לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


אני יותר קרובה ללפטופ מאשר לדף ועט אז יותר נגיש לכתוב כבר כאן (;


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2017    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2017

שמתי דגל באוטו.


שמתי לב שהרבה לא תלו דגלים השנה. זה המינימום של לחגוג יום הולגת למדינה בעיני.

זה מטריף אותי, כולם חוגגים עצמאות אבל לא באמת. 

כולם חוגגים כי זאת הזדמנות לחגיגה. לא כי באמת אכפת למישהו מה עומד מאחורי החגיגה הזאת.

אולי אני מגזימה עם המשמעות שאני נותנת לכל דבר?

אולי אני צריכה להקליל ולא לנבור בהכל ובכולם?

הימים האלה תמיד קשים לי.. התקופה הזאת בין יום השואה ליום הזיכרון לחללי צה''ל והמעבר החד הזה לערב יום העצמאות.

אני כל שנה חוטפת מזה סיבוב.

אני לא נצר לשורדי שואה וגם לא חוויתי מוות של מישהו קרוב בעת ששירת בצבא.
נהרג מישהו מהשכבה שלי ועוד בחור ששירת איתי במוצב אבל על שניהם ידעתי יותר אחרי מותם מאשר שידעתי עליהם כשעוד היו בחיים.
מחרפן אותי לראות את הסטטוסים שאנשים מעלים לפייסבוק.
מנסים לכתוב מ"הלב", לרגש בכוח, לספר על ה"חבר הטוב" שאיבדו למרות שלא החליפו איתו מילה מאז כיתה ט' והם התעלמו אחד מהשני כל התיכון. אבל זה משיג לך נקודות אצל כמה בחורות מתרפסות וכמובן משיג לך לייקים.
וזה גורם לך להרגיש שייך. הכרת מישהו שמת ואתה חייב לנפנף בזה כדי שאנשים לא רלוונטיים ידעו. 

כן, כולם כל כך כואבים אבל בערב הם כבר עושים על האש (שרק לפני שבוע לעל האש הייתה קונוטציה כל כך שלילית) ושותים והולכים למסיבה וחוגגים.. איפה היגון הנוראי ואיך במרווח של כמה דקות הוא נעלם עכשיו!?!

אני פשוט לא מצליחה לקבל את זה.. כבר שנים אני תוהה..

איך אפשר להיות כואבים באמת ואחר כך לצאת ולהנות כאילו לא חשבנו ביומיים האחרונים על כל הילדים שלנצח ישארו ילדים.

חבר שלי כועס עליי כי אני לא מצטרפת אליו ולחברים שלו.. כן, יש לי חבר, כבר 7 חודשים, והוא מקסים ומהמם ודביל בדיוק במידה הנכונה.. ואני מנסה לרצות אותו ואני מנסה להיות תמיד בסדר ולא לקלקל.

אז הוא יצא עם חברים שלו לעיר בה אני גרה, התקשר לראות אם אני באה ואמרתי לו שלא. אני אתחרט על זה מחר כשאצטרך להתחנן שיסלח לי ושיעביר את זה הלאה.

אבל ככה אני, קשה לי להמשיך כאילו כלום כשבעצם אני כואבת מבפנים באמת.

כל היום אני שומעת את הצפירה בראש שלי..

