לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יוצאת לדרך חדשה


מנסה לנהל סוג של יומן בפתח תקופה חדשה בחיי.

Avatarכינוי: 

בת: 65

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2014    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

6/2014

סופשבוע ספונטני עם הנכדים


לפני כמה חודשים סיפרה לי בתי שהם קבעו עם בייבי סיטר קבועה בכל יום חמישי בערב, כך שיוכלו לצאת קצת להתרענן משגרת השבוע - עבודה/ילדים - לראות סרט, להיפגש עם חברים....


בפועל הם לא ניצלו את זה מספיק.


בפועל חתני כן נפגש עם החברים שלו למשחק הפוקר השבועי בימי חמישי בערב


אבל בתי בדרך כלל עייפה ומעדיפה ללכת לישון מוקדם, ולעיתים רחוקות קובעת להיפגש עם חברות


אני זוכרת את החיים האלה - כל האנרגיות מתועלות לעבודה ולילדים....ולא נשאר כלום לעצמי. הייתי שם. זה לא עשה לי טוב.


לא הייתי רוצה את זה עבורה.


ואז ביום רביעי האחרון החלטנו בספונטניות שהם ישאירו אצלנו את הנכדים ביום ששי, אחרי ארוחת הערב, ויצאו להם לבלות עם חברים.


הם עשו עבודת הכנה לחכמוד, כמובן, שהנה ביום ששי הקרוב הם נשארים לישון אצל סבא וסבתא. כמה כיף יהיה...


לנשמותק עדיין מוקדם להסביר דבר כזה, למרות שרמת ההבנה שלו (וגם הדיבור שלו) ממש מדהימה....


ובאופן כללי, הוא שמח לעשות כל מה שחכמוד עושה. לטוב ולרע.


אז אתמול הם הגיעו, עם תיק ללילה ותיק לבריכה למחרת - ומאד מאד שמחו להישאר אצל סבא וסבתא.


אכלנו ארוחת ערב כולנו יחד: הכנו קציצות מטוגנות, פתיתים, פשטידת תרד עם גבינת עיזים, סלט ומרק שעועית צהובה קר על בסיס חלב, (עם תוספת כרוב חמוץ) - מתכון הונגרי מהבית הטרנסילבני של T, וכמובן אבטיח לקינוח (ואצבעות קינדר לקטנטנים).


אחרי הארוחה הלכו בתי וחתני, ואנחנו המשכנו לשחק עם הנכדים ולהכין אותם לשינה. 


כבר בסיפור לפני השינה נשמותק נרדם לו על הספה ו-T לקח אותו למיטה, ודקתיים אחריו הלך לישון גם חכמוד.


הוא קצת פחד, ורצה שאשאיר את דלת החדר שלהם פתוחה...אבל הסברתי לו שאם נשמותק יתעורר ויתחיל להתהלך באמצע הלילה


הוא עלול ליפול במדרגות - אז חייבים לסגור את הדלת. הבטחתי שאנחנו שומעים באינטרקום כל מה שקורה בחדר,


ובכל מקרה שהוא יקרא לנו מייד נגיע.


וכך היה.


תחילה הוא התעורר וביקש לעשות פיפי (כל הכבוד!) ו...לצחצח שיניים (?!). נכון, באמת שכחנו לצחצח להם שיניים לפני השינה....


כל הכבוד לחכמוד!


אחרי כמה שעות (לאחר ש-T ואני כבר נרדמנו) הוא קרא לי לכסות אותו...


ואז מתי שהוא נשמותק בכה מתוך שינה (אני זינקתי אבל כשהגעתי לחדר ראיתי שהוא בכלל לא התעורר מזה)


והיו עוד אי אילו רעשים שגרמו לי לקום ולבדוק שהכול בסדר


כך שלא באמת ישנתי הלילה - אבל זה רגיל כשהם נמצאים. זה לא הם, זו אני. מתוחה מדי, דרוכה מדי. בסוף אולי זה יעבור לי.


בשש ורבע נשמותק התעורר בבכי קל, וכשנכנסתי לחדר חכמוד מיד שאל "כבר בוקר? אפשר להתעורר כבר?" וכשעניתי שכן, שניהם רצו אלי בשמחה והתחלנו את היום.


