לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2020    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

קטעים בקטגוריה: ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ביקור קצת הזוי


יום רביעי אחר הצהריים הוא יום הניקיון אצלנו בבית.

אף אחד לא בא אלינו ביום הזה, וגם בתי יודעת שזה לא יום שאפשר להפקיד בידינו את הנכדים. 

 

המנקה מגיעה בצהריים, מקבלת ארוחת צהריים טעימה, ואז בדרך כלל עולה לנקות קודם כל את הקומה של חדר השינה שלנו.

כשהיא מסיימת שם ויורדת למטבח ולסלון אנחנו מנצלים את ההזדמנות ועולים לנוח קצת.

כשאני נחה הטלפון שלי על "שקט". 

 

השבוע, רק הספקנו להירדם וכבר צלצל הטלפון של הבית, אותו אנחנו אף פעם לא משתיקים - גם כי רצוי שניתן יהיה להשיג אותנו במקרה חירום, וגם כי מי כבר מתקשר אלינו הביתה? 99.999% מהאנשים מתקשרים ישירות לסלולרי. 

 

T עונה מנומנם, ופתאום אני שומעת אותו אומר "שלום לָךְ, מה שְׁלוֹמֵךְ?" ואז "כן, אנחנו בבית. איפה אתם? כן, אני מעריך שזה ייקח לכם כארבעים דקות להגיע". 

 

הוא הניח את השפופרת על כנה והסתובב אל המבט המבולבל שלי: "אחותה של כלתנו בארץ, עם בעלה והתינוקת, והם יעברו אצלנו בדרכם לבית ההורים בצפת".

 

 

זכרתי שהאחות, שנקרא לה כרגע 'מינכן', משום ששם היא חיה כבר שנים רבות עם בעלה הגרמני, מתוכננת לבוא לבקר בארץ באוקטובר. 

זכרתי גם, שבפעם האחרונה שדיברתי עם המחותנת שלנו, היא הזכירה את העובדה שבתה הבכורה מתכננת לשהות כמה ימים במלון על חוף הים בתל אביב לפני שתבוא אליהם הביתה לצפת. 

היא אפילו הזכירה בחטף ש-'מינכן' הביעה את רצונה לראות אותנו בביקור הזה, ולהראות לנו את הילדה, שנולדה אחרי קשיים רבים, שתי 'לידות שקטות' בזו אחר זו. 

 

מה שהמחותנת שלי כנראה לא יודעת, זו העובדה ש-'מינכן' נעזרה בי לא מעט בתקופה הקשה ההיא, בטלפון ובהתכתבות במייל - כי נכון שאין בינינו קשר, מעבר לעובדה שהיא האחות של כלתי האהובה, אבל היא מצאה אצלי אוזן קשבת, היא הצליחה לדבר איתי באופן שלא יכלה לדבר עם אמה. 

נשמע לי נחמד והגיוני ש'מינכן' תיצור קשר כשתהיה בארץ, אבל לא העליתי על דעתי, שהיא מתכוונת "ליפול" עלינו ככה מעכשיו לעכשיו ללא הודעה מוקדמת וללא תיאום. ועוד ביום של עוזרת....

בדקתי, וראיתי שהיא התקשרה קודם לנייד שלי, ומשלא היה מענה - במקום להמתין שאחזור אליה, התקשרה הביתה. 

 

"אין דבר", אמר לי T, "אני קופץ להביא כיבוד - הם בטח יהיו כאן רבע שעה וימשיכו לצפת". 

 

למזלנו מזג האוויר היה נעים, והם ממילא רגילים לקרירות של גרמניה - אזלא נורא שנארח אותם בגינה, כי בסלון ובמטבח כרגע מנקים....

T הגדיל לעשות, קפץ על האופנוע לרולדין והביא שתי עוגות. 

 

בני הזוג הגרמני הגיעו עם התינוקת המתוקה, בת שבעת החודשים, קיבלו בהבנה את התנצלותנו על הישיבה בגינה, התיישבו - ומיד התחילו לבקש כל מיני דברים. 

בהתחלה זה עוד נשמע סביר. קערה וכף ומים מורתחים - להכנת אוכל לקטנה. 