עבדתי היום בבוקר והיה שולחן של בחורים צעירים, בגיל 20 בערך, ושמעתי אותם מדברים, אחד אמר "אתמול ראיתי את הטקס עם אמא שלי והיא אמרה לי איזה מזל שנפסלת",
לשניה כעסתי, ואז הבנתי שאני מבינה את ההקלה של אימהות כשהבן נפסל משירות קרבי או בכלל מלכתחילה חסר סיכוי או מוטיבציה לשירות כזה.
אחי בן ה17 רצה להיות לוחם בגולני כי "לשם הגיבורים הולכים".
ואני פחדתי. אני שבזה למשתמטים ולילדים האלה שרק רוצים יומיות קרוב לבית והנה, אני רציתי שזה בדיוק מה שהתינוק שלי יעשה והוקל לי כל כך לשמוע שיש לו עמוד שידרה עקום ואפילו לעבוד בשק''ם הוא לא יכול.
 אני לא יכולה לדמיין את חיי אם יקרה לו משהו..
אני לא מצליחה להבין איך ממשיכים לחיות אחרי אובדן כזה..
כשחשבתי על ללכת לבקר משפחות שכולות ויתרתי מראש, המטרה היא לעודד אותם ואני לא יכולה.. מה הייתי אומרת?
יש לי רק שאלה אחת בראש למשפחות האלה שבדוק הייתה נפלטת לי.
איך.. איך ממשיכם לחיות?? איך מתפקדים ביום יום עם חלל ענקי כזה בגוף ובנשמה?
אני באנוכיותי את הכאב העצום הזה והדאגה האינסופית הזאת משאירה לאנשים אחרים. לאחות אחרת.. 

כל היום הזה אני פחות כואבת את כאב החיילים עצמם, אני יותר כואבת את כאב המשפחות.

הם מתו וכל יום מחדש המשפחות והמכרים חיים את זה. במיוחד היום.

חושבים על מה היה אם, מנסים לנחש מה הם היו הולכים ללמוד, בטח כבר היו אנשים עשירים כי היה להם חוש כזה, תמיד ידעו להסתדר.

אולי כבר היו מתחתנים, כמה ילדים יכלו להיות להם עד היום, כל הדברים שרצו לעשות ולא זכו להם.

ההגדרה שלהם "חללי צה''ל" היא כל כך מדוייקת. 

כשאני חושבת עליהם ועל המשפחות שלהם אני מרגישה את זה, את החלל הענק הזה שנפער לי בחזה ומקשה עליי לנשום.

חלל שאצל כולם באורח פלא פשוט נעלם כשיורד הערב ומתחילים הזיקוקים וההופעות החינמיות. 

ואני, אני לא יכולה להתנער מזה כל כך מהר.. 

לא מכירה מקרוב ומקווה שלעולם לא אכיר, 

ועדיין.... כואבת כאב בלתי נתפס רק מהמחשבה על המרגש של אלו שהכירו ואיבדו.

אנחנו מתנחמים באמרה של "במותם ציוו לנו חיים" ויוצאים לחגוג..

ולי מרגיש לי שהחגיגות האלו הן על הלב של המשפחות.

חסרים ימים להנות בהם? למה זה צריך להיות כל כך צמוד? היום הזה מאבד מהערך שלו ככה.

בצעירותי בתיכון היו כאלה שלא באו לטקס כי הם היו צריכים להספיק לעשות סידורים לחגיגות של הערב.

צריך לקנות אלכוהול ובשר וחנויות נסגרות מוקדם.

ובמותם ציוו לנו חיים,

והחיים כנראה זה לחגוג, להשתכר ולאכול בשר מת ושרוף.

הייתי רוצה להגיד ש'אני לא שופטת וכל אחד מתמודד וחי בדרכו שלו'

אבל אני כן שופטת, מאוד שופטת אפילו.

הלוואי והיום הזה לא היה כל כך שמח. הלוואי והיו מפרידים את הימים האלה למען הכבוד של אותן משפחות שאיבדו. 

ולמעני, שלא יכולה לחגוג את היום הזה וגם בכלל לא רוצה, אולי אני המוזרה שלא מרגישה מאושרת,

ולא רואה שום סיבה לחגוג יומהולדת למדינה בסמיכות הזאת למרות שעל דמם היא מושתתת ושבמותם באמת ציוו לנו מדינה וחיים.

אז אני מציינת את יום העצמאות בדרכי שלי..בדרך שבעיני היא מכבדת את המדינה, החללים והמשפחות.

שמתי דגל באוטו.

 

נכתב על ידי , 1/5/2017 22:20   בקטגוריות אהבה ויחסים, אקטואליה, פסימי, צבא, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 30





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לsilly21 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על silly21 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)