המשך מדף
http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=748803&blogcode=14842650
הערה כבר מתוקן שם 3 מששה סדרי. נשים הרבה מוכן, עלי לפרסם. מועד כמעט מוכן 2+3=5 נשאר נזק ולסיים כתובות.
פרק הבא
א' דף צד,ב משנה הגודלת קליעות שערה וכן הכוחלת, רבי אליעזר מחייב וחכמים אוסרין משום שבות.
ב' דף קכו,ב משנה אמר רב יוסי כיסוי קרקעות אם יש להם בית אחיזה ניטלין בשבת, אבל בכיסוי הכלים בין כך ובין כך ניטלין בשבת.
ג' אמר ר' יהודה מעשה בא לפני רבן יוחנן בן זכאי במגופה של חבית שהייתה נקובה ונתן עליה שעוה ואמר חוששני לו מחטאת מפני שהוא ממרח.
ד' מעשה שעשו אנשי טבריא והביאו סילון של צונן לתוך אמה של חמין אמרו להם חכמים אם בשבת כחמין שהוחמו בשבת ואסורין ברחיצה ובשתיה אם ביום טוב כחמין שהוחמו ביום טוב ואסורין ברחיצה ומותרין בשתיה.
ה' דף כ,א משנה אמר רב יהודה מדליק מדורת פחמין כדי שתאחוז האור כל שהוא עם חשיכה.
ו' אמרו חכמים בשבת אין תולין את המשמרת ואפילו אין נותנין לתלויה אבל נותנין לתלויה ביום טוב.
ז' דף קו,א משנה רבי יהודה אומר הצד צפור למגדל וצבי לבית חייב וחכמים אומרים [דף קו,ב משנה] צבי אפילו לגינה ולחצר ולביבר. רשב"ג אמר לא כל הביברין שוין זה הכלל מחוסר צידה פטור שאינו מחוסר צידה חייב.
ח'