אחר כך התברר שלא רק הילדה רעבה, אלא גם הם לא אכלו שום דבר מהבוקר (השעה הייתה קרוב לחמש אחר הצהריים), ו"אולי אפשר לקבל איזה כריך".....

 

"יש עוגה" מלמלתי, עם איזו חצי בדיחה על מארי-אנטואנט, אבל T כבר נכנס למטבח (והפריע לעוזרת שעמלה שם על הניקיון) ותוך דקות הכין להם כריכים, חביתות וסלט, בנוסף על שתי העוגות, וגם תה ללא קפאין (אחרת איך ישנו בלילה?). 

 

הקטנה היתה באמת מורעבת - לא ממש הבנתי מדוע לא אכלו צהריים או לפחות מדוע לא האכילו אותה לפני שיצאו מתל אביב - אבל 'מינכן' ניסתה להימנע מלהאכיל אותה עד שבעלה לא הביא את העגלה מהרכב.

 

ייתכן שהם קיוו שאשלוף להם כיסא אוכל של תינוקות, אבל לי כבר אין נכדים בגילאים האלה, ובעוונותיי השאלתי את כיסא האוכל שלי ל'מחברת' כשנולדו שני נכדיה. 

 

"היא ממש רעבה" מלמלתי בדאגה, כשראיתי את הקטנה מתאמצת להתקרב לצלחת הדייסה שכבר חיכתה מוכנה על השולחן. 

"טוב", אמרה 'מינכן' באי נוחות, מדברת כאילו לתינוקת: "אולי היום נשבור את החוקים, ונתחיל לאכול על הברכיים של אמא ולא בכיסא"........

הילדה התחילה לבלוע תאווה את הדייסה שהוגשה לה סוף סוף, כפית אחר כפית, ומקץ דקות ארוכות חזר הבעל מהרכב עם העגלה המיוחלת.

'מינכן' נרגעה, העבירה את התינוקת לעגלה, והמשיכה להאכיל אותה "לפי החוקים". 

בינתיים התנפל הבעל על התקרובת שהגיש T, ומשסיימה הילדה לאכול, הוציאה אותה 'מינכן' מן העגלה תוך שהיא ממלמלת "היא לא אוהבת לשבת בעגלה", דחפה אותה לידיי המופתעות, והתנפלה אף היא, מורעבת, על הכיבוד. 

 

למזלה ולמזלי, תינוקות אוהבים אותי. יש לי מן ריח או תחושה של סבתא, כנראה, והקטנה לא הביעה התנגדות כלל לשבת עלי. להיפך, היא חייכה אלי, דיברה אלי בתינוקית ספרותית, שיחקה איתי ב"בואי נראה כמה פעמים תרימי את הצעצוע שזרקתי עד שתתעייפי" וגם כמובן - כמו כל התינוקות בעולם - שלחה יד בוטחת להסיר מעיני את משקפיי. 

 

לאחר ששבעו ונרגעו, פנו בני הזוג להתארגן להחלפת החיתול לתינוקת, והלבשתה בפיג'מה (במחשבה נכונה, שבעת הנסיעה הארוכה לצפת, סביר להניח שהיא תיכנס כבר לשנת הלילה שלה). 

 

ביקור של רבע שעה בדרך לצפת הפך לביקור של שעתיים וחצי. 

 

אז אי אפשר לומר שסבלנו. בסך הכל התינוקת מתוקה בטירוף והיה נחמד לראות את הנס הזה שנולד אחרי כל כך הרבה סבל וכאב.

וגם: זו אחותה של כלתנו, כלומר משפחה לכל דבר. 

וגם: אנחנו רגילים לארח, גם ללא התראה, ולמרות התנאים הלא אידאליים (יום ניקיון!) זה בסך הכל עבר בסדר.

 

ועדיין......איך אתם מתקשרים לאנשים, שבקושי יש לכם קשר איתם ומודיעים שאתם מגיעים אליהם מעכשיו לעכשיו?

איך אתם לא מהססים לבקש שנאכיל אתכם, כאשר לא הייתה לנו שום התראה מוקדמת ושום יכולת להיערך לכך? 