הם שיחקו להם בחדר שלנו בזמן שהתרחצנו, והחלפנו להם בגדים לקראת הבריכה.


ירדנו לסלון והם אכלו ארוחת בוקר מפוארת ש-T הכין....


ואז נסענו כולנו לבריכה.


השתעשענו אתם בבריכה של הקטנים (היא מוצלת והם יכולים לשחק שם באופן עצמאי, תוך השגחה צמודה כמובן), ועל הדרך זללו גם אבטיח.


בהמשך גם בתי וחתני (שהתעוררו להם בסבבה בתשע בבוקר) הגיעו, עם ג'חנון וביצים ורסק עגבניות....חגיגה.


בשתיים עשרה נישקנו וחיבקנו את כולם לשלום, הלכנו להתקלח והשארנו אותם שם שימשיכו לכייף.


בבית הרבצתי סייסטה של שעה וחצי! 


אחלה סופשבוע עם הנכדים חיוך

נכתב על ידי , 28/6/2014 20:23   בקטגוריות זמן איכות, טעם החיים, ילדות, משפחה, נכדים  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-5/7/2014 08:39
 



מתכון מבית סבתא לריבת חלב (dulce de leche) ואלפחורס


קיבלתי השראה מאליפל לתת כאן את המתכון של סבתא שלי לריבת חלב, ועל הדרך גם עוגיות אלפחורס (שכידוע, ריבת חלב dulce de leche) היא אחד מהמרכיבים שלהם:

 

ריבת חלב (dulce de leche)

 

חומרים:

3 ליטר חלב

800 גרם סוכר

חצי כפית שטוחה(!) סודה לשתייה

 

אופן הכנה:

לצקת את החלב לסיר ולהוסיף את הסוכר ואת הסודה תוך כדי בחישה

להרתיח את התערובת על אש בינונית תוך כדי בחישה

עד שמתחיל להיראות קצף, וצבע העיסה הופך לחום בהיר

להקטין את האש ולהמשיך לבשל תוך כדי בחישה עוד 10 דקות

לצנן

 

אלפחורס

 

חומרים:

200 גרם חמאה (אם רוצים פרווה זה יכול להיות מרגרינה)

300 גרם סוכר

2 חלמונים

2 ביצים

350 גרם קורנפלור

150 גרם קמח

2 כפיות אבקת אפייה

 

חבילת קוקוס טחון

 

אופן ההכנה:

לערבב את כל החומרים עד להיווצרות בצק (פריך), ללוש את הבצק , לרדד אותו ולקרוץ ממנו עיגולים לעוגיות

לאפות בתנור בחום בינוני במשך 10-15 דקות

להסיר בעדינות את העוגיות מהתבנית בעודן חמות

 

למרוח ריבת חלב על תחתית כל עוגייה ולצרף אותה לעוגייה נוספת (להכין "כריך" משתי העוגיות ומהריבה)

לפזר מעל לעוגיות המוכנות קוקוס טחון

 

בתיאבון חיוך

 

נכתב על ידי , 26/6/2014 08:33   בקטגוריות מתכונים  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-27/6/2014 17:02
 



אימונים #4


הכנתי חדר אימון. 


זה אומנם החדר של בני, אבל הוא הרי בחו"ל 99% מהזמן, וגם כשיגיע - יש עוד חדר "אורחים" - אפשר יהיה להסתדר.


הכנתי פינת אימון מקסימה (לדעתי) - שתי כורסאות קטנות ושולחן קטן....


פיסית אני מוכנה.


אני יושבת בחדר האימון ונושמת. עושה "ישיבה שקטה". עוד מעט זה יתחיל.


המורה שלי עובדת על שיבוצים של מתנדבים למתמחים (שזה אנחנו) ואני יודעת על שתיים מחברותיי לקורס שהיפנו מישהי אלי.


עוד מעט זה מתחיל ואני מתרגשת ומשקשקת בו זמנית.


יש לי גם מתאמנת חדשה שלא דרך בית הספר, והיא כנראה תהיה המתאמנת הראשונה ראשונה ראשונה שלי - ואני מתרגשת מאד.


