לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Internet Mom


מקטלגת את הרשת


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2013

רעיונות לצילום תינוקות והריון


כבר כתבתי על כך שחשוב לצלם את התינוק, כי הימים יחלפו מהר… מהר מדי. באתר פינטרסט אני מוצאת המון דוגמאות לתמונות על ציר הזמן, שאותן אפשר למסגר ולתלות- או סתם לשים באלבום. זה חומר שימושי מאד למצגת בר מצווה, חתונה… אפשר להכין ספרון ולתת כמתנה לילד שעוזב את הבית. אבל בעיקר, זה יאפשר לך לטבוע בים סנטימנטליות ונוסטלגיה בערוב ימייך.

 

צילום: הריון על ציר זמן

פשוט אין מה לומר על התמונות האלה. צלמו, צלמו!

 

 

 

 

צילום: תינוק על ציר זמן

ואחרי שצילמתם את ההריון, לא תתעדו את הרך הנולד?

 

 

עוד רעיונות לתמונות:  צלמי את תינוקך

 

http://www.internet-mom.com/

8-Internet-mom-com-icon 10-facebook-icon 9-email-icon

נכתב על ידי Internet-Mom , 11/3/2013 21:25  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכינים גן פיות


גן פיות… ברגע שראיתי תמונה כזו בפינטרסט ידעתי שזו פשוט תהיה פעילות מדהימה. לבנים, בנות… כמעט בכל גיל. לאמא ובת, לסבתא ונכד, למסיבת בנות או לשבת גשומה… ובאמת שזה מתאים לגילאים שונים: ישבנו כאן סבתא, אבא, אמא ושלושה ילדים בגילאים שונים ולא היה אחד שלא נהנה וצחק ועזר בכיף. אמנם שלושת הדורות של הבנות נהנו יותר… לא נכחיש את האמת.

אז… מה צריך: עציץ מלא אדמה די גדול ורחב, או פינה קטנה בגינה הביתית או אפילו בחצר של הבניין. מי יתנגד לקבל קצת קסם ואבק פיות, ממש בחצר הבית שלו? האמת היא שקונסטרוקציות כאלה לא יחזיקו בגשם אז באיזו פינה חסויה… נצנצים, חרוזים, ענפים, צבעים, צדפים… מיכלים ישנים להכנת בתים לפיות… כל חומר קסום שאתם אוהבים. כמובן, צריך גם פיות! אפשר לקנות או להכין: הנה לינק ועוד לינק אחד. צמחים שדומים לשיחים ועצים קטנים. אפשר וגם רצוי: פנסים קטנים, סטיק לייטים… לשים בתוך בתי הפיות בסוף ולהדליק.

מה עוד צריך? זמן. אנחנו ישבנו כל המשפחה כשעתיים והכנו בתי פיות צבעוניים מגביעים ישנים של מעדנים וגרבר, נתנו לכל להתייבש וקישטנו עוד קצת למחרת. אם רוצים להכין פיות- גם זה זמן. וגם איסוף החומרים לקח זמן. אז זו לא פעילות שעושים בדרך אגב באיזו שעה פנויה.

זהו, אני אתן לתמונות לדבר בעד עצמן… ובסוף העתקתי את הקטע שהקראתי לשני הקטנים מהספר המקסים "הדבורה מאיה" (למה אין תרגום חדש לעברית?)… אבל יש המון סיפורי פיות שאפשר להקריא.

 

 

 

 

 

 

 

 

הנה הקטע שקראנו מתוך "הדבורה מאיה והרפתקאותיה" מאת: ולדמר בונסלס (הוצאת כתר 1977):

 

"בחצות-הלילה התעוררה לפתע. דבר כזה לא קרה לה עדין. אין לתאר את השתוממותה כאשר פקחה את עיניה וראתה כי חדר השינה הזעיר שלה מוצף כולו באור כחלחל ורגוע. האור חדר מבעד לפתח, ונראה כוילון כסף כחלחל התלוי מעליו. תחילה לא העזה מאיה לזוז ממקומה. ואף על פי כן לא פחדה, כי יחד עם האור המקסים חדרה אל לבה תחושת-שלוה נעימה. מן החלל שבחוץ הגיעו אליה צלילים עדינים, שכמותם לא קלטה אזנה מעולם. לבסוף קמה נבוכה, מסנוורת מן הזהר של שעה בלתי רגילה זו, קרבה אל פתח הנקרה שלה והסתכלה החוצה. נדמה היה לה, שהעולם כולו שרוי בקסם בלתי רגיל. הכל נצנץ והבריק ככסף טהור. אלפי פנינים בהירות הבהיקו בתוך כרי הדשא, שהשתרעו למרחקים, עטופים במעין צעיפים דקיקים….

הנימפיאה התנדנדה קלות. אחר כך ראתה מאיה, והנה אחד העלים מתכופף קצת בקצהו. ולפתע הבחינה ביד אנוש קטנטונת, לבנה כשלג, הנאחזת בעלה באצבעותיה הזערוריות. אחר-כך עלה מגביע הפרח ראש קטנטן זהוב וגוף זעיר מבהיק ועדין, עטוף בשמלונת לבנה. היה זה אישון זעיר מאד, שעלה מתוך גביע הנימפיאה. אין לתאר את פחדה ואת התלהבותה של מאיה למראה האישון הגמדי. כמאובנת ישבה והסתכלה בו, ולא יכלה לגרוע את עיניה מן המראה המופלא. הגמד הזעיר טיפס ועלה אל שולי הפרח, הרים את זרועותיו הקטנות לעבר הירח והתבונן בחיוך מאושר אל הלילה הבהיר. אז קם רטט חרישי בגופו השקוף של הננס ומתוך כתפיו נפרשו לפתע שתי כנפיים בהירות, מבהיקות כאור הירח וצחות כשלג. כנפיו התרוממו מעל לראשו הזהוב וירדו עד לכפות רגליו. בכל ימי חייה לא ראתה מאיה דבר מקסים כל כך. ובעוד גמד הלילה עומד ופורש את ידיו השמימה, נשא את קולו ושר: ומאיה האזינה למילות השיר, שהדהדו בדומיית הלילה:

האור הוא עיר-מולדתי, ושמי התכלת הם ביתי. הגוף ימות לו יום אחד, אך נשמתי תחיה לעד. נאה אני ואין בי דופי, וגם ליבי מלא רב יופי. על כן אשיר תודה לאל על חסדיו במלא תבל.

