הזכירו לי היום את הרעיון שתפילה במקום קרבן כי נאמר ונשלמה פרים שפתינו
ראשית כל: נבואה זו נאמרה לפני החורבן בפי הושע ! ולא באה לבטל את הקרבן
!!
נשלם עם הפרים גם תפילה
רגע פר לא קשור לחטא
?
הנביא מדבר בהקשר של חטא אבל הקרבן של חטא כבשה
?
יש כאן עיוות כפולה-
לא תחליף המבטל
אבל הרבנים עיוותו ואמרו
"במקום" מדובר בתחליף
כן הסביר הפרשן
"ונשלמה פרים שפתינו" - ר"ל במקום הקרבנות פרים "
מצודת דוד והעיוות כפולה כי פר לא הקרבן של חטא
בכך מבטלים את המצוות של ספר ויקרא
גם אחרי כן מפרט שוב שמבטל את המצוה בספר ויקרא
" איני שואל מכם זבחים ועולות אלא קחו עמכם דברים"
כיצד העיז לכתוב שהאל לא רוצה קרבן כאשר ציוה שרצה!
אבל אם נקבל את הפרשנות אפשר לבטל מצות של משה
אבל אם הרעיון אמת לא היה מצוה להרוג כבשה
ואם עוסק בחטא לא ראוי לדבר על פר
פר
!!
יש כאן בעיה
מצידי טוב לבטל את הקרבנות וכן כל טקסי משה