בתחילת השבוע חלמתי באחד הלילות סיוט קטן בו חדר האימון שהכנתי פרוץ לגמרי החוצה- נעלמו חלק מהקירות - ובחוץ הכל אפרורי ומלא עזובה, וחתולי רחוב פולשים לי לחדר....ואני חוששת שהחתולים שלי יברחו החוצה...


 


ופתאום מתחילים לחלחל פחדים מסוג אחר. 


פתאום אני מבינה ש-T מתלהב מזה שאני מתחילה לאמן, ואני מתחילה שיחות שלמות בראש שלי - של מה הוא מצפה ממני, והאם הוא מצפה שאפרוץ בקריירה חדשה....ואולי הוא כבר סופר את הכסף....


כל מיני שיחות (שלא מתנהלות אתו בפועל) שעושות לי הרבה רעש בראש.


ואני לא מצליחה להגיד כלום. לא מצליחה לשאול מה הוא בעצם מצפה.


לא מצליחה לומר לו ש....אין לי מושג לאן הולך כל זה.


ואם הוא זוכר הצהרתי כבר בהתחלה שאני הולכת לקורס הזה בשביל עצמי. בשביל ההתפתחות שלי. 


ושאני בעצם סיימתי לעבוד.


ונכון שבינתיים משהו השתנה, והנה אני לוקחת את הקורס הזה בשיא הרצינות ומבצעת את כל המטלות, ומתחילה סטאז' עוד מעט.


ובסטאז' אני בהחלט הולכת לאמן....וכבר קבעתי תור ראשון עם מתאמנת ראשונה...


אבל מי יודע מה יהיה אחרי הסטאז'....ואני לא רוצה להתחייב לכלום....ואין לי מושג איזו מאמנת אהיה בכלל, ואם אהיה טובה.


ואם יהיו לי לקוחות אחרי הסטאז'.


ואם ארצה בכלל לעבוד בזה....ובאיזה היקף.....


וכל השיחות האלה מתנהלות אצלי בתוך הראש.


 


ישבתי אתמול אצל המאמן שלי וסיפרתי על כל זה ועלה לי לחץ גדול בחזה, שטיפס ועלה במעלה הגרון אל הראש והציף לי את כל הפנים...


(גם עכשיו כשאני כותבת את השורות האלה מתחיל לכאוב הראש)...


והוא כמובן ביקש שאתייחס לגוף שלי, ואחליט באיזו מן התחושות שתיארתי אני רוצה להתמקד.


ותוך כדי שהוא שאל את זה, פתאום התחיל להעיק עלי דווקא הצוואר, והשכמות היו תפוסות....והבנתי שזה האזור שאני בוחרת להתמקד בו.


ישבתי שם עם עיניים עצומות, עם לחץ בחזה, ומחנק בגרון, וראש כואב, ופנים מוצפות ולוהטות...

וצוואר תפוס וכואב ושכמות תפוסות....


ונשמתי לי לאט.


והוא שאל איזה זיכרון או תמונה עולים.


ופתאום משום מקום מצאתי את עצמי עובדת בגינה אצל הורי בבית בהרצליה - הייתי בת 16 או 17 - אבא שלי מכריח אותי לעבוד אתו בגינה.


חם ואני מזיעה וכפופה מעל היבלית שאני מנקה והדשא שאני מכסחת...


ומה שמשום מה יותר גרוע בעיני זה שאבא שלי מזיע - מפלי מים ממש - והוא הוריד את החולצה וזה...מגעיל אותי. 


(ובסוגריים אני אומרת לעצמי שעד היום אני לא סובלת את זה שכשחם לאבא שלי אז הוא מוריד חולצה ומסתובב בבית בלי חולצה....)


ואני (בת ה-16) כל כך לא אוהבת לעבוד בגינה. וכל כך לא רוצה בכלל לעבוד עם אבא שלי, גם בעבודות אחרות שבהן הוא נוהג להעסיק אותי - כאשר הוא מתקן משהו או מתקין משהו ואני צריכה לעמוד ולהחזיק ולהביא לו.....אני-בת-ה-16 ממש שונאת את זה.


וזה לא שאני לא עושה מטלות בית אחרות.


אני זו שמפנה כלים למדיח.