מאיה חשה אושר רב כל כך, עד כי פרצה בבכי. היא לא ידעה להסביר לעצמה, מדוע נעצבה פתאום, אבל העצבות גרמה לה אושר לא-יתואר."

 

 

43 SS used

 

נכתב על ידי Internet-Mom , 7/3/2013 20:52  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכינים משחקים לפעוט מחפצים שיש בבית


אז מה, נמאס לך לזייף התלהבות בפעם המאה שהילד גלגל תפוח אדמה אל מתחת המקרר? בדיוק בשביל רגעים כאלה המציאו את אתר פינטרסט. ליקטתי עבורך באהבה כמה פעילויות שדורשות אפס עבודה, אפס כסף ו- בעזרת השם בלי נדר- עשויות להעסיק לזמן לא מבוטל את הצאצא האהוב.

 

בקבוק פעילות

צריך: בקבוק פלסטיק ריק, קשקושים קטנים, קלים וצבעוניים, מים!

הרעיון  הזה דורש ממך כלום בריבוע.  בפוסט שבו קראתי על הפעילות, מסופר שהפעוט בילה נפלא גם בשלב הכנסת הקשקושים לבקבוק.   אל תשכחי להדביק את המכסה כדי שלא תמצאי את הילד שותה מים עם פונפונים.

1-activity-bottle-בקבוק-פעילות

ניסיתי גם עם גיוון: שמתי דבש, מים צבועים בצבע מאכל ושמן בישול. הכנסתי חרוזים במשקלים שונים והבקבוק קיבל עוד אפקט כי אחרי שמנערים הצבעים נפרדים והחרוזים מסתדרים לפי המשקל. די מדליק, דווקא:

2-activity-bottle-בקבוק פעילות

הרעיון הזה מתאים גם לפעילות (תחת השגחה…) בקבוצה קטנה של פעוטות, שיכולים להכין את הבקבוק ואז לשחק. (מתוך http://www.pinkpistachio.com/its-not-a-glitter-wand/, הרבה תמונות יפות).

השחלה לקופסת גבינה

צריך: קופסת גבינה או משהו בסגנון, ריקה. פונפונים קטנים או כדורי צמר גפן.

טוב, ברור מה הגברת עשתה כאן וברור גם שכל פעוט נורמאלי יתעלף מהמתנה הסופר מושקעת. תכל'ס, לתת פה הוראות הפעלה קצת מעליב את האינטליגנציה, אבל… אם את חוששת- בצדק!- שהילד יבלע איזה פונפון וייחנק, מה רע בלתת לו קצת במבה, ספגטים קצרים קטנים מבושלים… וכדומה. מאחלת לך לפחות רבע שעה של דממה, זה הרגע לעשות פיפי לבד! ווהו!

 

3-play-box-קופסת השחלה

4-play-food-משחילים-אוכל

 

משוך בסרט

צריך: קופסת מגבונים, ריקה. כמה סרטים יפים שאת שומרת ליום שבו תתחילי להשקיע באריזת מתנות. אולי גם עניבה, או גרב של אבא? שילמד לעזוב אותך לבד עם העולל, דץ ודצה.

יאללה, קשרי את הסרטים לקבלת סרט ארוך-ארוך וצבעוני, הכניסי את הסרט לקופסת מגבונים ישנה, השעני לאחור וצפי בילד שלך מושך את הסרט עד כלות. שימי עין שמרוב התלהבות הוא לא יחנוק את עצמו, או את החתול.

5-pulling-game-משחק-משיכה

 

קופסת אוצרות

צריך: קופסת פלסטיק כלשהי עם פתח צר.

שימי בפנים מכל הבא ליד: פקקים גדולים, קוביות עץ, סרטים צבעוניים, ניירות, אבנים, גרב בודדת… כמה שיותר מרקמים, משקלים וחומרים. אמנם המטפלת של בן שלי אמרה פעם שזה צעצוע לילדים עניים, אבל בימינו כולם עניים! כל הילדים אוהבים להכניס ולהוציא דברים מקופסאות, אל תשאלו אותי למה.

5-treasure-box-קופסת-אוצרות

7-treasures-אוצרות

 

זהו, זה הכול להפעם! תיהני ותבלי, מאחלת לך הרבה שעות שקטות.

הפנייה לאמהות היא על בסיס סטטיסטי בלבד… גם אבות מוזמנים לשחק כאוות נפשם.

פעילויות נוספות לפעוטות ותינוקות: שולחן פעילות: משחקים באורז, בוץ, קמח ומים.

 

 

131 SS

http://www.internet-mom.com/

email 10-facebook

נכתב על ידי Internet-Mom , 6/3/2013 23:13  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי:  Internet-Mom

מין: נקבה

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: הורים צעירים , תינוקות , עד גיל 14
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לInternet-Mom אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Internet-Mom ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)