מה עשינו בישיבות דתיות?
נתחיל בבוקר למרות שמלמדים שמעגל היומי מתחיל בלילה.
התעוררנו בבוקר כדי לעשות מה?
לפי המידע בדור שלנו "חשוב" לאכול ארוחת בוקר ולפי תזונאים חשוב מאוד לאכול תוך שעה מהקימה שמתעוררים. למשל מתעוררים מרגישים צורך להוציא פסולת מהגוף הולכים להשתין- איך כולם במשפחה עושים את זה בבוקר באותה עת אני לא יודע. שני הורים עם חדר שירות אחד. איך? אני קבעתי שאתעורר מוקדם יותר כדי שחדר השירותים פנוי כאשר היא תקום אבל בלי תוכנית מה עושים? ואם יש ילדים? מה כל אחד ישתין לתוך כלי?? אין לי פתרון.
מרגישים צורך להשתין בבוקר מה אסור לדבר על זה יש צורך ומוציאים.
אחרי זה אפשרי להתלבש מהר ותוך רבע שעה לאכול כי חשוב לקרב את האכילה קרוב לקימה מהשינה.
אבל אצל הדתיים ובישיבות מתעלמים מצרכי הגוף ואוסרים לאכול לפני תפילה.
האם זה נכון לפי הדת עצמה? ממש לא. אבל אפילו אם נניח שזה לא שקר עדיין זה לא "התנהגות נכונה" צריך להזין את הגוף במיוחד בשנים של בחורי ישבות שגודלים אז בגובה... צריך להכניס תזונה קרוב לקימה כי כול הלילה ישנו ולא אכלו אז חשוב קרוב ככה מלמדים באמת תזונאים אבל לא מאפשרים לאכול ומלמדים "אסור" לאכול ואז פתי כמוני לא אוכל עד אחרי שעה זה כבר עבר יותר מדי לפי התזונאים צריך תוך שעה היינו קרוב לקימה ולא לאחר עד שעה אבל הדתיים עושים סדר אחר צריך לשקרוא הרבה עשרות עמודים שתופס שעה ורק אחרי שעה יש עוד עיכוב ללמוד משהו רבע שעה ואז הולכים לאכול.
הדת עצמה מלמדת "לא לאכול סמוך למנחה" אבל מעולם הדת לא אסרה לאכול בבוקר לפני התפילה. במיוחד לפי השיקול של שתייית יין שרגילים לשתות יין בצהריים. לא אסרו דין לאכול לפני תפילה בבוקר ואפילו מה שאסרו בא עם דלת/פתח אכילת ארעי אפילו לחם מעט לחם אפשרי. אפילו מה שאסרו רק ארוחה אבל מעט לחם או מזון אחר הרבה אפשרי ואוכלים אז יכלו להגיד תאכל לפני התפילה ואז תתפללו אבל עושים נזק לבני ישיבות.
ואת התפילה עצמה... דיברנו שהאיסור לאכול לפני התפילה תרמית כי לא אסרו בבוקר ומה שאסרו רק ארוחה אבל אכילה מעט כמו טעימה אוכלים כנזכר... אך מרמים את התלמידים כאילו אסור לאכול כלום. רק חסידים יודעים שמותר לאכול אבל הם מפונקים הדתיים האחרים לועגים לחסידים. אני יודע כי הייתי חרדי ומלמדים לא לאכול וזה אחרי לילה שלא אכו שעות ונגד כללי תזונה ולא רק שחסר הכנסת התזונה אלא נוגד את העיקרון לאכול קרוב לקימה כנזכר שזהו שיקול של תזנואים ומה עומד מנגד? לא עיקרון הדת כי לא אסרו לאכול בבוקר רק בצהרים וגם אז רק אסרו ארוחה אבל טעימה אפילו לחם מעט אוכליםאוכלים אז גם בבוקר יכלו ללמד תאכלו.
ומה מתפללים עשרות עמודים של קריאה ארוכה שעה ובכך דוחים את הארוה רחקו מעבר למקסימום מעבר לסף של עיקרון התזונה כי צריך לקרב כנזכר למשל רבע שעה אבל מאחרים כפול מרבע שעה וכפול מכפול...
נניח רק לרגע שיש מצות תפילה זה בא עם כלל הלכתי [יגידו שזה בא מאלוהים בהר סיני כי זה בתלמוד- אז נניח] תפסת מועט תפסת- מתי מצות תפילה לפי הרמבם פעם ביום אז אסור להוסיף יותר מתפילה אחת ביום כי יש צו לא להוסיף.
אבל מכבידים יחסית לדת עצמה להוסיף כאשר יש צו לא להוסיף. אז ישיבו גם אסור לא לגרוע- האם בגלל זה נמחק את הדין לא להוסיף? בוודאי שלא. אסור להוסיף
בנוסף בא רב אחר רמבן שמו וטען זה לא כול יום זה פעם אחת לכול החיים ככלל ההלכתי הנזכר. ועוד כלל הלכתי אחר הלכה כבתראי היינו הרמן שהיה מאוחר יחסית לרמבם. אז אפילו הצו להתפלל מוגדר פעם אחת כול החיים ויש איסור להוסיף.
וסביב התפילה מדוע כול כך הרבה לקרוא?
בגלל מסכת ברכות? אפילו ההלכה עצמה מלמדת שתלוי ברצון "מי שרוצה/מבקש להיות חסיד יעשה את הדברים של מסכת ברכות" מאן דבעי למהוי חסידא- שימו לב למילה חסיד- לא כול אחד רוצה להיות חסיד רק אם רוצה אבל משקרים לתלמידים כאילו אני ואתה חייבים לקרוא הרבה ההלכה עצמה מלמדת שלא באמת חייבים.
ואחרי שאיחרנו לאכול יחסית לעקרון תזונה בהמ התעכבנו? במה שהדת עצמה לא מחייבת לא ברכות עם שמע ולא תפילה יותר מפעם אחת במשך החיים כי אפילו הרבי הקדוש רמבן כתב ככה וזה מתאים לכלל ההלכתי הנזכר תפסת מועט תפסת אך משקרים כאילו חייבים הרבה וכל יום...
הדת מלאה בשקרים מרובים.
אחרי באים לאכול ויש איסור חדש.
משקרים אסור לאכול בלי ברכה.. גם זה חלק ממסכת בררכות אשר לפי ההלכה תלוי ברצון- מי שרוצה להיות חסיד אבל לא כול אחד רוצה להיות חסיד... אין לשקר כולם חייבים לברך לפני שאוכלים וזה משהו לעשות לא להפוך את זה לאיסור למנוע אכילה חלילה.
עבר רק שעה וכבר מלאנו את הבוקר בעשרות שקרים ומעשי מרד נגד הרצון הגלוי שלא אלוהי ישראל שציוה לא להוסיף לא רק משיקול חילוני או אתאיסטי אלא שיקלוים בשרשי היהדות בעצמה.
ואחרי ארוחת בוקר מה לומדים גמרא ראו במאמר הקודם שצריך להכין ספר לימוד איכותי אך מתעקשיםללמד מספר בעייתי עם תוכן מעורפל תוכן שהרבנים בעצמם פסלו הן ברעיון והן התלוננו בניסוח- יכלו לתקן את הניסוח ולהכין ספר איכותי- אבל מתעקשים לקיים ולשמיר וללמד דווקא את הזבל הגרוע. וכאשר מודגם במאמר הקודם על חומר לימוד. אז מי שיודע את זה יחנך את בניו לשמור מרחק מהתקלות בישיבות ומאורח חיים הדתי.