אני זו שמנקה כל שבוע את כל האמבטיות/בתי שימוש בבית (בלי עין הרע היו להם 4 חדרי אמבטיה בבית ההוא).


ודווקא עם זה אין לי בעיה. 


אבל אני עכשיו אתו בגינה וסובלת. 


והמאמן שואל אותי האם אמרתי את זה לאבא שלי. שאני לא רוצה לעבוד אתו בגינה. שאני לא אוהבת את זה.


 


לא, ברור שלא אמרתי. זו לא אופציה לומר את זה. זו לא אופציה לסרב.


והמאמן מקשה.


למה זו לא אופציה?


ואני מסבירה שאני לא מסרבת להורי, ושאני עושה הכל כדי שלא יכעסו עלי. 


והוא שואל "אם יכעסו עלייך אז מה יקרה?" ואני אפילו לא יודעת לענות על זה. כי בשלב ההוא מעולם לא העזתי לסרב ומעולם לא העזתי לעשות משהו שעלול לגרום להם לכעוס עלי.


 


ותחושות הגוף משתנות עכשיו והכאב עובר מהצוואר והשכמות לגב התחתון.....


 


וזה לא משנה שאני רואה את אחי מרגיז אותם כל הזמן, ונכון - הם כועסים, וצועקים - אבל תכל'ס לא באמת קורה לו משהו נורא.


ואני חיה בתחושה שלאחי זה מותר, אבל לי זה אסור.


 


והמאמן נותן לי לשהות בתחושות האלה עוד כמה זמן, ואז הוא אומר לי: "עכשיו את המבוגר המיטיב, מה את רוצה לומר לנערה בת ה-16 שהיית?"


ואני מתחילה לגמגם, כי אני רוצה לומר לה "מותר לך להגיד שאת לא סובלת את העבודה הזאת. ושאין לך בעיה לנקות חדרי אמבטיה או לשטוף כלים"...(שני דברים שעד היום אין לי שום בעיה לעשות, דרך אגב)....


ואני ממשיכה "מותר לך לומר מה את רוצה ומה את לא רוצה".....אבל זה לא מרגיש לי אותנטי, כי עד היום אני מבינה שלפעמים יש לי בעיה לומר מה אני רוצה ומה אני לא רוצה....זה הזוי!


ואז אני פשוט רוצה לחבק את הילדה בת ה-16 שהייתה אני....והבכי מגיע.


 


ואני חוזרת לחדר של המאמן - והוא שואל אותי אם אני רואה את הקשר בין הילדה בת ה-16 שהייתי מול אבא שלי


לביני כעת - שלא מעזה להעלות דברים מול T. 


דה!! ברור שאני רואה את הקשר.


ופתאום זה נראה כל כך פשוט. ואני מתרגלת את השיחה. 


"תקשיב, T, אני אומנם מתחילה לאמן בסטאז'...אבל אני לא יודעת מה ייצא מזה בסוף . ואני מבקשת גם להפריד בין תהליכי האימון שאעשה, לבין נושא הכסף, וההכנסות". או משהו כזה....


 


כך מתרחש באימון תהליך הפירוק וההבניה. 


זה מדהים אותי בכל פעם מחדש.


 


בפועל זה לא תמיד פשוט.


חזרתי הביתה ולא הושבתי את T לשיחה. עדיין התלבטתי עם עצמי. 


ואז נקרתה לי הזדמנות, כאשר היינו ביחד בחדר האימון הזה שהכנתי לי, ושגם הוא ישתמש בו ללקוחות הבית החכם שלו (לא בו זמנית כמובן)...


וסיפרתי לו על הסיוט שהיה לי....ואמרתי "תראה מה זה, אני הלכתי לקורס הזה רק בשביל ההתפתחות האישית שלי...והנה אני עומדת להתחיל לאמן 


בסטאז'...אבל אין לי מושג מה יהיה מעבר לזה..." וזה כל מה שהצלחתי לומר בינתיים. אבל זו התחלה.....


 

נכתב על ידי , 24/6/2014 19:40   בקטגוריות אימון, הקשבה, מערכות יחסים, משפחה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-26/6/2014 18:28
 



לדף הבא
דפים:  

51,063
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , תינוקות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לempiarti אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על empiarti ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)