זה של הפרופסור המכובד. כמובן.
מה, באמת חשבתם שילך חלק?
נכון שהוא אמר שלא יבחן אותנו על חומר שלא הספיק ללמד (עקב העדרויותיו התכופות, ארבע במספר)?
בנוסף הוא גם אמר שיסדר את החומר ויוסיף חומר קריאה וישלח לנו שאלות לדוגמא.
אז אמר.
בסופו של דבר שלח את החומר הנדרש למבחן שישה ימים לפני מועד הבחינה, לאחר פניות חוזרות.
פרסם את אותו חומר ששלח כבר בעבר, ועוד קצת חומר, כזה שלא הספיק ללמד אותנו.
בתור חומר קריאה שלח מאמרים שלו שפרסם במקום הקודם שבו עבד.
וכמובן שלא פרסם שאלות לדוגמא.
כמה סטודנטים פנו למזכירות החוג בבקשה שיצרו איתו קשר, כיוון שהוא לא בנמצא.
בטח לא בנמצא, הוא שוב באיזה חו'ל. ולא עונה למיילים.
הפניות החוזרות הניבו פרי. מזכירת החוג הצליחה לתפוס אותו ולשאול אותו מה עושים.
היא התקשרה אלי ואמרה שיצרה איתו קשר במייל המיוחד שהוא משתמש בו בחו'ל ושהוא ביקש שאני (שוב אני , למה אני????) ארכז את פניות הסטודנטים ואשלח לו למייל המיוחד שבו הוא משתמש כשהוא לא בארץ.
כתבתי בווטסאפ הכיתתי וביקשתי שהסטודנטים יעלו את הטענות שלהם, ריכזתי, סגננתי בנימוס ושלחתי.
תוך כדי גיליתי שהרוב יושבים בבית ולומדים והצטערתי שאני לא לקחתי חופש כדי ללמוד.
די מהר קיבלתי את התשובה שלו.
הוא מסכים להוריד מהבחינה את החומר שלא דיבר עליו בכיתה, הוא מצטער אבל לא ישלח שאלות לדוגמא, הוא חשב שיש לו כאלה מוכנות ואין לו.
וחומר הקריאה, זה מה שדיבר עליו בכיתה - אבל בהרחבה. כלומר, במילים אחרות, חומר למבחן.
מבחינתו, הוא אמר, הרחבה למה שאמר בכיתה או חומר למבחן זה היינו הך.
הייתי צריכה לפרש את המייל שלו לחלק מהסטודנטים, כי הסטודנטים הערבים לא גדלו על השירים שאני גדלתי עליהם והם לא יודעים מה זה היינו הך.
בנתיים מישהי גילתה הרצאה שלו שמפורסמת באינטרנט, בדקתי אותה והיא דומה דמיון עז למה שהוא מלמד אותנו, כמעט שקף בשקף. הוא לא ממש שינה או עדכן את השקפים כשבא ללמד אותנו. מה שנותן הדגמה נוספת לביטוי היינו הך, ומה שמעורר את התהיה , האם זה הטריק היחיד שיש לו בשרוול?
הדפסתי את 75 עמודי ההרצאה. שיהיה, במקום חמש הרצאות מבולגנות, תהיה לי אחת מסודרת.
אבל מייד אחר כך הווטסאפ הכיתתי נרגע קצת.
לא שהחומר נעשה קל יותר, אבל לפחות חלק מהלא נודע נעלם.
בואו נקווה למבחן הוגן.