראל, צה"ל, ציונות, אופטימי, פסימי, סיפרותי, ביקורת, אקטואליה, צבא, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חייל ישראלי/ יאיר לפיד


 

יש אבא שקם להסיע את הילדים, ורק אח"כ עלה על מדים
יש ילד בן 19 מ"גולני" שגמר ראשון מסע כומתה, אבל לא יודע איך להגיד "אני אוהב אותה" לילדה מהכיתה.
יש את הקצין שכולם אוכלים ממנו קש, אבל בלילות הוא כותב שיר נרגש למשקית ת"ש באור הנחלש של הנגמ"ש.
לחייל ישראלי יש דאגות שאין לאף חייל אחר.
 רק הוא יודע שבכל פעם שהוא ייצא לקרב, בשבעים מדינות מישהו יחליט שהוא נעלב. 
חמש פעמים ביום אמא שלו מופיעה על הצג של הסלולרי עם פרשנות על המצב, ואבא שלו צועק מאחורה שפעם היה יותר קשה ושתרד מהקו.
הוא בצבא היחיד בעולם שבו קמים מוקדם כדי לומר "סליחות", ומאז שהמפקד שלו חזר מהודו יש להם בסיס סגור עם צ'אקרות פתוחות.
זה אפילו לא חשוב באיזו יחידה הוא משרת, כי תמיד יהיה תימני אחד שקטעים איתו שאתה נופל, קיבוצניק שמנגן בגיטרה את מאיר אריאל, מרוקאי שהביא חבילות מהבית וכל הזמן אוכל.
תמיד תהיה המד"סית עם משקפי הדיסטנס שקורעת אותם שחבל על הזמן, את ההוא שהפסיק לעשן אבל משנורר לכולם, ואת סרגיי עם הגופייה שאחרי חמש דקות בשמש נראה כמו פסי חנייה אדום-לבן.
ורק בצבא הזה אם יש לך יום הולדת בגיא ההריגה, עדיין תקבל עוגה מהפלוגה.
רק חייל ישראלי תמיד שואל איך המלחמה הולכת, ותמיד יהיה מי שיזכיר לו את האמת החותכת, שאין לנו לאן ללכת.
כבר 60 שנה הוא מנסה להחליט מה יותר נורא: לפספס את אלה שמגיע להם למות, או חלילה לפגוע במישהו בטעות.
והוא כ"כ עסוק בברירה בין טוב לרע, שלפעמים צריך להזכיר לו להפסיק להיות מודאג, כי כשהתותחים יורים מוסר הוא בקושי דג.

אין דבר כזה חייל ישראלי. יש בנאדם שהתגייס כי הוא יודע שצריך, כולנו באותה הסירה, או שנטבע או שנמשיך. הרי היו לו דברים הרבה יותר טובים לעשות, מאשר לעמוד בחום הזה ולחכות להסעות.
לוקח "מאה שנות בדידות" למגדל השמירה, עין אחת מחפשת מחבלים, עין שנייה גונבת שורה.
הוא לא רוצה לצאת גיבור, הוא מעדיף לצאת שבת
השבועות שלו עוברים מהר, והימים לאט... 

 

נכתב על ידי , 13/11/2010 14:51   בקטגוריות ישראל, מתגייסים, צה"ל, ציונות, צבא, אופטימי, ביקורת, אקטואליה, סיפרותי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מהי ציונות?/ יואל ריפל


לסגור סתם ברז שדולף
לקחת טרמפ חייל עייף
ולא להשאר אדיש
כשמשליכים אשפה לכביש.
להיות תמיד בעניינים
להתנדב לצנחנים
האם כל אלה בכנות
אינם, בעצם, ציונות?


לתלות דגלון בתור קישוט
בערב יום העצמאות
לקפוץ אל על מרוב שמחה
אם הנבחרת שוב ניצחה
ללחוש בכותל "זה ביתי"
גם אם אתה אינך דתי
האם כל אלה בכנות
אינם, בעצם, ציונות

ואם אתה חוזר מחו"ל
ובמטוס רואה ממול
את האורות של ת"א
עם כל הפרברים סביב
ליבך הולם ממש כמו תוף
ואז אתה לוחש "סוף סוף"
האם כל אלה בכנות
אינם, בעצם, ציונות?

לקטוף זרי פרחים בגן
אבל לא פרח שמוגן
להרטב בגשם עז
אבל במקום להיות נרגז
לזכור דבר כל כך פשוט
"הגשם טוב לחקלאות"
האם כל אלה, בכנות
אינם, בעצם, ציונות?

ויש עוד אלף דוגמאות
שמוחקות ת'מרכאות
מהתנועה והחזון
שמקורם בשם "ציון"
כן יש עוד דוגמאות אין-ספור
שלפעמים קשה לזכור
אשר כולם הם בכנות
פשוט מאוד, הם ציונות...

נכתב על ידי , 10/11/2010 14:06   בקטגוריות ישראל, ציונות, אופטימי, סיפרותי, צבא, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



וידוי על איכות הסביבה/ לא ידוע


זאת האמת. וכולם יסכימו.לקטע המלא...
נכתב על ידי , 9/11/2010 18:04   בקטגוריות ישראל, ציונות, אקטואליה, ביקורת, פסימי, סיפרותי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על פיסת נייר/ נמצא בביס"ש בקצרין


ארץ ישראל אנחנו מבקשים ממך: "סליחה!".לקטע המלא...
נכתב על ידי , 9/11/2010 17:53   בקטגוריות ישראל, ציונות, אופטימי, פסימי, סיפרותי, אקטואליה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



7,404
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , 18 עד 21 , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבלמ"ס92 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בלמ"ס92 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)