מי פוצח בנסיעה ארוכה מתל אביב לצפת בלי לאכול קודם, או לפחות לוודא שהתינוקת שלו שבעה ורגועה?  

 

הייתכן שהם פשוט לא חשבו על זה? 

הייתכן שמישהו שיש לו חוקים כל כך ברורים (כמו זה שלא מאכילים תינוקת על הברכיים של אמא) לא מתכנן נסיעה לא פשוטה שכזאת? 

ואולי באמת הם בנו על כך שאנחנו נאכיל אותם?

 

אז כפי שכתבתי בכותרת: זה היה ביקור הזוי למדי.

וגם כאן
נכתב על ידי , 29/10/2017 09:31   בקטגוריות משפחה לא בוחרים  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-3/11/2017 18:20
 



בשוך הסערה


השהייה בתחושות האיכס עשתה את שלה, כרגיל, ונרגעתי.

 

הפעם גם הסכמתי לחוש ולהרגיש את העצב ואת החרטה ואת הבלבול ואת הכעס וגם דיברתי על זה. 

חלמתי חלום נוראי בלילה, וגם אותו סיפרתי ל-T. ממש הסכמתי להתבוסס בתוך האיכס - הלכתי עם זה עד הסוף.

דיברתי עם T, בכיתי - ממש בכיתי.

 

למחרת גם דיברתי עם בתי בטלפון. וגם איתה הייתי לגמרי גלויה, וגם איתה בכיתי. היה לי קל יותר לדבר איתה לבד, בלי בעלה. והיא גם דיברה איתי שוב על הזווית שלה והזווית של בעלה.

 

היה לה חשוב שנשמע אותם, שנראה את ההשפעה של המצב עליהם - והיא ממש לא התכוונה כמובן לגרום לי לכזו סערת רגשות. והיא גם לא התכוונה שנזרוק את החיילת ונגמור את כל העניין. ברור לה שאין מה לדבר על זה כרגע.

אבל היא עדיין דואגת לנו, ומבקשת שנהיה זהירים וקשובים לכל סימן חשוד בהתנהגותה. 

 

היא טענה שהסנקציות והאולטימאטומים ששמענו מבעלה הם לא אמיתיים ושהוא באמת דיבר מתוך המצוקה שלו וככה זה יצא. נראה אם זה נכון. 

 

היא אמרה משהו מאד מעניין - שכבר חשדתי בעצמי אבל היא אישררה את הרגשתי: שבעצם אנחנו עבורו קצת כמו שאנחנו עבור החיילת. הוא הגיע מבית בו האבא עשה להם כל החיים מניפולציות רגשיות, הוא (האבא) לגמרי לא בריא בנפשו וחי על כדורים (שלא תמיד מצליחים לאזן את מצבי רוחו), הוא עצמו חשש מאד שזה עובר בתורשה - שזו גם אופציה, האמת, למרות שכרגע נראה שהכל בסדר. יש לו מצבי רוח אבל לא דומה בכלל לאביו. הוא מעולם לא יכול היה לסמוך על אביו, שהבטיח דברים ואז חזר בו, שאיים כל הזמן, שכבר שנים לא מדבר לא עם חתני ולא עם אחותו הגדולה. 

ובאמת הוא היה מאד חשדן בשנים הראשונות ביחסו אלינו, ולקח זמן עד שנפתח אלינו ועד שהבין שאנחנו שם בשבילו ובשביל ילדיו תמיד וללא תנאי. 

 

הייתי חושבת שאם זה כך הוא ישמח שאנחנו עושים משהו דומה למישהו שנזקק לזה - אבל לא, הוא מגיב מהבטן, מהאינסטינקט הילדי - מישהי לוקחת לו עכשיו את הצומי שהוא כל כך זקוק לו ושהוא כל כך התרגל אליו.

 

אז צדקה צופה מן הצד בתגובתה - העניין הזה גם יחנך אותם קצת, את בתי ואת חתני. ואנחנו מצדנו ננסה להגביר את הצומי אליהם ואל ילדיהם, אולי הם יירגעו קצת במחיצתה עם הזמן.

 

החיילת חזרה מסופ"ש ארוך בבסיס עדיין במצב רוח טוב, מתעוררת בזמן, מסדרת את החדר, מכבסת לעצמה, מתכננת פעילויות. היא בעצמה אמרה שהשיחה איתנו (היא קראה לזה ריב) עשתה לה ממש טוב. 

 

היא אמורה לעבור לתל השומר תוך חודש להיות צלמת צבאית - וכבר הצהירה,שהיא תישן בבית החייל ברמת גן במהלך השבוע ותגיע רק בסופי שבוע לכאן. אם זה נכון (הרי כל תכנית היא בסיס לשינוי, בעיקר אצלה) אז יהיה כאן יותר רגוע. 

 

עדיין יש את הבעייה של המפגשים עם בתי וחתני אבל נחכה ונראה איך זה יהיה. בינתיים לששי הקרוב הזמנתי גם את משפחתו של אחי, אותם בתי וחתני מאד אוהבים, והם מצידם מאד התחברו לחיילת - אז זה אמור לעזור. סוג של חיץ.

 

נקווה לטוב.

 

מחר אני מנסה עוזרת חדשה, ובשלב ראשון ביקשתי מהעוזרת שלי רק לא להגיע השבוע, עדיין לא לתמיד. מקווה שגם זה יהיה טוב. 

 

מקווה שהכל יהיה טוב.

 

וגם כאן כמובן

נכתב על ידי , 14/6/2016 20:43   בקטגוריות בתי, החיילת שלנו, מערכות יחסים, משפחה, משפחה לא בוחרים, ענייני הנפש  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמאל'א ב-20/6/2016 01:16
 



השיחה


ארוחת הערב האינטימית בה נכחו רק T ואני, בתי וחתני ושני הנכדים - עברה בנעימים בהתחלה.

T אפילו הגדיל לעשות ולא הכין יותר מדי אוכל, וראו זה פלא - היה גם ככה מעל ומעבר.

באיזשהו שלב עברנו לשבת בגינה, היה מאד נעים ואפילו היתושים עשו עמנו חסד והדירו את רגליהם לשם שינוי.

 

בהתחלה עדכנו אותם לגבי ההתפתחויות האחרונות עם החיילת. אחר כך ביקשנו לשמוע מה יש להם לומר.

התברר שלכל אחד מהם מפריעים דברים בצורה קצת אחרת.

באופן כללי קשה להם שנכנסה מישהי זרה לאינטימיות של המשפחה, ופחות נעים להם להיות איתנו כשהיא בסביבה.

לשניהם, למשל הפריע שהבאנו אותה איתנו לחתונה המשפחתית, ושניהם טענו שהיינו יותר איתה מאשר איתם.

לבתי באמת בעיקר קשה לראות אצלנו בבית ובאירועים משפחתיים מישהי שכל כך דומה למטופלים שלה. היא גם חוששת ממנה. חוששת עלינו וחוששת על עצמה ועל משפחתה. אולי לא מהתקפה עם גרזן בלילה (דימוי שאני נתתי) למרות שגם דברים כאלה עלולים לקרות, אבל היא בהחלט חיה בחרדה מסוימת מעצם העובדה שבחורה כזאת נכנסה לנו לחיים.

היא מצד אחד מאד מאד מעריכה את הדבר הזה שלקחנו על עצמנו, ומצד שני זה קשה לה, כמו שהיא כבר אמרה. היא אמרה בכנות שכאשר ידעה שהם באים אלינו והיא לא תהיה כי היא סוגרת שבת, היא ממש חשה הקלה ושמחה. זה כאב לי לשמוע כי היא צודקת, אנחנו הכנסנו את זה לחיינו וגם בדרך כלשהי לחייה, ובכך חשפנו את עצמנו לסיכונים שונים ובדרך ישירה גם אותם. אני לא רואה מה אפשר לעשות עם זה כרגע - אבל אני עוד צריכה לעכל את זה וללבן את זה יחד עם T.

חתני היה הרבה יותר בוטה.

הוא אמר מצד אחד ש"הבחורה הזאת לא באה לי טוב", ולא בא לו להיות איתה בארוחות ערב ובאירועים משפחתיים. הוא הכריז שהוא בורר את החברים שלו בקפידה ובחיים לא היה בוחר מישהי כמוה והוא מעדיף לא להיות היכן שהיא נמצאת.

כמובן שאמרנו שאנחנו מבינים את זה אבל לא בחרנו אותה כחברה ולא לקחנו חיילת בודדה הביתה כדי לשמח את עצמנו ואת משפחתנו, אלא כדי לתרום למישהו שגורלו לא שפר כגורלנו.

ואז הוא הפך את הכל והתחיל לדבר על איך בעצם השהייה אצלנו תגרום לה נזק, כי זה לא ישנה אצלה שום דבר ובסוף השנתיים היא תצא מכאן ורק תהיה עוד יותר מתוסכלת כי היא לא יכולה לבנות לעצמה חיים כמו שיש לנו כאן.

מעבר לעובדה שעצוב לי שלא נעים לו להיות כאן כשהיא נמצאת, לא יכולתי להתייחס יותר מדי ברצינות לאמירות שלו. ראשית - אין לו מושג על מה הוא מדבר, בכל הקשור למה יעשה לה טוב. אין לו מושג מה התקופה שהיא תחיה כאן תעשה לנקודת הראות שלה על החיים וליכולות שלה לבנות לעצמה חיים טובים יותר. גם לנו אין מושג אבל אנשי מקצוע שהתייעצנו איתם טוענים ההיפך ממנו.

שנית, אני מאד מצטערת שהיא לא באה לו טוב - אבל זה לא שיקול כרגע מבחינתנו. אז נכון, היתה לנו עקומת למידה בכל הקשור להתייחסות אליה ולכמות תשומת הלב שהיא שאבה מאיתנו - אבל נראה לי שעכשיו זה התאזן ואנחנו יותר מודעים לדברים שלא שמנו לב אליהם בהתחלה. אבל אנחנו לא נבטל את כל העניין רק בגלל שהיא לא באה לו טוב. איכשהו כולנו נצטרך ללמוד להסתדר עם זה.

אבל אז לא ממש ישנתי בלילה, והיה לי סיוט נוראי שקשור לבתי ובני.

והסתובבתי עם מועקה מאד גדולה כל היום, וגם עכשיו.

באיזשהו שלב שדיברנו על זה, T ואני, פרצתי בבכי ממושך ולא יכולתי להרגע.

פתאום כל החששות שהיו לי לפני שלקחנו אותה ובתקופה הראשונה - צפו מחדש, מתוך תחושה שפגעתי בהרמוניה המשפחתית ואין לי דרך חזרה. אם אשאיר אותה - אמשיך לפגוע בבתי (ההתייחסות של חתני לא פחות חשובה אבל הצורה בה התבטא - סוג של אולטימטום "אם היא תהיה כאן אני לא אגיע עם אשתי והילדים" גורם לי להחשיב אותו פחות כרגע), ואם אנסה לבטל את כל העניין - אפגע בחיילת.

כרגע אני שוהה כהרגלי עם האיכס, עם המועקה, עם החרטות, עם ה"לולא הייתי מסכימה מלכתחילה", עם ה"הייתי צריכה להתעקש על חייל מחו"ל שכל הבדידות שלו נובעת אך ורק מהעובדה שמשפחתו בחו"ל" או לפחות קרבי שמגיע פעם בשבועיים או משהו כזה .....עם "הייתי צריכה יותר הדרגתיות, בהתחלה רק ארוחות, רק עזרה עם כביסה, בלי לינה..." עם ה"בדיוק בגלל זה כל השנים סרבתי לאמץ ילד או לקחת אומנה..." אין בזה טעם. את הנעשה אין להשיב. עכשיו צריכים לראות מה עושים הלאה. וכרגע עוד לא עושים כלום. שוהים עם זה.

רע לי, ממש רע לי - ולא ברור אם זה רק סובייקטיבי או שבאמת נוצר כאן מצב בלתי אפשרי....אוף. 

 

וגם כאן כמובן

נכתב על ידי , 12/6/2016 19:59   בקטגוריות בתי, החיילת שלנו, מערכות יחסים, משפחה, משפחה לא בוחרים, ענייני הנפש  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-14/6/2016 10:17
 




דפים:  
51,063
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)